Stránka 4 z 7

OdoslaťOdoslané: 06. Jan 2009 21:07
od joe1024
i15 napísal:joe ale co budes robit v Madarsku v zime? :) stavat snehuliaka na puste? :)
Praveze v zime su Aquaparky najlepsie,nie v lete ked je vonku 35`C. A pri sucasnom kurze forintu - no ved pozri http://www.wellnessweekend.hu/
Navyse, oproti ceste okolo Popradu tam nehrozia zaveje/15cm snehu na ceste.


Ale nechal som sa uniest - zoberme si to realisticky - v r.2014 este zdaleka nebude ani Janovce-Jablonov, budeme radi ak bude konecne PO-Svinia a mozno Jablonov-Beharovce, co je dokopy cca 10 km, cize nic strasne :-)

Este by bolo zaujimave, ci bude Branisko vynimka zo spoplatnenia, kedze tam to bude este 10 rokov polprofil :-)

OdoslaťOdoslané: 06. Jan 2009 21:08
od aquila
i15 napísal:joe ale co budes robit v Madarsku v zime? :) stavat snehuliaka na puste? :)


s prihliadnutim na oteplovanie v principe to iste .. chodit na wellness a tam su madari niekde uuuuuplne inde :lol:

inak k myte aj pre auta sa urcite dopracujeme .. stat ma motoristov za dojnu kravu od kedy vysli prve auta na rozbahnene cesty ..

ja dialnicami budem jazdit aj ked bude myto na osobne auta .. je to proste extra sluzba ..

v taliansku uz maju teraz elektronicke osobne myto a pohoda ..

OdoslaťOdoslané: 06. Jan 2009 21:19
od Dialniciar
joe1024 napísal:Aky bude pre ne rozdiel v cene za 1 km cesty I.triedy oproti dialniciam ?


Cesty I. triedy sa neplánujú zaradiť do spoplatnenej siete pre osobné autá do 3,5t.

OdoslaťOdoslané: 06. Jan 2009 21:19
od i15
Welness je tam lepsie uz teraz, ale co sa tyka turistiky, alebo lyzovacky, Slovensko nema konkurenciu :) A dat nejake 4 eura poplatok za cestu do Tatier po D1 mi nepripada vobec tragicke...

OdoslaťOdoslané: 06. Jan 2009 21:22
od Dialniciar
aquila napísal:ja dialnicami budem jazdit aj ked bude myto na osobne auta .. je to proste extra sluzba ..


Vidíš :D ... pred časom (rok 2005-06) sme sa tu dohadovali na tom, že ja považujem diaľnicu za luxus a ty nie. :idea:

OdoslaťOdoslané: 06. Jan 2009 21:36
od joe1024
Dialniciar napísal:
joe1024 napísal:Aky bude pre ne rozdiel v cene za 1 km cesty I.triedy oproti dialniciam ?


Cesty I. triedy sa neplánujú zaradiť do spoplatnenej siete pre osobné autá do 3,5t.
Ja som myslel pre nakl.auta - lebo od toho rozdielu potom bude zavisiet kolko aut zostane na cestach I.triedy.

OdoslaťOdoslané: 06. Jan 2009 21:42
od aquila
dialniciar.. jemne zavadzas .. nezostava mi len citovat sam seba ...

aquila napísal:oops, zle som si to precital. som jednoznacne za spoplatnenie dialnic a o to vacsim dielom pre kamoniony. podla istej nemeckej studie zistili ze kamion nici dialnicu resp cestu ako taku 40 tisic viac krat ako osobne auto.

inak nestaval by som do pozicie luxus vs. standard, ale skor ci su ochotny platit za zvysene pohodlie/ rychlost premiestnovania sa z bodu A do bodu B.

ja nejako slovicko luxus nemam moc rad, lebo sa mi to zda byt do istej miery taky komunisticko/burzoazny prezitok :)

resp za luxus povazujem, ked niekto RR, maybach, strieborne priborey, obrovske sidlo so sluzobnictvom etc

ale dialnice podla mna luxus nie su, su to lepsie "cesty" za ktore som ochotny platit :)


to som napisal pred tromi rokmi a stojim si za tym aj teraz ..

OdoslaťOdoslané: 07. Jan 2009 08:59
od devil
myto cestovnemu ruchu nijak vazne neublizi, tak ako si ludia zaplatia cestu do chorvatska a spat zaplatia si aj domace dialnice.

ide skor o nasu znamu miestnu dopravu, a obsluhu uzemia ktorou sa odovodnuju dialnice. paralelne cesty pre osobne auta sa neodvazi spoplatnit ziadna vlada ak nechce spachat harakiri, mozno ani nakladne, az na cesty paralelne s dialnicami ktore su spoplatnene aj teraz.

mozeme pocitat s vyskou myta najmenej 1 Sk, cim vacsie budu zavazky statu (uvery, splatky PPP) tym viac, stat bude postupne presuvat vsetky tarchy, vratane stavania novych ciest na ich uzivatelov.

pri jazde SC-BA cca 2x15 km 22x mesacne to bude cez 650 Sk, npr. MT-ZA 2x25 km 1.100 Sk, pri vyse 40 km dochadzani uz okolo 2.000 Sk. v tom nie su vikendove nakupy, navstevy, dovolenky atd...to sa pocita s tym ze k vyraznejsiemu presunu dopravy nedojde -pri zvyseni o par desiatok halierov to uz neplati- ale z dovodu ktory sa zovseobecnil....paralelna cesta sa definovala ako obchadzka, nekvalitna cesta so zlymi parametrami predlzujuce trasu casovo aj km. z tohoto nic neplati na BA-SC, alebo ZA-MT atd. a je velmi velka miestna premavka, pri branisku, novej bani prave naopak...to potom suvisy s temou ci treba 3+3 pruhy...a v neprospech, alebo ci treba rozsirovat cestu do SC alebo cestu pod strecnom, a vyzera to ze ano.

OdoslaťOdoslané: 07. Jan 2009 10:51
od stanog
Dovolenkarov vysoke ceny mytneho neodradzaju, aj ja ked som siel do Chorvatska pred 3-ma rokmi po otvoreni prvych dlhych dialnic nevidel som problem v platbe, 1x za rok to prezije kazdym Dorazilo ma ale ked som potom pred Malou Kapelou stal v 9 hodinovej kolone a namiesto skoro rano som dosiel k moru neskoro vecer. A vtedy ma ta uhrada zacala stvat lebo znami co neplatili dosli po starych cestach o 6 hodin skor a zadarmo.
Takze tvrdim ze medzi vyskou myta a prospechom z jazdy po dialnici vo forme usetreneho casu pripadne paliva pre vodica musi byt uzky suvis. A uz vobec nema myto vyznam na nesuvislych usekoch (ako obchvat Figy, Tornale a pod... kde sa po bezproblemovom kratkom useku auta zaseknu v kolone na jeho konci. Jednoducho dialnica musi mat svoje benefity a za tie si ludia priplatia. Na druhej strane myto musi byt primerane platom kvoli mobilite pracovnej sily. Ved kolki dochadzaju v pondelok a piatok na tyzdnovky stovky km tyzden co tyzden.

OdoslaťOdoslané: 07. Jan 2009 18:07
od i15
devil napísal:myto cestovnemu ruchu nijak vazne neublizi, tak ako si ludia zaplatia cestu do chorvatska a spat zaplatia si aj domace dialnice.

ide skor o nasu znamu miestnu dopravu, a obsluhu uzemia ktorou sa odovodnuju dialnice. paralelne cesty pre osobne auta sa neodvazi spoplatnit ziadna vlada ak nechce spachat harakiri, mozno ani nakladne, az na cesty paralelne s dialnicami ktore su spoplatnene aj teraz.

mozeme pocitat s vyskou myta najmenej 1 Sk, cim vacsie budu zavazky statu (uvery, splatky PPP) tym viac, stat bude postupne presuvat vsetky tarchy, vratane stavania novych ciest na ich uzivatelov.

Pri jazde SC-BA cca 2x15 km 22x mesacne to bude cez 650 Sk, npr. MT-ZA 2x25 km 1.100 Sk, pri vyse 40 km dochadzani uz okolo 2.000 Sk. v tom nie su vikendove nakupy, navstevy, dovolenky atd...to sa pocita s tym ze k vyraznejsiemu presunu dopravy nedojde -pri zvyseni o par desiatok halierov to uz neplati- ale z dovodu ktory sa zovseobecnil....paralelna cesta sa definovala ako obchadzka, nekvalitna cesta so zlymi parametrami predlzujuce trasu casovo aj km. z tohoto nic neplati na BA-SC, alebo ZA-MT atd. a je velmi velka miestna premavka, pri branisku, novej bani prave naopak...to potom suvisy s temou ci treba 3+3 pruhy...a v neprospech, alebo ci treba rozsirovat cestu do SC alebo cestu pod strecnom, a vyzera to ze ano.


pre stat je vlastne vyhodne stavat co najviac dialnic a paralelne cesty nechavat v zlom stave - zarobi na myte :) Pre lokalnu dopravu by bolo najvhodnejsie mat 2+2 cestu Sered-BA, MT-ZA, ale pre stat je najvhodnejsie mat 4+4 D1 BA-TT a Visnove s extra priplatkom

OdoslaťOdoslané: 07. Jan 2009 18:07
od Dialniciar
aquila napísal:dialniciar.. jemne zavadzas .. nezostava mi len citovat sam seba ...

aquila napísal:oops, zle som si to precital. som jednoznacne za spoplatnenie dialnic a o to vacsim dielom pre kamoniony. podla istej nemeckej studie zistili ze kamion nici dialnicu resp cestu ako taku 40 tisic viac krat ako osobne auto.

inak nestaval by som do pozicie luxus vs. standard, ale skor ci su ochotny platit za zvysene pohodlie/ rychlost premiestnovania sa z bodu A do bodu B.

ja nejako slovicko luxus nemam moc rad, lebo sa mi to zda byt do istej miery taky komunisticko/burzoazny prezitok :)

resp za luxus povazujem, ked niekto RR, maybach, strieborne priborey, obrovske sidlo so sluzobnictvom etc

ale dialnice podla mna luxus nie su, su to lepsie "cesty" za ktore som ochotny platit :)


to som napisal pred tromi rokmi a stojim si za tym aj teraz ..


No však to je presne ono. :wink:

OdoslaťOdoslané: 04. Feb 2010 19:49
od kraken
Samozřejmě že luxus.

OdoslaťOdoslané: 10. Feb 2010 15:17
od spisino
kraken napísal:Samozřejmě že luxus.

suhlasim

Re:

OdoslaťOdoslané: 27. Mar 2010 01:38
od JaNY
Krateros napísal:Diaľnice sú štandardom vo vyspelom svete a luxusom v rozvojových krajinách. Platiť sa môže, to ešte nič nehovorí o luxuse, pretože vo vyspelej krajine by občan nemal mať problém platiť za služby a diaľnica je istou službou, rýchlejšia a pohodlnejšia cesta.

Toľko k tejto téme z mojej strany.


Aj ked je tomu 5 rokov ale dvomi vetami povedane vela. Hlasoval som prvu variantu. Na Fore prevlada nazor ze dialnica je luxus. Dovolim si tvrdit ze tak zmysla vecsina ludi. Dokazom toho je ze vystavba dialnic meska 10-15 rokov. Keby vsetci kompetentny, od ministrov financakov, projektantov, strategov a dalsich brali dialnice a R-ky ako nevyhnutnost dnesnej doby, mohli by sme byt ovela dalej. Proste cele je to o zmyslani ludi.

Re: Je diaľnica luxus alebo štandard?

OdoslaťOdoslané: 27. Mar 2010 11:59
od LubosG
Súhlasím s JaNY, tak ako píše, že meškáme s budovaním diaľnic, my sme už dávno mali mať, od toho r. 1993, 1994, dobudovanú základnú diaľničnú, cestnú sieť (samozrejme že tento názor zdieľa asi väčšina tu na fóre)- konkrétne D1 BA-KE, R1 po BB plus niekoľko obchvatov na R2 smer KE. A teraz sa malo už stavať a už aj finišovať na D3 a R2 po KE (tam to malo dnes byť aspoň komplet rozostavané). A v súčasnosti sa mohlo pristúpiť k výstavbe R7, R3, R4, D4, proste k dôležitým stavbám druhého sledu. Zdá sa mi, že za 17 rokov samostatnosti SR (čo nie je zrovna krátky čas) sme toho v budovaní ciest urobili dosť málo.

Re: Je diaľnica luxus alebo štandard?

OdoslaťOdoslané: 27. Mar 2010 18:05
od JaNY
Nechcel som poukazat na to ze dialnice meskaju, lebo to je stara vec. Len nacrtnut jednu z moznych pricin, preco je to tak.

Re: Je diaľnica luxus alebo štandard?

OdoslaťOdoslané: 29. Mar 2010 15:07
od Tomas PO
Ale zase je zaujimave, ze Slovensko je tak mala krajina, ze raz bude cela dialnicna siet komplet dostavana.

Re: Je diaľnica luxus alebo štandard?

OdoslaťOdoslané: 29. Mar 2010 18:02
od joe1024
Tomu sam predsa neveris, ze vsetky tie R-ky vratane D1 po hranicu sa naozaj v tomto storoci dostavaju ...

U nas to bude stale luxus - aj o 30 rokov a vtedy uz bude nevyhnutne sucasne plany prehodnotit, lebo za taku dobu dojde k slusnej migracii obyvatelstva - aj ti, co sa teraz len narodili a nemaju mestsku aglomeraciu dostupnu v rozumnej vzdialenosti, sa tam do 30 rokov prestahuju...

Ktovie, aka bude urgentnost takej R2-ky o 30 rokov, resp. R4 okolo Svidnika (80% tych, co so mnou studovali, a boli z Svidnika, tam uz davno nezije a prestahovalo sa - kolko ludi sa tam o 30 rokov narodi ?) ...

Re: Je diaľnica luxus alebo štandard?

OdoslaťOdoslané: 29. Mar 2010 20:54
od JaNY
Tomas PO napísal:Ale zase je zaujimave, ze Slovensko je tak mala krajina, ze raz bude cela dialnicna siet komplet dostavana.

Mala krajina, male peniaze. Alebo, mala krajina velky mess.

Re: Je diaľnica luxus alebo štandard?

OdoslaťOdoslané: 30. Mar 2010 14:31
od Čumil
Preco sa tu zamyslame len nad tym, ze dialnice su luxus pre vodicov? Vodic nie je jediny, komu prinasaju osoh. Presunom dopravy na dialnicu predsa stupne zivotna uroven ludom v obciach v okoli dialnice. Ak je spravne pytat peniaze od vodicov za "luxus", "pohodlnejsie cestovanie" ci ako to budeme nazyvat, nebolo by potom spravne pytat zvlastne dane od obyvatelov obci vo vzdialenosti 10 km od dialnice? Pripadne od nich ziadat aby sa odvdacili za kazdy kamion odkloneny z ich obce?

Re: Je diaľnica luxus alebo štandard?

OdoslaťOdoslané: 31. Mar 2010 01:34
od JaNY
Cumil, to myslis vazne alebo si zabudol tam dat veseleho smajlika?

Re: Je diaľnica luxus alebo štandard?

OdoslaťOdoslané: 31. Mar 2010 06:37
od Čumil
Polovážne. Jasné, že zdaňovanie ako som to popísal je pritiahnuté za vlasy. Vážne myslím to zamýšlanie sa nad tým, komu diaľnica prináša prospech a zvýšenie kvality života. Nepaáči sa mi totiž, kam celé spoplatnenie postupne smeruje. Kedysi bolo prirodzené, že štát buduje a udržiava cesty z daní. Keď sa ukázalo, že údržba ciest je drahá, zaviedla sa extra daň na palivo. Prestalo to stačiť, zavádza sa mýto rôzneho druhu. Keď sa však človek chce vyhnúť mýtu, lebo je drahé, nastupuje spoplatnenie ciest prvej triedy. Začína mi to pripomínať situáciu v stredoveku - keď dane zavedené na alkohol boli privysoké a ľudia sa krčme začali vyhýbať, kráľ zaviedol daň z prázdnej krčmy. Bojím sa, aby sme nakoniec neskončili pri dani z prázdnej cesty.

Re: Je diaľnica luxus alebo štandard?

OdoslaťOdoslané: 31. Mar 2010 06:59
od devil
nechem byt zly, ale kazdy zastanca severnej trasy by mal drzat hubu a platit myto. je nestandartne ze krajina ako Sk robi taketo akcie v takomto rozsahu a potom je nestandartne aj mnozstvo spoplatnenych ciest I. tr. aj zavedenie myta v dobe ked nam to nikto nekazal.

Re: Je diaľnica luxus alebo štandard?

OdoslaťOdoslané: 31. Mar 2010 13:16
od Dialniciar
devil: kľudne môžeme zaviesť mýto pre OA aj NA, celoplošne všade. Zrazu by sme videli, že drtivá časť PPP projektov je v pohode zaplatiteľná. Ale týkať sa to potom musí aj všetkých hlavných 2x2 ťahov v krajských mestách, aj 1/2 profilov. Inak ale mne zase nedá: kľudne buď zlý, je to ale iba tvoj názor ... som rád, že sú ľudia, čoho majú iný a privádzajú ťa do varu, lebo aspoň vidíš, aké to je keď to je naopak. Už je inak len otázka času, kedy VÚC spoplatnia aj cesty II. triedy.

Re: Je diaľnica luxus alebo štandard?

OdoslaťOdoslané: 31. Mar 2010 13:20
od Tomas PO
Ono platit sa da, len ked na to mas. Zo 700 eur mesacne je tazke zaplatit odvody, poistky, benzin, najom, potraviny, zubara...