Stránka 6 z 7

Re: Branisko o myto

OdoslaťOdoslané: 10. Jan 2007 22:02
od Tomas PO
Dialniciar napísal:
ok79 napísal:Mam dotaz - co by ted, v tomto stavu legislativy branilo u Braniska udelat na kazde strane budku, a kdo by chtel projet bez znamky, mohl by zaplatit myto...treba 50 Sk za osobni auto...

Slo by to v soucasne dobe?

Pamatuje na to nejak novy zakon o myte co ho nedavno schvalili?

Inspiroval me k tomu kamarad, ktery prohlasil ze jel z Vranova kde bydli do Spisske Nove Vsi k rodicum a zpet tak 6x za rok 2006. Koupil si na to rocni dalnicni znamku...Branisko bylo 3x zavrene...znamka se mu jasne nevyplatila, nikde jinde ji nepouzil... takze uz si ji nekoupi a bude jezdit vrchem pres kopec...


Je to zbytočné, pretože do 3 rokov pribudne na východnom Slovensku takmer 50 plnoprofilových kilometrov diaľnic a k tomu tam niekoľko km diaľnic je a ešte pribudnú aj rýchlostné cesty. Teda už to nebude ani zďaleka len o Branisku.


No, podla mna prilis optimisticky prispevok :). Ten kusocek okolo Svinej vychod z biedy nevytiahne. Poprad je od PO a KE stale daleko, aj ked sa tesim zmene planu Mengusovce - Janovce na plny profil. Ale useky Janovce - Jablonov, Jablonov - Beharovce ci nebodaj obchvat PO este potrva podla mojho nazoru do 10 rokov... :(

Re: Branisko o myto

OdoslaťOdoslané: 10. Jan 2007 22:19
od Dialniciar
Tomas PO napísal:
Dialniciar napísal:Je to zbytočné, pretože do 3 rokov pribudne na východnom Slovensku takmer 50 plnoprofilových kilometrov diaľnic a k tomu tam niekoľko km diaľnic je a ešte pribudnú aj rýchlostné cesty. Teda už to nebude ani zďaleka len o Branisku.


No, podla mna prilis optimisticky prispevok :). Ten kusocek okolo Svinej vychod z biedy nevytiahne. Poprad je od PO a KE stale daleko, aj ked sa tesim zmene planu Mengusovce - Janovce na plny profil. Ale useky Janovce - Jablonov, Jablonov - Beharovce ci nebodaj obchvat PO este potrva podla mojho nazoru do 10 rokov... :(


D1 Važec-Mengusovce
D1 Mengusovce-Jánovce
D1 Prešov-Svinia

To sú všetko rozostavané úseky s otvorením v r. 2007-2009.

A rozostavia sa R4 1/2 profil Svidník a R4 v KE.

Re: Branisko o myto

OdoslaťOdoslané: 10. Jan 2007 22:51
od Tomas PO
Dialniciar napísal:
Tomas PO napísal:
Dialniciar napísal:Je to zbytočné, pretože do 3 rokov pribudne na východnom Slovensku takmer 50 plnoprofilových kilometrov diaľnic a k tomu tam niekoľko km diaľnic je a ešte pribudnú aj rýchlostné cesty. Teda už to nebude ani zďaleka len o Branisku.


No, podla mna prilis optimisticky prispevok :). Ten kusocek okolo Svinej vychod z biedy nevytiahne. Poprad je od PO a KE stale daleko, aj ked sa tesim zmene planu Mengusovce - Janovce na plny profil. Ale useky Janovce - Jablonov, Jablonov - Beharovce ci nebodaj obchvat PO este potrva podla mojho nazoru do 10 rokov... :(


D1 Važec-Mengusovce
D1 Mengusovce-Jánovce
D1 Prešov-Svinia

A rozostavia sa R4 1/2 profil Svidník a R4 v KE.


To sú všetko rozostavané úseky s otvorením v r. 2007-2009.

Ale tot vjso, bohuzial. Esteze sa to okolo Popardu tak svizne rozbehlo. Nas pan primator ale slubovali do 2010 dialnicny obchvat PO a mozno sa mu podari nieco podobne, ako Dankovi. Ostava dufat.

Re: Branisko o myto

OdoslaťOdoslané: 10. Jan 2007 22:52
od Dialniciar
Tomas PO napísal:
Dialniciar napísal:
Tomas PO napísal:Je to zbytočné, pretože do 3 rokov pribudne na východnom Slovensku takmer 50 plnoprofilových kilometrov diaľnic a k tomu tam niekoľko km diaľnic je a ešte pribudnú aj rýchlostné cesty. Teda už to nebude ani zďaleka len o Branisku.


No, podla mna prilis optimisticky prispevok :). Ten kusocek okolo Svinej vychod z biedy nevytiahne. Poprad je od PO a KE stale daleko, aj ked sa tesim zmene planu Mengusovce - Janovce na plny profil. Ale useky Janovce - Jablonov, Jablonov - Beharovce ci nebodaj obchvat PO este potrva podla mojho nazoru do 10 rokov... :(


D1 Važec-Mengusovce
D1 Mengusovce-Jánovce
D1 Prešov-Svinia

A rozostavia sa R4 1/2 profil Svidník a R4 v KE.


To sú všetko rozostavané úseky s otvorením v r. 2007-2009.

Ale tot vjso, bohuzial. Esteze sa to okolo Popardu tak svizne rozbehlo. Nas pan primator ale slubovali do 2010 dialnicny obchvat PO a mozno sa mu podari nieco podobne, ako Dankovi. Ostava dufat.[/quote]

No veď, ale to je tých takmer 50 km plnoprofilových diaľnic. Takže môj príspevok je realistický a nie optimistický. Ja predsa netvrdím, že na východnom Slovensku pribudne 200 km D a RC v priebehu 4 rokov. Ale 1/4 to bude.

Re: Branisko o myto

OdoslaťOdoslané: 10. Jan 2007 23:01
od Tomas PO
Dialniciar napísal:
Tomas PO napísal:
Dialniciar napísal:
Tomas PO napísal:Je to zbytočné, pretože do 3 rokov pribudne na východnom Slovensku takmer 50 plnoprofilových kilometrov diaľnic a k tomu tam niekoľko km diaľnic je a ešte pribudnú aj rýchlostné cesty. Teda už to nebude ani zďaleka len o Branisku.


No, podla mna prilis optimisticky prispevok :). Ten kusocek okolo Svinej vychod z biedy nevytiahne. Poprad je od PO a KE stale daleko, aj ked sa tesim zmene planu Mengusovce - Janovce na plny profil. Ale useky Janovce - Jablonov, Jablonov - Beharovce ci nebodaj obchvat PO este potrva podla mojho nazoru do 10 rokov... :(


D1 Važec-Mengusovce
D1 Mengusovce-Jánovce
D1 Prešov-Svinia

A rozostavia sa R4 1/2 profil Svidník a R4 v KE.


To sú všetko rozostavané úseky s otvorením v r. 2007-2009.

Ale tot vjso, bohuzial. Esteze sa to okolo Popardu tak svizne rozbehlo. Nas pan primator ale slubovali do 2010 dialnicny obchvat PO a mozno sa mu podari nieco podobne, ako Dankovi. Ostava dufat.


No veď, ale to je tých takmer 50 km plnoprofilových diaľnic. Takže môj príspevok je realistický a nie optimistický. Ja predsa netvrdím, že na východnom Slovensku pribudne 200 km D a RC v priebehu 4 rokov. Ale 1/4 to bude.[/quote]

Ano, to sa zhodneme. Ja som chcel poukazat iba na to, ze po dokonceni zmienenych stavieb v dohladnej dobe (1-2 roky) nie je realna ziadna dalsia vystavba.

Re: Branisko o myto

OdoslaťOdoslané: 10. Jan 2007 23:17
od Dialniciar
Tomas PO napísal:Ano, to sa zhodneme. Ja som chcel poukazat iba na to, ze po dokonceni zmienenych stavieb v dohladnej dobe (1-2 roky) nie je realna ziadna dalsia vystavba.


Zatiaľ nie, to je pravda. Ale ani nie sú úseky na D1 medzi PP a PO dôležitejšie z hľadiska celoslovenského aj východného Slovenska než pokračovanie výstavby od západu.

Ja si pamätám a veľmi dobre si to pamätám, kedy sa nemal stavať ani úsek D1 PO-Svinia a D1 Mengusovce-Jánovce mal byť kratší. Nebudem sa chváliť, ale bola to aj moja zásluha, že sa to pretlačilo ako priorita. A dnes sa to stavia.

Osobne si myslím, že pre napájanie výhodného Slovenska je skôr lepšie pokračovať v postupnej výstavbe 1/2 profilu na R2 ZV-KE.

A taktiež by bolo vhodné a to presadzujem už 7 rokov, aby sa začala čo najrýchlejšie výstavba R4 KE-Milhosť na 1/2 profil a v celej svojej dĺžke na 1/2 profil aj D1 KE-MI skôr ako po r. 2015.

Re: Branisko o myto

OdoslaťOdoslané: 10. Jan 2007 23:50
od Tomas PO
Dialniciar napísal:
Tomas PO napísal:Ano, to sa zhodneme. Ja som chcel poukazat iba na to, ze po dokonceni zmienenych stavieb v dohladnej dobe (1-2 roky) nie je realna ziadna dalsia vystavba.


Zatiaľ nie, to je pravda. Ale ani nie sú úseky na D1 medzi PP a PO dôležitejšie z hľadiska celoslovenského aj východného Slovenska než pokračovanie výstavby od západu.

Ja si pamätám a veľmi dobre si to pamätám, kedy sa nemal stavať ani úsek D1 PO-Svinia a D1 Mengusovce-Jánovce mal byť kratší. Nebudem sa chváliť, ale bola to aj moja zásluha, že sa to pretlačilo ako priorita. A dnes sa to stavia.

Osobne si myslím, že pre napájanie výhodného Slovenska je skôr lepšie pokračovať v postupnej výstavbe 1/2 profilu na R2 ZV-KE.

A taktiež by bolo vhodné a to presadzujem už 7 rokov, aby sa začala čo najrýchlejšie výstavba R4 KE-Milhosť na 1/2 profil a v celej svojej dĺžke na 1/2 profil aj D1 KE-MI skôr ako po r. 2015.


Tu si dovolim nesuhlasit. Asi kazdy si uvedomuje nedostatok financii a teda aj problematicke urcovanie priorit. Nechcem sa pusat do tejto temy a polemizovat o prioritach, v kazdom pripade si vsak myslim, ze minimalne usek Fricovce - Svinia by sa mal co najskor zacat stavat. Vznikol by tak suvisly usek PO - Beharovce, ktory by uz mal aj "svoju dlzku". De facto by tak vzniklo stvorpruhove prepojenie kosickeho letiska az Beharoviec (pocitajuc dostavbu 3. etapy Presovska-Sekcovska a 1. etapy nabreznej komunikacie v Presove, ktora by mala byt ukoncena hadam koncom tohto roka).

Re: Branisko o myto

OdoslaťOdoslané: 10. Jan 2007 23:56
od Dialniciar
Tomas PO napísal:
Dialniciar napísal:
Tomas PO napísal:Ano, to sa zhodneme. Ja som chcel poukazat iba na to, ze po dokonceni zmienenych stavieb v dohladnej dobe (1-2 roky) nie je realna ziadna dalsia vystavba.


Zatiaľ nie, to je pravda. Ale ani nie sú úseky na D1 medzi PP a PO dôležitejšie z hľadiska celoslovenského aj východného Slovenska než pokračovanie výstavby od západu.

Ja si pamätám a veľmi dobre si to pamätám, kedy sa nemal stavať ani úsek D1 PO-Svinia a D1 Mengusovce-Jánovce mal byť kratší. Nebudem sa chváliť, ale bola to aj moja zásluha, že sa to pretlačilo ako priorita. A dnes sa to stavia.

Osobne si myslím, že pre napájanie výhodného Slovenska je skôr lepšie pokračovať v postupnej výstavbe 1/2 profilu na R2 ZV-KE.

A taktiež by bolo vhodné a to presadzujem už 7 rokov, aby sa začala čo najrýchlejšie výstavba R4 KE-Milhosť na 1/2 profil a v celej svojej dĺžke na 1/2 profil aj D1 KE-MI skôr ako po r. 2015.


Tu si dovolim nesuhlasit. Asi kazdy si uvedomuje nedostatok financii a teda aj problematicke urcovanie priorit. Nechcem sa pusat do tejto temy a polemizovat o prioritach, v kazdom pripade si vsak myslim, ze minimalne usek Fricovce - Svinia by sa mal co najskor zacat stavat. Vznikol by tak suvisly usek PO - Beharovce, ktory by uz mal aj "svoju dlzku". De facto by tak vzniklo stvorpruhove prepojenie kosickeho letiska az Beharoviec (pocitajuc dostavbu 3. etapy Presovska-Sekcovska a 1. etapy nabreznej komunikacie v Presove, ktora by mala byt ukoncena hadam koncom tohto roka).


Môžeš nesúhlasiť, ja proti tomu nič nemám.

Východné úseky D1 majú oveľa nižšie intenzity ako západné. Rozvoj ide zo západu. Výstavba Braniska slúžila hlavne na stiahnutie intenzít z lokálnych ciest. PO-Svinia rieši to istéa vstup do mesta. Keby sa stavali rýchlejšie východné úseky, tak by bol nevyhnutnú diaľničný obchvat mesta PO a na ten naozaj niet peňazí.

Okrem toho, výstavba východných úsekov D1 znamená nestavanie západných. Všetko sa musí robiť priebežne a naraz.

Ja si pamätám časy a nie je to dávno (z môjho pohľadu), keď na východe SR bol len krátky úsek pri Liptovskej Mare a úsek medzi PO a KE a široko ďaleko ani náznak ani len rozostavanej D/RC.

Re: Branisko o myto

OdoslaťOdoslané: 11. Jan 2007 00:22
od Tomas PO
Dialniciar napísal:
Tomas PO napísal:
Dialniciar napísal:
Tomas PO napísal:Ano, to sa zhodneme. Ja som chcel poukazat iba na to, ze po dokonceni zmienenych stavieb v dohladnej dobe (1-2 roky) nie je realna ziadna dalsia vystavba.


Zatiaľ nie, to je pravda. Ale ani nie sú úseky na D1 medzi PP a PO dôležitejšie z hľadiska celoslovenského aj východného Slovenska než pokračovanie výstavby od západu.

Ja si pamätám a veľmi dobre si to pamätám, kedy sa nemal stavať ani úsek D1 PO-Svinia a D1 Mengusovce-Jánovce mal byť kratší. Nebudem sa chváliť, ale bola to aj moja zásluha, že sa to pretlačilo ako priorita. A dnes sa to stavia.

Osobne si myslím, že pre napájanie výhodného Slovenska je skôr lepšie pokračovať v postupnej výstavbe 1/2 profilu na R2 ZV-KE.

A taktiež by bolo vhodné a to presadzujem už 7 rokov, aby sa začala čo najrýchlejšie výstavba R4 KE-Milhosť na 1/2 profil a v celej svojej dĺžke na 1/2 profil aj D1 KE-MI skôr ako po r. 2015.


Tu si dovolim nesuhlasit. Asi kazdy si uvedomuje nedostatok financii a teda aj problematicke urcovanie priorit. Nechcem sa pusat do tejto temy a polemizovat o prioritach, v kazdom pripade si vsak myslim, ze minimalne usek Fricovce - Svinia by sa mal co najskor zacat stavat. Vznikol by tak suvisly usek PO - Beharovce, ktory by uz mal aj "svoju dlzku". De facto by tak vzniklo stvorpruhove prepojenie kosickeho letiska az Beharoviec (pocitajuc dostavbu 3. etapy Presovska-Sekcovska a 1. etapy nabreznej komunikacie v Presove, ktora by mala byt ukoncena hadam koncom tohto roka).


Môžeš nesúhlasiť, ja proti tomu nič nemám.

Východné úseky D1 majú oveľa nižšie intenzity ako západné. Rozvoj ide zo západu. Výstavba Braniska slúžila hlavne na stiahnutie intenzít z lokálnych ciest. PO-Svinia rieši to istéa vstup do mesta. Keby sa stavali rýchlejšie východné úseky, tak by bol nevyhnutnú diaľničný obchvat mesta PO a na ten naozaj niet peňazí.

Okrem toho, výstavba východných úsekov D1 znamená nestavanie západných. Všetko sa musí robiť priebežne a naraz.

Ja si pamätám časy a nie je to dávno (z môjho pohľadu), keď na východe SR bol len krátky úsek pri Liptovskej Mare a úsek medzi PO a KE a široko ďaleko ani náznak ani len rozostavanej D/RC.


No, to si pamatam aj ja. Neviem ale, ci stavat to do takejto pozicie je prave najspravnejsie... Ono, ako "vychodnar" sa na to nemusim pozerat len cez intenzity (opat by sme mohli ist do polemiky priorit). Da sa polozit aj otazka, preco priemerny Presovcan (to je taky, ktory chodi raz-dvakrat za mesiac do KE), musi platit za 25 km dialnic taku istu sumu ako "zapadnar" majuci k dispozicii neporovnatelne vacsie percento dialnic a rychlostnych komunikacii.

Re: Branisko o myto

OdoslaťOdoslané: 11. Jan 2007 00:25
od Tomas PO
Tomas PO napísal:
Dialniciar napísal:
Tomas PO napísal:
Dialniciar napísal:
Tomas PO napísal:Ano, to sa zhodneme. Ja som chcel poukazat iba na to, ze po dokonceni zmienenych stavieb v dohladnej dobe (1-2 roky) nie je realna ziadna dalsia vystavba.


Zatiaľ nie, to je pravda. Ale ani nie sú úseky na D1 medzi PP a PO dôležitejšie z hľadiska celoslovenského aj východného Slovenska než pokračovanie výstavby od západu.

Ja si pamätám a veľmi dobre si to pamätám, kedy sa nemal stavať ani úsek D1 PO-Svinia a D1 Mengusovce-Jánovce mal byť kratší. Nebudem sa chváliť, ale bola to aj moja zásluha, že sa to pretlačilo ako priorita. A dnes sa to stavia.

Osobne si myslím, že pre napájanie výhodného Slovenska je skôr lepšie pokračovať v postupnej výstavbe 1/2 profilu na R2 ZV-KE.

A taktiež by bolo vhodné a to presadzujem už 7 rokov, aby sa začala čo najrýchlejšie výstavba R4 KE-Milhosť na 1/2 profil a v celej svojej dĺžke na 1/2 profil aj D1 KE-MI skôr ako po r. 2015.


Tu si dovolim nesuhlasit. Asi kazdy si uvedomuje nedostatok financii a teda aj problematicke urcovanie priorit. Nechcem sa pusat do tejto temy a polemizovat o prioritach, v kazdom pripade si vsak myslim, ze minimalne usek Fricovce - Svinia by sa mal co najskor zacat stavat. Vznikol by tak suvisly usek PO - Beharovce, ktory by uz mal aj "svoju dlzku". De facto by tak vzniklo stvorpruhove prepojenie kosickeho letiska az Beharoviec (pocitajuc dostavbu 3. etapy Presovska-Sekcovska a 1. etapy nabreznej komunikacie v Presove, ktora by mala byt ukoncena hadam koncom tohto roka).


Môžeš nesúhlasiť, ja proti tomu nič nemám.

Východné úseky D1 majú oveľa nižšie intenzity ako západné. Rozvoj ide zo západu. Výstavba Braniska slúžila hlavne na stiahnutie intenzít z lokálnych ciest. PO-Svinia rieši to istéa vstup do mesta. Keby sa stavali rýchlejšie východné úseky, tak by bol nevyhnutnú diaľničný obchvat mesta PO a na ten naozaj niet peňazí.

Okrem toho, výstavba východných úsekov D1 znamená nestavanie západných. Všetko sa musí robiť priebežne a naraz.

Ja si pamätám časy a nie je to dávno (z môjho pohľadu), keď na východe SR bol len krátky úsek pri Liptovskej Mare a úsek medzi PO a KE a široko ďaleko ani náznak ani len rozostavanej D/RC.


No, to si pamatam aj ja. Neviem ale, ci stavat to do takejto pozicie je prave najspravnejsie... Ono, ako "vychodnar" sa na to nemusim pozerat len cez intenzity (opat by sme mohli ist do polemiky priorit). Da sa polozit aj otazka, preco priemerny Presovcan (to je taky, ktory chodi raz-dvakrat za mesiac do KE), musi platit za 25 km dialnic taku istu sumu ako "zapadnar" majuci k dispozicii neporovnatelne vacsie percento dialnic a rychlostnych komunikacii.


A tym sa zaroven (aj ked nezamerne) dostavame k povodnej teme tejto diskusii a to systemu spoplatnenia dialnic.

Re: Branisko o myto

OdoslaťOdoslané: 11. Jan 2007 09:03
od Ondra O.K.
Dialniciar napísal:Je to zbytočné, pretože do 3 rokov pribudne na východnom Slovensku takmer 50 plnoprofilových kilometrov diaľnic a k tomu tam niekoľko km diaľnic je a ešte pribudnú aj rýchlostné cesty. Teda už to nebude ani zďaleka len o Branisku.

D1 Važec-Mengusovce
D1 Mengusovce-Jánovce
D1 Prešov-Svinia

To sú všetko rozostavané úseky s otvorením v r. 2007-2009.

A rozostavia sa R4 1/2 profil Svidník a R4 v KE.


Bohuzel jak pisu tak na ceste z Vranova do Spisske NV to vlastne ani nepomuze...Usek Presov Svinia neni po I/18 zas tak hrozny (z hlediska mistni dopravy) a nic jineho mu nepribude...proto ten dotaz.

Ale jeste jednou bych se zeptal na ty mytne brany u tunelu...pocita s tim novy zakon v jakekoliv forme (>3.5t, <3.5t)? Mate nekdo dostupny jeho zneni?

Re: Branisko o myto

OdoslaťOdoslané: 11. Jan 2007 15:48
od wazari
ok79 napísal:
Ale jeste jednou bych se zeptal na ty mytne brany u tunelu...pocita s tim novy zakon v jakekoliv forme (>3.5t, <3.5t)? Mate nekdo dostupny jeho zneni?


v zbierke este nevysiel

je tu http://www.nrsr.sk/main.aspx?sid=zakony/prehlad

pod Návrhy zákonov na programe poslednej schôdze

tlac 86

je to iba velmi vseobecny text, ktory ministerstvo spresni vyhlaskami

Re: Branisko o myto

OdoslaťOdoslané: 11. Jan 2007 16:05
od Ondra O.K.
wazari napísal:v zbierke este nevysiel
je tu http://www.nrsr.sk/main.aspx?sid=zakony/prehlad
pod Návrhy zákonov na programe poslednej schôdze
tlac 86
je to iba velmi vseobecny text, ktory ministerstvo spresni vyhlaskami


Diky, procetl jsem si to a hned na zacatku je odpoved na mou otazku - ne. Zakon se nezabyva vyberem bez elektronicke jednotky a mistnim mytem...takze budky zatim nebudou :D

Re: Branisko o myto

OdoslaťOdoslané: 12. Jan 2007 20:25
od Dialniciar
ok79 napísal:
Dialniciar napísal:Je to zbytočné, pretože do 3 rokov pribudne na východnom Slovensku takmer 50 plnoprofilových kilometrov diaľnic a k tomu tam niekoľko km diaľnic je a ešte pribudnú aj rýchlostné cesty. Teda už to nebude ani zďaleka len o Branisku.

D1 Važec-Mengusovce
D1 Mengusovce-Jánovce
D1 Prešov-Svinia

To sú všetko rozostavané úseky s otvorením v r. 2007-2009.

A rozostavia sa R4 1/2 profil Svidník a R4 v KE.


Bohuzel jak pisu tak na ceste z Vranova do Spisske NV to vlastne ani nepomuze...Usek Presov Svinia neni po I/18 zas tak hrozny (z hlediska mistni dopravy) a nic jineho mu nepribude...proto ten dotaz.


No tak to potom diaľnice nemajú ani medzi ZV a KE (okrem 2 obchvatov) a platia ... potom odporúčam nie celoročnú známku, ale týždňove za 150 SKK.

OdoslaťOdoslané: 21. Apr 2007 11:05
od kvalitná dialnica
Trošku ma šokovalo keď som počul že mýto sa v 2009 zavedie iba pre autá pod 3,5 t. a pre nákladnú dopravu ktorá najviac ničí dialnice až rok 2012 !!!
Podľa mňa by mali najprv kamióny platiť mýto, alebo kompromis všetci ale za rozdielne ceny......autá sú v porovnaní s kamiónmi ľahké ako prieka.... : )

OdoslaťOdoslané: 21. Apr 2007 11:16
od kvalitná dialnica
Podľa mňa pei osobných autách by mal platit systém -koľko prejazdíš toľko zaplatíš-

Po zavedení mýta nevidím dôvod na zachovanie dialničných známok.....bol by v tom chaos... a myslím že aj v ČR platí mýto aj pre osobné autá...

OdoslaťOdoslané: 21. Apr 2007 11:26
od aquila
nie v CR sa plati dokonca len u vozidiel nad 12t ...

u nas to bude nad 3,5t

pri osobnych autach to zrejme bude tiez casom nutne, ale na slovensku by to bolo kontraproduktivne a by sa zaplnili paralerne cesty ...

OdoslaťOdoslané: 21. Apr 2007 11:27
od aquila
pocul/a si to zle, je to presne naopak, najprv nad 3,5t a potom pre oosobne auta

OdoslaťOdoslané: 21. Apr 2007 11:29
od mapman
Ale kdeže, v ČR platí mýto len pre autá nad 12t...

A s osobými sa nijako skoro nepočíta.

Osobne som pre mýtny systém pre všetkých, ale s možnosťou u osobnej dopravy si paušalne predplatiť napr. celoročné používanie siete. Lebo inak to bude ľudí nútiť vyhľadávať nespoplatnené cesty aby ušetrili, lebo budú potom nútení premýšlať nad každým plateným kilometrom, či sa im to oplati.. A na čo potom budujeme kvalitnú sieť ciest vyšších tried...

OdoslaťOdoslané: 23. Apr 2007 14:54
od kvalitná dialnica
Kvalitná dialnica je mužského rodu : )

OdoslaťOdoslané: 23. Apr 2007 16:15
od Dialniciar
aquila napísal:nie v CR sa plati dokonca len u vozidiel nad 12t ...

u nas to bude nad 3,5t

pri osobnych autach to zrejme bude tiez casom nutne, ale na slovensku by to bolo kontraproduktivne a by sa zaplnili paralerne cesty ...


V SR je hlavne výhľad 20 rokov pre spoplatnenie každého účastníka cestnej premávky (motorového) pre celú cestnú sieť, vrátane spoplatnenia prejazdov cez centrá miest. :idea: :evil:

OdoslaťOdoslané: 24. Apr 2007 16:29
od kvalitná dialnica
20 rokov? nie trošku dlhá doba? :)

OdoslaťOdoslané: 24. Apr 2007 16:47
od Dialniciar
kvalitná dialnica napísal:20 rokov? nie trošku dlhá doba? :)


Ja by som zase povedal, že krátka. A vôbec osobne nesúhlasím s tým, aby sa platilo aj za cesty napr. III. triedy.

OdoslaťOdoslané: 25. Apr 2007 12:36
od Čavo
To akože ma budú sledovať, všade, kam sa pohnem? (Teda autom, ale ťažko povedať, či sa schopnosť sledovania obmedzí len na autá)

Už len RFID čip pod kožu a k Matrix-u už ďaleko nemáme.

OdoslaťOdoslané: 25. Apr 2007 13:58
od kvalitná dialnica
A keby sa pre osobnú dopravu spoplatnili iba dialnice a RK? a ostatné komunikácie nie.... myslím si, že by to nebolo od veci :) a to v dohľadnom termíne.... prišli by aj nejaké peniaze....

a ja nesúhlasím z názorom , že by mýto malo sledovať kroky vodiča, hlúposť :)