Stránka 1 z 1

R7 Nové Zámky - Čaka

OdoslaťOdoslané: 30. Jún 2014 12:07
od aquila
nieco z enviroportalu

http://www.enviroportal.sk/sk/eia/detai ... zamky-caka

[album_photo]19324[/album_photo]

Re: R7 Nové Zámky - Čaka

OdoslaťOdoslané: 30. Jún 2014 13:50
od black1
z OPD 2014-2020 to financovane isto nebude, cize pocitam po 2025 sa zacne nieco s tymto usekom

Re: R7 Nové Zámky - Čaka

OdoslaťOdoslané: 14. Júl 2014 14:36
od Andrej
Je mozne, ze tento usek sa nezacne stavat nikdy. R7 ma vyznam max. po NZ, dalej su intenzity zufalo nizke pre stavbu RC a este zufalejsie nizsie IRR, bez zaradenia do akehokolvek TEN-T koridoru.

Re: R7 Nové Zámky - Čaka

OdoslaťOdoslané: 14. Júl 2014 14:42
od pristy27
Tak ona ma vyznam od NZ iba ak by sa napojila na buducu R2 pri LC, jej jednotlive casti medzi NZ a LC (mozno este VK) nemaju velky vyznam co sa intenzit tyka.

Re: R7 Nové Zámky - Čaka

OdoslaťOdoslané: 14. Júl 2014 19:43
od milan_KM
Pretrasovať na Komárno alebo Štúrovo ;-)

Re: R7 Nové Zámky - Čaka

OdoslaťOdoslané: 20. Júl 2014 14:42
od Qwert
Logické by bolo pretrasovať R7 na Štúrovo, aj keď ani tam to nejako nehorí. Iné by to ale bolo, ak by v Štúrove vznikol most, po ktorom by mohla jazdiť kamiónová doprava, to by mohli intenzity začať rásť. Do Komárna stačia preložky I/64.

Re: R7 Nové Zámky - Čaka

OdoslaťOdoslané: 20. Júl 2014 20:29
od ecce
Mne to velmi zmysel nedava - preco by sme mali stavat paralelnu cestu k madarskej dialnici? Mimo lokalky tym skoro nikto neusetri a ta sa mi nezda dostatocna.

Severojuzna dialnica cez Sturovo mozno, ale vo vychodo-zapadnej zmysel nevidim.

Re: R7 Nové Zámky - Čaka

OdoslaťOdoslané: 24. Júl 2014 22:17
od KN.SK
Qwert napísal:Logické by bolo pretrasovať R7 na Štúrovo, aj keď ani tam to nejako nehorí. Iné by to ale bolo, ak by v Štúrove vznikol most, po ktorom by mohla jazdiť kamiónová doprava, to by mohli intenzity začať rásť...

Načo stavať, a zbytočne, dlhočizný most pri Štúrove. Ak, tak dotiahnuť niekedy R7 až k "Šahám" (Nové Zámky - Čaka - Semerovce/Šahy), k budúcej R3, na ktorú sa pripojí niekde pri Semerovciach (Horných alebo Dolných). Aj to, až keď bude postavená R3, tam je len uzučký Ipeľ, ktorý treba preklenúť pre pripojenie sa k maďarskej M2. Načo 2 prechody do Maďarska vzdialené od seba len 40 km (25 km v "poludníkovej" vzdialenosti).

Re: R7 Nové Zámky - Čaka

OdoslaťOdoslané: 25. Júl 2014 06:57
od ecce
Co sa tyka trasovania - ak ano R7, skor by sa mi zdalo logickejsie tahat ju juzne od Novych Zamkov (dalej od R1), takze by obsluhovala vacsie uzemie.

Re: R7 Nové Zámky - Čaka

OdoslaťOdoslané: 25. Júl 2014 08:14
od rastislav5
KN.SK napísal:Načo stavať, a zbytočne, dlhočizný most pri Štúrove. Ak, tak dotiahnuť niekedy R7 až k "Šahám" (Nové Zámky - Čaka - Semerovce/Šahy), k budúcej R3, na ktorú sa pripojí niekde pri Semerovciach (Horných alebo Dolných). Aj to, až keď bude postavená R3, tam je len uzučký Ipeľ, ktorý treba preklenúť pre pripojenie sa k maďarskej M2. Načo 2 prechody do Maďarska vzdialené od seba len 40 km (25 km v "poludníkovej" vzdialenosti).


Argument o vzdialenosti dialnicnych priechodov sa da pouzit aj naopak, tzn. v prospech Sturova a proti Saham. Sam pises, ze Madarsko vyradilo zo svojej siete M81 a dialnicny priechod v Komarne (ako to vidno aj na plane madarskych dialnic z wikipedie http://en.wikipedia.org/wiki/Motorways_ ... 7_2014.png ), preto Sturovo je vhodny dialnicny priechod, aby susedny dialnicny priechod (Rusovce- Rajka) nebol prilis vzdialeny (144 km).
Naopak, Madarsko uvazuje o rychlostnej ceste Salgotarian - Lucenec ako pokracovanie M21 http://www.gazdasag.sk/index.php?option ... a-tarsasag . Potom by prave Sahy boli nadbytocne a zostali by 4 dialnicne hranicne priechody s Madarskom vzdialene od seba priblizne rovnako: Rusovce, Sturovo, Salgotarjan a Milhost.

Ale samozrejme, s kazdym hranicnym priechodom musi suhlasim Slovenska republika a nam zatial viac vyhovuju Sahy.

A este doplnim, ze trasa Salgotarjan - Lucenec - Zvolen - Vrutky je starodavna zeleznicna trasa este z roku 1871: http://de.wikipedia.org/wiki/Bahnstreck ... r%C3%BAtky

Re: R7 Nové Zámky - Čaka

OdoslaťOdoslané: 26. Júl 2014 13:11
od KN.SK
rastislav5 napísal:Argument o vzdialenosti dialnicnych priechodov sa da pouzit aj naopak, tzn. v prospech Sturova a proti Saham. Sam pises, ze Madarsko vyradilo zo svojej siete M81 a dialnicny priechod v Komarne (ako to vidno aj na plane madarskych dialnic z wikipedie http://en.wikipedia.org/wiki/Motorways_ ... 7_2014.png ), preto Sturovo je vhodny dialnicny priechod, aby susedny dialnicny priechod (Rusovce- Rajka) nebol prilis vzdialeny (144 km).
Naopak, Madarsko uvazuje o rychlostnej ceste Salgotarian - Lucenec ako pokracovanie M21 http://www.gazdasag.sk/index.php?option ... a-tarsasag **. Potom by prave Sahy boli nadbytocne a zostali by 4 dialnicne hranicne priechody s Madarskom vzdialene od seba priblizne rovnako: Rusovce, Sturovo, Salgotarjan a Milhost.

Na maďarskej verzii stránky*: http://hu.wikipedia.org/wiki/M21-es_aut ... rsz%C3%A1g :
... Elvetett tervek: Déli autópálya ·M21 ·M76 ·M81, čiže Odmietnuté (zrušené) plány. Ani M21 neplánujú.
Takže sa tiež neuvažuje o prepojení Lučenca so Šalgotarjánom (Šalgov-Tarjany), aspoň z maďarskej strany. (**M21 bola len spomínanou možnou alternatívou k M2, ktorá bola uvedená na stránke gazdasag.sk, a to z prednášky odborného asistenta Istvána Loránda Szakáliho z veľkovaradínskej Partiumskej kresťanskej univerzity (Oradea), ktorú mal 27. mája 2010 v Šamoríne.) [Ani na anglickej verzii stránky nefiguruje M21.]
(* Ktorá je podstránkou tejto hlavnej: http://hu.wikipedia.org/wiki/Magyarorsz ... 1ly%C3%A1i .)

rastislav5 napísal:Ale samozrejme, s kazdym hranicnym priechodom musi suhlasim Slovenska republika a nam zatial viac vyhovuju Sahy.

Šahy vyhovujú nielen Slovensku, ale i EÚ, lebo ležia na trase, ktorá je súčasťou siete TEN-T (M2: Budapešť (M0) – Vacov – Rétság – Hont / R3 Šahy - ... E77).
M10 ani M11, ktoré by mohli "nadväzovať" ďalej niekde pri Štúrove (ST), nie sú v sieti TEN-T. Len treba dúfať, že im neustúpime (zástupcovia SR), ako, žiaľ, už mnohokrát.

PODSTATA BOLA KDE TRASOVAŤ R7. K "ŠAHÁM".
Približne rovnaká dĺžka úsekov BA - DS - NZ - SH/BA - DS - NZ - ST, lenže šahanský je lepšie a efektívnejšie zosieťovaný so slovenskou sieťou D/RC, neostane ako chvostík. Pri Dunaji.

Re: R7 Nové Zámky - Čaka

OdoslaťOdoslané: 28. Nov 2014 07:57
od Peterman
Myslím, ze to tu už niekto v skratke písal. Smerové vedenie R7 by malo obchádzať NZ veľkým oblúkom z juhu, tak ako je to na jednej z variant, aj ďalej v smere na Horné Semerovce by malo ísť možno o kúsok južnejšie. Tak by r-ka obslúžili oveľa lepšie okolie Komárna a Štúrova - južnú časť zapadného Slovenska. Privedeni rýchlostnej cesty severne od NZ by bol vzdialenosť medzi R2-R7 asi 35-45km, t.j. dochádzková vzdialenosť k r-ke by sa v tomto priestore pohybovala v rozmedzí 18-25 km (zavisí od umiestnení MUK) a od juhu by bola dostupňost 45-55 km - cca dvojnásobná. V prípade vedenia R7 južne on NZ by sa dostupnosť z oboch strán takmer vyrovnala a došlo by aj k lepšiemu využitiu dopravného koridoru A obsluznosti územia.

Re: R7 Nové Zámky - Čaka

OdoslaťOdoslané: 30. Júl 2022 21:24
od jarino
Príprava je pozastavená.
Podľa štúdie realizovateľnosti bude postačovať polprofil až po roku 2040.