Je diaľnica luxus alebo štandard?

sekcia venovaná Národnej Diaľničnej Spoločnosti a.s. a pripravovanému mýtnemu systému

Moderátor: Moderátori

Ste za to, aby majitelia alebo iní užívatelia osobných áut do 3,5t za používanie diaľnic a rýchlostných komunikácií na Slovensku neplatili?

Áno, pretože osobné autá diaľnice ničia najmenej
20
31%
Nie, pretože je to luxus, môžu ísť aj po cestách I. triedy
44
69%
 
Celkový počet hlasov : 64

Odoslaťod Dialniciar » 21. Jan 2008 21:46

Tu sú detailné informácie k výmene známok a za akých okolností. :arrow:

http://www.ndsas.sk/index/index.php?ids=532&lang=sk

Pošlú vám ju aj domov, ak splníte ich podmienky a dáte si jednoducho novú.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Milos » 09. Júl 2008 20:31

Je diaľnica luxus alebo štandard? Alebo ešte konkrétnejšie a presnejšie "Je diaľnica pri ceste z Jaroviec do Bratislavy nadštandard alebo štandard?" Túto otázku by si mali položiť motoristi z Jaroviec dochádzajúci autom do Bratislavy.



:arrow: http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=10499



Podľa môjho názoru je úplne normálne, že je D2 na tomto úseku spoplatnená a požadovanie, aby bola bezplatná, je podľa mňa snaha získať nadštandard zadarmo. Pritom cesta autom z Jaroviec po I/2 cez Panónsku a napojenie na diaľnicu pri Pečni ani nie je p moc dlhšia a pritom je pomerne komfortná[/url]
Obrázok používateľa
Milos
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 422
Založený: 15. Feb 2005 16:20

Odoslaťod aquila » 09. Júl 2008 21:24

dialnice je luxus .. prave naopak cela D1 aj D2 by sa mala v BA spoplatnit ..
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod Milos » 09. Júl 2008 23:07

aquila napísal:.. prave naopak cela D1 aj D2 by sa mala v BA spoplatnit ..


Možno by sa hlavne Mierová - Senecká a Prístavný most čiastočne odľahčili od vnútromestskej dopravy.. Ale na druhej strane ak by z nejakého dôvodu nastal kolaps napr. na Patrónke, malo by sa v takomto prípade umožniť prejazd príslušným úsekom diaľničného prieťahu aj bez diaľničnej nálepky. Pokojne by na podanie takejto informácie mohlo slúžiť elektronické premenlivé značenie na obchvate
Obrázok používateľa
Milos
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 422
Založený: 15. Feb 2005 16:20

Odoslaťod aquila » 09. Júl 2008 23:11

milos, ee, ziadne vynimky. vo W tiez su sem tam kolapsy a nikto nejako neriesi docasnu zmenu aby sa slo po A23 .. tie tahy su aj tak vytazene .. to ze zapadna cast BA po postaveni sitiny je _zatial_ po dopravnej stranke dost v pohode, neznamena, ze treba vynimky ...

proste na kazdej plnoprofilovej dialnici dialnicna znamka
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod Milos » 09. Júl 2008 23:19

Neviem, či sme sa pochopili - myslel som to len v čase neprejazdnosti napr. Patrónky, myslím úplného kolapsu, ak by nastal, a len do sprejazdnenia križovatky.
Obrázok používateľa
Milos
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 422
Založený: 15. Feb 2005 16:20

Odoslaťod aquila » 09. Júl 2008 23:35

pochopili sme sa spravne,neboj ;) je to krute, ale pokial by tam nepadol meteorit, tak by to bolo lepsie nechat spoplatnene. seriozne. ale opakujem, je to moj nazor ;) a nehovorim, ze ani najlepsi :)
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod Milos » 09. Júl 2008 23:35

Ideš v smere od PKO na Patrónku a ďalej napr. do Lamača, auto používaš len v meste a na takých trasách, že diaľničný prieťah nevyužívaš, takže diaľničnú nálepku nemáš (v BA nejde o ojedinelý prípad). Pred odbočkou do Slávičieho údolia v Mlynskej doline zistíš, že na Patrónke sa niečo stalo a kolóny siahajú takmer až po križovatku v Mlynskej doline. Zároveň je tu aj posledná možnosť vjazdu na diaľnicu a obídenia Patrónky. Myslím, že rozumnejšia voľba je vojsť na diaľnicu než (možno) hodiny zostať trčať v kolóne pred Patrónkou. Dokonca by to v takom prípade mali odkláňat samotní policajti na diaľnicu - nálepka-nenálepka :wink:
Obrázok používateľa
Milos
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 422
Založený: 15. Feb 2005 16:20

Odoslaťod Milos » 09. Júl 2008 23:41

To s tým premenlivým značením na obchvate beriem späť, lebo načo by informovali vodičov, ktorí by už išli po spoplatnenom obchvate s platnou nálepkou..
Obrázok používateľa
Milos
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 422
Založený: 15. Feb 2005 16:20

Odoslaťod Čumil » 10. Júl 2008 07:04

Milos napísal:
aquila napísal:.. prave naopak cela D1 aj D2 by sa mala v BA spoplatnit ..


Možno by sa hlavne Mierová - Senecká a Prístavný most čiastočne odľahčili od vnútromestskej dopravy.. Ale na druhej strane ak by z nejakého dôvodu nastal kolaps napr. na Patrónke, malo by sa v takomto prípade umožniť prejazd príslušným úsekom diaľničného prieťahu aj bez diaľničnej nálepky. Pokojne by na podanie takejto informácie mohlo slúžiť elektronické premenlivé značenie na obchvate


Nemyslim si, ze by spoplatnenie toho useku nejako zasadne ovplyvnilo dopravne toky. Som presvedceny o tom, ze drviva vacsina vodicov znamku ma. Ucinok by to malo az po zavedeni elektronickeho myta. A mozno by to malo aj taky ucinok, ze by sa kamiony zacali trepat cez centrum.
Čumil
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 806
Založený: 01. Okt 2005 15:41

Odoslaťod Nevedko » 10. Júl 2008 07:31

Čumil napísal: Ucinok by to malo az po zavedeni elektronickeho myta. A mozno by to malo aj taky ucinok, ze by sa kamiony zacali trepat cez centrum.


No a pre tieto prípady sa následne zavedie zákaz vjazdu nákladných vozidiel nad 7,5t do centra, podobne ako v Mníchove, a je po probléme.
Obrázok používateľa
Nevedko
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 454
Obrázky: 3
Založený: 21. Jún 2005 08:44

Odoslaťod Andrej » 10. Júl 2008 08:54

Presne tak. Navyse, cez centrum sa neoplati ist nikomu z nich, casove zdrzanie a vyssia spotreba ich tak ci tak donuti ist po dialnici.

Co sa tyka vodicov, ktori jazdia pravidelne napr. len 2-3 km usek, nech len pekne platia. 1100 Sk na rok je naozaj smiesna suma v dnesnej dobe. Ked bude myto aj pre osobne auta, pri kazdodennom jazdeni tohto kratuckeho useku zaplatia este viac. :)
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Odoslaťod aquila » 10. Júl 2008 09:15

Čumil napísal:Nemyslim si, ze by spoplatnenie toho useku nejako zasadne ovplyvnilo dopravne toky. Som presvedceny o tom, ze drviva vacsina vodicov znamku ma. Ucinok by to malo az po zavedeni elektronickeho myta. A mozno by to malo aj taky ucinok, ze by sa kamiony zacali trepat cez centrum.


to by som az tak netvrdil, kedze na takom pristavnom moste vidavam relativne casto auta bez dialnicnej znamky. plus by sa zacala viac vyuzivat pristavna a apollo. co by trosku odlahcilo pristavnemu. to iste mierova senecka .. ale zase by bolo zapchatejsie mesto ..
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod B; » 10. Júl 2008 09:38

Milos napísal:Ideš v smere od PKO na Patrónku a ďalej napr. do Lamača, auto používaš len v meste a na takých trasách, že diaľničný prieťah nevyužívaš, takže diaľničnú nálepku nemáš (v BA nejde o ojedinelý prípad). Pred odbočkou do Slávičieho údolia v Mlynskej doline zistíš, že na Patrónke sa niečo stalo a kolóny siahajú takmer až po križovatku v Mlynskej doline. Zároveň je tu aj posledná možnosť vjazdu na diaľnicu a obídenia Patrónky. Myslím, že rozumnejšia voľba je vojsť na diaľnicu než (možno) hodiny zostať trčať v kolóne pred Patrónkou. Dokonca by to v takom prípade mali odkláňat samotní policajti na diaľnicu - nálepka-nenálepka :wink:


Ked nemas znamku, mas sa otocit naspat do Karlovky a ist cez Dubravku do Lamaca.
Odkial cerpas fakt, ze je vela aut bez dialnicnej znamky v BA?
Ja by som odhadoval, ze veeela aut su firemne s rocnou nalepkou,
a veela ludi chodi za rodinou/na chaty mimo BA po dialnici.

Ale necham sa poucit.

Kolko ludi (aut) spada do kategorie denne chodim do prace v BA autom ( mam na to) a nemam 1100 SKK/Rok?
Obrázok používateľa
B;
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 29
Založený: 04. Feb 2005 10:55
Bydlisko: Doma :-) v EU

Odoslaťod aquila » 10. Júl 2008 10:10

co sa dialnicnych znamok tyka, tak milosovi musim dat mierne za pravdu, som som casto prekvapeny, kolko aut stretne clovek na dialnici v BA bez znamky ..
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod Milos » 10. Júl 2008 12:16

B; napísal:Ked nemas znamku, mas sa otocit naspat do Karlovky a ist cez Dubravku do Lamaca.


Toto ma medzitým tiež napadlo, máš pravdu. A ak by predsa len v nejakom prípade policajti odkláňali dopravu priamo na diaľnicu do tunela, nijako by sa to nebilo s tým, že by bola normálne spoplatnená. Pretože pokyn policajta je nadradený. Takže by to pokojne mohlo byť spoplatnené bez nejakej výnimky alebo dodatku.


B; napísal:Odkial cerpas fakt, ze je vela aut bez dialnicnej znamky v BA?
Ja by som odhadoval, ze veeela aut su firemne s rocnou nalepkou,
a veela ludi chodi za rodinou/na chaty mimo BA po dialnici.

Ale necham sa poucit.

Kolko ludi (aut) spada do kategorie denne chodim do prace v BA autom ( mam na to) a nemam 1100 SKK/Rok?



Na tú poslednú otázku zrejme nebude vedieť odpovedať nikto, také štatistiky sa, pokiaľ viem, nerobia. Mnoho ľudí však má napr. dve autá v rodine, z toho jedno čisto ako "nákupnú tašku" a približovadlo do práce a zavezenie detí do školy. Na takýchto autách podľa mňa diaľničná známka chýba pomerne často. Samozrejme len odhadujem, čiastočne na základe áut niektorých mojich známych
Obrázok používateľa
Milos
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 422
Založený: 15. Feb 2005 16:20

Odoslaťod stanog » 06. Jan 2009 14:18

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=11367

Podľa tohto je v chorvácku mýto pre osobné vozidlá takmer 3,90 Skk (0,13€) čo považujem vyslovene za luxus pre turistov a nie na bežné používanie domácimi pokiaľ sú mi známe platy v Chorvátsku.

Pri takomto Mýte by mesačné jazdenie na trase BA-SC čo je cca 12 km plateného úseku tam a späť človeka vyšlo denne vyše 3€ a mesačne vyše 60€ (1800 Sk). V tom prípade by dochádzanie do práce nebolo moc atraktívne. Pritom mnohí dochádzajú denne aj cca 40 km (TT, Záhorie,) ale aj z NR do BA čo je cca 80 platených km, takže tu by to už robilo mesačne vyše 400€ (12 000 SK) čo sa takmer rovná čistej výplate z hrubej priemernej mzdy. Takže mobilita pracovnej sily by pri takomto nastavení prakticky zanikla. Problém je že neexistuje lternatíva v podobe hromadnej dopravy - autobus aj vlak robia NR-BA nie za menej ako 1,5 hod. čo s cestou na stanicu robí pre občana minimálne 4 hodiny denne na ceste za prácou a späť čo je úplný brutal.
stanog
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 46
Založený: 29. Jan 2008 12:05
Bydlisko: Do Senca to mám na skok ale do/z Bratislavy často aj hodiny...

Odoslaťod Dialniciar » 06. Jan 2009 15:22

stano, ale Chorváti majú už množstvo možností ako ušetriť až 60% podľa toho, aký typ ENC karty si zaobstarajú a navyše tak ani nečakajú na mýtniciach
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 06. Jan 2009 15:41

Aj čo sa týka platov ... sú 2x také ako na Slovensku: http://www.etrend.sk/ekonomika/europska ... 34029.html , čiže aj keď sú tam hlavne ceny za potraviny, nealko a alko nápoje a služby počas letnej turistickej sezóny aj 2-3x drahšie, tak zrovna to cestovanie po diaľnici pre nich nie je až tak drahé ako by sa mohlo zdať ... okrem toho: 38 km obchvat Zagrebu je úplne zadarmo a vo veľmi dobre udržiavanom stave. :-)

A aj čo sa týka cien za benzín, 95-oktánový stojí u najväčšieho predajcu (INA) 6,05-6,15 Kn (Eurosuper 95-Super 95), pričom 1 Kn = 4 SKK :-)

A dovolím si nesúhlasiť s tvrdením, že pre turistu je to luxus ... Slovák dá za cestu tam a späť max. 2000 SKK - čo to je asi tak pre Nemca, Rakúšana, Francúza, Čecha, Slováka samotného ? Pohodlne, bezpečne a rýchlo (mimo extrémov, kedy ale kolabuje aj tak celá EÚ) oproti pôvodným totálne preplneným cestám, kedy dostať sa na juh trvalo cez 14h v nervoch.

U nás, keď má byť mýto pre autá do 3,5t okolo r. 2014, ja som zatiaľ počul o max. cene 0,8 Sk za 1 km, príplatok za tunel nad 4 km má byť 0,15 Sk na 1 km. Ale to som počul ja a môže sa to aj zvýšiť.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod joe1024 » 06. Jan 2009 19:19

Myto cestovny ruch na SK uplne dorazi. Ja osobne zacnem uprednostnovat Madarsko, ak len za to, ze sa dotrepem kdesi na stred SK a spat, by som mal zaplatit 500 SKK. To urcite nie. Radsej uz dolozim par stovak a pojdem do luxusnejsieho rezortu v H. Obavam sa, ze si to uvedomi dost ludi.

Iste, ti co byvaju v strede SK maju smolu, ale aj tak je to sranda :-) Zrazu mi uz umiestnenie KE v ramci SK nepripada take zle :-)

No, asi je nacase sa zacat ucit po madarsky :-)
joe1024
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 855
Založený: 10. Jan 2008 12:40

Odoslaťod zoom » 06. Jan 2009 20:17

joe1024 napísal:Myto cestovny ruch na SK uplne dorazi. Ja osobne zacnem uprednostnovat Madarsko, ak len za to, ze sa dotrepem kdesi na stred SK a spat, by som mal zaplatit 500 SKK. To urcite nie. Radsej uz dolozim par stovak a pojdem do luxusnejsieho rezortu v H. Obavam sa, ze si to uvedomi dost ludi.

Iste, ti co byvaju v strede SK maju smolu, ale aj tak je to sranda :-) Zrazu mi uz umiestnenie KE v ramci SK nepripada take zle :-)

No, asi je nacase sa zacat ucit po madarsky :-)

Tak môžeš ísť aj po cestách I.triedy nie len po D. Obchvaty v dnešnej dobe sa robia pomerne rýchlejšie ako D, takže kým by si mal súvislu D1(BA-KE) bola by väčšina obchvatov v prevádzke. MOŽNO. Zmeniť sa môže hocičo.
Obrázok používateľa
zoom
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 542
Obrázky: 15
Založený: 21. Sep 2008 16:28

Odoslaťod Dialniciar » 06. Jan 2009 20:41

Bavíme sa o mýte za 5-6 rokov ... kto vie, čo bude vtedy presne ? ... Mne by zase neprišlo vôbec zlé dať 100 SKK za úsek D2 Kúty-Bratislava a to tam má byť ešte aj oficiálne MPR 160 km/h. Naspäť zase 100 SKK, ale to ja zvyknem ísť už po D1 BA-TT, čo je menej km a potom po I/51. :-)

Ja to vidím tak: kamióny budú vytlačené a prinútené jazdiť po D/R a kde sa to nebude dať, tam to aj tak budú mať spoplatnené a je len otázka času, kedy okrem ciest I. triedy sa to bude týkať aj ciest II. triedy. Neskôr sa to masívne prenesie na všetko, čo bude nad 3,5t alebo to nebude osobné auto. A táto kategória bude posledná a určite to nebude nič dramatické - a na 1/2 profiloch sa platiť elektronické mýto nebude, tam bude zrejme naďalej platiť len známka alebo aj nič.

A dať za BA-KE po D1 hoci aj 500 SKK mi v r. 2015 nepríde vôbec divné ... nič nie je zadarmo. A takých je minimum - kto skutočne ide už od BA a až po KE ??? Napr. ja zo Skalice sa napojím až pri NM. :-)
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod joe1024 » 06. Jan 2009 20:43

zoom napísal:Tak môžeš ísť aj po cestách I.triedy nie len po D.
Ale vies si predstavit, ze sa teperis po cestach I. triedy, ak mas paralelne aj dialnicu ? Ja nie. Radsej rocnu znamku v H - navyse tym ze u nas nebudu rocne znamky (v tej cenovej relacii v akej su dnes) vlastne usetrim.
Kym Madari realne zavedu myto pre os.auta za kazdy km, uplynie 10 rokov (a mozno aj viac). Za ich sucasnej ekonomickej situacie by to nepreslo.
joe1024
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 855
Založený: 10. Jan 2008 12:40

Odoslaťod i15 » 06. Jan 2009 20:49

joe ale co budes robit v Madarsku v zime? :) stavat snehuliaka na puste? :)
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Odoslaťod joe1024 » 06. Jan 2009 20:57

Dialniciar napísal:A dať za BA-KE po D1 hoci aj 500 SKK mi v r. 2015 nepríde vôbec divné ... nič nie je zadarmo. A takých je minimum - kto skutočne ide už od BA a až po KE ???
Z hladiska turizmu urcite. Kto by sa uz kvoli tomu trepal do BA z KE ? Ale na strednom/zap.SK mas dost aquaparkov, ktore v KE regione chybaju uplne. Uz teraz su ich ceny miestami prestrelene vzhladom na kvalitu/rozsah sluzieb. Prirataj si k tomu aspon 500 SKK za myto a nie je co riesit - clovek pojde rovno ku konkurencii v H.

Samozrejme sa tu bavime o pravidelnom cestovani - nie typu "raz za rok".

Na druhej strane, pokial by z ciest I.triedy zmizol veskery tranzit, tak by mohli byt pouzitelne. Aky bude pre ne rozdiel v cene za 1 km cesty I.triedy oproti dialniciam ?
joe1024
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 855
Založený: 10. Jan 2008 12:40

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Diaľničná spoločnosť a mýto

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 6 hostí.