R5 Svrčinovec – štátna hranica SR/ČR

Štátna hranica ČR/SR – Svrčinovec – križovatka s D3

Moderátor: Moderátori

Re: R5 Svrčinovec – štátna hranica SR/ČR

Odoslaťod aquila » 26. Okt 2017 09:16

Lebo na kysuciach si musia dokazat ze ozaj hlavny koridor je ten virtualny do polska ;)
Logiku tam je zbytocne hladat...
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 462
Založený: 03. Feb 2005 19:08
Bydlisko: doma :)

Re: R5 Svrčinovec – štátna hranica SR/ČR

Odoslaťod fh » 26. Okt 2017 09:43

aquila napísal:Lebo na kysuciach si musia dokazat ze ozaj hlavny koridor je ten virtualny do polska ;)
Logiku tam je zbytocne hladat...


Tomuto ja proste neverím, toto je maslo na hlave štátu a firiem ktoré si zarobili na stavbe tunelo-estakádového úseku, išli na to pekné peniaze z eurofondov a vývar z toho skončil niekde inde, len nie na Kysuciach, keby si mal štipku objektivity namiesto svojej zaujatosti nenpíšeš takúto trollovskú hovadinu :lol:
Kysučanov trápia cesty na ťahu od Brodna po Svrčinovec, vytýkať im že neboli protestovať proti úsekom ktoré štát dal stavať tam kde im to nepomôže je smiešne, aj ty si tu začal písať proti až keď to bolo vo výstavbe a po realizácii a hľadať chybu u Kysučanov, len tá je niekde inde, prospech má niekto iný čo má luxus v Bratislave a v Karibiku a je ich viac, to nevidí len slepý. Keby sem prispieval k tejto téme ich človek nepísal by ináč, obrátiť hnev voči Kysučanom a byť za vodou, jednoduchá taktika, desiatky hejtov a je to :wink:
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 7
Založený: 06. Máj 2005 12:19

Re: R5 Svrčinovec – štátna hranica SR/ČR

Odoslaťod aquila » 26. Okt 2017 11:03

Proti usekom strazov brodno som bol od kedy sa zacal projektovat, proti svrcinvcu uz aspon dekadu.

A ano kysuce si mali nakreslit inak koridor. Oscadnica je krasny priklad ze samosprava rozhoduje
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 462
Založený: 03. Feb 2005 19:08
Bydlisko: doma :)

Re: R5 Svrčinovec – štátna hranica SR/ČR

Odoslaťod expwy » 26. Okt 2017 11:38

Tento úsek vrátane križovatky D3 x R5 Svrčinovec bol od začiatku megalomansky navrhnutý a dôsledok toho je, že cena za polprofil 2,5 km RC vychádza na 80 mil. €, čiže ekenomicky neefektívny. Z toho je len 20 mil.€ ekodukt ponad železnicu a R5, ktorý tam musí tak či tak byť kvôli nadregionálnej migračnej trase zveri (myslím že ide o medveďa hnedého a rysa). Podľa neoverených info sa tam uvažuje o rozšírení existujúcej cesty I/11 prieťahom cez dedinu a menším ekoduktom medzi terajším kruháčom a dedinou, čo je zase podľa mňa druhý extrém. Avšak momentálne sa má v tejto oblasti robiť nejaké cezhraničné posudzovanie vplyvov na životné prostredie a z toho sa uvidí čo bude ďalej s týmto úsekom.

R5 a D3 dopláca na typický slovenský projektantský nezmysel - v jednej križovatke prepojiť všetko so všetkým aj keď to nie je potrebné (viď skvost D1 x R4 x 18 x 546 PO-Západ, niečo podobné som videl aj v štúdii realizovateľnosti MUK R1 x R2 x 66 x 2460 Zvolen-Sever). Tento problém je najvypuklejší v križovatke Svrčinovec, kde sú a budú totálne nezvyklé pohyby a manévre a niekoľko mimoúrovňových vetiev, kruhové objazdy a iné nezmysly, ktoré brutálne tento úsek predražujú.

U nás sa cesty nepripravujú koncepčne - rozumej 1 súvislý ucelený ťah, ale salámovou metódou rozkúskovaním na jednotlivé menšie úseky, hneď na začiatku prípravy. Potom vznikajú križovatky nie podľa toho kde to má opodstatnenie a dopravný význam, ale podľa toho, kde sa to dá "efektne rozstrihnúť". Po tomto rozkúskovaní vzniká to, že napr. príprava nekonfliktných úsekov z hľadiska získania územných rozhodnutí a stavebných povolení (mimo záujmového územia samospráv = obcí) ide rýchlo dopredu ako napr. D3 Svrčinovec - Skalité a D3 Žilina-Strážov - Brodno a zložitejších sa vlečie ako sopeľ práve kvôli zištným záujmom jednotlivých samospráv. Potom sa stane to, čo s D3/R5 (z hľadiska dopravného významu ide o 1 ťah, ktorý sa delí na 2 vetvy CZ/PL), že najprv sa postavia odstrihnuté na prípravu nekonfliktné úseky, ktoré paradoxne z hľadiska dopravy nemajú až taký význam ako tie, ktoré konfliktne postávajú za dverami jednotlivých samospráv s ich vyjadrovačkami. Tieto nekonfliktné úseky z hľadiska prípravy zväčša svoj reálny dopravný význam získajú paradoxne až po sprevádzkovaní celého ťahu.

Takže začarovaný kruh...

V Rakúsku a Nemecku je EIA a ÚR jeden proces, z ktorého vypadne povolená = územne rozhodnutá jedna zmysluplná trasa. Čiže až kým sa samosprávy s krajom, ministerstvom a investorom spolu nedohodnú na jasnej trase celého koridoru, tak dovtedy sa nestavia vôbec NIČ. A až následne po územnom umiestnení celej trasy sa z tejto trasy vyberajú dopravne najdôležitejšie úseky (tzv. Baulose), ktoré sa idú stavebne povoľovať a stavať.
Obrázok používateľa
expwy
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 118
Založený: 08. Apr 2005 10:30

Re: R5 Svrčinovec – štátna hranica SR/ČR

Odoslaťod fh » 26. Okt 2017 12:06

aquila napísal:Proti usekom strazov brodno som bol od kedy sa zacal projektovat, proti svrcinvcu uz aspon dekadu.

A ano kysuce si mali nakreslit inak koridor. Oscadnica je krasny priklad ze samosprava rozhoduje


Ale kdeže, D3 bola projektovaná nie na Kysucich ale inde a pre niekoho iného, to je fuk či Osčadnica alebo zmena na terajší variant, drahé by to bolo rovnako, tu je reč o tom že D3 mala pokračovať v trase R5 , ale verklíkuj si kľudne svoje dookola koto zle naprojektovali na Kysuciach :lol:
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 7
Založený: 06. Máj 2005 12:19

Re: R5 Svrčinovec – štátna hranica SR/ČR

Odoslaťod Hans36 » 26. Okt 2017 13:26

Tiez sa priklanam k nazoru, ze D3 mala koncit sv/st.hr s CR ale na Polsko urcite treba cestu, ktora ide mimo miestnej komunikacie. Ked sa otvori posledny usek v PL, tak sa pomer NA z PL a CR vyrovna. Potreba riadnej komunikacie smer PL je urcite na mieste. Myslim si, ze eu. koridory su dane historicky, takze tazko povedat, kade by bolo lepsie trasovanie D3. Kysuce su hornate takze ceny dialnic sa nedaju porovnavat s juznymi, teda takmer rovinatymi usekmi. Opodstatnenost D3/R5 je viditelna nape aj tu: gallery/image_page.php?album_id=241&image_id=37795
Hans36
diskutujúci
 
Príspevky: 56
Obrázky: 30
Založený: 22. Jan 2016 07:32

Re: R5 Svrčinovec – štátna hranica SR/ČR

Odoslaťod aquila » 26. Okt 2017 13:43

Koridor na polsko je umely koridor, to co si dal obrazok nejde na polsko. Na polsko nemalo ist nic na D3. To si na truc presadil meciar a slota. E75 ide na cechy a nie na polsko.

Zvysok pekne popisal expwy
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 462
Založený: 03. Feb 2005 19:08
Bydlisko: doma :)

Re: R5 Svrčinovec – štátna hranica SR/ČR

Odoslaťod Hans36 » 26. Okt 2017 14:30

dobre teda, ale vysvetlite mi prečo je to odsuhlasene EK, prečo su medzinarodne zmluvy (slota s mečiarom lobovali za D3 smerom na polsko aj v PL?), a prečo poliaci stavali dialnicu ku hranici na Skalitom? treba vyčkat na dostavbu na polskej strane a uvidime. Pretože aj ked teraz nie je dostavany posledny usek v PL, tak kamionov na D3 sv-sk/st.hr. s PL stale pribúda. A čo sa týka R5 a budúcnosti (a nie dalekej +-10 rokov) je velmi potrebná. Okolité staty, teda CR a PL stale budujú a my nič? lebo kysuce? kysučania nemozu zato, že kysuce hraničia s dvoma statmi, ktoré su najvacsimi obchodno-priemyselnymi partnermi SR. ale kradnut sa kradne, ale nie len na D3....
Hans36
diskutujúci
 
Príspevky: 56
Obrázky: 30
Založený: 22. Jan 2016 07:32

Re: R5 Svrčinovec – štátna hranica SR/ČR

Odoslaťod aquila » 26. Okt 2017 14:37

preto poliaci stavali, lebo tento umely koridor sa bohuzial podaril prelobovat ako TEN-T koridor, a uplne nezmyselne.

a ked uz je to na papieri, tak sa to financovalo, ako som pisal, krasny priklad su aj rozne dialnice, zeleznice a letiska v spanielsku .. tiez na to papieri bolo schvalene EU..

problem ale D3 je, ze megalomanska a doslova stvrtinu useku D3 abosolutne zbytocna.
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 462
Založený: 03. Feb 2005 19:08
Bydlisko: doma :)

Re: R5 Svrčinovec – štátna hranica SR/ČR

Odoslaťod fh » 26. Okt 2017 14:56

Hans36 napísal:dobre teda, ale vysvetlite mi prečo je to odsuhlasene EK, prečo su medzinarodne zmluvy (slota s mečiarom lobovali za D3 smerom na polsko aj v PL?), a prečo poliaci stavali dialnicu ku hranici na Skalitom? treba vyčkat na dostavbu na polskej strane a uvidime. Pretože aj ked teraz nie je dostavany posledny usek v PL, tak kamionov na D3 sv-sk/st.hr. s PL stale pribúda. A čo sa týka R5 a budúcnosti (a nie dalekej +-10 rokov) je velmi potrebná. Okolité staty, teda CR a PL stale budujú a my nič? lebo kysuce? kysučania nemozu zato, že kysuce hraničia s dvoma statmi, ktoré su najvacsimi obchodno-priemyselnymi partnermi SR. ale kradnut sa kradne, ale nie len na D3....


Poliaci chceli tiež takéto spojenie na Slovensko, ináč by sa nikdy nedostal do koridorov, na to bol Mečiar malý pánko, ale takisto sa neponáhľali s jeho realizáciou podobne ako my. V súčasnosti je to po častiach plátaný úsek a pokiaľ nebude súvislý ťah aspoň od Bielsko Bialej na našu hranicu tak bude silnejšia premávka od Jablunkova ku nám. R5 samozrejme treba aj keď je to krátky úsek.
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 7
Založený: 06. Máj 2005 12:19

Re: R5 Svrčinovec – štátna hranica SR/ČR

Odoslaťod Hans36 » 26. Okt 2017 15:17

stvrtina? ca bukov-sv je totalne potrebný, oscadnica-bukov to bola nevyhnutnosť (NA popod okna rod. domov, ktoré lemuju cestu do CA po celom useku, sv-sk/st.hr. PL to este uvidime, teraz je tazke diskutovať o opodstatnenosti, brodno-knm tam si myslim, ze stacilo rozsirenie na 2+2, knm-oscadnica tam je malo brzd, taksito rozsirenie, akurat ZA - brodno je celkom megalomanska stavba ale EK schvalila financovanie, čim sa opodstatnenosť potvrdila (dalo sa inak trasovat? mozno dalo....)
Hans36
diskutujúci
 
Príspevky: 56
Obrázky: 30
Založený: 22. Jan 2016 07:32

Re: R5 Svrčinovec – štátna hranica SR/ČR

Odoslaťod devil » 26. Okt 2017 16:10

to je fuk či Osčadnica alebo zmena na terajší variant, drahé by to bolo rovnako


uz len tym ze by to bolo KRATSIE by to stalo menej.

Poliaci chceli tiež takéto spojenie na Slovensko, ináč by sa nikdy nedostal do koridorov, na to bol Mečiar malý pánko, ale takisto sa neponáhľali s jeho realizáciou podobne ako my. V súčasnosti je to po častiach plátaný úsek a pokiaľ nebude súvislý ťah aspoň od Bielsko Bialej na našu hranicu tak bude silnejšia premávka od Jablunkova ku nám. R5 samozrejme treba aj keď je to krátky úsek.


ich to boli podstatne menej pretoze su ovela vacsia krajina a koridorov maju tisice km. a pokia viem aj stavali lacnejsie nez my. suvisly tah cez cesko tiez nebola tusim este aj teraz chyba kusok a predsa sa chodilo tadial...este lepsie by bolo keby od ciech nadobro zakazali ND, potom by vsetci isli cez skalite a konecne by sa ukazalo aky dolezity koridor to je :lol:
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 99
Založený: 04. Feb 2005 08:32

Re: R5 Svrčinovec – štátna hranica SR/ČR

Odoslaťod fh » 26. Okt 2017 16:53

Ja reagujem na tvrdenie že sme si to presadili sami a to nie je pravda. A keby si čítal pozornejšie čo píšem, dočítaš sa že podľa mňa D3 mala ísť v trase E75 teda na ČR. Ale to by som chcel od teba priveľa.
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 7
Založený: 06. Máj 2005 12:19

Re: R5 Svrčinovec – štátna hranica SR/ČR

Odoslaťod milan_KM » 26. Okt 2017 17:11

a nikde som sa nedocital vecnych odpovedi len blastu a narekov, ktore sa mi naozaj nechce citat.


Tu máš odpoveď, pán sa tvári veľmi múdro, ale pritom sa ani nezaoberá tým čo sa tu popíše. Jednoducho má svoju pravdu.

Inak už som od Aquilu v minulosti žiadal predpokladané náklady Oščadnického variantu keď tak zaryto tvrdí, žeby bol lacnejší. A zvlášť R5+D3 vo vetvení od Oščadnice.
Rovnako myslieť si, že za D3 na PL môže len Mečiar je hlúposť, zvlášť keď si spomenieme akú mal povesť v Európe. Navyše ak by to spojenie v týchto miestach nechcelo 50 mil Poľsko, tak si Mečiar ani neprdne. Rovnako ako Poliaci pretlačili u EK financovanie toho nezmyslu na poľské hranice. Toľko k faktom.
milan_KM
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 715
Obrázky: 266
Založený: 06. Mar 2012 00:31

Predchádzajúca

Naspäť na R5

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 1 hosť.