Stránka 5 z 8

Re: R5 Svrčinovec – štátna hranica SR/ČR

OdoslaťOdoslané: 22. Apr 2014 20:34
od simsalabim
DrX napísal:Ked uz ma tak pekne popytali, tak vysvetlim:
R4 stala 5mil EUR/km, cize stavat to rovno na full profil bolo rozumne, lebo polprofilom by sa nic neusetrilo. Naviac fullprofilom sa bude pokracovat aj na druhej strane.
R5 ide cez kdejake kopce, takze cena bude vyrazne vyssia. Cize ak staci polprofil, treba stavat polprofil.



Ak za "pokračovanie na druhej strane" považujeme český úsek cesty I/11, tak myslím, že tam fullprofil nebude. Česká strana, podľa mojich znalostí bude mať štvropruh až za Hrádkom. Berme to teda z našej strany ako lepší obchvat obce, resp. privádzač. Vzhľadom na cenu križovatky D3/R5, ktorá musí mať dodržané diaľničné parametre, ten zvyšok cesty je zanedbateľná suma, ale vyrieši bodovú závadu vo Svrčinovci (v smere od CA klesanie, ľavotočivá pravouhlá zákruta, most, železničné priecestie, obec bez chodníkov, s cintorínom pri ceste - nie že by mi vadil, ale pamätám si pár čakaní za pohrebným sprievodom na Hornej Štubni, čo je už dnes chvalabohu minulosť)

Re: R5 Svrčinovec – štátna hranica SR/ČR

OdoslaťOdoslané: 23. Apr 2014 18:45
od Jano1
i15 napísal:3000 vozidiel bude možno na D3 pri Skalitom, 2km RC nemôže stáť "nehorázne peniaze"

Ja som samozrejme myslel na 1 km. Treba 2 MUK s viacerymi mostami a biokoridor. Namiesto 1,5 km I/11 bude treba 5 km dvojpruhov a pritom tam bude 1 km polprofil.

Re: R5 Svrčinovec – štátna hranica SR/ČR

OdoslaťOdoslané: 23. Apr 2014 18:54
od Jano1
simsalabim napísal: Vzhľadom na cenu križovatky D3/R5, ktorá musí mať dodržané diaľničné parametre, ten zvyšok cesty je zanedbateľná suma, ale vyrieši bodovú závadu vo Svrčinovci (v smere od CA klesanie, ľavotočivá pravouhlá zákruta, most, železničné priecestie, obec bez chodníkov, s cintorínom pri ceste

Na prejazde z D3 na R5 bude 60 alebo 70 km/h. R5 neriesi to o com pises - "v smere od CA klesanie, ľavotočivá pravouhlá zákruta, most, železničné priecestie, obec bez chodníkov". To vsetko vyriesi D3 s napojenim na I/11, R5 s tym nema nic spolocne. R5 riesi len 700 m dlhy prejazd castou Svrcinovca (Zatky), kde je pri ceste (do 50 m od cesty) asi tak 20-25 obytnych domov.
Celkovo neviem kolko je tam obyvatelov, ale peticiu proti betonarke podpisala asi stovka obyvatelov.
http://kysuce.sme.sk/c/7124254/obyvatel ... narke.html

Re: R5 Svrčinovec – štátna hranica SR/ČR

OdoslaťOdoslané: 23. Apr 2014 20:26
od pecik
Jano1: Presne tak,mas pravdu, R5 vyriesi dopravu cez cast obce /Zatky/ no centrum Svrcinovca obchadza az D3 Cadca - Svrcinovec. Usek Svrcinovec - Skalite dopravu vo Svrcinovci a Cadci iba skomplikuje...

Re: R5 Svrčinovec – štátna hranica SR/ČR

OdoslaťOdoslané: 23. Apr 2014 21:34
od milan_KM
Ak to správne chápem R5 nebude napojená na diaľnicu ale len na I/11? A teda ak pôjdem z Čadce po D3 na Jablunkov tak pôjdem D3-I/11-R5?
Nuž ak je to takto tak to potom vyhrá cenu cestný nezmysel storočia... tým pádom R5 stráca akukoľvek opodstatnenosť.....

Re: R5 Svrčinovec – štátna hranica SR/ČR

OdoslaťOdoslané: 23. Apr 2014 21:51
od bzzi
To nie, mala by tam byť priama cesta medzi D3 A R5. Bude tam dosť zložitá križovatka, kde sa vlastne to všetko napojí i n I/18. Pozri si históriu tohoto vlákna, napr. https://www.youtube.com/watch?v=x6xmnLXFkMo

Re: R5 Svrčinovec – štátna hranica SR/ČR

OdoslaťOdoslané: 24. Apr 2014 05:41
od pecik
milan_KM napísal:Ak to správne chápem R5 nebude napojená na diaľnicu ale len na I/11? A teda ak pôjdem z Čadce po D3 na Jablunkov tak pôjdem D3-I/11-R5?
Nuž ak je to takto tak to potom vyhrá cenu cestný nezmysel storočia... tým pádom R5 stráca akukoľvek opodstatnenosť.....

Po dostavani useku Svrcinovec - Skalite este nebude hotovy usek Cadca - Svrcinovec, to znamena, ze ak pojdes z Cadce smerom na Jablunkov, po D3 nepojdes vobec a mozno sa ti neoplati ani odbocovat na R5 koli tym par kilometrom /podla toho, ako bude ta krizovatka vyzerat/. Mozno sa ti oplati napojit az pri hranici. Ale to je jedno, to je daleka buducnost, kazdopadne R5 bude spajat D3 s ceskou 1/11 obchadzajuc Svrcinovec - Zatky.

Re: R5 Svrčinovec – štátna hranica SR/ČR

OdoslaťOdoslané: 24. Apr 2014 20:33
od LubosG
Podľa všetkého R5-ka nebude hotová skôr ako úsek D3 CA-SVR, ktorý by mohol ísť do výstavby už budúci rok, na rozdiel od R5, kde je predpoklad začiatku výstavby rok 2016. Tým pádom bude pri ceste z CA smer CZ tak či tak potrebné v MÚK Svrčinovec zísť z D3 na cestu I/11. Vlastne, doba výstavby R5 (2 km) bude asi kratšia v porovnaní s úsekom D3 CA-SVR (5,7km), možno budú dané do prevádzky obidva v rovnakom čase (plus-mínus). A možno nie, podľa aktuálnych (nie však asi príliš dôveryhodných) údajov na NDS, je doba výstavby pre oba úseky 3 roky, D3 CA-SVR obdobie výstavby 2015-2018 a R5 SVR-hr.CZ/SK obdobie výstavby 2016-2019.

Re: R5 Svrčinovec – štátna hranica SR/ČR

OdoslaťOdoslané: 24. Apr 2014 21:46
od milan_KM
Nuž moja otázka bola smerovaná do ďalekej budúcnosti keď bude všetko hotové, prípadne ak by niekto mal ortofotomapu napojenia R5xD3 by bolo dobre.

Re: R5 Svrčinovec – štátna hranica SR/ČR

OdoslaťOdoslané: 24. Apr 2014 23:39
od bzzi

Re: R5 Svrčinovec – štátna hranica SR/ČR

OdoslaťOdoslané: 25. Apr 2014 06:23
od pecik
milan_KM napísal:Nuž moja otázka bola smerovaná do ďalekej budúcnosti keď bude všetko hotové, prípadne ak by niekto mal ortofotomapu napojenia R5xD3 by bolo dobre.

Mapy si mozes stiahnut napr. tu:
http://www.enviroportal.sk/sk/eia/detai ... nica-sr-cr

Re: R5 Svrčinovec – štátna hranica SR/ČR

OdoslaťOdoslané: 25. Apr 2014 06:30
od pecik
simsalabim napísal:
DrX napísal:Ked uz ma tak pekne popytali, tak vysvetlim:
R4 stala 5mil EUR/km, cize stavat to rovno na full profil bolo rozumne, lebo polprofilom by sa nic neusetrilo. Naviac fullprofilom sa bude pokracovat aj na druhej strane.
R5 ide cez kdejake kopce, takze cena bude vyrazne vyssia. Cize ak staci polprofil, treba stavat polprofil.



Ak za "pokračovanie na druhej strane" považujeme český úsek cesty I/11, tak myslím, že tam fullprofil nebude. Česká strana, podľa mojich znalostí bude mať štvropruh až za Hrádkom. Berme to teda z našej strany ako lepší obchvat obce, resp. privádzač. Vzhľadom na cenu križovatky D3/R5, ktorá musí mať dodržané diaľničné parametre, ten zvyšok cesty je zanedbateľná suma, ale vyrieši bodovú závadu vo Svrčinovci (v smere od CA klesanie, ľavotočivá pravouhlá zákruta, most, železničné priecestie, obec bez chodníkov, s cintorínom pri ceste - nie že by mi vadil, ale pamätám si pár čakaní za pohrebným sprievodom na Hornej Štubni, čo je už dnes chvalabohu minulosť)

Šéf českého vládneho kabinetu tvrdí, že sa na R5 postaví štvorpruhový, teda plný profil.
http://www.dialnice.info/viewtopic.php? ... 22#p155704

Re: R5 Svrčinovec – štátna hranica SR/ČR

OdoslaťOdoslané: 25. Apr 2014 06:49
od Jano1
Na ten usek bola este v r.2008 vypracovana EIA.
kategoria R22.5/70
zeleny variant:
dlzka trasy 1983 m
6 mostov, celkova dlzka 1924m

Cela trasa od D3 v smere od CA po hranicu bude dlha 2,5 km (cast z toho je sucastou MUK Svrcinovec), samostatna vetva v smere z CR k D3 bude vyse 1 km(cast z toho je sucastou MUK Svrcinovec), vetva na MUK pri hranici 0,5 km(vratane upravy I/11), dalsia vetva pri MUK Svrcinovec 0,3 km a este dalsie vetvy, ktore su sucastou MUK Svrcinovec.

Re: R5 Svrčinovec – štátna hranica SR/ČR

OdoslaťOdoslané: 25. Apr 2014 09:52
od aquila
ale cena 24 mio za 2 km mi pride sialene vela..

Re: R5 Svrčinovec – štátna hranica SR/ČR

OdoslaťOdoslané: 25. Apr 2014 15:16
od milan_KM
pecik napísal:
milan_KM napísal:Nuž moja otázka bola smerovaná do ďalekej budúcnosti keď bude všetko hotové, prípadne ak by niekto mal ortofotomapu napojenia R5xD3 by bolo dobre.

Mapy si mozes stiahnut napr. tu:
http://www.enviroportal.sk/sk/eia/detai ... nica-sr-cr


Ďakujem pekne. Ten zelený variant vyzerá dobre. Mňa zmiatla tá vizualizácia, ktorá tu bola prednedávnom. To bol myslím variant 1a.

Re: R5 Svrčinovec – štátna hranica SR/ČR

OdoslaťOdoslané: 26. Apr 2014 13:40
od simsalabim
Šéf českého vládneho kabinetu tvrdí, že sa na R5 postaví štvorpruhový, teda plný profil.
viewtopic.php?f=35&t=19222#p155704[/quote]



Pán "pecik", obávam sa že ste nečítali pozorne. Šéf českého vládneho kabinetu v článku tvrdí, že na štvorpruh sa bude stavať obchvat Třince, t.j. nie cesta I/11 po hranice. Aby som to upresnil: cesta I/11 od hraníc SR/ČR až za Hrádok bude zatiaľ naďalej dvojpruh. Sú tonové úseky cesty vybudované až po rozdelení ČSFR - obchvat Mostov u Jablunkova, obchvat Jablunkova a prieťah Hrádkom. Je to kompletne mimo obcí, mimoúrovňové križovatky pri Jablunkove, úrovňová v Hrádku pri napojení na starú cestu (tú myslím ešte prebudujú). Nevidím dôvod, prečo by to rozširovali, keď to nedávno dostavali a v Hrádku ani nie je kde (z jednej strany domy, z druhej železnica - museli to robiť dokonca v súčinnosti s ČD z priestorových dôvodov). Tohto roku začali stavať štvorpruh Třanovice-Nebory-Oldřichovice-Bystřice, (čo šéf českého vládneho kabinetu zrejme myslí tým vyššieuvedeným obchvatom Třinca), bude to cesta od R48 po súčasnú cestu I/11 v Hrádku. Presne toto som mal na mysli, keď som napísal, že z českej strany nebude štvorpruh po hranice. Zatiaľ som nezachytil ani na http://www.rsd.cz informáciu, že by tomu malo byť inak. A k článku na ktorý odkazujete mám ešte jednu pripomienku čo sa týka presnosti a informačnej hodnoty (možno za to môžu novinári, nie český politik) - v ČR neexistuje cesta R5. Majú D1, D2, D3, R4, D5, R6, R7 atď., a k výstavbe našej R5 sa môže vyjadriť šéf slovenského kabinetu a nie českého (nie že by som mu to zakazoval, len nie je "miestne príslušný" a asi sa k tomu ani nevyjadroval, to len naši novinári sú asi tak "kompetentní a informovaní" ), takže len toľko ku informačnej kvalite článku.

Re: R5 Svrčinovec – štátna hranica SR/ČR

OdoslaťOdoslané: 26. Apr 2014 16:06
od Jano1
Podla stranok RSD prelozky I/11 a I/68:
Oldřichovice – Bystřice, kategorie: S 24,5/100 (informační leták, stav k 01/2014) vystavba 06/2014 - 11/2017
http://www.rsd.cz/rsd/rsdcat.nsf/0/B34D ... strice.pdf

Nebory – Oldřichovice, kategorie: S 24,5/100 (informační leták, stav k 10/2013) vystavba 03/2014 - 09/2017
http://www.rsd.cz/rsd/rsdcat.nsf/0/E960 ... ldrich.pdf

Třanovice – Nebory, kategorie: S 24,5/100 (informační leták, stav k 03/2014) vystavba 02/2015 - 10/2018
http://www.rsd.cz/rsd/rsdcat.nsf/0/282E ... nebory.pdf

Re: R5 Svrčinovec – štátna hranica SR/ČR

OdoslaťOdoslané: 26. Apr 2014 17:36
od eucitizen
Ano ale to su useky za Hradkom. Od Statnej hranice, kde je kratky plnoprofilovy usek kvoli hranicnom prechode, je usek v 1/2 profile. Samozrejme ze vyhladovo sa moze stavat v plnom profile.

Re: R5 Svrčinovec – štátna hranica SR/ČR

OdoslaťOdoslané: 26. Apr 2014 21:34
od pecik
Šéf českého vládneho kabinetu tvrdí, že sa na R5 postaví štvorpruhový, teda plný profil.
http://www.dialnice.info/viewtopic.php? ... 22#p155704




simsalabim napísal:Pán "pecik", obávam sa že ste nečítali pozorne. Šéf českého vládneho kabinetu v článku tvrdí, že na štvorpruh sa bude stavať obchvat Třince, t.j. nie cesta I/11 po hranice. Aby som to upresnil: cesta I/11 od hraníc SR/ČR až za Hrádok bude zatiaľ naďalej dvojpruh. Sú tonové úseky cesty vybudované až po rozdelení ČSFR - obchvat Mostov u Jablunkova, obchvat Jablunkova a prieťah Hrádkom. Je to kompletne mimo obcí, mimoúrovňové križovatky pri Jablunkove, úrovňová v Hrádku pri napojení na starú cestu (tú myslím ešte prebudujú). Nevidím dôvod, prečo by to rozširovali, keď to nedávno dostavali a v Hrádku ani nie je kde (z jednej strany domy, z druhej železnica - museli to robiť dokonca v súčinnosti s ČD z priestorových dôvodov). Tohto roku začali stavať štvorpruh Třanovice-Nebory-Oldřichovice-Bystřice, (čo šéf českého vládneho kabinetu zrejme myslí tým vyššieuvedeným obchvatom Třinca), bude to cesta od R48 po súčasnú cestu I/11 v Hrádku. Presne toto som mal na mysli, keď som napísal, že z českej strany nebude štvorpruh po hranice. Zatiaľ som nezachytil ani na http://www.rsd.cz informáciu, že by tomu malo byť inak. A k článku na ktorý odkazujete mám ešte jednu pripomienku čo sa týka presnosti a informačnej hodnoty (možno za to môžu novinári, nie český politik) - v ČR neexistuje cesta R5. Majú D1, D2, D3, R4, D5, R6, R7 atď., a k výstavbe našej R5 sa môže vyjadriť šéf slovenského kabinetu a nie českého (nie že by som mu to zakazoval, len nie je "miestne príslušný" a asi sa k tomu ani nevyjadroval, to len naši novinári sú asi tak "kompetentní a informovaní" ), takže len toľko ku informačnej kvalite článku.


Pan "simsalabim", cital som dostatocne pozorne a clanok som sam nepisal. Ako ste sami napisali /inak mohli by sme si tykat, nemam 100 rokov :) / v ČR neexistuje cesta R5, takze sa asi p. minister vyjadroval, o nasej ceste, ci uz to prekrutil novinar, alebo sa nedajboze p.minister naozaj odvazil... Kazdopadne cesi maju tento usek porieseny, aj ked na ako dlho sa neodvazujem odhadnut, kedze intenzita dopravy sa po dobudovani D3 zvysi aj tymto smerom a R5, na nasom uzemi bude vyuzita a ak by bola iba v polprofile, stale tam bude priestor na dodatocne rozsirenie na full. Cesi tuto moznost na 1/11 v Hradku mat nebudu...
https://www.google.sk/maps/@49.617766,1 ... rsIs6A!2e0
... jedine zeby niekde ponad obec, no potom by nedavna rekonstrukcia nedavala zmysel.

Re: R5 Svrčinovec – štátna hranica SR/ČR

OdoslaťOdoslané: 26. Apr 2014 22:20
od i15
2km RC v plnom alebo polovičnom profile? To by vôbec nemalo byť predmetom diskusie, jednoznačne plný profil

Re: R5 Svrčinovec – štátna hranica SR/ČR

OdoslaťOdoslané: 27. Apr 2014 01:31
od pecik
Stare, ale pre zaujimavost:
Protokol z 13. zasadnutia Slovensko-českej (Česko-slovenskej) medzivládnej komisie pre cezhraničnú spoluprácu
17. február 2011, Turzovka, Slovenská republika

Zástupca Ministerstva dopravy ČR informoval, že pri nadväzujúcej ceste I/11 sa nepredpokladá jej budovanie v parametroch rýchlostnej cesty, v budúcnosti sa však uvažuje nad možnosťou postupnej dostavby jednotlivých úsekov na štvorpruhovú cestu v kategórii S24.5/100, podľa výsledku dopravného zaťaženia. V tomto období prebieha realizácia projektu „I/11 Hrádek průtah“ v dvojpruhovom usporiadaní s predpokladaným ukončením v roku 2012. Prípravy prebiehajú aj v súvislosti s dvoma úsekmi na území Třinca: stavba I/11 Nebory – Oldřichovce (s predpokladanou realizáciou v rokoch 2012 – 2015) a stavba I/11 Oldřichovice – Bystřice (s predpokladanou realizáciou v rokoch 2012 – 2014). Oba menované úseky budú vzhľadom k dosahovaným dopravným intenzitám vybudované v štvorpruhovom usporiadaní (kategoria S24.5/100).
http://www.minv.sk/?13-zasadnutie-komisie-2&subor=89718

Re: R5 Svrčinovec – štátna hranica SR/ČR

OdoslaťOdoslané: 27. Apr 2014 08:59
od Jano1
pecik napísal:Kazdopadne cesi maju tento usek porieseny, aj ked na ako dlho sa neodvazujem odhadnut, kedze intenzita dopravy sa po dobudovani D3 zvysi aj tymto smerom a R5, na nasom uzemi bude vyuzita a ak by bola iba v polprofile, stale tam bude priestor na dodatocne rozsirenie na full. Cesi tuto moznost na 1/11 v Hradku mat nebudu...
... jedine zeby niekde ponad obec, no potom by nedavna rekonstrukcia nedavala zmysel.


I/11 Hrádek – průtah
"Předmětem stavby bylo nahrazení stávající dvoupruhové
komunikace komunikací novou, rovněž
dvoupruhovou, navrženou v kategorii S 11,5/80,
která ovšem je navrhovaná tak, aby v budoucnu
mohla být dobudována na čtyřpruhovou komunikaci
v kategorii S 22,5/100."

http://www.rsd.cz/rsd/rsdcat.nsf/0/5C96 ... prutah.pdf

"Silnice bude realizována jako polovina čtyřpruhu, v první fázi východní pruh v kategorii S 11,5/80 v délce 3,300 km. Odsazením železniční tratě však vzniká prostor pro vedení směrově rozdělené čtyřpruhové komunikace v kategorii S 22,5/100."

http://www.opd.cz/Modules/OpdProject/Pa ... aspx?id=45

Posunuli zeleznicu, zachovali staru I/11 a medzi postavili prelozku I/11.
https://www.google.sk/maps/@49.624687,1 ... 1IdNXQ!2e0

A poriesene to nemaju dobre, lebo skoro kazdu zimu sa I/11 zapcha az po ZA, ked sa kamiony nemozu vyskrabat do kopca po obchvate Mostov u Jablunkova.

Re: R5 Svrčinovec – štátna hranica SR/ČR

OdoslaťOdoslané: 27. Apr 2014 21:23
od pecik
Ano. mas pravdu 1, alebo dva krat za rok sa v stupani k hotelu Grun za silneho snezenia, mrazu kamiony s problemami stveraju na tento kopec. Toto nech si riesia cesi, my budeme popredu... mozno raz...

Re: R5 Svrčinovec – štátna hranica SR/ČR

OdoslaťOdoslané: 23. Jún 2014 13:57
od aquila
zopar zmien .. ale stale ma udivuje, ze tento superkratky usek je planvany len ako polprofil, pricom mohol byt kludne rovno robeny s MUK svrcinovec ako privadzac ...

pricom aj ekodukt ma byt na plny profil, a realne je to cca 800m, ktore by bolo treba urobit na plny profil ..

samozrejme tradicne nemozu chybat kruhace na tranzitnej ceste prvej triedy .. dokonca az 2 ks ..

vid ortofotomapa

[album_photo]19226[/album_photo]

Re: R5 Svrčinovec – štátna hranica SR/ČR

OdoslaťOdoslané: 23. Jún 2014 14:46
od 1mmortal2
Chapem to spravne, ze ten ekodukt bude nakoniec predsa len koncit tesne pred starou cestou?