Stránka 2 z 19

OdoslaťOdoslané: 21. Júl 2009 08:18
od Lionheart
Výstavba rýchlostnej cesty R7 v úseku Bratislava-Dunajská Lužná si vyžiada zhruba 60 až 80 mil. eur bez dani z pridanej hodnoty.

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=12202

OdoslaťOdoslané: 21. Júl 2009 08:31
od Lionheart
Do zaciatku vystavby zostava este 3,5 roka ... ak vsetko pojde ako ma ... co na Slovensku nikdy nejde :-( Zaujimalo by ma preco sa bude stavat 3 roky, ked je evidentne ze aj na Slovensku sa daju aj narocne stavby v zastavanom uzemi postavit aj za 2 roky (niektori tvrdia ze aj za menej) - vid priklad Povazskej Bystrice.
Inak na roky 2011 - 2013 je naplanovanych v okoli BA viacero stavieb az sa mi nechce verit ze sa to naozaj zacne realizovat: pokracovanie v rozsirovani BA-TT 3+3 (do 2015), vystavba starej seneckej (zaciatok okolo 2012), R7 BA-D luzna, BA Filialka (2010-2011). Len aby sa z toho nieco zrealizovalo lebo doprava uz je pomaly pred kolapsom - ak sa ozivi znovu ekonomika tak pocet aut na cestach narastie!

OdoslaťOdoslané: 21. Júl 2009 09:19
od Vlados
Lionheart napísal:Výstavba rýchlostnej cesty R7 v úseku Bratislava-Dunajská Lužná si vyžiada zhruba 60 až 80 mil. eur bez dani z pridanej hodnoty.

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=12202


Nie je pravda, že "Pokiaľ ide o budúce sprevádzkovanie tohto úseku R7 v červenom variante treba povedať, že bez realizácie diaľnice D4 je tento úsek R7 neopodstatnený,". Bolo by treba vybudovať privádzač po Bajkalskú ulicu, ktorý sa bude budovať či už v súvislosti s R7 aj D4.

Lionheart: možno dôjde k výmene politických strán o 4 roky skôr...

OdoslaťOdoslané: 21. Júl 2009 09:23
od Lionheart
hm, len neviem ci to dokazu aj keby sa vymenili strany nejako urychlit ...

OdoslaťOdoslané: 21. Júl 2009 09:42
od Vlados
urýchliť ani nie, ale naozaj dať v naplánovaných termínoch realizovať (a nie odložiť na neskôr).

OdoslaťOdoslané: 21. Júl 2009 09:47
od Lionheart
uff, pre vacsinu ludi su uz tieto terminy realizacie dost neskoro - zacat stavat v roku 2013 a stavat to 3 roky ved to bude koniec roku 2016 - zaciatok 2017 ... pomaly sa aj vymeni dalsia generacia :-) Najhorsie je ze podobne terminy realizacie maju aj dalsie stavby v meste a okoli. Dovtedy, ak sa nic nezmeni a neurychli, tak toto mesto dopravne skolabuje :-(

OdoslaťOdoslané: 16. Okt 2009 11:23
od Lionheart
Výstavba južnej cesty R7 z Bratislavy do Dunajskej Lužnej má dva varianty. Ministerstvo dopravy, pôšt a telekomunikácií (MDPT) SR preferuje ten drahší, ktorý je aj v rozpore s územným plánom. Informoval o tom dnes podpredseda strany Most-Híd Zsolt Simon spolu so starostkou miestneho úradu Podunajské Biskupice Alžbetou Ožvaldovou na tlačovej konferencii.

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=12575

OdoslaťOdoslané: 16. Okt 2009 13:13
od expwy
Presne tak, variant C je totálna kravina, variant A s predĺžením Bajkalskej ulice je jediné rozumné riešenie.

OdoslaťOdoslané: 16. Okt 2009 13:16
od Lionheart
Preco to potom MDPT tlaci napriet odporu naozaj vsetkych (mesto BA, BA VUC aj dotknute obce)? Na Slovensku uz treba naozaj za vsetkym podozrievevo hladat nekale zamery nejakeho zakulisneho hraca, ktory taha nitky?

OdoslaťOdoslané: 16. Okt 2009 13:19
od Lionheart
Je niekde nakres ako by malo vyzerat napojenie variantu A na Bajkalsku ulicu?
Tuna je iba vidno ze to pojde okolo Slovnaftu s poznamkou smer Bajkalska ulica:
http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=6186

OdoslaťOdoslané: 16. Okt 2009 16:03
od aquila
co im hrabe ? vsak variant C vlastne nic neriesi .. podunajske budu komplet zapchate .. od bajkalskej by to mohlo odlahcit aj pristavny ..

OdoslaťOdoslané: 17. Okt 2009 00:09
od ELZ
Vzdy je oyazka, aky ciewl sa sleduje ... C bolo mozno vybrane preto, aby sa nieco odlozilo na dobu neurcitu s tym, ze za to moze predsa VUC a mesto ...

OdoslaťOdoslané: 17. Okt 2009 09:41
od stanog
C naozaj nič nerieši, ale Bajkalska je prepchata uz teraz, neviem ci by zvladla dalsie vozidla navyse ktore by tym cez nu chodili. Je to teda aj otazka mnozstva exitov a privadzacov aby sa doprava rozptylila este pred Bajkalskou, resp. aby mohlo dôjsť dokonca k jej odľahčeniu aby sa vozidlá na R7 dostali zo širšej oblasti bez potreby prejazdu Bajkalskou. Zial nevidno nikde ten úsek ako je vymyslený.

OdoslaťOdoslané: 17. Okt 2009 11:33
od aquila
ono na bajkalskej resp pod pristavnym mostom by sa nic nemenilo, islo by o zkapacitnenie slovnaftskej .. tot vsjo..

OdoslaťOdoslané: 17. Okt 2009 20:48
od rado
Pridal som do monitoringu dva články, ktoré som dnes na tému R7 našiel na webnovinách:

Urýchlenie výstavby komunikácie R7 pomôže Bratislave
:arrow: http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=12582

Pri stavbe R7 je podľa rezortu dopravy výhodnejší variant C
:arrow: http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=12583

Čo sa R7 týka, nie som vôbec v obraze pretože to nesledujem, ale všimol som si, že zatiaľ čo v prvom článku sa píše: "Minister Vážny však odporúča variant C, ktorý si vyžaduje aj výstavbu obchvatu Bratislavy.", tak v druhom článku sa uvádza úplný protiklad: "V porovnaní s variantom A ... nezávisle od výstavby okružnej diaľnice D4 môže byť prevádzkovaný samostatne." a tiež "Variant A nie je bez D4 prevádzkyschopný."

Neviem teda, či to domotali novinári, alebo kto?

OdoslaťOdoslané: 17. Okt 2009 21:47
od aquila
variant A potrebuje D4, variant C ju nepotrebuje .. variant C kazdopadne vyrazne zhorsi situaciu v podanjskych a dlhacoch... kym variant A moze ciastocne odlahcit aj pristavnemu mostu ...

http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=5745

OdoslaťOdoslané: 18. Okt 2009 08:58
od stanog
aquila napísal:ono na bajkalskej resp pod pristavnym mostom by sa nic nemenilo, islo by o zkapacitnenie slovnaftskej .. tot vsjo..

http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=5745


Lenže po vybudovaní tohto úseku R7 na jeho Bratislavskom konci aut pribudne pretože viacerí čo to teraz kvoli slimačiemu tempu a zápcham obchádzajú pôjdu práve po R7. Ono tvrdenie že variant C si vystačí aj bez D4 má aj druhú stranu - o to viac sa zahustia komunikácie napojené na jeho koniec ktoré sú už teraz preťažené. Preto by som bol za variant A aj s priľahlým úsekom D4 nakoľko len takto sa zabezpečí vyšší rozptyl automobilov cez viac ulíc do mesta.
Tu sa hovorí len o probléme pre P. Biskupice, ale aj nadväzné komunikácie (Gagarinova, Slovnaftská ...) už sú na hrane kapacity.

OdoslaťOdoslané: 18. Okt 2009 14:50
od expwy
Presne tak, lenže problém je aj v tom, že štát si povedal, že R7 utnú na D4 a ostatné ich nezaujíma. Mesto ani VÚC nemá na predĺženie Bajkalskej po D4 peniaze a štát to nechce ani kofinancovať. Mesto aj s VÚC nechali v štichu a povedali im, že keď na to niekedy budú mať, nech si to postavajú ako mestskú cestu keď bude niekedy stáť D4. Pri variante A by to museli postaviť naraz, ale keď mesto na to nemá, štát by musel s časťou variantu A postaviť aj časť D4 a tú nemá vôbec pripravenú. Problémy s dotknutým územím Natura 2000 sú len výhovorky, lebo stavba do ňho vôbec nezasahuje a vedie len v jeho blízkosti.

Okrem toho v okolí Miloslavova operujú politici, lobisti a záujmové skupiny, ktorí si nakreslili exit Miloslavov a ďalší privádzač D. Lužná. Ďalej je tam výnosný biznis s pozemkami a to tiež niekomu hraje do karát. Aký to bude mať verejný prínos a čo sa odľahčí resp. viac zaťaží je pre nich druhoradé, hlavné je postaviť hocičo vo variante C, zinkasovať za pozemky a pripojiť svoje územie na R7.

Pri argumente, že variant C zahltí P.Biskupice, Gagarinova a Slovnaftská sú na hrane kapacity, štát povedal nech si mesto tieto komunikácie nejako rozšíri.

V tomto štáte sa nič nerieši komplexne, a každý sa hrá na svojom piesočku, z ktorého sa snaží vyciciať čo najviac, takže to že sa asi bude stavať variant C ma vôbec neprekvapí.

OdoslaťOdoslané: 18. Okt 2009 14:59
od stanog
Starý známy postup, štát namiesto občanov a mestu vyhovie lobistickým skupinám a všetkých ktorí poukážu na to že je to zlé riešenie označí za nepriateľov výstavby a nepostaví nič. Nakoniec keď už doprava bude kolabovať úplne si verejnosť vynúti postaviť hocičo aby sa situácia aspoň trochu zlepšila. Potom sa ešte páni z ministerstva označia za záchrancov situácie.

OdoslaťOdoslané: 19. Okt 2009 15:11
od Lionheart
expwy napísal:Presne tak, lenže problém je aj v tom, že štát si povedal, že R7 utnú na D4 a ostatné ich nezaujíma. Mesto ani VÚC nemá na predĺženie Bajkalskej po D4 peniaze a štát to nechce ani kofinancovať. Mesto aj s VÚC nechali v štichu a povedali im, že keď na to niekedy budú mať, nech si to postavajú ako mestskú cestu keď bude niekedy stáť D4. Pri variante A by to museli postaviť naraz, ale keď mesto na to nemá, štát by musel s časťou variantu A postaviť aj časť D4 a tú nemá vôbec pripravenú. Problémy s dotknutým územím Natura 2000 sú len výhovorky, lebo stavba do ňho vôbec nezasahuje a vedie len v jeho blízkosti.

Okrem toho v okolí Miloslavova operujú politici, lobisti a záujmové skupiny, ktorí si nakreslili exit Miloslavov a ďalší privádzač D. Lužná. Ďalej je tam výnosný biznis s pozemkami a to tiež niekomu hraje do karát. Aký to bude mať verejný prínos a čo sa odľahčí resp. viac zaťaží je pre nich druhoradé, hlavné je postaviť hocičo vo variante C, zinkasovať za pozemky a pripojiť svoje územie na R7.

Pri argumente, že variant C zahltí P.Biskupice, Gagarinova a Slovnaftská sú na hrane kapacity, štát povedal nech si mesto tieto komunikácie nejako rozšíri.

V tomto štáte sa nič nerieši komplexne, a každý sa hrá na svojom piesočku, z ktorého sa snaží vyciciať čo najviac, takže to že sa asi bude stavať variant C ma vôbec neprekvapí.


Uplny suhlas. Okrem toho ma udivuje preco to uz nestoji ked cena bude iba cca 3 mld Sk.

OdoslaťOdoslané: 19. Okt 2009 16:54
od hipi
ja variant C povazujem za dobry. Variant A riesi iba to, ze sa z Bajkalskej vyvedu auta von a prvy exit je niekde za Dunajskou luznou. Toto moc nepovazujem za obsluznost tohoto uzemia, kde kolabuje doprava. Cesty v BA, Rovinke a Dun. Luznej su pretazene hlavne koli dedinam Rovinka, Dun. Luzna, Miloslavov a Alzbetin Dvor, Kalinkovo, Hamuliakovo. Za Dun, Luznou je uz premavka poloprazdna v smere von z BA. Variant A obsluhuje az Samorin a dalej, co prilis nepomoze(o kolko sa znizi premavka v tychto obciach? o 20%?).

Preto variant C povazujem za lepsi, ako variant A.
Predlzenie Bajkalskej po nulty okruh sa da vzdy dobudovat podla povodnych planov.
Variant C ma sirsiu obsluznost uzemia, kedze nejde na juh od vsetkych obci popri BA.

OdoslaťOdoslané: 19. Okt 2009 17:09
od hipi
aby som upresnil, podla clanku na sme.sk

http://ekonomika.sme.sk/c/5067885/pri-s ... ant-c.html

podmienuju variant A dostavbou nulteho okruhu D4, od Rovinky po Ketelec, tj. predlzenie Bajkalskej bude zrejme iba dialnicny privadzac, ktory s R4 asi nema nic spolocne (alebo ak ma, tak sa v tomto neriesi)

OdoslaťOdoslané: 19. Okt 2009 17:11
od aquila
dunajskej luznej a rovinke je jedno, ktory variant bude postaveny, oni cez R7 nepojdu .. cize tvoj argument tymto pada ..

dalej kazde dva km MUK je chore.. ani Rka nejsu tu na to, aby bola pri kazdej doslova dedine MUK ..

D4 neni nutne stavat kvoli R7, keby stat postavil rovno aj predlzenie bajlalskej ako dialnicny privadzac ..

OdoslaťOdoslané: 19. Okt 2009 17:17
od Andrej
Plny suhlas s aquilom. RC ma sluzit na dialkovu dopravu, nie len pre par tisic obyvatelov okolitych obci. A tym, ze odklonis prave tuto dialkovu dopravu + intenzity od samorina+okolia, sa vyrazne odlahci cesta I/63. Variant C vytvori len lievik v BA, variant A je plnohodnotna paralelna komunikacia.

OdoslaťOdoslané: 19. Okt 2009 21:19
od Lionheart
mna napadla jedna vec. ked sa bude realizovat varianta C, nebude blizko tej RC vo vyhlade ... ktora uz by podla poslednych planov mala byt R1 ustiaca na D1 niekde pri Moste?