Stránka 2 z 7

OdoslaťOdoslané: 25. Feb 2007 14:11
od Dialniciar
Jurislav napísal:Lebo R1 sa stavala ako rekonštrukcia cesty I/51 a vtedy to nebola RC.


Nie, lebo sa šetrilo, ... :idea:

OdoslaťOdoslané: 25. Feb 2007 22:20
od Andrej
Dialniciar napísal:
MH napísal:
Jurislav napísal:A čo tak R1 TT-NR? Tam autá moc na výber nemajú, aspoň na jednom úseku.

Vždy majú na výber, ak chcú použiť najkratšiu a najrýchlejšiu trasu musia si za ňu zaplatiť.


V tomto prípade ale súhlasím s Jurislavom, že tu neexistuje na jednom úseku paralelná cestná komunikácia cesty typu II. a alebo III. triedy a to je chyba.

Popri useku R1 TT-NR existuje subezna cesta III. triedy v celom useku. Je aj vyznacena ako nahrada R1. Vedie po cestach TT-Zavar-Surovce-Sered-Soporna-Pata-Velke Zaluzie-NR.

OdoslaťOdoslané: 25. Feb 2007 23:04
od Dialniciar
Andrej napísal:Popri useku R1 TT-NR existuje subezna cesta III. triedy v celom useku. Je aj vyznacena ako nahrada R1. Vedie po cestach TT-Zavar-Surovce-Sered-Soporna-Pata-Velke Zaluzie-NR.


Ano, viem. Ja som sa ale pomýlil, pretože som chcel napísať cestu I. alebo II. triedy, čo nakoniec aj všade hovorím a tu na tomto fóre som to opakovane už uviedol, že cesta III. triedy sa podľa môjho názoru nedá považovať za paralelnú komunikáciu k D/R. :idea:

Taktiež som názoru, že žiadna 1/2 profilová D/R by nemala byť spoplatnená. :idea: Alebo potom treba spoplatniť všetky 1/2 profilové D/R.

OdoslaťOdoslané: 25. Feb 2007 23:09
od bodrik
Dialniciar napísal:Taktiež som názoru, že žiadna 1/2 profilová D/R by nemala byť spoplatnená. :idea: Alebo potom treba spoplatniť všetky 1/2 profilové D/R.


K tomuto sa aj ja pripájam. Spoplatnil by som len D a R v plnom profile a iba tie úseky, pri ktorých existuje paralelná cesta I. alebo II. triedy.

OdoslaťOdoslané: 25. Feb 2007 23:11
od bodrik
bodrik napísal:
Dialniciar napísal:Taktiež som názoru, že žiadna 1/2 profilová D/R by nemala byť spoplatnená. :idea: Alebo potom treba spoplatniť všetky 1/2 profilové D/R.


K tomuto sa aj ja pripájam. Spoplatnil by som len D a R v plnom profile a iba tie úseky, pri ktorých existuje paralelná cesta I. alebo II. triedy.


Ešte v polprofiloch by som urobil výnimku pri tuneloch (Branisko, Horelica), ktoré by som tiež spoplatnil..

OdoslaťOdoslané: 25. Feb 2007 23:12
od Dialniciar
bodrik napísal:
bodrik napísal:
Dialniciar napísal:Taktiež som názoru, že žiadna 1/2 profilová D/R by nemala byť spoplatnená. :idea: Alebo potom treba spoplatniť všetky 1/2 profilové D/R.


K tomuto sa aj ja pripájam. Spoplatnil by som len D a R v plnom profile a iba tie úseky, pri ktorých existuje paralelná cesta I. alebo II. triedy.


Ešte v polprofiloch by som urobil výnimku pri tuneloch (Branisko, Horelica), ktoré by som tiež spoplatnil..


V prípade obchvatu Čadce by som nechal diaľnicu bez poplatku tak ako v prípade každého diaľničného obchvatu. :idea:

OdoslaťOdoslané: 25. Feb 2007 23:15
od bodrik
Dialniciar napísal:
bodrik napísal:
bodrik napísal:
Dialniciar napísal:Taktiež som názoru, že žiadna 1/2 profilová D/R by nemala byť spoplatnená. :idea: Alebo potom treba spoplatniť všetky 1/2 profilové D/R.


K tomuto sa aj ja pripájam. Spoplatnil by som len D a R v plnom profile a iba tie úseky, pri ktorých existuje paralelná cesta I. alebo II. triedy.


Ešte v polprofiloch by som urobil výnimku pri tuneloch (Branisko, Horelica), ktoré by som tiež spoplatnil..


V prípade obchvatu Čadce by som nechal diaľnicu bez poplatku tak ako v prípade každého diaľničného obchvatu. :idea:


Uff, ty si ale rýchly.. :lol:
No s tým by sa dalo súhlasiť, keďže paralelná cesta prechadza stredom mesta. Takže mením názor a Horelicu by som teda tiež nechal bez poplatku.. ;)

OdoslaťOdoslané: 25. Feb 2007 23:25
od expwy
Ja by som spoplatnil všetky existujúce D a R, aj v poloprofile okrem:

D1 Prístavný most
R1 Hr.Dúbrava - Hr.Breznica
Sieť košických privádzačov - tie pre mňa nie sú rýchlostnou cestou ani nadradenou infraštruktúrov a hneď by som ju vyradil z majetku NDS a dal do majetku SSC.

Cesty I. triedy a ostatné by som nespoplatňoval vôbec...ani súbežné úseky - problém súbežných úsekov sa dá vyriešiť ľahko a elegantne bez spoplatnenia...

OdoslaťOdoslané: 25. Feb 2007 23:46
od Dialniciar
MH napísal:Ja by som spoplatnil všetky existujúce D a R, aj v poloprofile okrem:

D1 Prístavný most
R1 Hr.Dúbrava - Hr.Breznica
Sieť košických privádzačov - tie pre mňa nie sú rýchlostnou cestou ani nadradenou infraštruktúrov a hneď by som ju vyradil z majetku NDS a dal do majetku SSC.

Cesty I. triedy a ostatné by som nespoplatňoval vôbec...ani súbežné úseky - problém súbežných úsekov sa dá vyriešiť ľahko a elegantne bez spoplatnenia...


Spoplatniť v podstate lepšiu cestu I. triedy a zároveň cestu I. triedy nespoplatniť nedáva logiku a zmysel. Aj preto to v SR vyzerá tak ako to vyzerá a v diaľniciach je neuveriteľný "bordel". Niečo spoplatnené je, niečo nie, zákon hovorí, že musí byť paralelná komunikácia, ale v praxi nie je ... atď.

OdoslaťOdoslané: 27. Feb 2007 21:22
od Jurislav
Spoplatniť niektoré úseky ciest 1.triedy je vhodné pre autá nad 3,5t, napr. I/18 okolo Svitu či kde. Tou cestou prejde toľko kamionov, že tam je to myslím rozumné.

OdoslaťOdoslané: 27. Feb 2007 22:02
od Dialniciar
Jurislav napísal:Spoplatniť niektoré úseky ciest 1.triedy je vhodné pre autá nad 3,5t, napr. I/18 okolo Svitu či kde. Tou cestou prejde toľko kamionov, že tam je to myslím rozumné.


Ak sa nemýlim, tak táto aj spoplatnená je. Alebo min. v r. 2006 bola.

OdoslaťOdoslané: 28. Feb 2007 10:00
od Nevedko
Dialniciar napísal:Ak sa nemýlim, tak táto aj spoplatnená je. Alebo min. v r. 2006 bola.

Spravne. Zoznam vsetkych spoplatnenych usekov je na http://www.ndsas.sk/index/index.php?ids=537

OdoslaťOdoslané: 28. Feb 2007 11:31
od Dialniciar
Nevedko napísal:
Dialniciar napísal:Ak sa nemýlim, tak táto aj spoplatnená je. Alebo min. v r. 2006 bola.

Spravne. Zoznam vsetkych spoplatnenych usekov je na http://www.ndsas.sk/index/index.php?ids=537


To je však tiež len prekopírovaná mapa z r. 2006 od SSC, ale nenastali tu zrejme žiadne zmeny, max. tak pribudli nové úseky diaľničnej siete. Ale doplním odkaz na NDS aj sem: http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=4168 .

To, že sú spoplatnené cesty/diaľnice/rýchlostné cesty neovplyvní to, ako budú tieto cesty ovplyvnené premávkou tranzitujúcej kamiónovej dopravy, keďže kamiónov pribúda veľa a ciest nie. Jediný výsledok spolatnenia sú vyššie príjmy na nutné zvýšené opravy týchto ciest, ale nestačí to samotné na výstavbu diaľničnej siete.

OdoslaťOdoslané: 26. Mar 2007 11:49
od tomas1
Dialniciar napísal:
MH napísal:
Jurislav napísal:A čo tak R1 TT-NR? Tam autá moc na výber nemajú, aspoň na jednom úseku.

Vždy majú na výber, ak chcú použiť najkratšiu a najrýchlejšiu trasu musia si za ňu zaplatiť.

V tomto prípade ale súhlasím s Jurislavom, že tu neexistuje na jednom úseku paralelná cestná komunikácia cesty typu II. a alebo III. triedy a to je chyba.

Cez Zavar a Šulekovo... Zas taká obchádzka to nie je.

OdoslaťOdoslané: 26. Mar 2007 13:09
od Jurislav
tomas1 napísal:
Dialniciar napísal:
MH napísal:
Jurislav napísal:A čo tak R1 TT-NR? Tam autá moc na výber nemajú, aspoň na jednom úseku.

Vždy majú na výber, ak chcú použiť najkratšiu a najrýchlejšiu trasu musia si za ňu zaplatiť.

V tomto prípade ale súhlasím s Jurislavom, že tu neexistuje na jednom úseku paralelná cestná komunikácia cesty typu II. a alebo III. triedy a to je chyba.

Cez Zavar a Šulekovo... Zas taká obchádzka to nie je.


To je ako keby si chcel z Bratislavy do Šamorína ísť popri Senci.

A ak, tak už rovno po I/61 a II/513 cez Hlohovec a nie cez dediny.

OdoslaťOdoslané: 26. Mar 2007 13:46
od expwy
K rýchlostnej ceste a ani diaľnici nemusí existovať priamo paralelná komunikácia, ktorá vedie vedľa nej. Z bodu A do bodu B sa mimo R1 dá dostať v rozumných trasách a časoch. Nevidím v tom žiadny problém, ak chce ísť vodič najkratšou a najrýchlejšou trasou nech si za ňu zaplatí a môže použiť D alebo R. Jediný problém v rámci SR vidím jedine na úseku R1 Hr. Breznica a Hr. Dúbrava.

OdoslaťOdoslané: 26. Mar 2007 14:27
od aquila
presne ako napisal MH, R1 medzi TT a NR nema problem v paralernych cestach a dokonca to neni ani nejaka velka zachadzka...

OdoslaťOdoslané: 26. Mar 2007 14:35
od Jurislav
MH napísal:ak chce ísť vodič najkratšou a najrýchlejšou trasou nech si za ňu zaplatí a môže použiť D alebo R


MH to napísal veľmi dobre. Ale na slovenských diaľniciach sa stále nájdu vodiči bez diaľničnej nálepky, a tým by som naparil mastnééé pokuty.

OdoslaťOdoslané: 26. Mar 2007 14:46
od Nevedko
Jurislav napísal:MH to napísal veľmi dobre. Ale na slovenských diaľniciach sa stále nájdu vodiči bez diaľničnej nálepky, a tým by som naparil mastnééé pokuty.


Pocul (cital) som, ze policajti pritvrdili napriklad pri kontrole platnosti dialnicnej nalepky. Stali sa pripady, ze obcan-vodic nalepku mal, ale nemal na kupone vypisane ECV. Policajti ho posudzovali, ako keby nemal platnu nalepku a obcan vyfasoval pokutu 3 tisic.

Ono ked sa ludia snazia odrbavat s prelepovanim nalepky z auta na auto, raz sa aj policajti nasrdia a potom to schyta aj ten, co si nalepku poctivo kupil a kupon vypisat zabudol.

OdoslaťOdoslané: 26. Mar 2007 14:53
od Jurislav
Ono ked chces odlepit tu nalepku zo skla tak ju zvacsa roztrhnes=>si v riti a namiesto 1 nalepky pre 2 auta mas 0 nalepiek pre dve auta.

Ked jeden znamy daval prerabat predne sklo na aute tak mu ju nejako zahadne preniesli z jedneho skla na druhe...asi mali nejaky sprej aby sa to dalo odlepit, take daco som pocul ze sa da.

OdoslaťOdoslané: 26. Mar 2007 15:03
od Nevedko
Jurislav napísal:Ono ked chces odlepit tu nalepku zo skla tak ju zvacsa roztrhnes=>si v riti a namiesto 1 nalepky pre 2 auta mas 0 nalepiek pre dve auta.

Ked jeden znamy daval prerabat predne sklo na aute tak mu ju nejako zahadne preniesli z jedneho skla na druhe...asi mali nejaky sprej aby sa to dalo odlepit, take daco som pocul ze sa da.


Minuly rok bol v podobnej situacii aj kamos. Prasknute celne sklo, nutna vymena, ale co s dialnicnou nalepkou? Pisal na NDS a tam mu povedali, ze v takom pripade mu samozrejme daju novu, ak im posle staru (hoci aj potrhanu), kontrolny kupon, doklad o vymene skla a original dokladu o kupe nalepky. Kedze bol august a kamos ten blocek davno vyhodil, bol z toho cely nestastny, co bude robit.

V servise prva vec, co sa ho spytal mechanik bola, ci chce nalepku prelepit na nove sklo? Uplne samozrejme mu ju preniesli, ani zblizka som nevidel rozdiel.

OdoslaťOdoslané: 21. Jan 2008 13:56
od ELZ
Toto sa mi stalo minuly rok a prelepili mi slovensku znamku. (znamka o technickej kontrole sa prelepit nedala, emisnu som nastastie vtedy este nemal)

Postup je asi taky, ze chlapik zoberie klasicku spachtlu a postupne tu znamku odlepuje, pricom sa mu zaroven nejako na tu spachtlu prilepi, aby sa neroztrhla - uz si presne napamatam ako to robil. Potom mi to dal na nove celne sklo a vybavene - bola akokeby trosku odlepena na okrajoch, ale inak neposkodena.

OdoslaťOdoslané: 21. Jan 2008 15:05
od Jarda
Jurislav napísal:Ono ked chces odlepit tu nalepku zo skla tak ju zvacsa roztrhnes=>si v riti a namiesto 1 nalepky pre 2 auta mas 0 nalepiek pre dve auta.

Ked jeden znamy daval prerabat predne sklo na aute tak mu ju nejako zahadne preniesli z jedneho skla na druhe...asi mali nejaky sprej aby sa to dalo odlepit, take daco som pocul ze sa da.


Aby se nálepka dala bez poškození odlepit, tak sklo pod ní neodmašťujte, ale naopak, pokud je sklo čerstvě umyté lihovým nebo saponátovým přípravkem, tak plochu pod nálepkou před nalepením něčím trošku umastěte.

OdoslaťOdoslané: 21. Jan 2008 15:31
od B;
Preco sa STK nalepka nedala?
Nejak to vysvetlil?
P.S. Nepovedzte to NDS! :-)

OdoslaťOdoslané: 21. Jan 2008 21:33
od ELZ
Tam je nejaky kontrolny symbol, ktory sa tymto sposobom odstranovania poskodi.