Stránka 19 z 25

OdoslaťOdoslané: 12. Jan 2010 11:50
od stanog
Osobne s mýtom súhlasím, nech ho kamióny platia, ale treba si uvedomiť že tu ide o ľudí ktorí robia biznis, či už našich alebo cudzincov, ktorých čas a vozidlo niečo stojí či stojí na hraniciach v zápche alebo nie. Avšak preto sa zdôvodňoval taký mýtny systém aký sa vybral vládou, pretože mal byť :
1. rýchly (bez čakania na mýtniciach) - čo nebol lebo sa čakalo inde
2. Spravodlivý - čo nebol lebo niektoré úseky započítavalo viackrát, iné celou dĺžkou hoci sa prejazdilo len pár metrov
3. Prehľadný - zoznam a podrobná mapa spoplatnených úsekov s cenami neboli k dispozícií v dostatočnom predstihu aby dopravcovia mohli patrične reagovať - úplne v tom zlyhala osveta

Je pravda že návaly zažívajú aj štadióny, kultúrne akcie, hypermarkety... ale je rozdiel či ten nával vyvolá davová psychóza a histéria niekoho alebo to že je bežný pracovný deň a vozidlá jazdia. Vodiči úmyselne nezahltili hraničné prechody a pumpy pretože sa ich na cestu vybralo 30-krát viac ako bežne pod vplyvom nejakej histérie či reklamy ako do hypermarketu pri výpredajoch, systém mal byť nastavený tak aby registráciu a vydavanie jednotiek zvládol na úrovni aký je bežný prejazd daným miestom. Veď predsa keď otvorím obchod nebudem prvý deň každého zákazníka 45 minút registrovať do systému na 2 okienkach.

Preto tvrdím že systém mal vážne chyby. Ono napr. tie spoplatnené krátke úseky boli veľmi nešťastné z hľadiska konkurenčného boja, viacerí lokálni dopravcovia uvádzali že kvoli mýtu napr. prestalo byť zaujímavé zásobovať niektoré predajne v obciach len preto že do dotyčnej obce sa nedá dostať inak ako po spoplatnenom úseku.

Taktiež nesúhlasím ale s blokádou ciest, aj mňa osobne to veľmi zdržalo a utrpel som finančnú škodu keďže som nebol u klienta včas. Protest podľa mňa nemali vykonávať formou blokády verejných ciest ale napr. vjazdov k štátnym inštitúciam, NDS a pod. Samozrejme to čo dosiahli dosiahli takto pomerne rýchlo, takže účel to splnilo.

OdoslaťOdoslané: 12. Jan 2010 11:50
od random
devil toto mu zabespecilo aspon 4-5% pokles preferencii...

dialniciar .. keby ti niekto chel odrezat ruky alebo vypichnut oci alebo zobrat rozum .. nebal by si sa toho ako budes dalezit, zarabat a HLAVNE platit dane! ... nech si policia dobre rozmysli co spravi lebo aj s ich dani (a nie malych) zije ... a ked zoberu zhruba 1000 kamionerom vodicaky tak to vy uz malo celkom slusny dopad vzhladom na ich pocet ... aj tak si myslim ze ich pokutovat nikto nebude .. nic nespravili za co by mali byt perzekuovany ...

OdoslaťOdoslané: 12. Jan 2010 12:21
od Dialniciar
random: ďalší príklad trošku od veci, keby mi to chcel niekto urobiť, budem sa brániť, ale som si nevšimol, že by to niekto chcel tým pár stovkám ľuďom urobiť ... pokutovať ich budú min. v KE za to, že stáli tam, kde sa stáť nesmie :)

OdoslaťOdoslané: 12. Jan 2010 12:31
od eucitizen
rozkvet napísal:
Tomas PO napísal:Ved policajnou kontrolou.

tak hej, ale tá je dosť deravá...

Ale pravdepodobne to bude tak, že ak nebude mat nákladiak na ceste zapnutú jednotku (pretože ju nebude mať, keď bude mať tiket), zachytia ho ako neplatiča, takže ho skontrolujú...


Ja by som este dodal ze kto bude prechadzat cez Slovensko tak si vybere najkratsiu trasu. No uvidime ako to bude :)

OdoslaťOdoslané: 12. Jan 2010 12:45
od wizard112
“Na výber majú zahraniční dopravcovia 18 tranzitných trás v rámci celého Slovenska. Dopravcovia pri vstupe do Slovenskej republiky na tranzitnom hraničnom priechode zadajú základné informácie o vozidle, uvedú vybranú tranzitnú trasu a na základe týchto údajov im bude vypočítaná výška mýta, ktorú budú musieť vopred uhradiť,“ uviedla Lenka Lendacká zo spoločnosti SkyToll.


No len aby to mýto nepočítali pomocou kalkulačky, čo majú na oficiálnej stránke. :D

rozkvet napísal:
Tomas PO napísal:Ved policajnou kontrolou.

tak hej, ale tá je dosť deravá...

Ale pravdepodobne to bude tak, že ak nebude mat nákladiak na ceste zapnutú jednotku (pretože ju nebude mať, keď bude mať tiket), zachytia ho ako neplatiča, takže ho skontrolujú...


Ak ho zachytia ako neplatiča, tak ho ešte automaticky nemusia ísť skontrolovať - stačí pozrieť do systému, či také vozidlo zaplatilo a či bol odfotený na trase, ktorú uviedol. Ak nie, potom stačí vyslať mýtnu políciu. To by hádam systém za 26 mld. Sk mal zvládnuť...

OdoslaťOdoslané: 12. Jan 2010 13:19
od Tomas PO
Dialniciar napísal:pokutovať ich budú min. v KE za to, že stáli tam, kde sa stáť nesmie :)

Mozno prveho. Ostatni predsa museli stat aj na zakaze zastavenie, kedze nemohli prejst. Staci, aby si unia najala jedneho sikovneho pravnika.

OdoslaťOdoslané: 12. Jan 2010 13:23
od rozkvet
Dialniciar napísal:
rozkvet napísal:
Tomas PO napísal:Ved policajnou kontrolou.

tak hej, ale tá je dosť deravá...

Ale pravdepodobne to bude tak, že ak nebude mat nákladiak na ceste zapnutú jednotku (pretože ju nebude mať, keď bude mať tiket), zachytia ho ako neplatiča, takže ho skontrolujú...
Nemyslím, že 25 mobilných policajných mýtnych jednotiek robí svoju prácu deravo, keď za prvých 8 dní vybrali na pokutách 50 tis. € :lol:

skôr mi išlo o iné. Prvé dni museli mať vešetci spadajúci pod mýto zapnutú jednotku. Teda pre mýtnu políciu to bolo jasné. Buď má zapnutú jednotku, alebo nemá a sa vyhýba plateniu - stopli ho. Lenže teraz bude aj možnosť, že nemá zapnutú jednotku, lebo má tiket.

OdoslaťOdoslané: 12. Jan 2010 16:04
od random
dobre Dialniciar ... tak predpokladajme v teoretickej rovine ze dostanes sudny zakaz sa priblizovat k elektronickym zariadeniam (nie k elektrickym! takze zapnut svetlo alebo uvarit vodu na caj si mozes) a pracovat s nimi akymkolvek sposobom... predpokladam ze tak ako vacsina tunajsich uziov je tvoja praca aspon trosku spata z IT ci uz ide o maily aleboforum alebo cokolvek ine. A aby sme tomu nasadili korunu tak to vsetko dostanes len za to ze si na tom ci inom fore prejavoval svoj nazor a nesuhlas so sumou ktoru ti uctuje sukromna firma za DialUP. Tak to chcem teda vydiet ako by ta to nasralo.
... este doplnim ze ta na sud dala firma pre ktoru pracujes lebo si pouzil ich pc na cinnost ktoru ti zakazali - teda pisat na fora ... proste uplny nonsens ...
.. ak by si chcel namietat ze takyto zakaz ti nemozu dat tak si pozri pripad Kevina Mitnika... bol to precedens ... samozrejme ze on pachal IT kriminalnu cinnost .. no vela ludi v SR ju pachaju tiez vid nelegalne kopie Windows ... ked to pouzivas mal by si platit ... to ze to stoji tolko penazi nikoho nezaujima a to moze byt jeden z dovodov buducich represii ...

OdoslaťOdoslané: 12. Jan 2010 16:35
od Dialniciar
Tomáš, z teba musia mať univerzite radosť :) Vzdor za každú cenu, ale však to tak aj vo VŠ vyzerá.
rozkvet: Mýtna polícia ale bude presne vedieť, kto zaplatil a kto nie (systém zobrazí údaje auta) a navyše sa to týka len: tranzitu na vybraných 18 trasách do konca marca
random: a výsledok týchto tvojich príkladov má byť akože čo ? moje obesenie za to, že mám iný názor, než ten tvoj ktorý je akože geniálny a dokonalý ?

OdoslaťOdoslané: 12. Jan 2010 16:36
od Tomas PO
Dialniciar napísal:Tomáš, z teba musia mať univerzite radosť :) Vzdor za každú cenu, ale však to tak aj vo VŠ vyzerá.

Co ma VS spolocne s problemom okolo myta?

OdoslaťOdoslané: 12. Jan 2010 16:42
od Dialniciar
Tu už nejde o mýto ale o tvoje výpady voči mne a ja sa im vždy budem brániť, či to budeš ty alebo DrX alebo kedysi feroslav.

OdoslaťOdoslané: 12. Jan 2010 16:55
od i15
rozkvet napísal:
racto napísal:Protesty dopravcov sa skončili
http://www.dialnice.info/viewtopic.php?p=100644#100644

SkyToll zaviedol na 18 tranzitných trasách ticketing
http://spravy.pravda.sk/skytoll-zaviedo ... nomika_p01


ako presne funguje ticketing ?

Konkrétne myslím, že ako sa dá skontrolovať, že Trstená-Komárno išiel po ceste I.triedy, ktorú si zaplatil, a nie po diaľnici.


laicky navrh:

Nakladiak pride ku hraniciam na hranicnom prechode Trstena a zahlasi, ze chce ist smerom na Komarno. Tak mu povedia, ze ak nechce brat mytnu jednotku, ma na vyber vopred stanovenu trasu (napr. RK-BB-NR-NZ) a ze za nu ma zaplatit istu vopred stanovenu sumu. Potom si este poznacia udaj o pocte prejdenych km z tachografu. Na vystupe zo SVK skontroluju, ci ide cez Komarno a ci rozdiel medzi aktualnym stavom km a stavu, ktory mal v Trstenej zodpoveda vzdialenosti TS-KN po stanovenej trase.

OdoslaťOdoslané: 12. Jan 2010 17:32
od rado
Pridávam zoznam 18 tranzitných trás pre ticketing, tak ako ho dnes zverejnila SITA (každá trasa sa ráta 2x - pre obidva smery):

SITA napísal:Pre ticketing je určených 18 tranzitných trás cez Slovensko. Trasy vedú z hraničného priechodu Brodské/Břeclav (ČR) - na priechody Bratislava-Čuňovo/Rajka (Maďarsko) a Bratislava-Jarovce/Kittsee (Rakúsko) a opačne, z priechodov Bratislava-Čuňovo/Rajka a Bratislava-Jarovce/Kittsee na priechody Skalité/Zwardoń (Poľsko) a Svrčinovec/Mosty u Jablunkova (ČR) a opačne. Tranzitné trasy v systéme ticketingu smerujú aj medzi priechodmi Vyšný Komárnik/Barwinek (Poľsko) - Milhosť/Tornyosnémeti (Maďarsko) a opačne, Trstená/Chyžné (Poľsko) - Šahy/Parassapuszta (Maďarsko) a opačne, ako aj Drietoma/Starý Hrozenkov (ČR) - Vyšné Nemecké/Užhorod (Ukrajina) a opačne.


Informáciu o tom, či pri ticketingu kontrolujú vozidlá aj na výstupe som ale nikde nenašiel.

OdoslaťOdoslané: 12. Jan 2010 17:39
od Tomas PO
Dialniciar napísal:Tu už nejde o mýto ale o tvoje výpady voči mne a ja sa im vždy budem brániť, či to budeš ty alebo DrX alebo kedysi feroslav.

Vypadky tu mas jedine ty :D

OdoslaťOdoslané: 12. Jan 2010 17:48
od eucitizen
Teda slovenske kamiony nebudu zatial platit na cesty I. triedy ale zahranicne, co prechadzaju ako tranzit, ano? Ak to je tak, tak sa porusuju pravidla EU a moze dojst k zalobam od zahranicnych firiem.

OdoslaťOdoslané: 12. Jan 2010 19:34
od i15
rado napísal:Pridávam zoznam 18 tranzitných trás pre ticketing, tak ako ho dnes zverejnila SITA (každá trasa sa ráta 2x - pre obidva smery):

SITA napísal:Pre ticketing je určených 18 tranzitných trás cez Slovensko. Trasy vedú z hraničného priechodu Brodské/Břeclav (ČR) - na priechody Bratislava-Čuňovo/Rajka (Maďarsko) a Bratislava-Jarovce/Kittsee (Rakúsko) a opačne, z priechodov Bratislava-Čuňovo/Rajka a Bratislava-Jarovce/Kittsee na priechody Skalité/Zwardoń (Poľsko) a Svrčinovec/Mosty u Jablunkova (ČR) a opačne. Tranzitné trasy v systéme ticketingu smerujú aj medzi priechodmi Vyšný Komárnik/Barwinek (Poľsko) - Milhosť/Tornyosnémeti (Maďarsko) a opačne, Trstená/Chyžné (Poľsko) - Šahy/Parassapuszta (Maďarsko) a opačne, ako aj Drietoma/Starý Hrozenkov (ČR) - Vyšné Nemecké/Užhorod (Ukrajina) a opačne.


Informáciu o tom, či pri ticketingu kontrolujú vozidlá aj na výstupe som ale nikde nenašiel.


To je 11 hranicnych prechodov. Mytna policia by to mohla zvladnut odkontrolovat...

OdoslaťOdoslané: 12. Jan 2010 19:42
od vladi87
Už je to trápne, ako sa tu užívatelia navzájom osočujú...

Aby to nebolo len odveci, tak niečo k téme.

Som rád, že konečne sa niečo pohlo ohľadom spotrebných daní. Len ma mrzí, že zatiaľčo niektorí dopravcovia stáli dni a noci a nezarobili ani cent, ich kolegovia zarábali na furmankách a tiež budú mať profit zo zmien, ktoré vydobyla časť kamionistov. Do štrajku sa mali zapojiť všetci a mohlo to aj skôr skončiť.

OdoslaťOdoslané: 12. Jan 2010 20:22
od Dialniciar
Tranzitujúcim je to jedno a veľkým dopravcom tiež. Naštvaných bolo pár stoviek malých, preto je normálne, že štrajkovalo pár stovák malých.

Všetko prehrmí, dôležitý je výnos mýta pre NDS na PPP.

OdoslaťOdoslané: 12. Jan 2010 20:54
od i15
http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=12910

"Odhad, ktorý dnes prezentovali predstavitelia bankovej rady sa stotožňuje s našim odhadom, že po tom, ako sme sa rozhodli znížiť spotrebnú daň na naftu, tak dopady zavedenia elektronického mýta sa blížia k nule. Malo by to byť absolútne vykompenzované,"

Ak by to bola pravda, tak to znamena, ze rocne vynosy z myta budu blizke 100 mil eur a doba splatenia samotneho mytneho sytemu za 850 milionov bude blizka 8,5 roku 8) Za tie prachy radsej mohli postavit zopar km dialnic

OdoslaťOdoslané: 12. Jan 2010 21:13
od Dialniciar
i15 napísal:http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=12910

"Odhad, ktorý dnes prezentovali predstavitelia bankovej rady sa stotožňuje s našim odhadom, že po tom, ako sme sa rozhodli znížiť spotrebnú daň na naftu, tak dopady zavedenia elektronického mýta sa blížia k nule. Malo by to byť absolútne vykompenzované,"

Ak by to bola pravda, tak to znamena, ze rocne vynosy z myta budu blizke 100 mil eur a doba splatenia samotneho mytneho sytemu za 850 milionov bude blizka 8,5 roku 8) Za tie prachy radsej mohli postavit zopar km dialnic
Ale čoby, však zabúdaš na to, že doteraz platili diaľničnú nálepku. :wink:

OdoslaťOdoslané: 12. Jan 2010 23:55
od Tomas PO
Dialniciar napísal:
Tomas PO napísal:
Dialniciar napísal:Tu už nejde o mýto ale o tvoje výpady voči mne a ja sa im vždy budem brániť, či to budeš ty alebo DrX alebo kedysi feroslav.

Vypadky tu mas jedine ty :D
Nie výpadky, ale výpady. Naštuduj si to, učiteľ jeden sprostý.

Ok, daj mi dva dni :)

OdoslaťOdoslané: 13. Jan 2010 11:54
od Dialniciar
No akože v miestnych novinách (Záhorák) sa miestni dopravcovia sťažujú, že nie je rozoznať cesty I. a II. triedy, ... tak to je už ozaj ale sila. :)

OdoslaťOdoslané: 13. Jan 2010 11:54
od Dialniciar
Mali by ísť štrajkovať aj oni. :)

OdoslaťOdoslané: 13. Jan 2010 12:08
od rozkvet
Dialniciar napísal:Mali by ísť štrajkovať aj oni. :)

Ja som v podstate rád, že už aj Fico "pochopil", že to nie je celkom ružové. A to nás tu aj na tomto fóre mnohí presviedčali, že je na všetkých zodpovedných frontoch okrem skytoll všetko OK.
Len je škoda, že treba najprv tlačiť a potom sa ponúkne riešenie, ktoré malo byť prirodzené. Nakoniec nikomu nebránilo spustiť mesačnú testovaciu prevádzku bez platenia, aby sa vychytali muchy... Ale Fico vie, že keby sa spustil riadny štrajk, že by sa zmenil z mýtneho na politický. A to sa nemohlo dovoliť.

OdoslaťOdoslané: 13. Jan 2010 12:18
od Dialniciar
Ficovi ide o voľby, nie o kamióny. :)