Stránka 1 z 8

R5 Svrčinovec – štátna hranica SR/ČR

OdoslaťOdoslané: 27. Aug 2006 10:59
od Gardenboy
Mám zopár otázok k tejto kratučkej rýchlostnej komunikácií.

V akom stave je jej príprava?

Kedy sú predpokladané časové horizonty začatia a dokončenia stavby?

Je pravda, že KIA po oznámení, že D1 do 9/2006 nebude celá po Žilinu si stanovaila ako náhradu urýchlenie dostavby niektorých iných úsekov vrátane R5?

Akú úlohu má táto v podstate kratučká rýchlostná cesta v celom systéme dialnic a RK (na SK, ale aj v súvislosti s našími západnými susedmi)?

OdoslaťOdoslané: 27. Aug 2006 13:05
od Branco
Gardenboy, dovolím si odpovedať na Tvoje druhú otázku, keďže k ostatným zatiaľ nemám informácie.
Podľa poslednej Správy o plnení programu výstavby diaľnic a rýchlostných ciest: http://www.telecom.gov.sk/pk/061152/vlastnymat.rtf je predpoklad začatia výstavby R5 v roku 2008, resp. 2009:

Z materiálu:
Oproti uvedenému zoznamu prichádzajú do úvahy k začatiu výstavby v roku 2008 (resp. v roku 2009) aj stavby, ktorých investorskú prípravu je potrebné súbežne zabezpečovať.
Jedná sa o projekty stavieb, ako napr.:
- D1 Prešov, západ – Prešov, juh,
- D1 Turany – Hubová,
- D1 Jablonov - Studenec
- D1 Fričovce – Svinia,
- D3 Kysucké Nové Mesto – Čadca, juh,
- R1 Selenec – Beladice,
- R1 Nitra, južný obchvat, I. etapa,
- R2 Ruskovce – Pravotice (Bánovce nad Bebravou – obchvat),
- R2 Dolné Vestenice – obchvat,
- R2 Zvolen – severný obchvat,
- R5 Svrčinovec – štátna hranica SR/ČR,
- R7 Dunajská Streda – Trstice.

OdoslaťOdoslané: 27. Aug 2006 14:03
od Gardenboy
Poprosím admina o opravu názvu tejto témy ... má tam byť r5 Svrčinovec - štátna hranica SR/ČR

OdoslaťOdoslané: 08. Sep 2006 15:45
od fh

OdoslaťOdoslané: 08. Sep 2006 16:53
od Dialniciar


Tento ťah za max. 2 mld. SKK s kompletnými nákladmi je tak neskutočne bezvýznamný v dnešnej dobe, že nemá význam sa ním zaoberať. Naozaj, bez D3 nemá najmenší význam pre SR. Bude stáť "opustený" a zbytočne sa vynaložia 2 mld. SKK, za ktoré by sa dalo postaviť 8 km RC R2.

OdoslaťOdoslané: 08. Sep 2006 17:03
od fh
Zaujímavý názor. "Neskutočne bezvýznamný ťah" o ktorom sa toľko píše.

OdoslaťOdoslané: 08. Sep 2006 17:36
od Dialniciar
Pozorovatel napísal:Zaujímavý názor. "Neskutočne bezvýznamný ťah" o ktorom sa toľko píše.


Ano, Pozorovatel, to, čo sa píše, to je nátlak KIA a niektorých priemyslených združení, nič viac, rozlišuj realitu - to, že píše napríklad Mesík "kdekoľvek", znamená to snáď, že má pravdu :roll:

OdoslaťOdoslané: 26. Sep 2006 22:24
od Branco
Na R5 - napojenie na Ostravu je rovnaká situácia, ako pri D3 a poľskej S69. Poliaci a Česi stavajú, či obchvat Žywca, alebo Jablunkova, v pokročilej príprave sú ďalšie úseky.

OdoslaťOdoslané: 26. Sep 2006 22:28
od Dialniciar
Zoberte si, "úbohé" 2 km a keď budú dostavané do r. 2010, tak zjem klobúk. :lol:

OdoslaťOdoslané: 22. Dec 2006 11:50
od Dialniciar
Predpokladaná výstavba je naplánovaná po r. 2011.

OdoslaťOdoslané: 13. Feb 2007 16:44
od Jurislav
Skôr sa mohla R5 stavať v úseku Svrčinovec-Skalité (II/487) a napojiť na S69 a D3 vedľa I/11 do Jablunkova. Bolo by to lacnejšie stavať dlhší úsek RC a kratší D ako naopak.

OdoslaťOdoslané: 13. Feb 2007 19:18
od aquila
ono "D3" sa od KNM aj tak stavia v parametroch RC, len sa to vola honosne D3 takze to je jedno ..

OdoslaťOdoslané: 13. Feb 2007 21:27
od Jarda
aquila napísal:ono "D3" sa od KNM aj tak stavia v parametroch RC, len sa to vola honosne D3 takze to je jedno ..


Tak, tak. A Svrčinovec - Skalité asi dost dlouho bude prakticky jen kvalitní silnice I. třídy, než dojde na dostavbu 2. poloviny.

OdoslaťOdoslané: 06. Mar 2007 14:49
od Jurislav
aquila napísal:ono "D3" sa od KNM aj tak stavia v parametroch RC, len sa to vola honosne D3 takze to je jedno ..

A v akých parametroch sa to stavia??

OdoslaťOdoslané: 06. Mar 2007 15:17
od aquila
"Kategória : D 24,5/80, v polovičnom profile ako R 11,5/80 v trase budúcej diaľnice"

pre porovnanie, ozdany a tornala sa stavali na R 11,5/100 ;) je to sice minimalny rozdiel ;) ale proste "D3" ani dialnica nie je ...

OdoslaťOdoslané: 06. Mar 2007 15:32
od sezbrzni
zaujimave... preco to radsej nepreklasifikovat na Rx?

OdoslaťOdoslané: 06. Mar 2007 17:14
od Jurislav
Čo znamená to číslo za lomítkom /100 alebo /80???

OdoslaťOdoslané: 06. Mar 2007 17:19
od Nevedko
Jurislav napísal:Čo znamená to číslo za lomítkom /100 alebo /80???

Navrhova rychlost.

OdoslaťOdoslané: 06. Mar 2007 17:21
od mirkobb
"aquila napisal: Kategória D 24,5/80, v polovičnom profile ako R 11,5/80 v trase budúcej diaľnice"
pre porovnanie, ozdany a tornala sa stavali na R 11,5/100 je to sice minimalny rozdiel ale proste "D3" ani dialnica nie je ...


No tak v tom mas pravdu len co sa tyka toho sirkoveho usporiadania, ale v inych parametroch ako su polomery oblukov, klesania(stupania) a aj v inych, su na dialnicu kladene ine(prisnejsie kriteria), to sam najlepsie vies predsa..? A taky rozdiel je aj potom realne vycislitelny v peniazoch za zhotovenie, vsakze? Keby sa tu aspon niekde stavala taka "vlnovka" ako pri Tornali, nemuselo to ist na mnohych usekoch na estakady! A tie nieco predsa stoja, ci nie?? Usetrene peniaze mohli byt ciastocne vyuzite inde, trebars na tunely(Cebrat,Sorozka,Dargov,atd..), alebo tam, kde je to viac potrebne.

Mam ale vseobecnu(nie vylozene technicku) otazku do diskusie: Preco stavia slovenska strana dialnicu(D3 so vsetkymi parametrami dialnice a aj nakladmi s tym spojenymi), ked ani Poliaci(S 69 je iba rychlostna cesta) a ani Cesi(taktiez iba rychlostnu cestu) cestu v parametroch dialnice naproti nam nestavaju..??! Chcel by som pocut(citat) nazory a argumenty k tomuto hlavne od priaznivcov vystavby D 3, ale aj od ostatnych ktori vedia fundovane vysvetlit, preco?

OdoslaťOdoslané: 06. Mar 2007 17:27
od Dialniciar
mirkobb napísal:Mam ale vseobecnu(nie vylozene technicku) otazku do diskusie: Preco stavia slovenska strana dialnicu(D3 so vsetkymi parametrami dialnice a aj nakladmi s tym spojenymi), ked ani Poliaci(S 69 je iba rychlostna cesta) a ani Cesi(taktiez iba rychlostnu cestu) cestu v parametroch dialnice naproti nam nestavaju..??! Chcel by som pocut(citat) nazory a argumenty k tomuto hlavne od priaznivcov vystavby D 3, ale aj od ostatnych ktori vedia fundovane vysvetlit, preco?


ČR hlavne ale stavia tiež svoju D1 a D47. :wink:

OdoslaťOdoslané: 06. Mar 2007 17:50
od devil
Mam ale vseobecnu(nie vylozene technicku) otazku do diskusie: Preco stavia slovenska strana dialnicu(D3 so vsetkymi parametrami dialnice a aj nakladmi s tym spojenymi), ked ani Poliaci(S 69 je iba rychlostna cesta) a ani Cesi(taktiez iba rychlostnu cestu) cestu v parametroch dialnice naproti nam nestavaju..??! Chcel by som pocut(citat) nazory a argumenty k tomuto hlavne od priaznivcov vystavby D 3, ale aj od ostatnych ktori vedia fundovane vysvetlit, preco?


lebo si mysleli ze ak u nas bude dialnica tak aj cesi a poliaci mozno urobia dialnicu.

OdoslaťOdoslané: 06. Mar 2007 18:11
od mirkobb
devil: lebo si mysleli ze ak u nas bude dialnica tak aj cesi a poliaci mozno urobia dialnicu.


No dobre, a teraz ked uz zistili ze ani Poliaci a ani Cesi k nam nieco podobne stavat nebudu, tak preco ju stavat ako dialnicu, a tym padom aj patricne predrazit?? Inak neverim ani takym zdovodneniam "a la" my sme si mysleli..,ze.. Planovat do niektorej casti krajiny dialnicu a mysliet si, ze co ak "niekto niekedy" je chore!?

OdoslaťOdoslané: 06. Mar 2007 18:20
od mirkobb
D 3 sa totiz naplanovala uz od pociatku(davno predtym,ked o automobilke KIA este ani nechyrovali) ako "truc podnik" ceskej D 47, cize je to hlavne politicke rozhodnutie patricne prikrmovane politikmi z uvedenej oblasti(Malikovo-Belousovo,ZA,atd.)

OdoslaťOdoslané: 06. Mar 2007 19:25
od johhan
mirkobb napísal:D 3 sa totiz naplanovala uz od pociatku(davno predtym,ked o automobilke KIA este ani nechyrovali) ako "truc podnik" ceskej D 47, cize je to hlavne politicke rozhodnutie patricne prikrmovane politikmi z uvedenej oblasti(Malikovo-Belousovo,ZA,atd.)


D3 bola pôvodne plánovaná ako dialnica spájajúca PL a MR s tým že poliaci mali stavať svoju A1 na túto dialnice ( samozrejme trasovanie od CA na hranicu bolo trochu iné - preto aj existujú tie 3 km dialnice medzi ZA a KNM ) po 89 táto spojnica dokonca nadobudla významu pretože sa rátalo už aj s dialnicou do AT. Medzi tým sa stopla výstavba dialnic v ČSFR - hlavne na SK sa dokonca prestalo aj plánovať a pripravovať podklady a povolenia. Po rozdelení federácia češi poliakov navnadili a ťahali im medové motúzy že oni budú urýchlene stavať dialnicu do AT a že to už majú dohodnuté aj s rakušákmi. Tým sa zmenil koridor a posunul sa do ČR ( preto existuje súbeh A1 a za pár km dalej S1 ). No a keď boli koridory dohodnuté predložené a schválené tak sa milý češi na poliakov vysr.li a začali si stavať dialnicu cez Plzeň na Mníchov.

Samozrejme Dx bola naplánovaná tak sa to hodilo do šuflíka - medzitým sa poliaci zobudili a zistili že predsa len to bude rýchlejšie cez SK a začali tlačiť - tak sa dohodla trasa dialnice na Polsko s tým že poliaci vybudujú vysokokapacitnú komunikáciu. Keďže dialnica mala význam do CA tak sa rozhodlo že tých pár km na hranicu už nechajú ako D. Tak sa dohodlo a podpísalo z poliakmi - potom začal byť problém s Osčadnicou ktorá odmietla prechod cez svoje územie tak sa zvolila trasa terajšia. Keďže bola dohoda na parameter D24.5 tak to už nechali tak. ( aj keď tam tie parametre realne nie sú dodržané :wink: ale sú tam sčasti R parametre ... )

OdoslaťOdoslané: 06. Mar 2007 20:40
od Čumil
OT: spomenul som si na istého vizionára s benďžom v ruke - Z PLR do MLR jel jsem přes ČSSR .....