Stránka 4 z 7

OdoslaťOdoslané: 11. Jan 2008 22:01
od Dialniciar
Vodiči vlani zaplatili 2,5 miliardy :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=9029

OdoslaťOdoslané: 11. Jan 2008 23:09
od Dialniciar
Mýtny systém prinesie o 100% viac. A hlavne nebude stav, že niekto nezaplatí alebo jazdí načierno. :!:

OdoslaťOdoslané: 12. Jan 2008 00:03
od Jarda
Dialniciar napísal:Mýtny systém prinesie o 100% viac. A hlavne nebude stav, že niekto nezaplatí alebo jazdí načierno. :!:


Aby se nejezdilo načerno, bude nutná důkladná kontrola. Bez ní by el mýto bylo neefektivní. V ČR nyní odborníci zvažují, které silnice zpoplatnit elektronickým mýtným, aby nedošlo k tomu, že by na některých silnicích náklady na kontrolní systém (kontrolní brány + "mýtná policie") byly vyšší, než vybrané mýtné.

OdoslaťOdoslané: 12. Jan 2008 00:07
od Dialniciar
Jarda napísal:
Dialniciar napísal:Mýtny systém prinesie o 100% viac. A hlavne nebude stav, že niekto nezaplatí alebo jazdí načierno. :!:


Aby se nejezdilo načerno, bude nutná důkladná kontrola. Bez ní by el mýto bylo neefektivní. V ČR nyní odborníci zvažují, které silnice zpoplatnit elektronickým mýtným, aby nedošlo k tomu, že by na některých silnicích náklady na kontrolní systém (kontrolní brány + "mýtná policie") byly vyšší, než vybrané mýtné.


Áno, samozrejme, lenže Jardo, na Slovensku je množstvo viest I. triedy s prekročenými intenzitami, než aké zvládajú, teda sa to oplatí. Je tu rozdielna situácia oproti ČR, kde to treba naozaj zvažovať. Je smutné, že my musíme na Slovensku spoplatňovať aj cesty ako také, ale čo už no ...

OdoslaťOdoslané: 08. Jún 2009 14:50
od Lionheart
Mýto môže v kríze vyberať menej, ako sa čaká

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=12012

OdoslaťOdoslané: 08. Jún 2009 15:56
od Dialniciar
Lionheart napísal:Mýto môže v kríze vyberať menej, ako sa čaká

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=12012


Vždy je lepšie výkonové mýto pre nákladnú dopravu, než známky. Isteže, že výber bude nižší - je to tak aj v Rakúsku a ČR, neviem, prečo by to malo byť na SVK inak. Ale zase na druhú stranu - výber sa má začať v r. 2010 a ja si skôr myslím, že bude vyšší ako príjem zo známok za tento rok.

OdoslaťOdoslané: 26. Aug 2009 08:16
od stanog
V tejto súvislosti ešte jeden námet do diskusie. Aj pri diaľniciach existuje paralela napr. s vodovodmi či plynovodmi. Základná otázka znie či platiť len za samotné využívanie služby (mýto za odjazdený km resp. za liter spotrebovanej vody) čoho zástupcom je u nás navrhovaný spôsob výberu mýta alebo spoplatniť samotnú MOŽNOSŤ niekedy využiť diaľnicu, vodovod či možnosť uvariť na plyne - teda či spoplatniť samotnú infraštruktúru. Ďalšou možnosťou je KOMBINÁCIA týchto systémov.
Uvediem príklad: BVS - Bratislavská vodárenská spoločnosť nespoplatňuje existenciu vodovodnej prípojky ale inkasuje len za spotrebovanú vodu. Teda ak som si nechal vybudovať prípojku a nečerpám vodu lebo napr. nechodím do záhrady neplatím nič hoci BVS sa o prevádzkyschopnosť mojej prípojky starať musí. Naproti tomu plynári fakturujú jednak stálu sadzbu - za prevádzku vedení a tiež osobitne spotrebovaný plyn. Teda aj keď nespotrebúvam plyn platím.
V súvislosti s diskusiami o tom či vodiči budú spoplatnené diaľnice obchádzať alebo nie resp. po nich jazdiť raz ročne na dovolenku a s vplyvom tohto na výber mýta mi ide o toto:

viac ako 3/4 celkových nákladov na diaľnicu tvorí jej postavenie vrátane pozemkov, projekcie a pod. Len menšiu časť tvorí údržba a aj jej veľká časť je po čase nevyhnutná bez ohľadu na to či po nej autá jazdia alebo nie (zvetrávanie, erózia, starnutie materiálov...)

Preto nepovažujem systém mýta len od najazdených km za úplne správny. Napríklad auto ktoré jazdí ročne po diaľnici 30 000 km prispeje ročne na diaľničnú sieť dajme tomu 1000€. Za tisíc € dajme tomu postavíme 0,3 m diaľnice. Na druhej strane auto ktoré prejde 300 km zaplatí 10€ za ktorých nepostavíme takmer nič. Žiadúce by teda bolo motivovať vodičov aby diaľnice keď už sa nákladne postavili aj optimálne využívali. Preto by som bol za degresívny spôsob spoplatnenia - čím viac najazdíš tým väčšiu zľavu dostaneš, a ten kto jazdí veľmi málo (zahraniční turista) by za to že vôbec má MOŽNOSŤ prejsť cez Slovensko pohodlne diaľnicou by zaplatil veľa aby aspoň z časti prispel na to že vôbec diaľnica stojí. Preto by môj návrh bol napr. taký že prvých 1000 km by bola sadzba napr. 0,05€/km, 1000-10 000 km sadzba 0,03€ /km a nad 10 000 km 0,15€ / km. To by sa týkalo osobných vozidiel lebo tie neničia diaľnice tak ako kamióny kde je platba za km konštantná z tohto pohľadu deštrukcie telesa spravodlivejšia.

OdoslaťOdoslané: 26. Aug 2009 11:36
od joe1024
Mas nejake konkretne priklady z inych krajin, kde to tak funguje ?

OdoslaťOdoslané: 26. Aug 2009 11:54
od Vlados
stanog, asi si to myslel opačne (0,15€/km, 1000-10 000 km sadzba 0,05€ /km a nad 10 000 km 0,03€ / km) :)

OdoslaťOdoslané: 26. Aug 2009 13:51
od stanog
Vlados napísal:stanog, asi si to myslel opačne (0,15€/km, 1000-10 000 km sadzba 0,05€ /km a nad 10 000 km 0,03€ / km) :)


ano ušla mi jedna nula, myslel som 0,015.
Príklady som nehľadal, doteraz kde jazdím platia buď nálepky - ktoré de facto majú takýto princíp - ročná je lacnejšia ako 52 týždenných alebo platím mýto na mýtnici ako napr. v Taliansku ale aj tam domáci majú pass ktorý pravdepodobne je tiež lacnejší, ale neviem určite.

OdoslaťOdoslané: 27. Aug 2009 18:28
od Dialniciar
Proti zľavám za pravidelné používanie D/R nenamieta nikto nič.

OdoslaťOdoslané: 28. Aug 2009 08:58
od stanog
Len či sa s nimi aj počíta? Lebo by vodiči mali vyššiu motiváciu využívať D aj RC pravidelne a neobchádzať ich.
Napr. Slovinsko evidentne chce čo najviac vyťažiť zo zahraničného tranzitu. Aj my na to máme perspektívnu polohu.

OdoslaťOdoslané: 13. Jan 2010 13:01
od Dialniciar
http://www.dialnice.info/viewtopic.php?p=100809#100809

Trošku ten nadpis zavádza, ale napísaný je ten článok dobre, viď autorka. 8)

Takže výnos z nálepiek v r. 2009: 114 mil. €
Výnos z mýta v r. 2010: 161 mil. €
Splátky SkyToll-u v r. 2010: 87 mil. €

Takže štát prerobí v 1. roku naozaj asi 40 mil. €.

OdoslaťOdoslané: 13. Jan 2010 13:03
od Dialniciar
Dialniciar napísal:http://www.dialnice.info/viewtopic.php?p=100809#100809

Trošku ten nadpis zavádza, ale napísaný je ten článok dobre, viď autorka. 8)

Takže výnos z nálepiek v r. 2009: 114 mil. €
Výnos z mýta v r. 2010: 161 mil. €
Splátky SkyToll-u v r. 2010: 87 mil. €

Takže štát prerobí v 1. roku naozaj asi 40 mil. €.
Hm, zle to mám, výnos z nálepiek v r. 2007 je o 114 mil. € nižší ako plánovaný výnos v tomto roku ... potom som ale nepochopil, v čom štátna kasa prerobí :roll:

OdoslaťOdoslané: 13. Jan 2010 13:06
od Dialniciar
Dialniciar napísal:
Dialniciar napísal:http://www.dialnice.info/viewtopic.php?p=100809#100809

Trošku ten nadpis zavádza, ale napísaný je ten článok dobre, viď autorka. 8)

Takže výnos z nálepiek v r. 2009: 114 mil. €
Výnos z mýta v r. 2010: 161 mil. €
Splátky SkyToll-u v r. 2010: 87 mil. €

Takže štát prerobí v 1. roku naozaj asi 40 mil. €.
Hm, zle to mám, výnos z nálepiek v r. 2007 je o 114 mil. € nižší ako plánovaný výnos v tomto roku ... potom som ale nepochopil, v čom štátna kasa prerobí :roll:
No vidím, že idem niečo iné robiť, ešte raz :arrow:

Takže výnos z nálepiek v r. 2009: 47 mil. €
Výnos z mýta v r. 2010: 161 mil. €
Splátky SkyToll-u v r. 2010: 87 mil. €
Výnos štátu: +27 mil. €

:?: ... potom neviem, prečo "Slovensko tento rok na mýte prerobí milióny eur" ... jedine tak, že sa tam ráta aj zníženie dane z nafty, čo štátu prinesie o 100 mil. € menej, ale to nesúvisí priamo s mýtom :roll:

OdoslaťOdoslané: 13. Jan 2010 22:05
od qantas
Dialniciar napísal:
Dialniciar napísal:
Dialniciar napísal:http://www.dialnice.info/viewtopic.php?p=100809#100809

Trošku ten nadpis zavádza, ale napísaný je ten článok dobre, viď autorka. 8)

Takže výnos z nálepiek v r. 2009: 114 mil. €
Výnos z mýta v r. 2010: 161 mil. €
Splátky SkyToll-u v r. 2010: 87 mil. €

Takže štát prerobí v 1. roku naozaj asi 40 mil. €.
Hm, zle to mám, výnos z nálepiek v r. 2007 je o 114 mil. € nižší ako plánovaný výnos v tomto roku ... potom som ale nepochopil, v čom štátna kasa prerobí :roll:
No vidím, že idem niečo iné robiť, ešte raz :arrow:

Takže výnos z nálepiek v r. 2009: 47 mil. €
Výnos z mýta v r. 2010: 161 mil. €
Splátky SkyToll-u v r. 2010: 87 mil. €
Výnos štátu: +27 mil. €

:?: ... potom neviem, prečo "Slovensko tento rok na mýte prerobí milióny eur" ... jedine tak, že sa tam ráta aj zníženie dane z nafty, čo štátu prinesie o 100 mil. € menej, ale to nesúvisí priamo s mýtom :roll:
no si preto lebo mensia dan na naftu sposobi vypadok 100 milionov eur

OdoslaťOdoslané: 13. Jan 2010 22:46
od Dialniciar
Tento 3bit (trojitý príspevok) bol výsledkom zblbnutia na dnešnej porade k R1. :(
Ja si myslím, že spájať mýto s daňou na naftu je scestné. To p. Morháčová prehnala. Daň mala dávno klesnúť, potom by to akože spojila s čím ?

OdoslaťOdoslané: 14. Jan 2010 08:43
od devil
http://ekonomika.sme.sk/c/5189784/nizsi ... topne.html

V Únii autodopravcov, ktorá dotlačila premiéra k viacerým ústupkom, nechápavo krútia hlavami. „Je to neodborné vyjadrenie, premiér mieša hrušky s jablkami," povedal člen vedenia únie Rudolf Páleš. Každé zníženie dane z nafty o 10 centov podľa neho znižuje kilometrový náklad prepravcov len o 3 centy.

Pritom kamión, ktorý má nad 12 ton, zaplatí za kilometer diaľnice mýto zhruba 20 centov a ciest prvej triedy 15 centov, čo je niekoľkonásobne viac ako vlani, keď boli ešte diaľničné nálepky.

Tie k prepravným nákladom pridávali približne 1,1 centa. Cestu vyše 12-tonového kamióna z Bratislavy do Žiliny nálepka predražila o vyše dve eurá, mýto však až o 40 eur.

Zavedenie mýta najviac poznačí cenu cestovných lístkov. Autobusové spoločnosti aj napriek poklesu dane z nafty avizujú zdraženie medzimestskej dopravy okolo desiatich percent. „Bude to od 8 do 10 percent," povedal včera šéf prepravcu Eurobus Ľubomír Gerši.

OdoslaťOdoslané: 03. Feb 2010 11:32
od random
random napísal:rado ... dobre ale voz z pluhom nie je bager ani traktor ... a ked zme pri prevoze tovaru amaterialu tak v nasypniku ma predsa posypovy material a chodi s nim hore a dole takze platit by mal ;)
ze vraj vybrali za 9 dni 1,7 melka ... fajn ... to je prinajlepsom 190tis. eur denne ... fajn ... tak ze rocne vynosy by mali byt na urovni 70mil. eur .. no a z toho to vyzera na to ze to bude riadne fiasko ... pretoze vseci zainteresovany ze sa zdvyhne prijem o 2 az 2,5x ... no zatial to vyzera tak ze keby sme ostali pri znamkach tak usetrime 26mld.SKK + dodatky. za to sme mohli postavit prinajhorsom 26km dialnic za slovenske premrstene ceny ... seci by sme boli spokojny (aj autodopravcovia) ... cert nam bol dlzen EMO ... :D ... ak by sa niekto chcel obut do toho cisla tak nech sa paci ... za poslednych 9 dni boli dva sviatky a 3 dni pracovneho pokoja ... takze vseho vsudy sme tu mali 4 plnohodnotne dni za ktore sa myto vyberalo ... takze 70melkov je trocha skreslene cislo otazka je o kolko? ... odpoved je ak kazdych 7 dni v roku obsahuje 2 dni pracovneho pokoja (ak neverite tak si to spocitajte) tak sa teoreticky vybralo za 7 dni 1,7 melka ... to je cca 200tisic denne takze za rok to bude niekde na urovni 92melka ... hmm toto by som bral ako strop pretoze sa vyberalo myto 9 dni ale pocital som so 7 takze som to nadhodnotil ... ak si zoberieme ze sa nenabehlo okamzite na myto ale auta sa postupne registrovali tak mozeme s kludom prihodit chybu 5% (ale bude mensia) teda strop by som zobral niekde okolo 95melka .... takze myto vynesie 70-95mil. eur.. je este maly problem s odplatou pre skytol lebo nevieme ci 1,7mil. je uz ocistene alebo v hrubom .... podla mna v hrubom a pri 10% odplate (ale bude mozno vyssia) stat dostane zhryuba 65-80mil eur... ak sa mylim tak to bude len dobre ak nie tak by som to cele EMO otrepal niekmu o hlavu ....


.. pouzil som prispevok ktory som napisal do inej temy ... aby som ostal in medias res ...
no nechal som sa zasa uniest prognozou vysledkov EMa ... takze z trzieb za prvych 19 dni ktore boli zverejnene na stranke SkiTollu (:D) .. postup bol jednoduchy.. prezrel som si vyvoj vydatnosti myta od zaciatku do poslednej spravy (teda z 20.1.2010) ... urcil som regresiu a ajhla! ... vysledne sumy vyzeraju takto: cca 92mil.EUR s chybou 5% ... no a stale neviem kde je tych zvysnych 69mil. eur co sa predpoklada tento rok ... hladal som ich ale nenasiel som ani stopu ... :( ...
.. ale nieco som nasiel ale nie vsetko ... 730tisic eur co je vypadok koli cestam I.tr. (15-20% vypadok).. takze to by sme sa dostali na uroven 118mil. EUR ale toto je strop nie stredna hodnota ... takze osobne by som to cakal niekde na urovni 100mil. eur ... no a teraz by som sa vratil k citatu kde som uvadzal 95mil. eur ako strop ... som sa riadne pomylil :D ... no tak zasa si dam nejaky ten cas pauzu a potom si to zasa prepocitam ... nie preto aby som sa utvrdil ze mam pravdu ale aby vseci ty co mi neveria konecne uverili ze to cele myto je sprostost ... myto je ok ale nie v takej forme ako je ....

Re: Výnosnosť mýtneho systému

OdoslaťOdoslané: 12. Apr 2010 20:07
od Dialniciar
Výber mýta sa po spoplatnení ciest I. tr. takmer zdvojnásobil :arrow:

viewtopic.php?f=35&t=13346

Re: Výnosnosť mýtneho systému

OdoslaťOdoslané: 19. Máj 2010 09:02
od devil
viewtopic.php?f=35&t=13482

takze z myta sa plati sky tollu a zvysok hlavne na stare uvery nds.

Re: Výnosnosť mýtneho systému

OdoslaťOdoslané: 19. Máj 2010 09:41
od aquila
vsak to bolo jasne, pri vynosnosti 160 mio rocne minus splatky, minus prevadzka, minus audit, minus poplatky je to menej vyhodne ako znamky ..

Re: Výnosnosť mýtneho systému

OdoslaťOdoslané: 10. Jún 2010 14:39
od joe1024
Toz, ako pre koho :-)

Re: Výnosnosť mýtneho systému

OdoslaťOdoslané: 22. Jún 2010 14:51
od aquila
viewtopic.php?f=35&t=13729

tak mame konecne prve cisla, ciza za pol roka 50 milionov euro, ale zaplatime skytoll 87 mio euro teda sme po pol roku v minus 37 mio euro ..

ciez to vyzera, ze cisty vynos z myta bude za rok o polovicku mensi ako cisty vynos z nalepiek ..

Re: Výnosnosť mýtneho systému

OdoslaťOdoslané: 25. Jún 2010 16:14
od Dialniciar
V časoch plánovania MS nebola kríza, neboli odstavené stovky kamiónov atď.
Taktiež splátky sú v prvých rokoch nastavené vyššie ako po ďalšie roky.
Taktiež sieť D/R je stále malá.
A netreba zabúdať na obdobie neplatenia a výnimiek.

Výstavba MS nebola zadarmo v žiadnom štáte v EÚ. Prejde 5 rokov a systém bude oveľa výhodnejší než diaľ. nálepky, nehovoriac o spravodlivosti.