Stránka 4 z 8

Re: R5 Svrčinovec – štátna hranica SR/ČR

OdoslaťOdoslané: 22. Jan 2014 11:42
od i15
aquila napísal:nebolo by od veci keby to bol samostatny tender, je to mala stavba a kedze tam budu moct ist aj mensie firmy, je sanca na nizsiu cenu ..

kazdopadne tento usek je radovo dolezitejsi ako cely svrcinovec - skalite ..



Z hľadiska nákladov zhotoviteľa by bolo asi výhodnejšie dať to dokopy, nebolo by treba 2 vedúcich atď... a pri dĺžke 2km môže byť to zázemie dosť výrazná položka.

Re: R5 Svrčinovec – štátna hranica SR/ČR

OdoslaťOdoslané: 22. Jan 2014 13:43
od sergej
Ale ta referencia ze "postavili sme komplet rychlostnu cestu"... :lol:

V tomto pripade som tiez skor za spojenie s predchadzajucim usekom D3 a tendrovanie ako jeden celok. Pri cene predchadzajuceho useku je toto len omrvinka.

Re: R5 Svrčinovec – štátna hranica SR/ČR

OdoslaťOdoslané: 22. Jan 2014 14:16
od black1
dream-team sa postara o tentu usek nebojte sa nic :D

Re: R5 Svrčinovec – štátna hranica SR/ČR

OdoslaťOdoslané: 22. Jan 2014 16:25
od ecce
Myslis pro bono v ramci useku Svrcinovec- Skalite ;)?

Re: R5 Svrčinovec – štátna hranica SR/ČR

OdoslaťOdoslané: 24. Mar 2014 13:47
od brumcoo

Re: R5 Svrčinovec – štátna hranica SR/ČR

OdoslaťOdoslané: 06. Apr 2014 11:14
od Geco
Dufam ze to je len nejake "nedorozumenie" s tym biokoridorom ktory podla obrazka usti rovno na cestu I. triedy. Vodici iduci po tejto cesta sa mozu pripravit na adrenalinovu jazdu ked im zacnu jelene skakat pod kolesa.

http://www.dialnice.info/gallery/image_ ... e_id=17745

Re: R5 Svrčinovec – štátna hranica SR/ČR

OdoslaťOdoslané: 13. Apr 2014 08:28
od tondiego
To vyustenie biokoridoru je luxusne :D :D :D Musel som si to obzriet na viackrat, ze ci dobre vidim. Pripomina to "bio" koridor na bitunku :D :D :D

Re: R5 Svrčinovec – štátna hranica SR/ČR

OdoslaťOdoslané: 15. Apr 2014 19:02
od michalf
Tak toto riešenie gallery/image_ ... e_id=17745 je už lepšie ako v samotnej vizuálizácií, pretože rieši aspoň železnicu, dúfam že konečné riešenie preklene aj cestu I triedy. Otázka znie aký má zmysel stavať časť R5 v polprofile ?

Re: R5 Svrčinovec – štátna hranica SR/ČR

OdoslaťOdoslané: 18. Apr 2014 13:05
od Qwert
R5 v polprofile je totálny nezmysel. Intenzity tam nie sú na plný profil, to je pravda, ale je to extrémne krátky úsek, kde dodatočná dostavba plného profilu bude relatívne veľmi drahá. Keď sme postavili na plný profil R4, kde je pri hraniciach 4141 áut/deň, tak myslím že postaviť ten 1 km plného profilu R5, kde sú intenzity 8906 áut/deň, je úplne odôvodnené.

Re: R5 Svrčinovec – štátna hranica SR/ČR

OdoslaťOdoslané: 18. Apr 2014 13:17
od 1mmortal2
Drx ti za chvilku vysvetli ze preco

Re: R5 Svrčinovec – štátna hranica SR/ČR

OdoslaťOdoslané: 18. Apr 2014 17:12
od DrX
Ked uz ma tak pekne popytali, tak vysvetlim:
R4 stala 5mil EUR/km, cize stavat to rovno na full profil bolo rozumne, lebo polprofilom by sa nic neusetrilo. Naviac fullprofilom sa bude pokracovat aj na druhej strane.
R5 ide cez kdejake kopce, takze cena bude vyrazne vyssia. Cize ak staci polprofil, treba stavat polprofil.

Re: R5 Svrčinovec – štátna hranica SR/ČR

OdoslaťOdoslané: 18. Apr 2014 18:01
od bzzi
Vo všeobecnosti je to pravda, zbytočne stavať plný profil, ale tu sa jedná o kilometer. Tu to možno bude lacnejšie postaviť. Samotný tender na druhú polku profilu by vyšiel tiež na pár miliónov.

Re: R5 Svrčinovec – štátna hranica SR/ČR

OdoslaťOdoslané: 18. Apr 2014 21:13
od Qwert
Ďakujem za vysvetlenie, ale nesúhlasím. :D V prípade R5 sa bavíme o 2 km dlhej ceste, kde má byť asi 1 km v plnom a 1 km v polovičnom profile. Plný profil bude samozrejme drahší ako polprofil, ale podľa mňa cena tohto úseku v čiastočnom polprofile dosiahne aj viac než 80 % nákladov, ktoré by si vyžiadala stavba rovno plného profilu. V prípade, že sa bude stavať druhý profil dodatočne, tak celkové náklady na tento úsek budú vyššie, než keby sa staval rovno na plný profil.

Pri košickej R4 vzhľadom na tú cenu by bol nezmysel stavať polprofil, bohužiaľ na také ceny môžme zabudnúť, ale to je už iný príbeh. Inak ak sa nemýlim, tak aj Maďari plánujú ten krátky úsek, ktorý sa napojí na našu R4 stavať rovno v plnom profile a to práve preto, že je podobne krátky ako naša R5.

Re: R5 Svrčinovec – štátna hranica SR/ČR

OdoslaťOdoslané: 18. Apr 2014 21:28
od milan_KM
Keby sa na Slovensku myslelo aspoň trocha koncepčne tak je R5 súčasťou stavby D3....

Re: R5 Svrčinovec – štátna hranica SR/ČR

OdoslaťOdoslané: 18. Apr 2014 21:45
od ecce
Ja som bol doteraz v tom, ze R5 bude sucastou D3 (Cadca-Svrcinovec). Ci nie?

Re: R5 Svrčinovec – štátna hranica SR/ČR

OdoslaťOdoslané: 18. Apr 2014 22:04
od milan_KM
Nie to nie. Čadca - Svrčinovec dokonca končí v kopci bez nejakého napojenia keďže križovatka Svrčinovec je súčasťou D3 Svrčinovec - Skalité....

Re: R5 Svrčinovec – štátna hranica SR/ČR

OdoslaťOdoslané: 18. Apr 2014 23:12
od pecik
Nechapem, Cadca - Svrcinovec sa este nezacala stavat, v akom kopci teda konci?!
DrX napísal:R5 ide cez kdejake kopce, takze cena bude vyrazne vyssia. Cize ak staci polprofil, treba stavat polprofil.

R5 ide po rovine, ziadne kopce!

Re: R5 Svrčinovec – štátna hranica SR/ČR

OdoslaťOdoslané: 18. Apr 2014 23:16
od milan_KM
Nechapem, Cadca - Svrcinovec sa este nezacala stavat, v akom kopci teda konci?!


https://www.youtube.com/watch?v=09SImc0u3fY

Ten úsek je naplánovaný tak, že bez úseku Svrčinovec-Skalité by ho nebolo možné spustiť do prevádzky.

Re: R5 Svrčinovec – štátna hranica SR/ČR

OdoslaťOdoslané: 19. Apr 2014 08:35
od Qwert
milan_KM napísal:Keby sa na Slovensku myslelo aspoň trocha koncepčne tak je R5 súčasťou stavby D3....


Súhlasím, toto sa mohlo stavať pokojne ako privádzač napríklad v rámci teraz rozostavaného úseku Svrčinovec - Skalité, dokonca by sa to celé zmestilo do vaty, ktorú cena za Svrčinovec - Skalité má...

Re: R5 Svrčinovec – štátna hranica SR/ČR

OdoslaťOdoslané: 19. Apr 2014 09:03
od Andrej
milan_KM napísal:
Nechapem, Cadca - Svrcinovec sa este nezacala stavat, v akom kopci teda konci?!


https://www.youtube.com/watch?v=09SImc0u3fY

Ten úsek je naplánovaný tak, že bez úseku Svrčinovec-Skalité by ho nebolo možné spustiť do prevádzky.

Je to tak naplanovane z dovodu, ze usek Svrcinovec-Skalite sa vzdy uvazoval zacat stavat skor ako usek CA-Svrcinovec, pre dlhsiu dobu vystavby. Este za Figela sa uvazovalo, ze MUK Svrcinovec by sa stavala v ramci CA-Svrcinovec, kedze bola uz projekcne pripravena.

Re: R5 Svrčinovec – štátna hranica SR/ČR

OdoslaťOdoslané: 19. Apr 2014 19:06
od Jano1
Napojenie na I/11 z D3 je 1,5 a 1,7 km od statnej hranice. Ak sa presmeruje polovica dopravy na Skalite, potrebujeme realne stavat tento usek s viacerymi mostami, biokoridorom, opornymi murmi? To sa na dve cesty rozdeli cca 5 tisic vozidiel. Ak treba tak nech urobia protihlukove opatrenia na par stovkach metrov I/11. Tam su domy pri ceste na dlzke 700 metrov a nie su tesne pri ceste. Tam mozu postavit po oboch stranach I/11 obsluzne komunikacie kde treba a protihlukove steny. Postavime RC a bude tam jazdit 3 tisic vozidiel denne? To je zas len nieco, co ZA kraj realne nepotrebuje, ale bude to za nehorazne peniaze.

Re: R5 Svrčinovec – štátna hranica SR/ČR

OdoslaťOdoslané: 19. Apr 2014 19:48
od i15
3000 vozidiel bude možno na D3 pri Skalitom, 2km RC nemôže stáť "nehorázne peniaze"

Re: R5 Svrčinovec – štátna hranica SR/ČR

OdoslaťOdoslané: 19. Apr 2014 20:54
od ecce
http://sk.m.wikipedia.org/wiki/R%C3%BDchlostn%C3%A1_cesta_R5_(Slovensko)
Neviem, ci ide o totozny projekt, ale wikipedia pise z nejakych starsich zdrojov o stavebnych nakladovh 25 mil. eur.

Re: R5 Svrčinovec – štátna hranica SR/ČR

OdoslaťOdoslané: 21. Apr 2014 12:07
od Zolohoj
Geco napísal:Dufam ze to je len nejake "nedorozumenie" s tym biokoridorom ktory podla obrazka usti rovno na cestu I. triedy. Vodici iduci po tejto cesta sa mozu pripravit na adrenalinovu jazdu ked im zacnu jelene skakat pod kolesa.

http://www.dialnice.info/gallery/image_ ... e_id=17745


Tak toto je vrchol. Také typické slovenské... Pred pár týždňami mi poskákala po kapote laň a to som sa skoro po... Ale našťastie nič sa neudialo strašné. No uvedomujem si, aké to je nebezpečné.

Napríklad diaľnica pri železnici vyrieši protilukové steny medzi diaľnicou a železnicou a domy za železnicou majú preknú reflexnú stenu na zvýšenie hluku od vlakov. Presne toto je to isté. Dá sa na to nejako upozorniť, kam sa obrátiť?

Re: R5 Svrčinovec – štátna hranica SR/ČR

OdoslaťOdoslané: 21. Apr 2014 15:52
od Lifko22
Na stavebnom konaní, ktoré bude vyhlásené verejnou vyhláškou. Treba sledovať úradné tabule dotknutých obcí. Tam to bude vyvesené najskôr, kedy bude prerokovanie stavebného povolenia.