Stránka 9 z 10

Re: R7 Bratislava, Prievoz - Bratislava, Ketelec

OdoslaťOdoslané: 08. Okt 2021 09:07
od pohodak
tondiego napísal: Povedal by som, ze robit BUS pruhy v tejto casti je celkom luxus a kontraproduktivne.


pri vallovi na magistrate? :lol: ti budu robit vsetko pre obmedzenie IAD, ci to zmysel dava alebo nie

Re: R7 Bratislava, Prievoz - Bratislava, Ketelec

OdoslaťOdoslané: 08. Okt 2021 09:30
od Vlados
Vallo pre Bratislavčanov zatiaľ spravil veľké nič, tak sa musí v niečom zviditelniť. nie je podstatné či v pozitívnom alebo negatívnom svetle. ešte aj úplatný Ďurkovský ma celkový prínos pozitívnejší

Re: R7 Bratislava, Prievoz - Bratislava, Ketelec

OdoslaťOdoslané: 08. Okt 2021 11:22
od IDV
metelesku.blesku napísal:
IDV napísal:Inak prejazd v Ketelci nad D4 v mrp je celkom citit vravel spolujazdec, mne to prislo ok ako soferovi

Nie je tam náhodou iba 100km/h? Tak ako dolu na D4?


Je tam niekde 100vka ale z druhej strany od Holic do BA tusim neskor zacina ked si dobre pamatam, buduci tyzden pojdem
znovu tak uvidim. Inak vetvy na Ketelci su uz vsetky sprejazdnene? Zo vsetkych smerov vsade?

Re: R7 Bratislava, Prievoz - Bratislava, Ketelec

OdoslaťOdoslané: 08. Okt 2021 11:37
od metelesku.blesku
IDV napísal:Inak vetvy na Ketelci su uz vsetky sprejazdnene? Zo vsetkych smerov vsade?

hej.

Re: R7 Bratislava, Prievoz - Bratislava, Ketelec

OdoslaťOdoslané: 08. Okt 2021 15:31
od aquila
tondiego napísal:Efekt R7 na Gagarinovu minimalne v useku od D1 smerom do Biskupic je naozaj znacne citelny. Povedal by som, ze robit BUS pruhy v tejto casti je celkom luxus a kontraproduktivne.


naopak, jedna z mala veci co Vallo robi ako tak dobre. teda az na to, ze to vedia len prekreslit, a ten projekt sa nezacal realizovat spustenim R7. teraz sa mala proste ciastocne zuzit gagarinka a robit komplexna modernizacia, kde by to proste miestami rozsirili, urobili ostrovceky a suvisly BUS pruh smerom do mesta doslova od znacky mesta bratislava (svornosti, popradska, gagarinka), a minimalne po most cez maly dunaj smerom von z mesta. samozrejme vratane reko mostu a konecne urobit aj druhu stranu pri kestleri, nech je tam normalna zastavka a prisluchajuce veci.

Re: R7 Bratislava, Prievoz - Bratislava, Ketelec

OdoslaťOdoslané: 09. Okt 2021 13:47
od oldmostar
Vedel som ze aquila sa na BUSpruhy chyti :D
Bus pruhy ano, ale iba ako 3. pruh.
Principialne odmietam podporu Bus-ov na úkor IAD, cyklistov, chodcov....
V pripade setupu 1 pruh IAD a 1 Bus pruh, Si dovolim tvrdit ze pri takte autobusov takmer na vsetkych tychto konfiguráciach je priepustnost cesty (prepocet na prepravene osoby) znizena oproti 2 pruhom pre IAD.
Ak BUS pruh - tak ako 3. pruh.

Re: R7 Bratislava, Prievoz - Bratislava, Ketelec

OdoslaťOdoslané: 09. Okt 2021 18:10
od IDV
Nezmysel podla mna z 2 pruhov jeden dat pre bus

Re: R7 Bratislava, Prievoz - Bratislava, Ketelec

OdoslaťOdoslané: 10. Okt 2021 05:58
od zakaznik
oldmostar napísal:V pripade setupu 1 pruh IAD a 1 Bus pruh, Si dovolim tvrdit ze pri takte autobusov takmer na vsetkych tychto konfiguráciach je priepustnost cesty (prepocet na prepravene osoby) znizena oproti 2 pruhom pre IAD.
Ak BUS pruh - tak ako 3. pruh.

Tak toto hlava neberie. :D keď si zoberiem dĺžku autobusu a že sa doňho zmestí viac ako 120 ľudí a do osobného auta max 5 - 7 ľudí. Tak priepustnosť prepočítaná na osoby logicky vyznačením bus pruhu zvýši. Nechápem, ako niekomu môže vyjsť niečo iné.

Aj prax ukázala na Štefánikovej, že po vytvorení Bus pruhu je situácia v pohode. Okrem situácii, keď tesne pred semaforom zastaví sanitka, kuriér alebo zásobovanie, čo je žiaľ dosť často. To by bolo treba riešiť napr. otočením jednosmerky na Leškovej, aby sa dalo zastaviť tam.

Re: R7 Bratislava, Prievoz - Bratislava, Ketelec

OdoslaťOdoslané: 10. Okt 2021 08:29
od Vlados
Nie je vhodné porovnávať mestskú komunikáciu s cestou I. triedy.

Re: R7 Bratislava, Prievoz - Bratislava, Ketelec

OdoslaťOdoslané: 10. Okt 2021 09:09
od oldmostar
zakaznik napísal:
oldmostar napísal:V pripade setupu 1 pruh IAD a 1 Bus pruh, Si dovolim tvrdit ze pri takte autobusov takmer na vsetkych tychto konfiguráciach je priepustnost cesty (prepocet na prepravene osoby) znizena oproti 2 pruhom pre IAD.
Ak BUS pruh - tak ako 3. pruh.

Tak toto hlava neberie. :D keď si zoberiem dĺžku autobusu a že sa doňho zmestí viac ako 120 ľudí a do osobného auta max 5 - 7 ľudí. Tak priepustnosť prepočítaná na osoby logicky vyznačením bus pruhu zvýši. Nechápem, ako niekomu môže vyjsť niečo iné.

Aj prax ukázala na Štefánikovej, že po vytvorení Bus pruhu je situácia v pohode. Okrem situácii, keď tesne pred semaforom zastaví sanitka, kuriér alebo zásobovanie, čo je žiaľ dosť často. To by bolo treba riešiť napr. otočením jednosmerky na Leškovej, aby sa dalo zastaviť tam.


To ze to Tvoja hlava nebere, za to ja nemozem.
ako mozes brat do uvahy dlzku autobusu....
Autobusy nechodia za sebou ako vozne metra, spominam tam takt autobusov. No a teraz si to prepocitaj za jednotku casu kolko autobusov so 100 cestujocimi prejde 1 bod a kolko aut za tu istu dobu.
AAAAle ak by BUSy chodili spriahnute ako metro - to zcela meni situaci.

Re: R7 Bratislava, Prievoz - Bratislava, Ketelec

OdoslaťOdoslané: 10. Okt 2021 10:10
od IDV
Napr metro som vyuzival najcastejsie v inych mestach, najma v Praheje to asi najlepsi sposob MHD, toto by mal Dolezal odsuhlasit a bol by pokoj a urcite percento ludi z aut by preslo na metro

Re: R7 Bratislava, Prievoz - Bratislava, Ketelec

OdoslaťOdoslané: 10. Okt 2021 16:20
od devil
myslis ze stacilo aby to dolezal odsuhlasil ?

Re: R7 Bratislava, Prievoz - Bratislava, Ketelec

OdoslaťOdoslané: 10. Okt 2021 19:19
od cPalo
Možno áno, keďže zatiaľ nič neodsúhlasil. Musí skúsiť. :D

Re: R7 Bratislava, Prievoz - Bratislava, Ketelec

OdoslaťOdoslané: 11. Okt 2021 18:15
od IDV
No ak by presvedcil financmajstra potom by to mohol odsuhlasit :D

Re: R7 Bratislava, Prievoz - Bratislava, Ketelec

OdoslaťOdoslané: 11. Okt 2021 21:15
od Pacho
myslím si , že v bratislave je zbytočne snívať o metre, lebo UHP by to určite neschválilo :-). návratnosť v nekonečne. Dá sa doprava riešiť aj iným efektívnejším spôsobom, napr aj tými bus pruhmi, dalej využivaním hlavne kolajovej dopravy , tým nemyslím električky. Električka by mala zmysel, keby bola vyčlenené mimo cestného telesa. Napr, Londýn nemá vôbec električky ani trolejbusy a hromadná doprava, je tam veľmi efektívna. Majú tzv oyster kartu, ktorá platí pre všetky formy dopravy. Taktiež všade možno na platenie využívať bežnú bankomatovú kartu, alebo mobil. Nemá zmysel používať 25m, "monštrá" ako autobusy. Už v spomínanom Londýne napr čaro poschodových autobusov, je v tom, že sú veľmi krátke a tým pádom, sa vedie prepliesť a j úzkymi uličkami a obslúžiť územie, ktoré neobslúži kolajova doprava. Prevažná väčšina autobusov má hybridný pohon, a sú prepojené na svetelnú signalizácie. Metro bežne chodí aj nad zemou a stanice sú integrované aj s bežnými vlakmi, ako aj s DHL. DHL sú zasa "vlaky" ktoré jazdia bez rušnovodiča., ale zasa som OT :-)

Re: R7 Bratislava, Prievoz - Bratislava, Ketelec

OdoslaťOdoslané: 12. Okt 2021 06:50
od zakaznik
Tu sme sa bavili o priepustnosti komunikácie, nie o hodinovej kapacite MHD.

Ale konkrétne do Vrakune má DPB už vysúťažené trojčlánkové Solarisy. Takže je zjavné, akú majú predstavu. A zrejme sa navýši aj kapacita MHD.

Re: R7 Bratislava, Prievoz - Bratislava, Ketelec

OdoslaťOdoslané: 12. Okt 2021 09:11
od PK
zakaznik napísal:Tak toto hlava neberie. :D keď si zoberiem dĺžku autobusu a že sa doňho zmestí viac ako 120 ľudí a do osobného auta max 5 - 7 ľudí. Tak priepustnosť prepočítaná na osoby logicky vyznačením bus pruhu zvýši. Nechápem, ako niekomu môže vyjsť niečo iné.


Tak trosku si polam dalej hlavu. Pri konfiguracii 2+2 bez BUS pruhu sa autobusom nezakaze po tej ceste chodit, Autobusy tam v premavke su a odvezu rovnaky pocet ludi ako v dedikovanom BUS pruhu. Naviac sa vsak po tej ceste dostanu ludia v IAD.
Preto je nezmysel robit cisto BUS pruhy, je to plytvanie asfaltom a priestorom.
BUS pruh na Gagarinovej je aj pocas najvacsich spiciek prazdny a vyuzivany hlboko pod limit.
Spravne riesenie je skapacitnenie ciest tak, aby ani IAD ani BUS nestali v zapchach a isli plynulo.
Na Gagarinovej sa toto dosiahlo vybudovanim R7 a kapacitneho kruhaca pod Pristavnym.
Zrusenim BUS pruhu na Gagarinovej by sa momentalne iba zlepsila situacia pre IAD bez zhorsenia BUS.

Re: R7 Bratislava, Prievoz - Bratislava, Ketelec

OdoslaťOdoslané: 12. Okt 2021 09:39
od sendvo
no a toto je praveze zle uvazovanie. zvysenie jazdnych pruhov pre IAD nezlepsi premavku ale praveze z dlhodobeho hladiska zhorsi lebo casom viac ludi zacne chodit autom. je to znamy problem, vola sa to induces demand. ludom co su cely zivot zvyknuti na auto sa to tazko vysvetluje, ale nemam vam to za zle. zil som v bratislave par rokov a ta kvalita mhd je tam dost biedna. zlepsenie premavky a celkovo zivota v meste sa da len tym ze ludia dostanu rovnocenne moznosti ako sa dopravit do mesta: mhd, auto, bicykel, kolobezka atd. v bratislave pre vela ludi takyto vyber neexistuje a jedina moznost je auto - lebo slaba mhd, neexistuju cyklocesty, vlaky chodia biedne a nenadvazuju na mhd atd..

uz som to spominal v inej teme ale napr bezny viedencan v zivote nepotrebuje auto a ked aj hej (napr nakup nabytku v ikea) tak si ho pozicia. mhd je tam velmi kvalitna - husta siet, huste intervaly, preferencia autobusov a elektriciek, dobre navaznosti spojov, klimatizovane a ciste vozy atd. rocne sa vo viedni preda skoro 900 000 jahreskariet - roceniek pricom ich pocet stupol skoro trojnasobne za poslednych 10 rokov a cena je podobna bratislave..

Re: R7 Bratislava, Prievoz - Bratislava, Ketelec

OdoslaťOdoslané: 12. Okt 2021 10:01
od aquila
PK napísal:Preto je nezmysel robit cisto BUS pruhy, je to plytvanie asfaltom a priestorom.
BUS pruh na Gagarinovej je aj pocas najvacsich spiciek prazdny a vyuzivany hlboko pod limit.
Spravne riesenie je skapacitnenie ciest tak, aby ani IAD ani BUS nestali v zapchach a isli plynulo.
Na Gagarinovej sa toto dosiahlo vybudovanim R7 a kapacitneho kruhaca pod Pristavnym.
Zrusenim BUS pruhu na Gagarinovej by sa momentalne iba zlepsila situacia pre IAD bez zhorsenia BUS.


nesuhlasim, teraz po spusteni R7 je gagarinka v podstate uplne prazdna aj od aut a to su tam stale BUS pruhy. co je priam idealne aby sa urobili konecne BUS pruhy. idealne od znacka Bratislava od rovinky a vyuzit treti prudh smerom do mesta.

kto chce ist rychlo autom, ma moznost ist po R7. blbe je, ze Vallo klasika sa na to vykaslal a namiesto toho, aby vytiahli projekt so stavebkom aj schvalenym znacenim od KDI, tak idu robit dalsiu potemkinovu dedinu.

tato cesta sa mala komplexne preasfaltovat a zmenit na niektorych miestach sirka. kazdopadne po most (vratane) BUS pruhy v oboch smeroch. a smer do mesta ako som napisal uz od znacky Bratislava

Re: R7 Bratislava, Prievoz - Bratislava, Ketelec

OdoslaťOdoslané: 12. Okt 2021 10:20
od PK
Aquila, nesuhlasim.
Aky ma vyznam tam mat ten BUS pruh ak vravis, ze Gagarinka je prazdna? Ak autobusy dosiahnu rovnake casy s BUS pruhom aj bez?
Pritom este nie je spusteny kruhac pod Pristavnym ktory to ma odbremenit najaviac.
Pisal som to tu velakrat, totalna premavka ktoru dokaze obec/mesto generovat je okolo 33% poctu jeho obyvatelov.
Ak ma Bratislava realne okolo 600.000 ludi tak sa tu rozpravame o intenzite 200.000 aut/24h.
Len pridanim R7 sa pridalo okolo 60.000 aut/24 do systemu. V celkovej kapacite sme sa dostali v BA odhadujem zo 160.000 na 220.000 aut/24h.
Tato kapacita sa podla mojho pravidla naplni pri pocte obyvatelov 660.000.
Mantra o naplnani cesty nie je pravdiva. Postav dialnicu cez dvetisicovu dedinu s kapacitou 60.000 aut/24h a nikdy ju nenaplnia.

Re: R7 Bratislava, Prievoz - Bratislava, Ketelec

OdoslaťOdoslané: 12. Okt 2021 10:38
od IDV
BA pomoze len metro, nic ine, ci uz pod zemou alebo nad zemou to je jedno hlavne aby jazdilo nezavisle od inych dopravnych prostriedkov

Re: R7 Bratislava, Prievoz - Bratislava, Ketelec

OdoslaťOdoslané: 12. Okt 2021 11:17
od PK
IDV, to je pravda, ale pri slovenskych rychlostiach vystavby sa my toho uz nedozijeme.
Bratislave by napriklad pomohla aj zeleznicna stanica Pristav, kde je obrovska volna plocha na vystavbu zastavky, stanice a pesia dostupnost k business centram na Prievozskej. Tam je potencial dostat z mesta bezbolestne mozno aj 5000 aut.

Re: R7 Bratislava, Prievoz - Bratislava, Ketelec

OdoslaťOdoslané: 12. Okt 2021 11:47
od perets
PK Pretože raz sa naplní. A potom tam tie bus pruhu nebude mať odvahu navrhnúť nikto.
Dopravná indukcia nie je mantra. Kde po vybudovaní pruhov klesla doprava? Daj príklad mesta veľkosti BA kde dopravu vyriešili stavaním viac ciest pre autá, a bez budovania systému verejnej dopravy. Stop stav pre nárast IAD je zápcha. A keď cesta do cieľa, iným spôsobom (mhd, peši...) trvá porovnateľne alebo kratšie ako autom. A preto sú bus pruhy potrebné, pretože zabezpečujú pravidelnosť mhd nezávisle od zaplnenosti komunikácií

Re: R7 Bratislava, Prievoz - Bratislava, Ketelec

OdoslaťOdoslané: 12. Okt 2021 11:57
od devil
Pisal som to tu velakrat, totalna premavka ktoru dokaze obec/mesto generovat je okolo 33% poctu jeho obyvatelov. Ak ma Bratislava realne okolo 600.000 ludi tak sa tu rozpravame o intenzite 200.000 aut/24h.
ale bavime o BA + okolie. nove dediny tam kde boli predtym polia.

Re: R7 Bratislava, Prievoz - Bratislava, Ketelec

OdoslaťOdoslané: 12. Okt 2021 12:56
od pohodak
IDV napísal:BA pomoze len metro, nic ine, ci uz pod zemou alebo nad zemou to je jedno hlavne aby jazdilo nezavisle od inych dopravnych prostriedkov


metro v BA je nezmysel, mesto je prilis roztahane na to, kolko ma obyvatelov...elektricky + mestske vlaky ako nosny system su uplne v pohode, len s tym treba zacat nieco robit a nie 25 rokov iba rozpravat :roll:

rovnako si myslim, ze aktualne je BUS pruh na gagarinke nezmysel - autobusom neulahci, iba pritazi IAD (co je zas aj tak vallov primarny ciel)...vyhladovo sa o tom mozeme bavit, ale momentalne mi to ozaj postrada akukolvek logiku