Stránka 2 z 5

OdoslaťOdoslané: 24. Aug 2009 12:35
od Lionheart
aj 1600 SKK je dost ked zoberies ze doteraz si daval menej na rocnu znamku ... a priratas si k tomu este naklady na benzin a udrzbu vozidla.

OdoslaťOdoslané: 24. Aug 2009 12:37
od Dialniciar
Skutočne je D1 BA-KE dlhá 800 km ? To hádam nie :-)

OdoslaťOdoslané: 24. Aug 2009 12:39
od Lionheart
nerozumeli sme si, ja som narazal na tych 80 SKK za 21 dni co si napisal ty, teda 21*80 = 1680 SKK za mesiac iba na poplatok za puozivanie dialnice BA-TT cely mesiac tam a spat do prace

OdoslaťOdoslané: 24. Aug 2009 12:39
od Dialniciar
Aha, pardon, to bolo na BA-TT ... osobne si nemyslím, že to je veľa. Ide o oblasť, ktorá je najvyspelejšia na SVK - takže buď bude človek cestovať verejnou dopravou alebo autom - pohodlne a kam chce. Predpokladám teda, že ak človek zarobí 30 tis. SKK v čistom, tak v pohode "obetuje" 1.500 SKK na mýto na tomto úseku. A to nehovoriac o tom, že môžu ísť 2-3 a náklady sa rozložia. ... diaľnice nie sú zadarmo, resp. Slovensko nie je Benelux/USA či Nemecko.

OdoslaťOdoslané: 24. Aug 2009 12:44
od Lionheart
pokial jazdis sluzobnym autom je ti to mozno jedno. ak jazdis denne tak iba na benzin das mesacne 4000 SKK a v case ked boli ceny benmzinu na maxime tak aj 6000 SKK za mesiac ked si k tomu priratas dalsie poplatky tak uz to je dost na hrane ... to je moj nazor a pri tom som dost daleko za hranicou prijmu ktory si uviedol ako priklad - musis brat do uvahy ze ludia maju aj ine vydavky ked maju rodinu... takze podla mna by to v takomto pripade vyzeralo stale tak zy by boli pretazene vedlajsie cesty.

OdoslaťOdoslané: 24. Aug 2009 12:53
od Tomas PO
Vlados napísal:Do piatich rokov by pochopili, že za D a RC sa platí všade v európe

A to mas odkial?

OdoslaťOdoslané: 24. Aug 2009 12:56
od Dialniciar
Lionheart: tak ak na to nebudeš mať, budeš musieť obmedziť jazdenie autom ... príjmy z mýta budú spravodlivejšie - koľko najazdiš, toľko zaplatíš. Budú vyššie, ako dnešné známky. Vedľajšie cesty preťažené nebudú, lebo sa odstránia prekážky, ktoré budú musieť jazdiť po diaľnici a platiť za to ešte vyššie financie ako dnešné známky.

Mýto chcela zaviesť ešte Dzurindova vláda, to s PPP samotným nič nemá. Lebo koncesionári nebudú inkasovať za prejazd - inkasovať bude Skytoll a ten to bude odvádzať štátu a štát dohodnutou sumou naspäť ako splátku Skytollu. Koncesionár nedostane peniaze z mýta, ale dohodnuté splátky, ak samozrejme splní dostupnosť daného úseku. Ficovci sa napr. aj slušne poistili - chcú, aby 1. splátka z D1 bola až po dostavbe celej D1 a tým pádom ich to nezasiahne ani v druhom volebnom období. A čo sa týka R1, tam ide ešte o zvládnuteľnú sumu, ktorá sa navyše pokryje mýtom, síce z celej siete D/R, no aj to sa postupom času zmení ako budú úseky pribúdať.

OdoslaťOdoslané: 24. Aug 2009 13:33
od Lionheart
Co sa tyka mna - prestal som si od tohto roka kupovat dialnicnu znamku lebo som zistil ze ju v podstate nepotrebujem (kupil som si iba cez dovolenku tyzdnovu). takze mi to je v podstate jedno. Ale nie som si isty ci vsetkym. idealne by bolo keby sa vatriasil vstup do mesta a potom este pripustnosst v meste ale som realista:-)
Nerozumiem tejto vete: "Vedľajšie cesty preťažené nebudú, lebo sa odstránia prekážky, ktoré budú musieť jazdiť po diaľnici a platiť za to ešte vyššie financie ako dnešné známky."

To ze sa piostili s tymi splatkami za D1 tak to je od nich sikovne :-) To sa na nich podoba :-) Stavat systemom po nas potopa a este to zatiahne niekto iny :-)

OdoslaťOdoslané: 24. Aug 2009 13:38
od Dialniciar
Ja zas neviem, čo je slovo "vatriasil" ... ad prekážky: kamióny

OdoslaťOdoslané: 24. Aug 2009 13:41
od Lionheart
vyriesil :-)

OdoslaťOdoslané: 24. Aug 2009 13:42
od Lionheart
Myslis to zrejme tak ze kamiony budu platit myto aj na cestach 1.tr aj na D takze uprednostnia D, spravne to chapem?

OdoslaťOdoslané: 24. Aug 2009 13:45
od Dialniciar
Na cestách I. tr. budú platiť viac alebo nebudú smieť po nich jazdiť, ak tam nebudú mať zastávku, takže "dobrovoľne nasilu" prejdú na "lacnejšie", pohodlnejšie a rýchlejšie diaľnice a rýchlostné cesty. Už dnes sú viaceré cesty I. tr. spoplatnené pre kamióny.

OdoslaťOdoslané: 24. Aug 2009 14:38
od devil
hm...takze vlastne ked kamiony budu nutene ist po dialnici, auta do 3,5 tony -hlavne miestne- budu mat dalsi dovod ist po paralelnych cestach....myto je prijem statu a splatky su zavazok statu ktory prebera riziko dostupnosti. stat ktory ledva dava 200-300 mil. €/rocne bud najde dalsich 300-400 mil. alebo na tento ucel presunie prijmy z myta. co je pren jednoduchsie ? priemerny plat 1.000 € je akurat tak v BA aj to v hrubom, bezny cisty plat v je nejakych 500-700 € z toho dat do 100 € mesacne len na myto sa rovna vyhnaniu ludi z dialnic.

OdoslaťOdoslané: 24. Aug 2009 14:44
od Dialniciar
Vzhľadom na stúpajúcu motorizáciu a len min. tempo výstavby obchvatov to napokon skončí aj tak v pohode pre výbery mýta. :-) Nejde o jednoduchosť pre štát - štát ľahko nájde 500 mil. € na diaľnice, akurát vyrovnaný ŠR nebude v 2012 ale v 2015, ak vôbec niekedy. ... a skutočne väčšina pracujúcich nejde do práce po D/R - to už čo za blbosti toto sú ? ... hlavná vec bude, ak sa na tých "kúskoch" R2 zavedie mýto - to sa potom uvidí "potrebnosť" pred "nanútením".

OdoslaťOdoslané: 24. Aug 2009 16:25
od devil
Vzhľadom na stúpajúcu motorizáciu a len min. tempo výstavby obchvatov to napokon skončí aj tak v pohode pre výbery mýta.


to tazko, vacsina aut je miestna doprava a pre nu nebude znamenat vyraznu casovu stratu prejst 2-3 dedinami, radsej pojdu 5 min. dlhsie ako platit 100 €/mesiac navyse. ze ludia radi zaplatia...uz vidim tu radost... o vyrovnany statny rozpocet nejde, bude dobre ak v dalsich rokoch schodok stiahnu na povoleny 3%, takze aj 100 mil. € navyse sa bude hladat tazko, nieto 500 mil. €.

OdoslaťOdoslané: 24. Aug 2009 16:35
od i15
Aj pri myte plati, ze sa nejazdi len medzi BA a KE. Pri stanoveni sadzby myta treba mysliet hlavne na tych, co jazdia denne na mensie vzdialenosti, lebo prave ti tvoria najvacsiu cast premavky...

OdoslaťOdoslané: 24. Aug 2009 16:44
od joe1024
Dialniciar napísal:Predpokladám teda, že ak človek zarobí 30 tis. SKK v čistom, tak v pohode "obetuje" 1.500 SKK na mýto na tomto úseku. A to nehovoriac o tom, že môžu ísť 2-3 a náklady sa rozložia. ...
Tusis kolko ludi realne ma na SK plat vyssi ako 43.000 SKK ? Lebo tolko treba mat na tych 30.000 SKK v cistom. Uz davnejsie som nevidel prieskumy, takze si to nepamatam presne, ale tipujem to na nejakych cca 15% populacie.

Ja, rovnako ako Lionheart, aj ked zarabam viac, by som urcite vahal, ci davat tych 1.500 SKK mesacne na myto. Neviem teda, pre koho je to myto stavane, ked 80% populacie zaraba menej :roll:

Chvalabohu, tu v KE je mi to jedno, ale nechcel by som byt v situacii (a skoro som bol), ze musim dochadzat do BA a zrazu mi niekto pribije dalsie 2 tisicky mesacne k nakladom.

To by mohlo zamavat s nehnutelnostami. Ked si potom clovek zrata, co ho to stoji (okrem nervov) dochadzat,tak ma zmysel uvazovat o byte drahsom aj o milion SKK, ale priamo v BA. Ved kolko potom to dochadzanie vyjde za 10-15 rokov ?

OdoslaťOdoslané: 24. Aug 2009 16:55
od Dialniciar
Je zvláštne reagovať na názory, ktoré sú klamstvom a zavádzaním. Nájdite si iného obetného baránka. :-)

len také krátke poznatky: mýto nebude 2 SKK na 1 km, ale max. 1 SKK na 1 km a povedať, že platy sú 500-700€ je blbosť, keď vieme, že sú 700€ - tí ostatní ani dnes moc D/R nevyužívajú a nebude tomu tak ani potom a hlavne to je dnes, tieto sadzby mýta budú najskôr od r. 2013 a ty joe: ty už dlho tu máš názory od podraďovania cez ďalšie veci, že si dosť protirečíš - na jednej strane v HR ti problém nerobí nič, na druhej strane tu ti to vadiť bude až moc - ak by bola pravda to, čo tu všetci hovoríte, tak by tie D/R už dnes museli byť prázdne a nie sú ...

Chápem, že nikto nechce dobrovoľne platiť za službu výrazne viac, než predtým. Ale buď sa s tým zmierite, alebo nebudete po SVK a ďalších štátoch jazdiť po diaľnici. Trpte v kolónach na paralelných cestách I. triedy. Aspoň tí, ktorí na tú D majú nebudú trpieť na nich.

OdoslaťOdoslané: 24. Aug 2009 16:58
od Dialniciar

OdoslaťOdoslané: 24. Aug 2009 17:00
od i15
myslim ze vacsina sa snazi poukazat na to, ze vynosnost moze byt nizsia, ako statne organy ocakavaju

OdoslaťOdoslané: 24. Aug 2009 17:04
od duli
mam jednu taku otazku. bude sa platba myta vztahovat aj na motorky? lebo pokial viem na slovensku motorky nepotrebuju dialnicnu znamku tak ako to bude po zavedeni myta pre vozidla do 3,5 tony?

OdoslaťOdoslané: 24. Aug 2009 17:13
od Dialniciar
i15 napísal:myslim ze vacsina sa snazi poukazat na to, ze vynosnost moze byt nizsia, ako statne organy ocakavaju
Štátne orgány očakávajú od 1.1.2010 do 31.12.2010 cez 4 mld. SKK a to sa ešte nebude týkať osobných áut ... nehovoriac, že do 2012 pribudnú ďalšie desiatky km D/R a stále sa to nebude týkať os. áut ... a tie kamióny buď zaplatia alebo nebudú jazdiť

OdoslaťOdoslané: 24. Aug 2009 17:15
od Dialniciar
duli napísal:mam jednu taku otazku. bude sa platba myta vztahovat aj na motorky? lebo pokial viem na slovensku motorky nepotrebuju dialnicnu znamku tak ako to bude po zavedeni myta pre vozidla do 3,5 tony?
mýto sa bude týkať aj motoriek :idea:

OdoslaťOdoslané: 24. Aug 2009 17:15
od i15
Dialniciar napísal:
i15 napísal:myslim ze vacsina sa snazi poukazat na to, ze vynosnost moze byt nizsia, ako statne organy ocakavaju
Štátne orgány očakávajú od 1.1.2010 do 31.12.2010 cez 4 mld. SKK a to sa ešte nebude týkať osobných áut ... nehovoriac, že do 2012 pribudnú ďalšie desiatky km D/R a stále sa to nebude týkať os. áut ... a tie kamióny buď zaplatia alebo nebudú jazdiť


kamiony na vyber nemaju, platia aj na cestach 1. triedy

OdoslaťOdoslané: 24. Aug 2009 17:16
od Dialniciar
i15: ad D/RC vs. I. tr. v súvislosti s kamiónmi sme popisovali skôr :-)