myto pre vozidla do 3,5t

sekcia venovaná Národnej Diaľničnej Spoločnosti a.s. a pripravovanému mýtnemu systému

Moderátor: Moderátori

sposob platby za dialnice pre auta do 3,5t

dialnicne znamky
5
36%
elektronicke cipy (ala madarsko)
6
43%
elektronicke myto
3
21%
 
Celkový počet hlasov : 14

Ešte stále zabúdaš na ďalší fakt.

Odoslaťod Diaľničiar » 19. Feb 2005 15:35

devil napísal:Dobra otazka. Tazko povedat to suvisy kolko by som jazdil aj pomimo toho. Ak ma byt myto medzi 1-2 Sk/km (npr. 1,5 Sk) tak cena 4-5000 -Sk/nalepka/rok (npr. 4500 Sk) tak nalepka je ekvivalentna 3 000 km rocne, cize 250 km mesacne. kto jazdi viac za nalepku tych 4,5 tisic da.


Náš návrh je založený na tom, že tunely a dlhšie mosty by boli spoplatnené mýtnym systémom, takže si dovolím tvrdiť, že to mesačne môže robiť v priemere (záleží aj od trasy) 30 km platených mýtnym systémom, čo je ročne 360 km.

Iste, ľudia dajú aj 5000 sk, ale viacej ľudí z diaľníc zíde dole.
Diaľničiar
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 298
Založený: 11. Feb 2005 21:40

Aby som zrhnul svoje myšlienky, mám len 1 názor.

Odoslaťod Diaľničiar » 19. Feb 2005 17:36

Ja som za to, aby keď sa bude zavádzať mýtny systém pre osobné autá do 3,5t, aby ostali zachované aj diaľničné známky v časovej dĺžke 1 rok. Mám na to viaceré dôvody a argumenty, ktoré sú podložené štúdiami. A v podstate som ich v tejto téme už všetky povedal. Pretože, ak má stáť 1 km prejdenej diaľnice pri mýtnom systéme 1-2 sk ani pri ekonomickom raste a náraste platov to viecerí vodiči áut do 3,5t nedokážu financovať a prejdú na cesty I. triedy. A štát stratí svoj plánovaný príjem. Diaľničné nálepky by mali mať 1. rok cenu 3500 sk, pretože mýtnym systémom budú spoplatnené všetky tunely a väčšie mosty pre svoju v priemere väčšiu finančnú nákladovosť pri výstavbe diaľnic. Postupne by mohla cena narásť až na úroveň 5000 sk, možno 6000 sk. Stále by sa to oplatilo mnohým šoférom, ktorí častejšie jazdia po diaľniciach. Ak by nastal pokles áut na diaľniciach a naopak ich nárast na cestách I. triedy, tak by mohlo prísť k zlacneniu alebo k zvoľneniu nárastu cien ako mýtneho systému tak systému diaľničných nálepiek. Pretože otázka ani tak nestojí, či má ostať ten či onen systém, ale je tu reálna hrozba, že nielen mýtne bude vysoké, ale aj tá diaľničná nálepka bude drahá pre viac ako 60% súčasných šoférov áut do 3,5t. A diaľnice sa stanú pre väčšinu Slovákov skutočne drahým luxusom. A bude jedno, že ich bude 1000 km. :!: 8)
Diaľničiar
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 298
Založený: 11. Feb 2005 21:40

Odoslaťod JG » 20. Feb 2005 10:31

Ja by som otazku postavil takto: Budu vodici ochotni zaplatit za usek D1 Dubna Skala - Hricovske Podhradie v sucasnosti napr. 30 Sk za osobne auto(cca 0.85 Sk/km, v tuneloch 1,70Sk/km)? V roku 2010 uz 40 Sk a v roku 2015 az 50 Sk. Nakladne auta troj-alebo stvornasobok.

Usek skrati trasu o vyse 8 km, vyrazna uspora casu, mensie opotrebovanie vozidla, vyssia bezpecnost,...
Dnes sa hodnotia prevadzkove naklady osobneho auta 5 a viac Sk na 1 km.

Ja som presvedceny, ze takuto cenu by urcite vacsina vodicov na sukromnych vozidlach akceptovala a v pripade firemnych aut by to akceptovali takmer vsetci.
JG
 

Aj takto sa to dá.

Odoslaťod Diaľničiar » 20. Feb 2005 12:43

JG napísal:Ja by som otazku postavil takto: Budu vodici ochotni zaplatit za usek D1 Dubna Skala - Hricovske Podhradie v sucasnosti napr. 30 Sk za osobne auto(cca 0.85 Sk/km, v tuneloch 1,70Sk/km)? V roku 2010 uz 40 Sk a v roku 2015 az 50 Sk. Nakladne auta troj-alebo stvornasobok.

Usek skrati trasu o vyse 8 km, vyrazna uspora casu, mensie opotrebovanie vozidla, vyssia bezpecnost,...
Dnes sa hodnotia prevadzkove naklady osobneho auta 5 a viac Sk na 1 km.

Ja som presvedceny, ze takuto cenu by urcite vacsina vodicov na sukromnych vozidlach akceptovala a v pripade firemnych aut by to akceptovali takmer vsetci.


Ale takto si ju položíte vy alebo ja. Nie na MDPT. Tam si povedia, že 1 km diaľnice bude stáť osobné autá 1-2 sk. Podľa mňa to začne na úrovni 1 sk. No neviem ako sa hodnotia prevádzkové náklady auta, ale môže byť. Toto je mi zrovna jedno. Ale myslím, že aj mňa by omráčilo, keby som mal za 1 deň jazdy po diaľnici zaplatiť povedzme 1000sk a spraviť to 2x v týždni, 4x za mesiac. A 12x v roku, to by bolo 96 tis. sk. A to je úplne reálne. To už potom radšej tú diaľničnú známku aj za 10 tis.sk. Samozrejme takých ako ja je málo. Ale už tu je tá absurdita.

Ale mám 1 pripomienku, jazda cez tunel by mohla byť hneď aj 50 sk, v r. 2010 70 sk, v r. 2015 100 sk. A takto to asi aj bude. Možno to klesne zo začiatku, bude to 25sk, ale každý rok to pôjde po 5-10sk nahore. Inak to nevidím. To je ako s kopčekom zmrzliny (to nie je moja teória, to je toho cukrára ...), najprv stojí 2,5sk, potom 3sk, potom 3,5sk, potom 4sk, potom 5 sk a reálne aj 6-8 sk. V BA aj 10sk. Takto bude fungovať aj mýtne.
Diaľničiar
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 298
Založený: 11. Feb 2005 21:40

Odoslaťod kaviarista » 20. Feb 2005 19:59

Pista, dualny system (mytne+znamka) je samozrejme dobra myslienka, lebo dava vacsie moznosti vyberu pre spotrebitela. Ja by som to ale este skusil vylepsit jednym navrhom- cenu znamky nastavit tak, aby v sebe nejako uz zahrnala aj mytne cez tunely. Proste, kupit si drahu rocnu znamku a vobec sa nezatazovat nejakym mytnym, ci uz za kilometer dialnice alebo za prejazd tunelom.

Ta znamka by mala byt potom akoze mnozstevna zlava pre dobreho klienta, ktory ma zamer vyuzivat dialnice castejsie ako bezny priemer.
Umenim ale bude nastavit tu vysku tak, aby sa dosiahol co najvyssi efekt.
Obrázok používateľa
kaviarista
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 7
Založený: 10. Feb 2005 20:46
Bydlisko: Zem

Ano, to bude umenie.

Odoslaťod Diaľničiar » 20. Feb 2005 22:11

kaviarista napísal:Pista, dualny system (mytne+znamka) je samozrejme dobra myslienka, lebo dava vacsie moznosti vyberu pre spotrebitela. Ja by som to ale este skusil vylepsit jednym navrhom- cenu znamky nastavit tak, aby v sebe nejako uz zahrnala aj mytne cez tunely. Proste, kupit si drahu rocnu znamku a vobec sa nezatazovat nejakym mytnym, ci uz za kilometer dialnice alebo za prejazd tunelom.

Ta znamka by mala byt potom akoze mnozstevna zlava pre dobreho klienta, ktory ma zamer vyuzivat dialnice castejsie ako bezny priemer.
Umenim ale bude nastavit tu vysku tak, aby sa dosiahol co najvyssi efekt.


Ale niekoľko prvých rokov sa tá cena bude asi profilovať a meniť podľa záujmu šoférov o diaľnice po zavedení mýtneho systému. Toto by bolo ideálne, aby tá známka platila aj pre tunely, ale keď nebude, tak nebude.
Diaľničiar
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 298
Založený: 11. Feb 2005 21:40

Odoslaťod aquila » 21. Feb 2005 18:56

znamka kde budu "v cene" aj tunely na nejakych 99,9999995 % nebude. mytne na tuneloch je vzdy vyssie ako na inom km dialnic (vid rakusko).

takze uplne idelany pripad:

do 3,5t => rocne znamky ako aj na kratsie obdobia
+ extra mytne za tunely (s vynimkou sitiny v BA)

nad 3,5t => mytne na kazdom km s vyssim mytnym v tuneloch.
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Tak takto to nebude.

Odoslaťod Diaľničiar » 23. Feb 2005 12:37

aquila napísal:znamka kde budu "v cene" aj tunely na nejakych 99,9999995 % nebude. mytne na tuneloch je vzdy vyssie ako na inom km dialnic (vid rakusko).

takze uplne idelany pripad:

do 3,5t => rocne znamky ako aj na kratsie obdobia
+ extra mytne za tunely (s vynimkou sitiny v BA)

nad 3,5t => mytne na kazdom km s vyssim mytnym v tuneloch.


Pretože známky na kratšie obdobie nemajú pri mýtnom systéme význam. Zahraničný návštevník zaplatí mýtne (môže si kúpiť aj celoročnú známku samozrejme). To by sa nesmel zavádzať mýtny systém. A s tou Sitinou tak tam nie som informovaný, že by sa za to malo platiť, ale neviem. V BA sa teraz konečne rozbehlo viacero takýchto strategických dopravných investícií a ďalšie sa chystajú, takže sa to tu snáď zlepší. 8)
Diaľničiar
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 298
Založený: 11. Feb 2005 21:40

Výsledok prvých jednaní.

Odoslaťod Diaľničiar » 28. Feb 2005 20:12

MDPT bude uvažovať o dvoch systémoch spoplatnenia D a RC, príp. aj ciest I. triedy. Pričom mýtny systém bude jednoznačne pre všetky autá nad 3,5t, tam sme sa zhodli.

Diaľničné nálepky by mali byť min. 5 000 sk, a aj s tým by sa dalo súhlasiť, ale samozrejme záleží, kedy by sa celý tento proces spoplatnenia zaviedol, pretože záleží aj na počte dokončených km D a RC na Slovensku. A takisto si treba rozrátať aj úseky v iných štátoch, aby sa zabránilo jazdeniu BA-KE cez Maďarsku len kvôli našej vysokej cene. A okrem toho sa zavedie aj systém tunelov a dlhších mostov, t.j. diaľničná nálepka+mýtny systém, opačne nie.

Momentálne sa tomu budeme aj naďalej venovať, MDPT si možno dá vypracovať aj štúdiu na túto tému, avšak ešte potrebuje ďalšie argumenty. Takže nič nie je stratené. Inak odborníci z ĽS-HZDS a Smer-u s týmto návrhom súhlasia, aj keď oni by ho celý zmenili, ale ponechali by určite 2 systémy. 8)

Inak, očakávam aj vaše ďalšie návrhy ... 8)
Diaľničiar
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 298
Založený: 11. Feb 2005 21:40

Ja som za zachovanie platenia pre osobné autá do 3,5 t.

Odoslaťod Scotty » 02. Mar 2005 13:04

Malo by to byť cenovo nejako odlíšené, teda autá 10% z toho čo zaplatia kamióny, aj keď v % pri poškodení diaľničnej siete (vyjazdené koľaje, ...) je to v pomere 1 (a menej):100 pri auto:kamión. :twisted:

Osobne som za to, aby osobné autá do 3,5 t platili aj 5000sk za ročnú diaľničnú nálepku a môže byť aj mýtny systém pre tunely a mosty, to je ok. Pre mňa osobne by to bolo stále veľmi výhodné, pretože napr. BA-ZA a späť a 4x v mesiaci a 10x za rok, ..., a to ešte nehovorím o cestách do PP a NR ... jednoznačne by som ušetril. :twisted:

Aj tých 10 000sk by som dal, ale to by muselo byť hotových ešte aspoň 400 km D a RC (samozrejme spojenie BA-KE). 8)
Scotty
diskutujúci
 
Príspevky: 106
Založený: 21. Feb 2005 17:42

Odoslaťod eucitizen » 03. Mar 2005 00:56

Dobre moze byt aj ten pausal za rok, ale uz by som nedaval rocne nalepky,ale radsej niaku kartu citatelnu cez tie brany, takto aspon ,ako to funguje v Rakusku, by policia mohla rychlo chytit toho, kto neplatil xa pouzitie dalnici
Obrázok používateľa
eucitizen
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 14
Založený: 04. Feb 2005 00:43

Ano, aj toto je dobrý argument.

Odoslaťod Diaľničiar » 03. Mar 2005 19:19

eucitizen napísal:Dobre moze byt aj ten pausal za rok, ale uz by som nedaval rocne nalepky,ale radsej niaku kartu citatelnu cez tie brany, takto aspon ,ako to funguje v Rakusku, by policia mohla rychlo chytit toho, kto neplatil xa pouzitie dalnici


Fungovalo by to takto: Karta (s veľkosťou platobnej či formát nového vodičského preukazu) by mala na sebe čip a s ňou by bolo okamžite auto na diaľnici či inej ceste s mýtnym systémom zaregistrované (už by šofér daného auta neplatil mýtne, jedine, že by išiel cez tunel) alebo by zaregistrované nebolo. Myslím, že je to jasné všetkým. Tento systém by bol prehľadný a okrem toho by tu bola konkurencia pre mýtny systém, ale aj tieto kartičky. Výsledkom by však bolo len viacej peňazí v NDS.

Ale ja by som 1. rok od zavedenia mýtneho systému pre osobné autá do 3,5t najprv vydal diaľničné nálepky pre lepšie nastavenie ceny a potom by som prípadne cenu upravil a až potom by som zaviedol tieto kartičky. 8)
Diaľničiar
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 298
Založený: 11. Feb 2005 21:40

Ďalší jednoznačný návrh.

Odoslaťod Diaľničiar » 08. Mar 2005 16:38

Mýtny systém pre osobné autá do 3,5t môže mať aj 2 varianty, ale mýtne bude stanovené niekde v rozmedzí 1-2 sk/1km od 1. roku zavedenia mýtneho systému pre túto kategóriu osobných automobilov. Druhý systém spoplatňovania diaľnic sa však 1. rok pri zavádzaní mýtneho systému neodporúča.

Tak ale nastal posun, ešte niekoľko takýchto jednaní a snáď sa zavedie (nami navrhovaná cena 1-ročnej známky, nálepka, kartička je min. 5 000sk) aj od 1. roka zavedenia mýtneho systému, resp. mohla by sa ponechať, len by sa cenovo postupne po r. 2008 priblížila. To už bude k dispozícii viacej km D a RC. 8)
Diaľničiar
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 298
Založený: 11. Feb 2005 21:40

Po zásahoch ..

Odoslaťod Scotty » 16. Apr 2005 08:03

... z odborných kruhov vláda sa bude zaoberať systémom "Mýtny systém v doplnení s diaľničnými nálepkami pre autá do 3,5t". To je celý posun, inak dovtedy sa ešte vymenia 2 vlády (a možno aj to nie). 8)
Scotty
diskutujúci
 
Príspevky: 106
Založený: 21. Feb 2005 17:42

Odoslaťod Caesar » 14. Máj 2005 16:07

Ešte stále sa váha, či budú 2 systémy spoplatnenia na našej diaľničnej sieti pre autá do 3,5t.

Osobne takisto podporujem, až bude D1 BA-KE, D3, R1, R5, niektoré úseky na R2, R4 KE-Milhosť či R4 úsek pri SK, zavedenie nielen mýta, ale aj diaľničných známok, kľudne aj v hodnote 10 000 SKK. Tí, čo často jazdia po Slovensku, by si tieto známky kúpili. Predpokladom je r. 2015, t.j. dovtedy by sa na cene mala prejaviť inflácia (10 000 SKK je však už po tejto úprave) a aj platy.

Mýtny systém dosiahne pre autá do 3,5t 2-3 SKK na 1 km. Takže cesta z BA-KE a späť by stála cca. 2 000 SKK, po D1. Čiže diaľničnou nálepkou by sa oplatila už 6. jazda.

Avšak, tu treba zdôrazniť, že ak by aj platila diaľničná nálepka, tak mýto bude platiť aj tak na tých úsekoch, kde je tunel či dlhší (nákladnejší) most (estakáda). Takže celkovo by sa zrejme oplatila až 7. jazda.

Je otázne, koľko vodičov by si kúpilo takú drahú diaľničnú známku a lacnejšiu vláda do obehu nedá, avšak času je ešte na vypracovanie nejakých štúdií dosť. :lol:
Obrázok používateľa
Caesar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 43
Založený: 06. Máj 2005 14:03
Bydlisko:

Odoslaťod ELZ » 30. Máj 2005 08:41

Nemam nic proti mytnemu systemu - skor by som povedal, ze by mali byt rozne sadzby - podla toho, ako dialnicu nici svojou hmotnostou.
ELZ
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 968
Obrázky: 0
Založený: 13. Máj 2005 07:05

Odoslaťod Caesar » 30. Máj 2005 10:07

ELZ napísal:Nemam nic proti mytnemu systemu - skor by som povedal, ze by mali byt rozne sadzby - podla toho, ako dialnicu nici svojou hmotnostou.


Až bude mýtny systém pre osobné autá do 3,5t stáť 2 SKK na 1 km, tak to bude veľa.

Niektorým to možno nebude prekážať, pretože sú buď finančne zabezpečený alebo jazdia po diaľniciach veľmi málo.

Okrem toho si treba uvedomiť, že cenu navýšia pohonné látky a bežná údržba auta.

Preto treba jednoznačne "lobovať" za diaľničné nálepky. 8)
Obrázok používateľa
Caesar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 43
Založený: 06. Máj 2005 14:03
Bydlisko:

Odoslaťod ELZ » 30. Máj 2005 13:46

Ono vzdy to bude zalezat od toho, kolko na spoplatnenych usekoch rocne najazdis v pomere k cene. Myslim si, ze ale vseobecne bude platit, ze znamka bude vyhodna pre tych, co toho najazdia vela, myto pre tych, co menej. A to este nehovorim o tych, ktori tu dialnicu pouziju raz za uhorsky rok - ak budu len rocne znamky?
ELZ
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 968
Obrázky: 0
Založený: 13. Máj 2005 07:05

Odoslaťod Caesar » 30. Máj 2005 14:13

ELZ napísal:Ono vzdy to bude zalezat od toho, kolko na spoplatnenych usekoch rocne najazdis v pomere k cene. Myslim si, ze ale vseobecne bude platit, ze znamka bude vyhodna pre tych, co toho najazdia vela, myto pre tych, co menej.


Ok, ELZ, veď stačí po mne čítať (a po Diaľničiarovi), jednalo by sa o to, že by tu boli dva systémy spoplatnenia diaľnic, t.j. aj mýtny systém aj diaľničné nálepky.

Mýtny systém bude pre osobné autá stáť od 2 SKK na 1 km diaľnice či rýchlostnej cesty. Osobne verím a pevne dúfam, že to bude zavedené po r. 2015, keď tu budú 100-vky nových km D a RC a zároveň dúfam, že nebudú spoplatnené všetky cesty aj pre osobné autá do 3,5t.

Diaľničná nálepka by mohla stáť kľudne 8 000, ale aj 10 000 SKK na jeden rok a iná by nebola a platila by len pre osobné autá do 3,5t s tým, že by bola zavedená takáto forma až pri zavedení mýtneho systému. To by bolo za 10 rokov, kedy by tá nálepka aj tak už reálne stála nad 6 000 SKK. Okrem toho by pri prejazde cez tunely a dlhé mosty platili motoristi s diaľničnou nálepkou aj mýto.

Príklady:

1. Motoristi, ktorí najazdia 1000 km po diaľničnej sieti za rok, budú platiť jednoznačne mýto.

2. Motoristi, ktorí najazdia po diaľničnej sieti viac ako 6 000 km za rok, si radšej zvolia systém diaľničné nálepky+mýto.

Tu ide skutočne len o "zachovanie dostupnosti diaľničnej siete" pre všetkých obyvateľov SR. 8)
Obrázok používateľa
Caesar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 43
Založený: 06. Máj 2005 14:03
Bydlisko:

Odoslaťod ELZ » 31. Máj 2005 07:01

Takyto kombinovany system by nebol zly ;-) Otazne je, ako sa k tomu postavi stat, ktory investuje do mytneho systemu. Takze parafrazujuc - lobovat, lobovat, lobovat.
ELZ
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 968
Obrázky: 0
Založený: 13. Máj 2005 07:05

Odoslaťod Caesar » 05. Jún 2005 19:13

ELZ napísal:Takyto kombinovany system by nebol zly ;-) Otazne je, ako sa k tomu postavi stat, ktory investuje do mytneho systemu. Takze parafrazujuc - lobovat, lobovat, lobovat.


... samozrejme, legálny lobbing, pretože tu ide predovšetkým o celú verejnosť, o všetkých motoristov ...

Veď už len tá predstava, že budeme mať "prázdnu" diaľničnú sieť. 8)
Obrázok používateľa
Caesar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 43
Založený: 06. Máj 2005 14:03
Bydlisko:

myto pre vozidla do 3,5t

Odoslaťod mafianos » 26. Jún 2005 12:43

Predstavte si, ze D1 uz je cela na 100% hotova po KE.

Mam pre vas vsetkych otazku:

Kolko by ste boli ochotni dat za usek BA-KE po D1?

Teraz je jedno, ktory by to bol rok, ale budme optimisti, ze by to bol r. 2010-13.
mafy
mafianos
diskutujúci
 
Príspevky: 50
Založený: 25. Jún 2005 19:33
Bydlisko: EU, Slovensko

Odoslaťod Dialniciar » 26. Jún 2005 17:44

Ja by som bol ochotný zaplatiť do 1000 Sk za jednu jazdu v r. 2010.

Ale je dosť možné, že by som cestoval aj po cestách I. triedy a na D1 by som sa napájal len na zložitejších cestných úsekoch ako sú horské priechody či veľké mestá, tie by som sa snažil obísť a tak by som asi zaplatil za cestu do KE 500 Sk. Ale záleží aj od toho, či by som sa ponáhľal.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Caesar » 26. Jún 2005 19:15

Reálne by som aj ja zaplatil do 1 000 SKK. Často jazdím a je nemysliteľné, aby som za tú dĺžku zaplatil viac.

To by som sa skutočne dopracoval k tomu, že najväčšie výdavky za rok by boli v mojom prípade na auto a všetko s tým spojené. 8)
Caesar
Obrázok používateľa
Caesar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 43
Založený: 06. Máj 2005 14:03
Bydlisko:

Odoslaťod aquila » 26. Jún 2005 21:45

hm 1000 korun v roku 2010 je tak na hranici, a aj to pochybujem ze to slovaci prehltnu. je to predsa len docela dost na slovenske pomery.

ono aj rakusak keby mal zaplatit 25 euro za cestu vieden - linz tak by na to hodil salam a isiel by po Bundesstrasse (nieco na styl nasej prvej cesty)

skor sa mi zda priechodnejsia variant tak okolo 5-10 tisic rocna znamka. ale 1000 korun za cestu. hm docela dost.
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Diaľničná spoločnosť a mýto

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 1 hosť.