Je diaľnica luxus alebo štandard?

sekcia venovaná Národnej Diaľničnej Spoločnosti a.s. a pripravovanému mýtnemu systému

Moderátor: Moderátori

Ste za to, aby majitelia alebo iní užívatelia osobných áut do 3,5t za používanie diaľnic a rýchlostných komunikácií na Slovensku neplatili?

Áno, pretože osobné autá diaľnice ničia najmenej
20
32%
Nie, pretože je to luxus, môžu ísť aj po cestách I. triedy
42
68%
 
Celkový počet hlasov : 62

Re: D2 Malacky - Bratislava, Lamačská cesta

Odoslaťod expwy » 08. Nov 2010 21:28

Podľa tvojej logiky by potom celá D2 a D4 až po hranice s Maďarskom a Rakúskom mala byť zadarmo, lebo Petržalka, Jarovce, Rusovce a Čunovo sú MČ BA. Chápem to správne?
Obrázok používateľa
expwy
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 75
Založený: 08. Apr 2005 09:30

Re: D2 Malacky - Bratislava, Lamačská cesta

Odoslaťod Saget » 08. Nov 2010 22:19

Áno, po križovatku Jarovce.
Obrázok používateľa
Saget
diskutujúci
 
Príspevky: 93
Obrázky: 37
Založený: 26. Máj 2005 21:42
Bydlisko: Bratislava - DNV

Re: D2 Malacky - Bratislava, Lamačská cesta

Odoslaťod expwy » 08. Nov 2010 22:46

A prečo nie od hraníc s Maďarskom? Ako k tomu prídu tí obyvatelia Čunova, ktorí sa napájajú na D2 v Rajke?
Obrázok používateľa
expwy
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 75
Založený: 08. Apr 2005 09:30

Re: D2 Malacky - Bratislava, Lamačská cesta

Odoslaťod Saget » 08. Nov 2010 22:49

Myslel som to tak ze ak je bez uhrady cast dialnice vo velkych mestach, ktora je vyuzivana na vnutromestku dopravu, tak by tam mali byt zahrnute vsetky exity na uzemi mesta.
Obrázok používateľa
Saget
diskutujúci
 
Príspevky: 93
Obrázky: 37
Založený: 26. Máj 2005 21:42
Bydlisko: Bratislava - DNV

Re: D2 Malacky - Bratislava, Lamačská cesta

Odoslaťod expwy » 08. Nov 2010 23:01

Beriem tvoj argument a chápem ťa, najmä ak si z DNV. Inak Stupava-Juh nie je na území mesta BA, ale to je teraz jedno. Chcel som týmto len ukázať, že neexistuje pravidlo, akým spravodlivo určiť ktoré úseky majú byť spoplatnené a ktoré nie, a že tvoj pohľad je čisto subjektívny. Práve aj kvôli tomuto by som spoplatnil všetky úseky na území mesta BA, lebo diaľnica nemá prioritne riešiť vnútromestskú dopravu a ak áno tak práve za toto nech sa platí.
Obrázok používateľa
expwy
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 75
Založený: 08. Apr 2005 09:30

Re: D2 Malacky - Bratislava, Lamačská cesta

Odoslaťod Saget » 08. Nov 2010 23:09

Suhlasim. Je to krizovatka Stupava a teda je mimo Ba. Ale je navrhnuta tak aby riesila aj pripojenie mestkych casti. A ako hovoris nieje spravodlive pravidlo.
Obrázok používateľa
Saget
diskutujúci
 
Príspevky: 93
Obrázky: 37
Založený: 26. Máj 2005 21:42
Bydlisko: Bratislava - DNV

Re: D2 Malacky - Bratislava, Lamačská cesta

Odoslaťod pristy27 » 09. Nov 2010 08:36

expwy napísal:Beriem tvoj argument a chápem ťa, najmä ak si z DNV. Inak Stupava-Juh nie je na území mesta BA, ale to je teraz jedno. Chcel som týmto len ukázať, že neexistuje pravidlo, akým spravodlivo určiť ktoré úseky majú byť spoplatnené a ktoré nie, a že tvoj pohľad je čisto subjektívny. Práve aj kvôli tomuto by som spoplatnil všetky úseky na území mesta BA, lebo diaľnica nemá prioritne riešiť vnútromestskú dopravu a ak áno tak práve za toto nech sa platí.


Prepac, ale absolutne nesuhlasim s tym aby boli vsetky dialnice (obzvlast v Bratislave ale aj inych mestach v intravilane) spoplatnene. Tieto dialnice sice neriesia prioritne vnutromestsku dopravu, ale v mnohych pripadoch ju do velkej miery pomahaju riesit. Netreba zabudat, ani nikde v zapadnej Europe nemas spoplatnene dialnice v meste. Ak si to myslis, tak si to over, krasnym prikladom by ti mohli byt dialnice vo Francuzku, Spanielsku, Taliansku. V Nemecku je to tiez zadarmo, ale tam sa za dialnice neplati pre osobne auta do 3.5 tony vobec. To, ze je to tak v Rakusku/Viedni neznamena, ze to tak je na celom svete.
Navyse dialnice na uzemi mesta Bratislavy bez dobudovania D4 su riesene nie ze netradicne ale naozaj hlupo. 2 zo 4 funkcnych mostov su riesene ako dialnicne. To znamena, ze vnutromestska doprava medzi Petrzalkou a mestom naozaj nema inu moznost ako vyuzivat aj dialnicne mosty. Kedze mam dialnicnu znamku, je mi to osobne jedno, ale na cestach chosia aj ini, ktori, nikdy Bratislavu autom nemusia opustit, pripadne druhe auta v rodine a tam nebudes kupovat dialnicnu znamku na to aby si sa rano dostal do prace kedze prejdes cez Pristavny most. Som za to aby bola nova dialnica D4 ak sa niekedy postavi spoplatnena v celej dlzke. Tak isto pre kamiony, nech sa spoplatni aj D1 a D2 na uzemi mesta, aby boli nuteni mesto obchadzat.
pristy27
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 549
Založený: 02. Sep 2010 08:15
Bydlisko: Bratislava

Re: D2 Malacky - Bratislava, Lamačská cesta

Odoslaťod aquila » 09. Nov 2010 15:26

ked to mozu mat v "socialistickom" rakusku, tak preco nie u nas ?
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 434
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: D2 Malacky - Bratislava, Lamačská cesta

Odoslaťod pristy27 » 09. Nov 2010 18:41

Ani neviem ci to maju v celom Rakusku, vo Viedni su dialnice spoplatnene, ale su aj useky rychlostnych ciest, ktore nemaju spoplatnene. Je ich ale dost malo. Rozhodne si tam platis ale aj za kvalitu, pricom mas aj inu moznost, inu cestu, ktora spoplatnena nie je. To u nas nehrozi.
A ako som uz pisal, Rakusko je skor Europska vynimkavsade inde na okoli nepoznam iny stat, ktory by mal dialnice v intravilane mesta spoplatnene.
Ci musime byt zase prvy v plateni za nieco za co sa normalne neplati?
pristy27
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 549
Založený: 02. Sep 2010 08:15
Bydlisko: Bratislava

Re: D2 Malacky - Bratislava, Lamačská cesta

Odoslaťod mel » 10. Nov 2010 14:57

Podla mna je to jedno: byvas v BA, tak jazdis po dialniciach ... tak mas mat dialnicnu znamku. Zivot v BA rozhodne nie je lacny a realne si myslim, ze 50e nikoho nezruinuje. My mame tiez doma jedno male auto, s ktorym sa chodi len po BA a nikde inde a jedno normalne na zvysok sveta ... takze dialnicnu nema ale je normalne podla mna, ze ked mas na druhe auto tak potom nepindas, ze nemas na druhu dialnicnu ...

OT: aquila, preco mas socialisticke v uvodzovkach? :-)
mel
Obrázok používateľa
mel
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 10
Založený: 07. Feb 2005 12:41

Re: D2 Malacky - Bratislava, Lamačská cesta

Odoslaťod Tomas PO » 10. Nov 2010 22:00

pristy27 napísal:Tieto dialnice sice neriesia prioritne vnutromestsku dopravu, ale v mnohych pripadoch ju do velkej miery pomahaju riesit.

To je irelevantne. Dialnice vobec nemaju co riesit vnutromestsku dopravu.

...tam nebudes kupovat dialnicnu znamku na to aby si sa rano dostal do prace kedze prejdes cez Pristavny most.

Preco? Ked chces ist dialnicou, zaplat. Ja tiez chodim do roboty a musim mat dialnicnu. Chodim z PO do KE a za dialnicu si priplatim. Vzdialnosti su porovnatelne.
ta neznam ci ne hej
Obrázok používateľa
Tomas PO
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 767
Založený: 03. Okt 2006 23:43
Bydlisko: Presov

Re: D2 Malacky - Bratislava, Lamačská cesta

Odoslaťod pristy27 » 11. Nov 2010 09:51

Tomas PO napísal:To je irelevantne. Dialnice vobec nemaju co riesit vnutromestsku dopravu.


S tymto nazorom nesuhlasim, kopec dialnic na celom svete riesi aj vnutromestsku dopravu a bez mnohych by sa tie mesta ani nezaobisli.


Tomas PO napísal: Preco? Ked chces ist dialnicou, zaplat. Ja tiez chodim do roboty a musim mat dialnicnu. Chodim z PO do KE a za dialnicu si priplatim. Vzdialnosti su porovnatelne.

Preco? Ked chces ist dialnicou, zaplat. Ja tiez chodim do roboty a musim mat dialnicnu. Chodim z PO do KE a za dialnicu si priplatim. Vzdialnosti su porovnatelne.

Tak to si myslim, ze je podstatny rozdiel, zmeraj si kolko km mas z Presova do Kosic. Pod 25 km sa nedostanes. Pricom ides z mesta do mesta (dokonca z jedneho krajskeho mesta do druheho krajskeho mesta), nie v ramci jedneho mesta a mozes ist pritom aj po starej ceste. Porovnavas neporovnatelne. Hadam mi nechces povedat ze ked mi uz dialnica zobrala 2 mosty a skvely primator dalsi, tak tych 5 km co by som mal prejst z Petrzalky dajme tomu niekde na Prievozku, tak mam za to platit dialnicnu znamku? Takyto nazor je proste chory.
JA osobne dialnicnu znamku mam, ale aj tak s tymto nesuhlasim.
Ale to uz je dost OT.
pristy27
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 549
Založený: 02. Sep 2010 08:15
Bydlisko: Bratislava

Re: D2 Malacky - Bratislava, Lamačská cesta

Odoslaťod Tomas PO » 11. Nov 2010 10:32

a po apole sa ist neda? podla mna vyuzivas najrychlejsiu a najkomfortnejsiu trasu, za ktoru by si si mal priplatit. podobne ako ja. a 25 km PO-KE vs. nejakych 25 km v BA nie je az taky rozdiel, aj ked uznavam, ze to porovnanie je trochu netradicne. uviedol som ho len pre ilustraciu
ta neznam ci ne hej
Obrázok používateľa
Tomas PO
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 767
Založený: 03. Okt 2006 23:43
Bydlisko: Presov

Re: D2 Malacky - Bratislava, Lamačská cesta

Odoslaťod Andrej » 11. Nov 2010 10:57

Ja suhlasim s Tomasom a rocnu dialnicnu znamku pritom väcsinu rokov nemam a BA obchvat pravidelne vyuzivam.
Jediny problem vidim v BA mostoch, ktore boli stavane zaroven ako mestske. Po dostavani paralelnych mostov/mostu k Pristavnemu by som vsak nevahal spoplatnit cely BA obchvat. Dialnice patria NDS a kto po nich jazdi denne, rocne najazdi na nich aj 1000 km a nema sa po nich co vozit zadarmo.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 604
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: D2 Malacky - Bratislava, Lamačská cesta

Odoslaťod pristy27 » 11. Nov 2010 13:58

Tomas PO napísal:a po apole sa ist neda? podla mna vyuzivas najrychlejsiu a najkomfortnejsiu trasu, za ktoru by si si mal priplatit. podobne ako ja. a 25 km PO-KE vs. nejakych 25 km v BA nie je az taky rozdiel, aj ked uznavam, ze to porovnanie je trochu netradicne. uviedol som ho len pre ilustraciu


No zmeraj si kolko km budes mat na ceste z Petrzalky do race a zistis ze to nie je ani 15 km, to je prva vec.
Asi nepoznas vobec dopravnu situaciu v Bratislave co je na tvojich vyjadreniach aj vidno.
Asi si tu nebol nikdy v case rannej pripadne poobednajsej spicky.
Tiez si treba uvedomit, ze kazdy z mostov vedie na nejaky smer. Nie je to o tom, ze po Apolle sa ist neda, je to o tom, ze ten most obsluhuje momentalne cast stareho mesta + cast noveho.
Pristavny obsluhuje vychodnu cast mesta. Ak by si pouzival spominany most Apollo tak by si sa naozaj priblizil k tej tebou spominanej hodnote 25 km. Voci 10 po "mestskom" Pristavnom moste.

Andrej napísal:Ja suhlasim s Tomasom a rocnu dialnicnu znamku pritom väcsinu rokov nemam a BA obchvat pravidelne vyuzivam.
Jediny problem vidim v BA mostoch, ktore boli stavane zaroven ako mestske. Po dostavani paralelnych mostov/mostu k Pristavnemu by som vsak nevahal spoplatnit cely BA obchvat. Dialnice patria NDS a kto po nich jazdi denne, rocne najazdi na nich aj 1000 km a nema sa po nich co vozit zadarmo.


Presne ako hovoris, vsetky mosty boli budovane ako mestske a mestska doprava nema moznost pouzitia inej trasy. Dalsie mosty nevznikaju, stare rusia a k tomu este dva chces dat ako spoplatnene? Pripominam, ze zo 4 funkcnych.

Ja mam dialnicnu znamku, mne je to jedno, len ma zaujima, z coho tieto vase nazory vychadzaju? Z coho to cerpate? Ja som uviedol priklad, ze okrem Rakuska, nemas asi spoplatnene dialnice v meste nikde v Europe (ak uvedies nejaky Skandinavsky stat, argument prijimam, nikdy som tam nebol a nepoznam to, ale aj tak existuje 20 dalsich prikladov kde spoplatnenie dialnic v mestach nie je). Vychadza to aj z logiky, kde dochadza k vytlaceniu dopravy z mestskych komunikacii na obchvaty. Ma to ekologicke a aj ekonomicke vyhody, tiez to setri cas. Ak tieto vnutromestske rychlokomunikacie spoplatnis tak tam tu dopravu nedostanes a stale ti bude zahustovat mestsku komunikacnu siet.
Bratislava je v tomto este unikatnejsia, ze jej mestska dopravna siet je zaroven tvorena, alebo ako jedna kandidatka v buducich komunalnych volbach povedala prekrizovana (ukrizovana) dialnicou, ktorou prudi cez mesto ako lokalna tak aj tranzitna doprava.
Ked si to das do kontextu s roky pripravovanym velkym obchvatom D4 tak tento vnutorny mestsky obchvat je urobeny relativne zaujimavo, mozno az genialne, co sa trasovania tyka. Co sa kapacity tyka tak ta je nedostatocna a uz ked sa staval obchvat na D2 a D1 cez Bratislavu, malo sa ratat na 3+3 prudy, co sa zase a podla mna chybne rovnako rozmysla aj na D4.
A som za to aby vnutorny obchvat bol pre osobne vozy do 3.5 tony bez poplatku tak ako je to standardne vsade vo svete, D4 - vonkajsi obchvat, ktory budem rovnako vyuzivat, ak sa ho niekedy dozijem, nech je normalne spoplateny. Takyto format sa pouziva aj v omnoho vacsich mestach a je naozaj bezny.

Este jedna poznamka k Andrejovi Dialnice NDS nepatria, ta ich iba stavia a spravuje. Tiez je to 100 percentne statna akciova firma. NDS nema zdroje na stavbu novych dialnic vo svojom rozpocte a ziskava peniaze zo statneho rozpoctu.

Nechcem sa tu uz o tom dalej hadat, zalozte skor inu temu, tu v D2 je to OT.
pristy27
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 549
Založený: 02. Sep 2010 08:15
Bydlisko: Bratislava

Re: D2 Malacky - Bratislava, Lamačská cesta

Odoslaťod expwy » 11. Nov 2010 14:29

pristy27 napísal:Prepac, ale absolutne nesuhlasim s tym aby boli vsetky dialnice (obzvlast v Bratislave ale aj inych mestach v intravilane) spoplatnene. Tieto dialnice sice neriesia prioritne vnutromestsku dopravu, ale v mnohych pripadoch ju do velkej miery pomahaju riesit. Netreba zabudat, ani nikde v zapadnej Europe nemas spoplatnene dialnice v meste. Ak si to myslis, tak si to over, krasnym prikladom by ti mohli byt dialnice vo Francuzku, Spanielsku, Taliansku. V Nemecku je to tiez zadarmo, ale tam sa za dialnice neplati pre osobne auta do 3.5 tony vobec. To, ze je to tak v Rakusku/Viedni neznamena, ze to tak je na celom svete.

Vo F, E, I existuje úplne iný (starší) systém výberu poplatkov ako u nás, takže to nemožno porovnávať. Oni platia každý jeden prejazd prostredníctvom mýtnych brán, v mestách to je nerealizovateľné kvôli intenzite premávky a vznikol by totálny kolaps. U nás zaplatíš paušál a jazdíš koľko chceš. V Amerike, Kanade máš niekoľko mestských diaľnic, na ktorých sa platí elektronické mýto. Ak nechceš platiť, vždy môžeš ísť cez mesto. Okrem Rakúska to funguje takto aj vo Švajčiarsku, kde nálepka platí na všetkých diaľniciach, aj tých mestských (Zurich, Basel atď), ďalej elektronický výber poplatkov funguje v mestách Oslo, Stockholm, Paris (časť okruhu A86), Marseille, Madrid (radiály a spojky okolo letiska) a mnoho ďalších...

pristy27 napísal:Navyse dialnice na uzemi mesta Bratislavy bez dobudovania D4 su riesene nie ze netradicne ale naozaj hlupo. 2 zo 4 funkcnych mostov su riesene ako dialnicne. To znamena, ze vnutromestska doprava medzi Petrzalkou a mestom naozaj nema inu moznost ako vyuzivat aj dialnicne mosty. Kedze mam dialnicnu znamku, je mi to osobne jedno, ale na cestach chosia aj ini, ktori, nikdy Bratislavu autom nemusia opustit, pripadne druhe auta v rodine a tam nebudes kupovat dialnicnu znamku na to aby si sa rano dostal do prace kedze prejdes cez Pristavny most. Som za to aby bola nova dialnica D4 ak sa niekedy postavi spoplatnena v celej dlzke. Tak isto pre kamiony, nech sa spoplatni aj D1 a D2 na uzemi mesta, aby boli nuteni mesto obchadzat.


Je to tak riešené kvôli polohe BA. D2 vedie v jej trase kvôli štátnej hranici s Rakúskom a D1 logicky funguje ako juhovýchodná tangenta. Keby fungovala dopravná politika mesta (čo nefunguje už 20 rokov) tak, keď sa stavali 2 diaľničné mosty mohlo ich mesto kofinancovať a tlačiť na ich skapacitnenie. Tu treba však objektívne priznať, že oba mosty sa projektovali za socializmu a nerátalo sa s takým obrovským nárastom automobilizácie. Na druhú stranu treba kriticky pripomenúť, že mesto BA pri poznaní tohto stavu neurobilo v oblasti dopravy za tých 20 rokov absolútne NIČ. Nedokázalo vyprojektovať a nieto ešte postaviť skoro NIČ okrem mosta Apollo, čo je za 20 rokov podľa mňa žalostne málo:
- Severná tangenta - proces EIA a stop
- Bajkalská ulica a jej skapacitnenie a zmimoúrovňovanie - NIČ
- predĺženie Bajkalskej ulice poza Slovnaft - tu mesto nevypracovalo ani len posratú technickú štúdiu - keby sa to nepričlenilo k R7 tak sa ani nezačne
- preložka II/502 a z Rače po pripojenie na Severnú tangentu a Bajkalskú - NIČ ani len TŠ nei je
- preložka II/572 predĺženie Galvaniho cez letisko k Mostu p/B - NIČ ani len TŠ nei je

Beriem, že nemalo peniaze na samotnú realizáciu, ale aspoň projekty mohlo pripraviť a naplánovať kofinancovanie s BSK prípadne štátom - opäť nič, ani len snaha.
Mesto BA už 20 rokov len čaká, že to za ňho vyrieši niekto iný, najlepšie štát.
Obrázok používateľa
expwy
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 75
Založený: 08. Apr 2005 09:30

Re: D2 Malacky - Bratislava, Lamačská cesta

Odoslaťod besnypes » 11. Nov 2010 18:00

podla mojho nazoru ak sa vonkajsi obchvat D4 spoplatnil, a prejazd mestom by zostal zadarmo, myslim ze by vsetci radsej volili cestu mestom aj za cenu ze to bude trvat dlhsie
bude to mat podobny efekt ako ked sa zaviedlo myto pre nakladne auta na dialniciach a cestach prvej triedy, cast tranzitnej dopravy sa presunula na cesty 2. a 3. triedy
besnypes
nováčik
 
Príspevky: 9
Založený: 22. Sep 2010 18:37

Re: D2 Malacky - Bratislava, Lamačská cesta

Odoslaťod Milos » 11. Nov 2010 18:15

pristy27 napísal:(...) Ak by si pouzival spominany most Apollo tak by si sa naozaj priblizil k tej tebou spominanej hodnote 25 km. Voci 10 po "mestskom" Pristavnom moste.


Pristy, v tomto si nenormálne prestrelil - v skutočnosti je ten rozdiel nepatrný. Aj ja občas jazdím cez Apollo, keď idem po Einsteinovej a na Prístavnom je zápcha, pričom na Apolle sa ešte nestihla vytvoriť. Potom sa na D1 pripojím za Prístavným mostom namiesto pred ním.

V druhej časti Tvojho príspevku sú už rozumné argumenty. Na to, či by som spoplatnil alebo nespoplatnil vnútromestské D/RC, zatiaľ nemám jednoznačný názor, uvediem len jednu poznámku - treba rozlišovať medzi nutnosťou mať diaľničnú nálepku a spoplatnením prostredníctvom elektronického mýta pre vozidlá do 3,5t v budúcnosti. V prípade spoplatnenia mýtom by sa to dotklo viac vodičov a pri slovenskej náture väčšiny z nich by sa pravdepodobne dosť zahltili vnútromestské komunikácie. Na druhej strane by to mohlo pre mnohých ľudí mierne zvýhodniť používanie MHD oproti jazde autom (napr. pri cene 5 centov/km by len mýtne za 5 km jazdu po obchvate tvorilo polovicu z ceny 15-minútového lístka na MHD, a to nehovorím o výhodnosti električeniek).
Obrázok používateľa
Milos
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 419
Založený: 15. Feb 2005 16:20

Re: D2 Malacky - Bratislava, Lamačská cesta

Odoslaťod pristy27 » 11. Nov 2010 19:36

Milos napísal:
Pristy, v tomto si nenormálne prestrelil - v skutočnosti je ten rozdiel nepatrný. Aj ja občas jazdím cez Apollo, keď idem po Einsteinovej a na Prístavnom je zápcha, pričom na Apolle sa ešte nestihla vytvoriť. Potom sa na D1 pripojím za Prístavným mostom namiesto pred ním.

V druhej časti Tvojho príspevku sú už rozumné argumenty. Na to, či by som spoplatnil alebo nespoplatnil vnútromestské D/RC, zatiaľ nemám jednoznačný názor, uvediem len jednu poznámku - treba rozlišovať medzi nutnosťou mať diaľničnú nálepku a spoplatnením prostredníctvom elektronického mýta pre vozidlá do 3,5t v budúcnosti. V prípade spoplatnenia mýtom by sa to dotklo viac vodičov a pri slovenskej náture väčšiny z nich by sa pravdepodobne dosť zahltili vnútromestské komunikácie. Na druhej strane by to mohlo pre mnohých ľudí mierne zvýhodniť používanie MHD oproti jazde autom (napr. pri cene 5 centov/km by len mýtne za 5 km jazdu po obchvate tvorilo polovicu z ceny 15-minútového lístka na MHD, a to nehovorím o výhodnosti električeniek).


To bolo spomenute ilustracne, ale faktom je, ze minuly stvrtok som isiel od Zlatych pieskov do Petrzalky hodinu a pol kvoli dalsiemu prasknutemu zaveru na Pristavnom moste a mozem ti garantovat ze som sa snazil na to Apollo dostat, po hodine a 20 minutach nakoniec uspesne. V piatok obdobna situacia....

Z druhou castou textu suhlasim, nakladne vozidla nad 3.5 tony nech platia elektronicky myto aj za dialnice v meste. Lebo by to presne ako bolo spominane, ze ak by sa postavila predsa len D4 spoplatnena a D1 + D2 by nebola, vsetky kamiony by stali tam kde stoja rano.

Este by som tu chcel reagovat aj na expwy-ho, k teme tych spoplatnenych dialnic v zahranici. Ano, na Svajciarsko som zabudol, v podstate maju obdobny model dialnic ako Rakusko. K tym ostatnym, vies ak aj su u nejake cesty na urovni mesta spoplatnene, je tam kopec nespoplatnenych dialnic. Menoval si Pariz, Madrid, Marseille, kde cely system dialnic na urovni mesta je zlozitejsi ako cela dialnicna siet Slovenska a mozno ma aj viac kilometrov (ok, mozno som to trochu prehnal), pricom vacsinou to je riesene tak, ze vnutorne obchvaty su zvacsa bez poplatkov a vonkajsie su spoplatnene. (Stale hovorim iba o spoplatneni osobnych aut do 3.5 tony, nakladne auta nad 3.5 tony myslim maju elektronicke myto uz na urovni miest aj u nas ak sa nemylim).
V zaujme kazdeho mesta by malo byt odviest tranzitnu dopravu co najdalej a lokalnu zase co najrychlesjie do mesta v rannej spicke a po obede z mesta, to by mala byt funkcia dialnic mestskeho typu podla mojho nazoru. Ak ich spoplatnis, auta ich vyuzivat nebudu a budu plnit mesto a jeho komunikacie.

K tej druhej casti, absolutny suhlas, predstavitelia Bratislavy ale v podstate aj statu na Bratislavu ako taku a jej problemy z vysoka kaslu a ako si povedal, trva to uz 20 rokov. Na vyhovorky typu na to nie su peniaze a to sa neoplati, pripadne to Bratislave netreba (myslim, ze to nie je len o Bratislave, ale o celom Slovensku ) sa stali takymi beznymi, ze to berieme ako fakt. Mrzi ma aj to, ze dneska sa planuju riesenia co pomozu doprave dnes, ale zajtrajsok vobec neriesia. Klasickym prikladom je usek D1 Zlate piesky - Pristavny most, staval sa par rokov dozadu a ked ho otvarali, bol uz vtedy plny resp. mozno az po znizeni maximalnej rychlosti na nom. Preco nebol tento usek uz budovany ako 3 + 3 prudovy? Rozsirenie tej mostnej by bolo slusne komplikovane a ktovie ci sa niekedy bude rozsirovat...
pristy27
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 549
Založený: 02. Sep 2010 08:15
Bydlisko: Bratislava

Re: D2 Malacky - Bratislava, Lamačská cesta

Odoslaťod pristy27 » 11. Nov 2010 19:42

besnypes napísal:podla mojho nazoru ak sa vonkajsi obchvat D4 spoplatnil, a prejazd mestom by zostal zadarmo, myslim ze by vsetci radsej volili cestu mestom aj za cenu ze to bude trvat dlhsie
bude to mat podobny efekt ako ked sa zaviedlo myto pre nakladne auta na dialniciach a cestach prvej triedy, cast tranzitnej dopravy sa presunula na cesty 2. a 3. triedy


Spoplatnenim som myslel pouzivanie dialnicnych znamok aj na nom, nie vybudovanie mytnych bran a podobne. Ti co maju dialnicnu znamku nebudu zbytocne stat v zapche a ja budem prvy co bude usek D4 od krizovatky s D1 po krizovatku s cestou I/2 vyuzivat radsej ako cestu Pristavnym mostom. Dialnicnu znamku mam, zatial, takze v tom nevidim problem.
pristy27
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 549
Založený: 02. Sep 2010 08:15
Bydlisko: Bratislava

Re: Je diaľnica luxus alebo štandard?

Odoslaťod aquila » 29. Nov 2010 14:16

viewtopic.php?f=35&t=14609

zase na aktualnu temu .. moj nazor je, ze by sa malo spoplatnit vsetko ..
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 434
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: D2 Malacky - Bratislava, Lamačská cesta

Odoslaťod Andrej » 05. Aug 2011 13:47

viewtopic.php?f=35&t=15686

opät socialisticke zmyslanie, mat vsetko zadarmo. To iste sa bude ziadat po vystavbe D4. Kiezby sa naopak podarilo presadit spoplatnenie celeho obchvatu BA bez vynimky.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 604
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: D2 Malacky - Bratislava, Lamačská cesta

Odoslaťod Čumil » 07. Aug 2011 09:40

Hlavne je tam pouzita uplne uchylna logika. Ze preco maju platit, ked vyuzivaju iba tento kusok na denne dochadzanie. Ale to, ze tym dennym dochadzanim po dialnici najazdia podstatne viac, ako vodic, ktory sa trikrat za rok prevezie na trase Poprad-BA mu akosi unika.
Čumil
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 719
Založený: 01. Okt 2005 15:41

Re: D2 Malacky - Bratislava, Lamačská cesta

Odoslaťod pristy27 » 07. Aug 2011 12:01

Ja stale zastvam nazor, ze dialnice v meste by mali byt bez poplatku tak ako je to normalne aj inde v Europe, ano hadali sme sa na tuto temu uz x-krat aj s tebou Andrej. Ale naopak si nemyslim, ze D4 a taktiez usek D2 od krizovatky s D4 po krizovatku Lamac by mal byt bez poplatku. Toto za dialnice v meste rozhodne nepovazujem a spoplatnene by mali byt ako mytom pre kamiony tak dialnicnou znamkou pre osobne auta.
pristy27
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 549
Založený: 02. Sep 2010 08:15
Bydlisko: Bratislava

Re: D2 Malacky - Bratislava, Lamačská cesta

Odoslaťod expwy » 07. Aug 2011 13:17

Všetky D a R aj prieťahy mestom vrátane všetkých úsekov D1, D2 a D4 v Bratislave by mali byť spoplatnené bez rozdielu aj nálepkou aj mýtom. Vo svete je to bežné - stačí sa pozrieť do susedného Rakúska.
Obrázok používateľa
expwy
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 75
Založený: 08. Apr 2005 09:30

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Diaľničná spoločnosť a mýto

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 2 hostí.