Stránka 1 z 5

Jaké sazby mýtného byste preferovali?

OdoslaťOdoslané: 12. Jan 2008 02:48
od Jarda
Jde mi o to, co podle vás má být hlavním kritériem pro určování sazeb mýtného. Případně můžete hlasovat pro "žádné", to znamená, že jste odpůrci mýtného systému a máte za to, že by výstavba a údržba silniční infrastruktury měla být financována jen z jiných zdrojů.
Třetí odpovědí míním, že by podle vás mělo mýtné přinést nějaký výnos, ale nesmí znatelně zdražovat dopravu.
Druhou odpovědí míním, že jste pro vysoké sazby, které by od používání slovenských dálnic, buď obecně nebo pro některé úseky, odradily ty, kteří mohou jet jinudy.

OdoslaťOdoslané: 12. Jan 2008 10:30
od Dialniciar
Elektronické mýto sa nezávadza na reguláciu dopravy a ani preto, aby to bol symbolický poplatok. Preto číslo 1. :wink:

A k sadzbám sa vyjadrovať nebudem, to bude aktuálne až okolo r. 2012, kedy sa zavedie mýto aj pre autá do 3,5t.

OdoslaťOdoslané: 12. Jan 2008 10:45
od i15
niekde som cital navrh 0,88Sk/km pre osobne auta... to by bolo znesitelne

OdoslaťOdoslané: 12. Jan 2008 11:01
od Dialniciar
i15 napísal:niekde som cital navrh 0,88Sk/km pre osobne auta... to by bolo znesitelne


V r. 2012 to bude min. 1 SKK na 1 km, ale len pri jazde po D/RC, nie cesty I. triedy a je dosť možné, že prejazd tunelmi dlhšími ako 2 km bude mať ešte extra spoplatnenie, mínus táto 1 SKK na 1 km. :wink:

OdoslaťOdoslané: 12. Jan 2008 11:03
od Dialniciar
Celá Európa speje k jednému: kamióny tvrdo spoplatnené, premietne sa to do cien tovarov, bude rásť rýchlejšie inflácia, ale štáty budú môcť riešiť dopravné opatrenia. Iná cesta už nie je ... :idea:

Osobné auto však bude mať na výber a bude môcť ísť aj po cestách 1+1 pruh.

OdoslaťOdoslané: 12. Jan 2008 11:10
od i15
Dialniciar napísal:
i15 napísal:niekde som cital navrh 0,88Sk/km pre osobne auta... to by bolo znesitelne


V r. 2012 to bude min. 1 SKK na 1 km, ale len pri jazde po D/RC, nie cesty I. triedy a je dosť možné, že prejazd tunelmi dlhšími ako 2 km bude mať ešte extra spoplatnenie, mínus táto 1 SKK na 1 km. :wink:


aj 1Sk v roku 2102 by bolo znesitelne, extra myto na tunely plne podporujem 8)

OdoslaťOdoslané: 12. Jan 2008 11:14
od Dialniciar
i15 napísal:
Dialniciar napísal:
i15 napísal:niekde som cital navrh 0,88Sk/km pre osobne auta... to by bolo znesitelne


V r. 2012 to bude min. 1 SKK na 1 km, ale len pri jazde po D/RC, nie cesty I. triedy a je dosť možné, že prejazd tunelmi dlhšími ako 2 km bude mať ešte extra spoplatnenie, mínus táto 1 SKK na 1 km. :wink:


aj 1Sk v roku 2102 by bolo znesitelne, extra myto na tunely plne podporujem 8)


Problém je, že ak bude euro, zrejme sa to logicky zvýši na viac ako 1 SKK. :wink:

OdoslaťOdoslané: 12. Jan 2009 19:18
od wizard112
Dialniciar napísal:
i15 napísal:niekde som cital navrh 0,88Sk/km pre osobne auta... to by bolo znesitelne


V r. 2012 to bude min. 1 SKK na 1 km, ale len pri jazde po D/RC, nie cesty I. triedy a je dosť možné, že prejazd tunelmi dlhšími ako 2 km bude mať ešte extra spoplatnenie, mínus táto 1 SKK na 1 km. :wink:


Aké bude to extra spoplatnenie? Bude to extra spoplatnenie platiť aj pre vozidlá nad 3,5t?

...

Ostanú aj po zavedení mýta pre vozidlá do 3,5t diaľničné známky? Predpokladám, že spoplatnenie do 3,5t sa bude týkať len D+RC, nie paralelných ciest I., II. triedy ako pri vozidlách nad 3,5t.

OdoslaťOdoslané: 12. Jan 2009 21:48
od racto
No ja som už dávnejšie písal že mýto ako aj jeho sadzby, či prevádzkové pomery sú dané zákonom č.25/2007 Z.z. o elektronickom mýte.

najdete ho napr. tu :

Kód: Vybrať všetko
http://www.zbierka.sk/zz/predpisy/default.aspx?PredpisID=19866&FileName=07-z025&Rocnik=2007


tam máte presne napísané kedy čo a kto bude spoplatnení.

Pravdaže ak niečomu nepochopíte alebo neviee skusim objasniť.

Spoplatnenie osobných vozidiel sa predpokladal rok 2012 ale vypadá to naposunutie.

OdoslaťOdoslané: 12. Jan 2009 22:11
od wizard112
racto napísal:No ja som už dávnejšie písal že mýto ako aj jeho sadzby, či prevádzkové pomery sú dané zákonom č.25/2007 Z.z. o elektronickom mýte.

najdete ho napr. tu :

Kód: Vybrať všetko
http://www.zbierka.sk/zz/predpisy/default.aspx?PredpisID=19866&FileName=07-z025&Rocnik=2007


tam máte presne napísané kedy čo a kto bude spoplatnení.

Pravdaže ak niečomu nepochopíte alebo neviee skusim objasniť.

Spoplatnenie osobných vozidiel sa predpokladal rok 2012 ale vypadá to naposunutie.


Vďaka :wink:, ale to som už preštudoval, rovnako aj vyhlášku 413/2007 a nariadenie vlády 350/2007, kde sa ale hovorí len o vozidlách nad 3,5t. K tomu by som sa len spýtal len jednu vec, niekedy dávno som zachytil, že autobusový dopravcovia a VÚC, ktoré dotujú straty z ich výkonov chceli, aby boli od mýta oslobodené, ale nakoľko neboli (v zákone 27/2007) zahrnutí medzi tými, ktorí sú od mýta oslobodení, zrejme budú normálne platiť mýto, teda akýkoľvek autobus v pravidelnej i nepravidelnej autobusovej doprave bude musieť platiť mýto. Takže predpokladám správne?

Je mi jasné, že rok 2012 sa asi nestihne mýto pre vozidlá do 3,5t, ale sú nejaké návrhy? A najmä, či sa uvažuje s ponechaním diaľničných známok?

Budú už aj po zavedení mýta pre vozidlá nad 3,5t extra spoplatnené úseky? Lebo nikde sa o tom nehovorí v týchto spomínaných dokumentoch nehovorí.

OdoslaťOdoslané: 13. Jan 2009 08:50
od racto
wizard112 napísal:
racto napísal:No ja som už dávnejšie písal že mýto ako aj jeho sadzby, či prevádzkové pomery sú dané zákonom č.25/2007 Z.z. o elektronickom mýte.

najdete ho napr. tu :

Kód: Vybrať všetko
http://www.zbierka.sk/zz/predpisy/default.aspx?PredpisID=19866&FileName=07-z025&Rocnik=2007


tam máte presne napísané kedy čo a kto bude spoplatnení.

Pravdaže ak niečomu nepochopíte alebo neviee skusim objasniť.

Spoplatnenie osobných vozidiel sa predpokladal rok 2012 ale vypadá to naposunutie.


Vďaka :wink:, ale to som už preštudoval, rovnako aj vyhlášku 413/2007 a nariadenie vlády 350/2007, kde sa ale hovorí len o vozidlách nad 3,5t. K tomu by som sa len spýtal len jednu vec, niekedy dávno som zachytil, že autobusový dopravcovia a VÚC, ktoré dotujú straty z ich výkonov chceli, aby boli od mýta oslobodené, ale nakoľko neboli (v zákone 27/2007) zahrnutí medzi tými, ktorí sú od mýta oslobodení, zrejme budú normálne platiť mýto, teda akýkoľvek autobus v pravidelnej i nepravidelnej autobusovej doprave bude musieť platiť mýto. Takže predpokladám správne?

Je mi jasné, že rok 2012 sa asi nestihne mýto pre vozidlá do 3,5t, ale sú nejaké návrhy? A najmä, či sa uvažuje s ponechaním diaľničných známok?

Budú už aj po zavedení mýta pre vozidlá nad 3,5t extra spoplatnené úseky? Lebo nikde sa o tom nehovorí v týchto spomínaných dokumentoch nehovorí.


No podľa danej platnej legislatívy autobusy budu platiť mýto klasicky ako všetci. ako viem tak z okolitých krajín sme jedinná u ktorej budú platiť aj mestské, prímeske, dialkové autobusy. Je jasné že sa to premietne do cien llístkov pretože je to veľká položka. viem že bola nejaká diplomovka na túto tému a linka z Tvrdošína do Bratislavy ( alebo nejako tak ) bola nakladnejšia o 20000e.Dúfam že v novelizácií tohto zákona to zmizne, aj ked pochybujem lebo vláda potrebuje peniaze.

No zatiaľ sa moc o tom nerozpráva ale asi sa ponechajú diaľničné známky ešte asi cca 5 rokov, Ide skor o politické rozhodnutie.

Ano jasné súbežné cesty budu spoplatnené mýtnym systémom, a úseky budú priebežne doplnované,( kedže ani diaľnicda medzi ZA-PB nie je ešte spoplatnená podľa tohto zákona) podľa potrieb. Budú spoplatnené všetky Rýchlostné cesty a cesty 1 triedy, príklad: cesta ZV-BB a cesta cez kováčovú a sliač budú tiež.

No len kedy to začne som zvedavý.

OdoslaťOdoslané: 13. Jan 2009 09:29
od wizard112
Budú spoplatnené teda aj cesty I. triedy pre vozidlá do 3,5 po zavedení mýta pre tento druh vozidiel? Lebo teraz sa to spoplatnenie vybraných ciest I. triedy týka len nad 3,5t.

A nejaký návrh na extra spoplatnenie tunelov existuje? :wink:

OdoslaťOdoslané: 13. Jan 2009 09:32
od devil
subezne cesty do 3,5 tony nebudu spoplatnene, to jednoducho neprejde. subezna cesta je alternativa pre tych ktory nechcu platit za nadradenu siet.

OdoslaťOdoslané: 13. Jan 2009 10:03
od Ondra O.K.
racto napísal:No podľa danej platnej legislatívy autobusy budu platiť mýto klasicky ako všetci. ako viem tak z okolitých krajín sme jedinná u ktorej budú platiť aj mestské, prímeske, dialkové autobusy. Je jasné že sa to premietne do cien llístkov pretože je to veľká položka.


Cechy jsou na tom stejne min. u dalkovych autobusu, u mistnich si nejsem jisty. Cena listku Praha-Brno diky mytu vzrostla skokove cca o 60 Kc.

OdoslaťOdoslané: 13. Jan 2009 10:24
od racto
ok79 napísal:
racto napísal:No podľa danej platnej legislatívy autobusy budu platiť mýto klasicky ako všetci. ako viem tak z okolitých krajín sme jedinná u ktorej budú platiť aj mestské, prímeske, dialkové autobusy. Je jasné že sa to premietne do cien llístkov pretože je to veľká položka.


Cechy jsou na tom stejne min. u dalkovych autobusu, u mistnich si nejsem jisty. Cena listku Praha-Brno diky mytu vzrostla skokove cca o 60 Kc.


Tak to bude určite u nás.

OdoslaťOdoslané: 24. Aug 2009 08:34
od stanog
Podľa mňa by sa zavedenie mýta pre osobné vozidlá malo prehodnotiť, podľa doterajších vyjadrení od roku 2013 sa má na našich D a RC a súbežných cestách platiť mýto orientačne 2 SKK/km pre osobné vozidlá a ročne najazdím cez 30 000 SKK mám vážne obavy o vyfinancovanie takejto sumy keďže sieť D a RC ešte nebude v takom stave aby výdavky boli kompenzované pohodlím a rýchlosťou jazdy (tunely ešte nebudú, BA-TT bude v rekonštrukcii a pod.
Úvahy o mýte totiž prichádzali v čase kedy sa uvažovalo že do r. 2010 bude diaľničná sieť dokončená. Už teraz je ale jasné že v roku 2013 nebude, tak sa pýtam prečo mám za D BA-KE platiť 30€ jedným smerom keď časovo stratím najskôr minimálne 20 minút na rozostavanej D BA-TT a potom v zápchach pred každým úsekom s nedostavaným tunelom ďalšie desiatky minút až hodiny ako dnes napr. v PB či Ladomerskej Vieske. Takže predpokladám že ani v roku 2013 z BA do KE neprídem rýchlejšie ako dnes. Ono ten čas je rovnaký už aspoň 10 rokov čo si pamätám bez ohľadu na to koľko D je v prevádzke.

OdoslaťOdoslané: 24. Aug 2009 08:54
od Dialniciar
stanog: zbytočné obavy. Predsa na rozostavaných km sa platiť nebude. Ani na rekonštruovaných sa vo svete nezvykne platiť (mimo SLO). A ja čo viem, tak do 2020 nebude stáť mýto pre os auto do 3,5t viac ako 1 SKK na 1 km.

OdoslaťOdoslané: 24. Aug 2009 09:34
od devil
Podľa mňa by sa zavedenie mýta pre osobné vozidlá malo prehodnotiť, podľa doterajších vyjadrení od roku 2013 sa má na našich D a RC a súbežných cestách platiť mýto orientačne 2 SKK/km pre osobné vozidlá a ročne najazdím cez 30 000 SKK mám vážne obavy o vyfinancovanie takejto sumy keďže sieť D a RC ešte nebude v takom stave aby výdavky boli kompenzované pohodlím a rýchlosťou jazdy (tunely ešte nebudú, BA-TT bude v rekonštrukcii a pod.


subezne cesty su od toho aby na nich jazdili co nechcu platit za pohodlie. ja zase mam vazne obavy ani nie ze sa bude platit, ale ze zaco sa bude platit, kolko sa bude platit, a naco sa bude platit. jednoduchy vypocet pri 700 km spoplatnenych D/RC, 15-20.000 intenzite na nich, myte ako v europskych krajinach 7-8 centov/km, a 365 dni v roku je to tak 300-400 mil. € - suma tak akurat na splacanie PPP tunelov na severe. takze myto do 3,5 tony v celej republike aj na usekoch z cias husaka sa ma platit kvoli smiesnym 100 km PPP dialnic.

OdoslaťOdoslané: 24. Aug 2009 10:26
od Vlados
Mýto pre vozidlá do 3,5 tony sa neplánuje zaviesť v súvislosti s PPP diaľnicami, v dobe rozhodnutia sa o PPP diaľniciach neuvažovalo. Keďže sme sa rozhodli vybudovať skokovo množstvo km D a RC, tak musíme za to primerane zaplatiť. Keby vláda (aj predchádzajúce) dávali do diaľníc dostatok peňazí neboli by sme na tom tak zle. Naproti tomu sme mohli deficit km odstrániť intenzívnou výstavbou a za 10 rokov by sme mali vybudované a aj zaplatené úseky kde sa teraz aplikuje PPP. Práve v kombinácii s poplatnením D a RC by situáia na D a RC nebola taká zlá, lebo množstvo vodičov nebude ochotné za niečo platiť keď v minulosti to mali zadarmo. Do piatich rokov by pochopili, že za D a RC sa platí všade v európe a je komfortnejšie cestovať po diaľnici, tak by ich začali intenzívnejšie využívať a práe vtedy by základna kostra D a RC bola hotová. Pokračovaní ďalej (2038-40) by sme za porovnateľné množstvo peňazí vybudovali komplet SK sieť, pričom väčšina RC by bola v 1/2 profile :idea:

OdoslaťOdoslané: 24. Aug 2009 11:32
od Andrej
Mozno sa to tu uz niekde riesilo -> myto bude na celej dialnicnej sieti rovnake na 1 km alebo bude jeho vyska zavisiet od dolezitosti, resp. narocnosti terenu?

OdoslaťOdoslané: 24. Aug 2009 11:42
od joe1024
devil : 7-8 centov/km ? To by vysla trasa KE-BA (az bude komplet dobudovana) a spat na cca 2.000 SKK :!: To je vtip :?:
A kedze tak skoro dobudovana nebude, tak to bude stat "len" cca 1.500 SKK, a to tam bude mnoho bodovych zavad po ceste.

Mam vazne obavy, aby to nedopadlo ako s tou M5-kou (ci ktora to vlastne bola) v Madarsku...

Jedine (i ked vyznamne) pozitivum bude, ze z ciest I.triedy zmiznu kamiony. Ale tlacenica tam bude velka...

OdoslaťOdoslané: 24. Aug 2009 11:54
od Dialniciar
nie, nie je to až taký vtip ... bude to do 1 SKK na 1 km, ale pre os. autá postupne aj v susedných štátoch, kde je el. mýto. Nikto ťa nebude po tej diaľ. sieti nútiť jazdiť ...

OdoslaťOdoslané: 24. Aug 2009 12:19
od joe1024
Bude zaujimave vyratat, kde sa presunie bod rovnovahy na mape SK - teda, z akeho bodu sa este oplati (financne, nie casovo) ist cez Madarsko aj 100-200 km navyse.

Teraz ludia placu, ze z PO sa neoplati ist cez H, lebo idu 2 hodiny a ani sa nepriblizia k BA. Myslim, ze tento bod sa posunie niekde okolo PP, ked si kazdy spocita ze by musel dat 1.500 SKK :-)

OdoslaťOdoslané: 24. Aug 2009 12:25
od devil
tych 7-8 centov v europskych krajinach bola najbeznejsia suma ktoru som videl v akomsi clanku pre dovolenkarov...vtedy som si to uvedomil a zacal som si to pocitat...Vlados, myto bude musiet byt zavedene v podobnej vyske ked sa maju spacat dialnice, hlavne by si to mali uvedomit obhajcovia nasho PPP. pre vacsinu ludi to bude zhorsenie, pretoze efekt 100 km dialnic navyse sotva mozes povazovat za primerany prinos za takyto drasticky zasah do penazeniek. myto sice mohlo byt ale mohlo byt neskor a nizsie sumy. a to este treba pocitat ze za bezplatne uzivanie niektorych usekov npr. cez mesta alebo poloprofily budu velke regionalne lobingy s podpisovymi akciami od beznych motoristov cez komunalnych politikov az po ich "znamych" na vyssich miestach.

npr. za BA-TT tam a naspat kazdy pracovny den by to bolo po starom cca 4.000 SK/mesiac.

OdoslaťOdoslané: 24. Aug 2009 12:30
od Dialniciar
joe: Akurát, že nikto 1500 SKK nedá. BA-KE po D1 tam a naspäť ťa nebude stáť ani 1.000 SKK. A je len otázka času, kedy sa zavedie mýto aj v iných štátoch - vzniká tlak na nové financie na diaľničné siete. ... Ja to vidím v pohode, ľudia radi dajú peniaze za D1, lebo na paralelných jednotkách to nebude moc lepšie ... ad Andrej: určite tunel Višňové nebude drahší, keď táto vláda spravila 2+1 na Strečne.

devil: BA-TT, 40 km tam a naspäť denne 80 SKK, cca. 21 dní v mesiaci robí 4.000 SKK ? Nechce sa mi veriť.