Je diaľnica luxus alebo štandard?

sekcia venovaná Národnej Diaľničnej Spoločnosti a.s. a pripravovanému mýtnemu systému

Moderátor: Moderátori

Ste za to, aby majitelia alebo iní užívatelia osobných áut do 3,5t za používanie diaľnic a rýchlostných komunikácií na Slovensku neplatili?

Áno, pretože osobné autá diaľnice ničia najmenej
20
32%
Nie, pretože je to luxus, môžu ísť aj po cestách I. triedy
43
68%
 
Celkový počet hlasov : 63

Re: D2 Malacky - Bratislava, Lamačská cesta

Odoslaťod Lionheart » 08. Aug 2011 11:09

Malo by to byt principialne. Takze ja si tiez myslim ze spoplatnene by malo byt vsetko a vsady na Slovensku. Ak chce niekto chodit po dialnici/RC mal by platit. Ved NDS musi z niecoho financovat vystavbu a udrzbu.
Lionheart
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 67
Založený: 10. Dec 2007 14:24
Bydlisko: Milky way

Re: D2 Malacky - Bratislava, Lamačská cesta

Odoslaťod pristy27 » 08. Aug 2011 23:56

expwy napísal:Všetky D a R aj prieťahy mestom vrátane všetkých úsekov D1, D2 a D4 v Bratislave by mali byť spoplatnené bez rozdielu aj nálepkou aj mýtom. Vo svete je to bežné - stačí sa pozrieť do susedného Rakúska.


To, ze to plati v Rakusku neznamena, ze je to bezne a o tom ma urcite nepresvedcis ;)
Spoplatnenie dialnic na uzemi mesta urcite nie je spravna cesta ;)
Urcite nie v Bratislave, kde mas 2 zo 4 mostov dialnicne bez moznosti alternativnej trasy.
To je uplna utopia....

Ale ako som napisal, D4 nepovazujem za dialnicu mestom, ta by rozhodne spoplatnena byt mala.
pristy27
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 569
Založený: 02. Sep 2010 09:15
Bydlisko: Bratislava

Re: D2 Malacky - Bratislava, Lamačská cesta

Odoslaťod Andrej » 09. Aug 2011 09:14

Oba dialnicne mosty v BA maju 4-pruhovu alternativu s dobrymi parametrami aj napojenim.
Rakusko bol priklad, kedze sa tam pouzivaju dialnicne znamky ako u nas. Da sa tiez pouzit priklad z IT ci F, kde sa plati myto. Uz aj v D uvazuju nad spoplatnenim celej dialnicnej siete, je to vsak tazko politicky priechodne.
Vsetky D a RC patria do majetku NDS, takze ma pravo spoplatnit tieto useky, ktore su navyse jedny z najdrahsich na vystavbu a najnarocnejsich na udrzbu.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 17:57

Re: D2 Malacky - Bratislava, Lamačská cesta

Odoslaťod mel » 09. Aug 2011 09:33

pristy,

spoplatnenie dialnice je spoplatnenie dialnice ... 50 EUR za rok za ten komfort stoji. Kolko dalo mesto NDS za to, ze za nich riesi dopravu cez DUnaj, ked uz sa tak rozohnujes? Prd. A aj preto by mali byt dialnice spoplatnene bez vynimky.
mel
Obrázok používateľa
mel
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 10
Založený: 07. Feb 2005 13:41

Re: D2 Malacky - Bratislava, Lamačská cesta

Odoslaťod pristy27 » 09. Aug 2011 20:12

Andrej napísal:Oba dialnicne mosty v BA maju 4-pruhovu alternativu s dobrymi parametrami aj napojenim.
Rakusko bol priklad, kedze sa tam pouzivaju dialnicne znamky ako u nas. Da sa tiez pouzit priklad z IT ci F, kde sa plati myto. Uz aj v D uvazuju nad spoplatnenim celej dialnicnej siete, je to vsak tazko politicky priechodne.
Vsetky D a RC patria do majetku NDS, takze ma pravo spoplatnit tieto useky, ktore su navyse jedny z najdrahsich na vystavbu a najnarocnejsich na udrzbu.


Andrej, dobre vies ze 90 percent mestskych dialnic v Taliansku, Francuzku, ci Spanielsku su z myta vynate, Tak isto to bolo pokial mali myto aj Slovinci, Chorvati a myslim ze mestske obchvaty nie su spoplatnene dokonca ani v Madarsku a ani v Holandsku, Svedsku, Dansku. Nemecko je zatial oslobodene uplne cele a spoplatnenie je tu absolutne nepriechodne.

Ano Rakusko a aj Svajciarsko maju dialnicne nalepky a maju spoplatnene aj dialnice na urovni mesta.

Hovorit o tom, ze je to vsade normalne ked to ako vidime nie je vobec pravda je podla mna uplne zcestne. Nie nie je to normalne a vo vacsine "NORMALNYCH" krajin to spoplatnene nie je.

Andrej ak si myslis, ze tieto mosty maju alternativu tak naozaj nevies o com hovoris. Doteraz som si tvoj nazor vazil a vo vacsine veci sa zhodneme, ale tu sa podla mna mylis.
Skus sa tam ist pozriet v rannej spicke...

Pokial si dobre pamatam tak uz sa neplati ani za usek okolo NR, tzv. severny obchvat okolo parovskych luk. Preco by sa malo v Bratislave za tie dva mosty platit, ked ich NDS ani nestavala ale zdedila?

K poslednej reakcii na moj prispevok by som este dodal, ze som majitelom aj rocnej slovenskej znamky za 50 Euro ako aj Rakuskej za 77 Euro. Tieto dve ceny by som chcel prirovnat aj k dlzke ich dialnicnej siete, ktora sa asi neda ani porovnavat....
pristy27
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 569
Založený: 02. Sep 2010 09:15
Bydlisko: Bratislava

Re: D2 Malacky - Bratislava, Lamačská cesta

Odoslaťod Andrej » 09. Aug 2011 20:39

Ked sme uz pri tych intenzitach, Pristavny a Lafranconi maju podstatne vyssiu intenzitu ako Novy ci Apollo. V rannej spicke na nich travim pomerne dost casu :-) .

V zahranici su bezplatne v podstate len useky dialnic z 60-70. rokov minuleho storocia, kedy sa naozaj dialnice stavali aj pre vnutromestsku dopravu (co je zial ciastocne aj pripad BA).

K poslednej vete dodam, ze ak by sa ASFINAG riadil dlzkou dialnicnej siete, stala by rocna znamka v AT cca 300 € a kupil by si ju len malokto. Netreba vsak zabudat, ze v AT je navyse spoplatnena väcsina dlhsich tunelov ci narocnejsich usekov.

Jednoducho sa v tejto teme nezhodneme :-)
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 17:57

Re: D2 Malacky - Bratislava, Lamačská cesta

Odoslaťod pristy27 » 09. Aug 2011 21:55

Presne ako pises Andrej, s tymto co si napisal suhlasim do bodky ;)
pristy27
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 569
Založený: 02. Sep 2010 09:15
Bydlisko: Bratislava

Re: D2 Malacky - Bratislava, Lamačská cesta

Odoslaťod expwy » 09. Aug 2011 23:35

Mestské dialnice v Taliansku, Francuzku, ci Spanielsku su z myta vynate iba preto, že fungujú na starom systéme výberu mýta pomocou ručného výberu na mýtniciach. Logicky je nereálne stavať na mestských diaľniciach mýtnice, kde každé 2-3 km je križovatka, spôsobovalo by to obrovské kolapsy mestskej dopravy a vzhľadom na veľkosť mýtnic by ich nebolo kam umiestniť. Ver tomu, keby to vtedy išlo tak to veselo spoplatnia. Si len zober aké kolapsy vznikajú pred veľkými mestami, kde končí tzv. uzavretý mýtny systém ručného vyberania ako napr.Zagreb-Lučko, Venezia-Mestre, Trieste, Miláno, rôzne mestá vo Francúzsku a pod.

Avšak všade tam, kde výber poplatku za užívanie diaľnice nie je závislé na prerušení toku dopravného prúdu, ale je vyberaný paušálny poplatok formou nálepky alebo poplatok za km prostredníctvom elektronického mýta (Nemecko-nákladné automobily, Rakúsko, Švajčiarsko, USA, Austrália, Malajzia, atď.) sú diaľnice spoplatnené celoplošne bez výnimky.
Obrázok používateľa
expwy
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 120
Založený: 08. Apr 2005 10:30

Re: D2 Malacky - Bratislava, Lamačská cesta

Odoslaťod ELZ » 09. Aug 2011 23:46

mel napísal:pristy,

spoplatnenie dialnice je spoplatnenie dialnice ... 50 EUR za rok za ten komfort stoji. Kolko dalo mesto NDS za to, ze za nich riesi dopravu cez DUnaj, ked uz sa tak rozohnujes? Prd. A aj preto by mali byt dialnice spoplatnene bez vynimky.


Mel, tu si prestrelil, dopravu cez Dunaj po Pristavnom moste (moste Hrdinov Dukly) a po moste Lafranconi neporiesila NDS ale este socialisticke centralizovane planovane hospodarstvo a tento majetok sa pri decentralizacii dostal do majetku spravy ciest a neskor NDS.
ELZ
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 931
Obrázky: 0
Založený: 13. Máj 2005 08:05

Re: D2 Malacky - Bratislava, Lamačská cesta

Odoslaťod pristy27 » 10. Aug 2011 00:06

expwy napísal:Mestské dialnice v Taliansku, Francuzku, ci Spanielsku su z myta vynate iba preto, že fungujú na starom systéme výberu mýta pomocou ručného výberu na mýtniciach. Logicky je nereálne stavať na mestských diaľniciach mýtnice, kde každé 2-3 km je križovatka, spôsobovalo by to obrovské kolapsy mestskej dopravy a vzhľadom na veľkosť mýtnic by ich nebolo kam umiestniť. Ver tomu, keby to vtedy išlo tak to veselo spoplatnia. Si len zober aké kolapsy vznikajú pred veľkými mestami, kde končí tzv. uzavretý mýtny systém ručného vyberania ako napr.Zagreb-Lučko, Venezia-Mestre, Trieste, Miláno, rôzne mestá vo Francúzsku a pod.

Avšak všade tam, kde výber poplatku za užívanie diaľnice nie je závislé na prerušení toku dopravného prúdu, ale je vyberaný paušálny poplatok formou nálepky alebo poplatok za km prostredníctvom elektronického mýta (Nemecko-nákladné automobily, Rakúsko, Švajčiarsko, USA, Austrália, Malajzia, atď.) sú diaľnice spoplatnené celoplošne bez výnimky.


Suhlasim, za prve to nejde a za druhe tieto dialnice ale sluzia na odbremenenie mestskych komunikacii od primestskej dopravy. Tym ze su nespoplatnene tak tento druh dopravy lahko dokazu naviazat a ta potom nasledne nesposobuje v meste zapchy. Je to psychologicky efekt.

Ale aj tak by som chcel oddelit nakladnu a osobnu prepravu, pripadne osobne auta a auta nad 3.5 tony. Pretazene kamiony znehodnocuju nase dialnice asi najviac, osobne auta asi tolko skody nenapachaju ak neratam nehody. Preto si myslim, ze nakladne auta ak uz mame ten genialny mytny system na baze gps, nech platia na dialniciach a rychlocestach celoplosne. Otazkou je ci sa potom nepresunu na nespoplatnene mestske komunikacie a nebudu sposobovat skody tam. Ale myslim si, ze pokial by sa to myto efektivne nastavilo, tak by s tymto nemal byt problem. Pacilo sa mi ako v Cechach chceli zaviest zvysenu sadzbu za myto cez vikendy (neviem ci to nakoniec preslo) ale je to idealny priklad ako sa da pomocou tohto systemu obmedzovat doprava v spickach.
pristy27
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 569
Založený: 02. Sep 2010 09:15
Bydlisko: Bratislava

Re: D2 Malacky - Bratislava, Lamačská cesta

Odoslaťod mel » 10. Aug 2011 09:26

ELZ napísal:
mel napísal:pristy,

spoplatnenie dialnice je spoplatnenie dialnice ... 50 EUR za rok za ten komfort stoji. Kolko dalo mesto NDS za to, ze za nich riesi dopravu cez DUnaj, ked uz sa tak rozohnujes? Prd. A aj preto by mali byt dialnice spoplatnene bez vynimky.


Mel, tu si prestrelil, dopravu cez Dunaj po Pristavnom moste (moste Hrdinov Dukly) a po moste Lafranconi neporiesila NDS ale este socialisticke centralizovane planovane hospodarstvo a tento majetok sa pri decentralizacii dostal do majetku spravy ciest a neskor NDS.


a preto chceme mat zadarmo vsetky dialnice, nemocnice a nulovu nezamestnanost, lebo toto vsetko sme za socializmu mali. Sorry.
mel
Obrázok používateľa
mel
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 10
Založený: 07. Feb 2005 13:41

Re: D2 Malacky - Bratislava, Lamačská cesta

Odoslaťod Bager3 » 10. Aug 2011 13:54

suhlasim s melom spoplatnit celu dialnicnu siet bez vinimky. Nikdy nic nieje zadarmo.
Bager3
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 278
Obrázky: 2
Založený: 16. Nov 2005 13:12

Re: D2 Malacky - Bratislava, Lamačská cesta

Odoslaťod ELZ » 11. Aug 2011 01:05

mel napísal:a preto chceme mat zadarmo vsetky dialnice, nemocnice a nulovu nezamestnanost, lebo toto vsetko sme za socializmu mali. Sorry.


Mel, argumentuj ... ak to co si napisal si myslel tak, ze takto uvazujem, tak si na hlbokom omyle. Socik som zazil, ale uz v nom nestihol pracovat. Skus kriticky mysliet a uvazovat nad vecou z roznych uhlov pohladu a nie len tak niekoho zhadzovat.

A spat k teme:
Co sa tyka noveho useku, uz som ho vyskusal a je celkom fajn. Akurat pri pripojeni na I/2 treba dat prednost v jazde a moze sa tam dlhsie cakat (co ciastocne casovu usporu pri jazde z BA zmaze). Mozno by pomohol pripajaci pruh zlava (podobne ako je to pri Zlatych Pieskoch pri odboceni na Vajnory)
ELZ
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 931
Obrázky: 0
Založený: 13. Máj 2005 08:05

Re: D2 Malacky - Bratislava, Lamačská cesta

Odoslaťod besnypes » 19. Aug 2011 08:48

dnes som si vsimol ze pri ceste z malaciek do BA je pred BA znacka ze o 1km zacina dialnica bez potreby dialnicnej znamky
ale opacnym smerom ziadna taka tabula nie je, takze ked idem z BA do malaciek bez upozornenia sa ocitnem na platenej dialnici, ked ten usek niekto nepozna a nema ani vestecku gulu, ked uz zbada znacku je neskro a nie je kde odbocit z dialnice, ostava len pokracovat po spoplatenej ceste dalej 5km a opustit dialnicu v stupave

je predsa nelogicke informovat znackou o tom ze usek o 1km je uz bez potreby dialnicnej nalepky ked uz raz tu nalepku mam
a zase opacnym smerom znacka ze nasleduje spoplatneny usek chyba

v pripade ze sa tam ta znacka predsa len nachadza a som si ju iba ja nevsimol povazujte tento prispevok za bezpredmetny :-)
besnypes
nováčik
 
Príspevky: 9
Založený: 22. Sep 2010 19:37

Re: D2 Malacky - Bratislava, Lamačská cesta

Odoslaťod mel » 23. Aug 2011 13:00

ELZ napísal:Mel, argumentuj ... ak to co si napisal si myslel tak, ze takto uvazujem, tak si na hlbokom omyle. Socik som zazil, ale uz v nom nestihol pracovat. Skus kriticky mysliet a uvazovat nad vecou z roznych uhlov pohladu a nie len tak niekoho zhadzovat.


z roznych uhlov pohladu, ked sa na to pozriem, tak mi vychadza, ze nadradena cestna infrastruktura ma byt spoplatnena alebo ma byt lokalna a nie nadradena. Tam ja viac pohladov nevidim. Zial.

Prebiehaju debaty o myte pri vstupe do mesta a ze sa tomu BA asi jedneho dna nevyhne, ale dialnice v meste budeme mat akoze zadarmo. To je cele scestne podla mna ...

Pre plankton je to jedno, ti maju vacsina na svojom aute nalepku tak ci tak, dopravcovia maju mytny system, kde vies odsledovat, ci niekde zastal a teda ci isiel do ciela v ramci mesta alebo nim len presiel aby sa vyhol spoplatnenej dialnici... samozrejme to znamena doplnenie usekov do systemu atd ... Preco by nemala byt dialnica v meste spoplatnena som este rozumny argument nepocul, okrem toho, ze mytny system nie su google maps.
mel
Obrázok používateľa
mel
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 10
Založený: 07. Feb 2005 13:41

Re: D2 Malacky - Bratislava, Lamačská cesta

Odoslaťod devil » 23. Aug 2011 13:51

pokial vacsina nalepku aj tak ma, tak sa nemaju coho obavat....ja sa tiez priklanam k spoplatneniu, bral by som argument ze vodici nedostanu taku kvalitu na nejakej dialnici za ktoru by mali platit. ale to bol skor pripad (ne)spoplatnenia nesuvislych poloprofilovych usekov kvality lepsej cesty I. tr.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 101
Založený: 04. Feb 2005 08:32

Re: D2 Malacky - Bratislava, Lamačská cesta

Odoslaťod ELZ » 23. Aug 2011 14:25

OK, to beriem. Ale mal som na mysli napr. takyto uhol pohladu - obcania SR su investormi dialnic. EU fondy su nenavratna pozicka, prvy sukromny kapital isiel na PPP2 (co aj tak ale v konecnom dosledku opat zainvestuju obcania - je to uver s dlhodobou splatnostou + pridanymi sluzbami v ramci ceny)
Takze sa ta pytam z investorskeho uhla pohladu - som investorom dialnic v SR a do buducnosti aj budem. Co mi tato investicia prinasa? Preco mam platit za vybudovanu infrastrukturu, do ktorej som investoval (dovody a motivacie)? Ak by som mal platit navyse za vyuzivanie investicie, ake vyhody ako investorovi mi to prinasa do buducnosti? Na co by mali byt pouzite vybrate peniaze za vyuzivanie investicie?
Takze skus sa vzit do ulohy investora a popisat dialnice (investicia) a ich spoplatnenie mytom z pohladu benefitov pre investora - ako by to malo fungovat.
ELZ
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 931
Obrázky: 0
Založený: 13. Máj 2005 08:05

Re: D2 Malacky - Bratislava, Lamačská cesta

Odoslaťod mel » 23. Aug 2011 15:36

to iste sa mozem opytat aj pre useky mimo mesta ... cize tam nikde zdovodnenie nespoplatnenia v meste nevidim ... dovody a motivacie su podla mna jasne: komfortnejsia, bezpecnejsia a hlavne rychlejsia doprava z bodu a do bodu b.

Platenie je vec nastavenia - preco maju v nemecku dialnice bez poplatku, teda ratam stale osobne auta... tu je uzus, ze sa plati nalepkou a preco prave tych par km ma byt bez nalepky mi je divne. Ty si danovy poplatnik SR a platis dane. Volbami si urcil, kto ich bude spravovat. A ten rozhodol, ze toto bude priorita. Napr D1. Teraz bude hromzit Novozamocan, ze jemu je D1 tak na dve veci ... a co? Preto je lepsie spoplatnit ci pausalne ale najlepsie mytom prejazd dialnicou. Lebo dialnica sa vola od slova dialka a teda je urcena na dopravu na dialku. Nie zo Zlatych do Dubravky. Na to nech stavia cesty mesto. Ak na to nema tak nech nestavia, nech ludia pouzivaju komfort dialnice a nech ho pouzivaju za poplatok.

Fakt k tejto teme howgh.
mel
Obrázok používateľa
mel
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 10
Založený: 07. Feb 2005 13:41

Re: D2 Malacky - Bratislava, Lamačská cesta

Odoslaťod ELZ » 23. Aug 2011 22:10

No vsak ten pohlad smeruje k mytu ako takemu, nielen v mestach.

"komfortnejsia, bezpecnejsia a hlavne rychlejsia doprava z bodu a do bodu b." - na to som uz prispel ako investor cez dane a prispievam cez dane aj na udrzbu ... preco este myto?

Co sa tyka vynimiek, tiez som za system bez vynimiek.

Co sa tyka NZ je ukradnuta D1, mozem mat aj pohlad BA, ze tu sa odvedie X percent dani a vrati sa sem o dost menej ako X percent, mozu mi byt ukradnute investicie niekde mimo BA - toto su zabomysie vojny a nikam nevedu. A este jeden uhol pohladu - ina vacsia rozvojova infrastruktura/projekty - napr. vodna cesta, priemyselne parky, investicie typu KIA... - tiez za ich vyuzivanie zavedieme extra poplatky pre tych, co ich vyuzivaju? (s presne rovnakymi dovodmi, ako ma zavedenie myta na cestach)

Co sa tyka pohladu z Dubravky na Zlate - len cisto teoreticky, co keby v ramci delenia majetku "je to vsetkych", by usek pripadol do majetku a spravy mesta? (napr. kriterium, co je v intravilane mesta by malo pripadnut do jeho spravy). To ze sa to dostala NDS, po X rokoch sa zaviedlo myto, myslis ze to z tohto uhla pohladu to jednoznacne opravnuje NDS zaviest myto uplne vsade?

Ked uz mame zahranicne priklady, existuje niekde podobny nasmu? (prevod majetku spod statu na urcene subjekty) a ako tam maju nastavene myto?
ELZ
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 931
Obrázky: 0
Založený: 13. Máj 2005 08:05

Re: D2 Malacky - Bratislava, Lamačská cesta

Odoslaťod mel » 24. Aug 2011 13:15

Ale cela debata bola o tom, ci ma byt D v meste spoplatnena alebo nie. Nebola debata o spoplatneni ako takom. Ak si za nespoplatnenie celej siete, tak potom OK. Zvysime dane. Tym padom bude platit kazdy viac aj ten co nevidel ani srubku na zvodidle z dialnicnej siete.

Poplatky su proste adresnejsie spoplatnenie akludne to mozes volat priama dan za pouzivanie dialnice. Najadresnejsie je spoplatnenie mytom podla prejazdenych km. Politicky nepriechodne pre osobne auta, preto su nalepky.

ALe celkovo je to len technicka otazka, z ktoreho vrecka to vytiahnu. Tie dialnice chces a nieco stoja. That's all.
mel
Obrázok používateľa
mel
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 10
Založený: 07. Feb 2005 13:41

Re: D2 Malacky - Bratislava, Lamačská cesta

Odoslaťod ELZ » 24. Aug 2011 15:18

Ono je to trochu sirsia debata o spoplatnovani niecoho, na co uz raz ine dane isli a idu - zacina to mytom, potom si povieme, ze aj pouzivanie niecoho ineho nieco stoji ... atd. a zrazu zistime, ze jednu vec platime X-krat - raz zaplatis ako investor (dane) za vybudovanie, potom zas ako investor (dane) za udrzbu a nakoniec este ako pouzivatel (priama dan za pouzivanie) a zacina sa stracat prehlad o pouziti a efektivite vybranych penazi (moze sa presne stat, ze peniaze sa vyberu z myta aj na cestach prvej triedy, ale kedze tieto peniaze su prijmom NDS, do SSC nepojde nic ...).

Ako investor vystavby a udrzby ocakavam, ze budem mat vyhody z mojej investicie (takze za pouzivanie nechcem platit - to je ako postavit si dom, investovat do jeho udrzby a este platit extra peniaze za jeho pouzivanie - to je scestne). Ten kto neinvestoval, nech za pouzivanie plati.
ELZ
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 931
Obrázky: 0
Založený: 13. Máj 2005 08:05

Re: D2 Malacky - Bratislava, Lamačská cesta

Odoslaťod mel » 25. Aug 2011 13:07

preto stat ma robit len to nevyhnutne a ty si mas kupit len to co chces... preto maju politici taku moc, lebo prerozdeluju nase prachy. Toto je filozoficka debata mimo povodnej temy, takze tu koncim.
mel
Obrázok používateľa
mel
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 10
Založený: 07. Feb 2005 13:41

Re: Je diaľnica luxus alebo štandard?

Odoslaťod aquila » 25. Aug 2011 13:25

ELZ, aj kopu inych veci bolo vybudovanych kedysi a teraz sa za to plati a to poriadne .. takto mozes reagovat aj na vodovody, plynovody, elektrinu a kde co ..

potom aj cestna dan straca zmysel a tak dalej ..

problem je, ze u nas je to politicky nepriechodne .. co je skoda ..
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 464
Založený: 03. Feb 2005 19:08
Bydlisko: doma :)

Re: Je diaľnica luxus alebo štandard?

Odoslaťod ELZ » 25. Aug 2011 15:57

Vsak hej, je to filozoficka debata, ktora sa podla mna neda jednoznacne rozhodnut tak a tak - ale minimalne nad vsetkymi tymito danami a poplatkami by sme mali mat kontrolu a nielen ticho prijimat ze teraz sa zavedie takyto poplatok, inde zas taka spotrebna dan a nie je to vykompenzovane znizenim inych dani a poplatkov ... ak zajdem do krajnosti, zachvilu vsetky peniaze budem investovat do roznych poplatkov/dani ...
ELZ
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 931
Obrázky: 0
Založený: 13. Máj 2005 08:05

Predchádzajúca

Naspäť na Diaľničná spoločnosť a mýto

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 1 hosť.