Stránka 7 z 19

Re: R7 Bratislava - Dunajská Lužná

OdoslaťOdoslané: 02. Máj 2010 12:34
od stanog
Nuž logické vyústenie toho, že vláda na plnú hubu rozprávala ako ide masívne do prípravy a koľko má na to peňazí. Nuž projektanti prudko zvýšili sadzby, a to nie len na diaľniciach. Roky 2007 a 2008 boli všeobecne pre projekčné kancelárie zlatou baňou a od šťastia nevedeli koľko pýtať, rovnako zamestnanci projektanti, statici, špecialisti prudko dvíhali svoje požiadavky. Ale už sa zdá že prišiel na psa mráz a azda konkurencia ich donúti vrátiť sa k normálnym cenám.

Re: R7 Bratislava - Dunajská Lužná

OdoslaťOdoslané: 02. Máj 2010 23:29
od marleyB
A po DL kam pôjde R7? Poznáte už presnú trasu az po Lučenec? Samozrejme okrem toho čo máme na stránke NDS. Lebo tam sa to vždy mení. Píste mi prosím vás najmä o trase od Nových Zámkov po Dudince. Cez aké dediny bude prechádzat cesta?

Re: R7 Bratislava - Dunajská Lužná

OdoslaťOdoslané: 03. Máj 2010 08:49
od mel
marleyB,

to nevie este nikto, kadial to presne pojde v tom useku ...

Re: R7 Bratislava - Dunajská Lužná

OdoslaťOdoslané: 08. Jún 2010 16:38
od Dialniciar
Začal tender na dokumentácie pre tento úsek :arrow:

viewtopic.php?f=35&t=13623

Re: R7 Bratislava - Dunajská Lužná

OdoslaťOdoslané: 23. Júl 2010 07:53
od expwy
Po nástupe KDH a Mostu na MDPT sa pripravuje zmena trasy zo zeleného na červený (južný) variant a predĺženie R7 po D1 k Prístavnému mostu.

Re: R7 Bratislava - Dunajská Lužná

OdoslaťOdoslané: 23. Júl 2010 08:10
od aquila
to by bola uzasna sprava .. a aj keby to co i len zacali do 2014, tak u mna viac nez dobre ..

Re: R7 Bratislava - Dunajská Lužná

OdoslaťOdoslané: 23. Júl 2010 08:19
od pohodak
expwy napísal:Po nástupe KDH a Mostu na MDPT sa pripravuje zmena trasy zo zeleného na červený (južný) variant a predĺženie R7 po D1 k Prístavnému mostu.


zeby zvitazil zdravy rozum?

Re: R7 Bratislava - Dunajská Lužná

OdoslaťOdoslané: 23. Júl 2010 09:28
od tondiego
Ked uz nikde inde, tak aspon tu by som zatlieskal. Ak sa to podari zrealizovat. Aj ked bude to este velmi tazke, pretoze tento variant, vyzaduje predlzenie Bajkalskej, co je v kompetencii mesta a ked vidim ako k rieseniu dolezitych veci co sa tyka vystavby Bratislava pristupuje, vidim to na dlho. Aj ked toto je najrozumnejsi variant.

Re: R7 Bratislava - Dunajská Lužná

OdoslaťOdoslané: 23. Júl 2010 09:51
od aquila
ked to zmenia na R7 resp privadzac k D4 a R7 v kompetencii statu, tak sa to aj postavi .. vsak mesto dlhodobo usiluje o to, ze sa zbavi aj obchvatu aj privadzacov.. vid aj tlak na schvalenie varianty D4 ..

Re: R7 Bratislava - Dunajská Lužná

OdoslaťOdoslané: 23. Júl 2010 11:23
od mel
tak je to spravne ... tak to ma byt :-)

Ja osobne by som tuto cestu dal do jedneho PPP balika s D4

Re: R7 Bratislava - Dunajská Lužná

OdoslaťOdoslané: 24. Júl 2010 17:27
od Dialniciar
expwy napísal:Po nástupe KDH a Mostu na MDPT sa pripravuje zmena trasy zo zeleného na červený (južný) variant a predĺženie R7 po D1 k Prístavnému mostu.
zmena trasy do 2011, všetky dokumentácie nanovo, takže do 2014 sa zrejme nezačne, max. tak polrok pred voľbami začne tender a bude neistota ako teraz na D3/R4

kiež by som sa mýlil :lol:

Re: R7 Bratislava - Dunajská Lužná

OdoslaťOdoslané: 28. Júl 2010 21:27
od hipi
nechapem, co je dobre na A variante, predlzenie bajkalskej ako samostatny projekt sa da urobit aj na variante C. Variant C okrem toho, ze nema obsluznost uzemia medzi Samorinom a BA, tak zasahuje do luznych lesov a je to drahsi variant. Nevidim v nom ziadne vyhody

Re: R7 Bratislava - Dunajská Lužná

OdoslaťOdoslané: 28. Júl 2010 21:30
od pohodak
povodny variant konci pred biskupicami a zlieva sa tam do 1+1 cesty ktora ide priamo cez biskupice...takto sa vytvori novy vstup do BA

Re: R7 Bratislava - Dunajská Lužná

OdoslaťOdoslané: 29. Júl 2010 08:51
od mel
hipi, presne tak ako pise pohodak, je to o tom ci je to cesta od hranice BA von alebo riesi aj napojenie na vnutorne struktury BA. V tom je variant A neporovnatelne lepsi, samozrejme iba ak sa dorobi aj napojenie na Bajkalsku subezne. Zaroven je z pohladu ochrany ZP lepsi variant C, kedze prave krizovatka D4/R7 pri variante A sa nachadza v uzemi, ktore je vyznamnym letoviskom a zimoviskom vzacnych druhov vtakov, je to dost jedinecne uzemie z tohoto pohladu ... Nie je priamo tam, je vedla, ale kedze v ostatnych rokoch bolo pozorovane rozsirovanie toho priestoru a poctu vtakov, vystavba dialnice moze prirodzeny vyvoj zasadne ovplyvnit.

Re: R7 Bratislava - Dunajská Lužná

OdoslaťOdoslané: 29. Júl 2010 20:03
od hipi
ale vy stale opakujete dookola to iste a neviete pochopit ze napojenie na bajkalsku je samostatny projekt. Ten sa da postavit aj pri variante A aj pri variante C. Ak sa bude stavat A, tak to je zavisle na postaveni kusku dialnice D4 a aj variant A vyusti pred Biskupicami. Pretoze prachy na pripojenie na Bajkalsku proste nie su.

Re: R7 Bratislava - Dunajská Lužná

OdoslaťOdoslané: 30. Júl 2010 07:04
od tondiego
Bolo by dobre vyvratit omyl, ktory sa tu z casu na cas opakuje. R7 nema sluzit na dopravnu obsluhu dedin pri Bratislave, kam sa "prezieravo" nastahovali niektori bratislavcania. Variant A vyusti pred Biskupiciami, ale nie do Biskupic, co je podstatny rozdiel, pricom vytvori novy komfortnejsi vstup do mesta. Predlzenie Bajkalskej sa bude musiet prehodnotit ako dialnicny privadzac, a postavit ho musi NDS/SSC, lebo BA by to predlzenie stavala este 20 rokov.

Re: R7 Bratislava - Dunajská Lužná

OdoslaťOdoslané: 30. Júl 2010 07:13
od expwy
tondiego, presne tak to aj bude, predĺženie Bajkalskej sa stane súčasťou R7, ktorá bude začínať na D1 pod Prístavným mostom.

Re: R7 Bratislava - Dunajská Lužná

OdoslaťOdoslané: 02. Aug 2010 13:28
od hipi
R7 nema sluzit ako obsluha okolitych dedin? Preco? V kazdom inom meste to tak je, ale pri R7 to tak byt nemoze? Potom aniu D4 nema sluzit ako obsluha Vajnor, Race, Vrakune, Obchvat Ba by mal mat 2 exity v Ba a nie kazde 2km ako je to teraz? Na co su dialnice, ktore maju exit kazdych 20km, ked budu aj tak poloprazdne?
Ludia, co sa prezieravo nastahovali mimo BA, to je ako to prezieravo, to su ludia nejaki prezieravi, ked si riesia byvanie? Kazde mesto na svete takto funguje, akonahle neponukne lokality pre vystabu domov, co BA neponuka, tak idu ludia byvat mimo mesta a casom vznikne anglomeracia pospajana a obsluhovana dialnicami. Cim lepsie spojenie aj v ramci mesta, tym prospejucejsie mesto samotne, kedze ma vacsiu spadovu oblast pre pracovnu silu a zakaznikov.
Privadzac od Bajkalskej sa da priviezt aj pri variante C.
A variant C nevyusti do Biskupic, vyjazd variantu C je stale za zeleznicou, co je hranica BA.
Ked bude variant A, ano odlahci cesty v Dun. Luznej a Rovnke, ale stale okolite obce budu ich infrastrukturu pouzivat pre tranzit (vratane Bratislavy-casti Ruzinov, Vrakuna, Biskupice) a tieto obce klud nebudu mat nikdy. Biskupice budu mat stale problem s tranzitnou premavkou. R7 variant C, okrem toho, ze je lacnejsi ako variant A, nezasahuje do chaneneho uzemia problemy s tranzitom cez obce riesi. Ja vidim ovela viac plusov pri variante C ako pri variante A a popravde ma udivuje, ze na tomto fore to nevidia ludia, vsak na to netreba ani specialnu logiku aby to bolo jasne.

Re: R7 Bratislava - Dunajská Lužná

OdoslaťOdoslané: 02. Aug 2010 13:38
od hipi
expwy hovoris domienky, ci mas zarucene info?

Re: R7 Bratislava - Dunajská Lužná

OdoslaťOdoslané: 02. Aug 2010 15:02
od Andrej
hipi, to si vazne myslis, ze tych par dedin vyprodukuje take intenzity, ze kvoli nim bude nadalej kolabovat doprava cez Rovinku a Biskupice? :wink:
RC sa buduje na rychlu dostupnost väcsich miest. Konkretne R7 vo variante A umozni rychle spojenie Samorina, a okresu DS, NZ s BA. Nehovoriac o buducom rychlom spojeni BA a KE pomocou tohto useku. Zaroven vyrazne odlahci sucasne komunikacie tak, aby tebou spominane dediny mali rychle spojenie do BA po sucasnej ceste I. triedy.
Nikde v zahranici sa nebuduje RC alebo D kvoli par dedinam a nastastie to nebude ani u nas v pripade R7 :-)
Mna udivuje to, ako si niekto moze mysliet, ze variant C s napojenim na sucasne pretazenu cestu I. triedy 1+1 bude mat vobec nejaky pozitivny efekt ;-)

Re: R7 Bratislava - Dunajská Lužná

OdoslaťOdoslané: 02. Aug 2010 17:07
od expwy
hipi napísal:expwy hovoris domienky, ci mas zarucene info?

Sú to plány nového vedenia MDPT, pokiaľ nebude vydané územné rozhodnutie nie je zaručené nič.

Re: R7 Bratislava - Dunajská Lužná

OdoslaťOdoslané: 02. Aug 2010 18:32
od hipi
Andrej, nikto nehovori, ze koli par dedinam su zapchy. ALe premavka z tychto par dedin je citelna. Najlepsie to vidis, ked pri vyjazde z Ba mas zapchy a za DL uz poloprazdnu cestu.
KEd sa nikde v zahranici nestavaju dialnice koli perimetru(nebudem to nazyvat par dedinami, kedze to uz par dedin nie je, zanedlho to uz bude pomaly sucast BA) tak si asi slepy, napr v Atlante sa buduje druhy okruh iba koli perimetru. rovnako si pozri ine mesta, napr stockholm. Dialnice nie su len pre daleke trasy. To ze sa urobi spojinca BA-KE cez juh, tak to bude fungovat aj s variantoom C. Ci nie?
K tvojej poslednej vete iba tolko, ze rovnaky efekt bude mat aj urobenie variantu A. Jeho vybudovanie je podmienene vybudovanim casti dialnice D4, ktore bude koncit pred biskupicami. Privadzac z Bajkalskej je len na papieri.

Re: R7 Bratislava - Dunajská Lužná

OdoslaťOdoslané: 02. Aug 2010 21:35
od Andrej
D1 BA-KE sa vedie severom prevazne kvoli mestam nad 50 tis. obyvatelom, priemyslu a CR, nie kvoli dedinam o velkosti 2-3 tisic. R7 bude len skratka pre R1+R2 a zaroven obsluha juznych miest ako ci DS, NZ, LV, VK, urcite nie obsluha malych dedin.
Nulte okruhy velkych miest sa takisto nerobia kvoli dedinam, ale kvoli dostupnosti z ciest prichadzajucich do mesta. Vid. hoc aj D4 - pri Vajnoroch bude MUK so spadovou oblastou vyse 30 tis. obyvatelov, pri Raci vyse 50 tis. obyv; atd. Co by obsluzil variant C navyse oproti variantu A?
K privadzacu na Bajkalskej - mas pravdu, bez neho by variant A bol rovnako zbytocny, ako variant dnesny C. Nastastie sa planuje predlzenie R7 az popod pristavny most a privadzac sa tak postavi automaticky s prvym usekom R7 :-)

Re: R7 Bratislava - Dunajská Lužná

OdoslaťOdoslané: 03. Aug 2010 05:39
od hipi
ok anecham uz temu A vs C, teraz z ineho sudka. Ako bude riesene vyustenie na Bajkalsku? Jednoducho napojenim uz na jestvujucu 4 prudovku, ktore vedie popod kruhac? Trufam si tvrdit, ze min. 2/3 premavky, ktora vyusti z R7 bude smerovat do mesta/petrzky/Avionu, cize pouzije vyjazd na kruhovy objazd = kolaps.

Re: R7 Bratislava - Dunajská Lužná

OdoslaťOdoslané: 03. Aug 2010 07:14
od tondiego
Kolaps urcite nehrozi, skor naopak. Treba si uvedomit, ze to bude novy vstup do mesta. Ludia z dedin pri Bratislave budu aj nadalej pouzivat cestu na Podunajske Biskupice, akurat ta cesta bude odlahcena a nebudu tam tie priserne zapchy, co su tam kazde rano a vecer. Pristavnemu mostu pomoze iba jeho rozsirenie a hlavne D4.