Stránka 1 z 2

R7 Vypracovanie technickej štúdie

OdoslaťOdoslané: 11. Feb 2005 16:27
od bystrik
Víťazom verejného obstarávania na vypracovanie technickej štúdie R7 sa stal Dopravoprojekt.

http://www.ssc.sk/user/view_page.php?page_id=510

Vznikajú návrhy.

OdoslaťOdoslané: 04. Mar 2005 08:57
od Diaľničiar
Ten 1. návrh je, že by sa zatiaľ postavila "len cesta I. triedy medzi DS-NZ (čo bude aj tak potrebné, ak by sa mala postaviť R7) a po tomto kroku sa R7 a jej výstavba odloží.

Ten 2. návrh je, že by sa začala výstavba obcvhatov okolo 2 miest na tejto trase a RC R7 by sa začala stavať len medzi BA-DS a medzi DS-NZ by sa stavala cesta I. triedy, t.j. R7 by sa zrejme stavala až po dokončení D1, D3, R1, R4 (KE-Milhosť), R5 a po obchvatoch na R2 (ZV-KE). 8)

Diaľničiar aký máš ty názor na R7?

OdoslaťOdoslané: 06. Mar 2005 00:23
od Scotty
Tvoj celkový pohľad je aký, lebo aj od toho sa dá dosť získať vývoj. Nechem ťa preceňovať, ale tá R3 alebo aj D1 a situácia v BA, tak to ti vychádza a zrejme máš veľmi veľa kontaktov nielen na ministerstve. :twisted: To je teda len dobre a ešte lepšie je, že sem prispievaš. :P

Re: Diaľničiar aký máš ty názor na R7?

OdoslaťOdoslané: 06. Mar 2005 14:01
od Diaľničiar
Scotty napísal:Tvoj celkový pohľad je aký, lebo aj od toho sa dá dosť získať vývoj. Nechem ťa preceňovať, ale tá R3 alebo aj D1 a situácia v BA, tak to ti vychádza a zrejme máš veľmi veľa kontaktov nielen na ministerstve. :twisted: To je teda len dobre a ešte lepšie je, že sem prispievaš. :P


Môj názor na RC R7 nemá takmer žiaden vplyv, ale ja nie som za výstavbu tejto RC skôr než bude dokončená D1, D3, R5, R1, R4 (KE-Milhosť), obchvaty na R2 (ZV-KE), obchvaty na R3 od DK-Poľsko a vyriešené v súčasnosti avizované dopravné zámery v meste BA. Okrem toho je nevyhnutné ešte pred kompletnou výstavbou R2, R3, R4 a R6 vyriešiť obchvaty okolo krajských miest ako TT, NR, BB či PO.

RC R7 by mala byť začatá čo sa stavebných prác týka až potom. Dovtedy sa môže pripraviť dokumentácia, vykúpiť pozemky, resp. pripraviť ich majetkovo-právne vysporiadanie a prípadne pripraviť aj rozpočet na túto RC, t.j. nielen koľko bude stáť, ale aj z čoho by sa mala postaviť. A kto by ju mal stavať. Toto sú zásadné otázky, pretože, keby sa plnili cca. pred 5 rokmi, tak už dnes sa mohli postaviť D a RC za viac ako 12 mld.sk aj pri tých plánovaných (a takmer nikdy nesplnených) rozpočtoch na výstavbu diaľničnej siete na Slovensku.

Môje dôvody, prečo by som staval R7 ako poslednú:

Nie je to len preto, že je navrhnutá ako posledná, pretože by sme sa mohli baviť aj o iných RC, ktoré nie sú až také nevyhnutné ako napr. R6 (určite je potrebnejšia R1). Podobne D4 nie je taká dôležitá ako D1.

R7 má aj viacero navrhovaných trás, ale tá základná je BA-DS-NZ-LV-..., takže tohoto by som sa držal aj ja. Najčastejšie argumenty pre výstavbu R7 sú podpora južných okresov, južné Slovensko, regióny s vyššou nezamestnanosťou. To je všetko pravda. Ale sú tu regióny, ktoré majú ešte "väčšiu" pravdu. Okrem toho sú tu argumenty, ktoré sú zavádzajúce a klamlivé, predovšetkým vychádzajú od istej národne orientovanej politickej strany, ktorá pôsobí najmä na juhu SR.

1. Hovoriť o tom, že SR stavia len akýsi severný ťah a na ostatné Slovensko sa zabúda nie je pravda, pretože sa stavia aj R1+R2 (ZV-KE), čo je južný ťah. Hovoriť, že D1 v smere od TT-ZA-CA-... je len vedľajší medzinárodný koridor a že neďaleko už ide tiež paralelná diaľnica (ČR) je veľmi zlý argument, pretože po výstavbe R7 sa táto RC dostáva na takú istú úroveň ako D1 na spomínanom úseku, t.j. v Maďarsku tiež ide súbežne diaľnica. Avšak narozdiel od D1, R7 by takáto bola v celom svojom úseku.

2. Povedať, že diaľničná sieť je na to, aby podporovala rozvoj regiónov, aby znižovala nezamestnanosť, je pravda. Takisto aj tranzitnú dopravu. Ale niekoľko faktov. SR má na severe SR 80% všetkého priemyslu (bez BA) a na juhu SR, teraz myslím oblasť pri RC R7, je rozvinuté najmä poľnohospodárstvo. Kde je treba postaviť diaľnicu? Je jasné, že najprv priemyselné oblasti, čo je D1 a R1. Okrem toho, že je nezamestnanosť na juhu SR od 15-20%, je pravda, ale je aj na Kysuciach, Orave, Gemeri, Spiši, Hornej Nitre. Takže týmto smerom sa uberá diaľničná výstavba na Slovensku, a práve preto sa plánuje (tak ako aj iné RC) RC R7. A to, že medzi ZV-KE je vysoká nezamestnanosť, slabo rozvinutý priemysel a upadajúce poľnohospodárstvo, je katastrofou a v takejto lokalite už sama diaľnica jednoducho nepomáha.

3. Okrem toho sa veľmi často sa uvádza, že na juhu SR je zle rozvinutá aj základná cestná infraštruktúra. To je pravda. Ale je zle rozvinutá aj v BB (predovšetkým oblasť okolo KA a VK), takisto sú zlé cesty v krajoch ako KE či PO. A naviac, na trase RC R7 v úseku BA-DS je podľa mňa kvalitná cesta I.triedy. A potom chýba spojenie medzi DS-NZ a je to zlé aj v smere na LV a tu je otázne pokračovanie a ďalšie napojenie RC R7. Robí sa síce projektová dokumentácia, ale tá sa môže zmeniť, kým sa začne stavať, príkladov z praxe je dosť (D1, R1, R3, R4, ...).

4. A ešte sa zvykne aj oponovať, že cestná infraštruktúra na juhu SR bude najlacnejšia, pretože je to nížina. A ja tvrdím a stojím si za týmto názorom, že najlacnejšia práve v tejto oblasti ani zďaleka nebude. Všetci (feroslav, ...) veľmi tvrdo kritizujete "megalomanské" mosty na D1. Ale v oblasti, kde sú rieky Malý Dunaj, Váh atď. nebude lacná ani len tá cesta I. triedy, nieto ešte RC. Isteže, RC R7 nebude drahšia ako D1, ale tie úseky, kde budú stavané mosty (a bude ich dosť), drahé budú takisto ako napr. v úsekoch TN-ZA. Možno o niečo lacnejšie, ale oveľa nie.

Takže výsledkom by boli 2 južné ťahy a úplne "odstavené" severné Slovensko, východné Slovensko a symbol SR, Tatry a okrem toho aj celá priemyselná zóna pri súčasnej D1 a nielen na nej.

Okrem toho, juh SR je dostatočne rozvíjaný z hľadiska jednotlivých obcí a poľnohospodárstva či turistického ruchu (termálne kupáliská).

Môj názor je len jeden, dostavať D1 za každú cenu čo najrýchlejšie (nie za každú cenu v SKK) aspoň po PP a je len logické, že potom aj po KE a následne po UA. Medzitým aj R1, D3, ...

Názor na R7 mám, aby sa okrem toho, že sa pripraví sama výstavba a zabezpečí sa všetko potrebné k tejto výstavbe, mala by sa postaviť cesta I. tr. medzi DS-NZ. Tá by totižto nielen pomohla rozvoju a doprave v tejto oblasti, ale aj tak by bola nutná, ak by sa mala RC R7 otvoriť a na obe stavby popri tejto trase peniaze naraz nebudú. 8)

OdoslaťOdoslané: 14. Máj 2005 19:38
od Caesar
No, všetko, čo by som napísal a ešte omnoho viac, zhrnul Diaľničiar. Toto je skutočne veľmi dobrý príspevok. 8)

OdoslaťOdoslané: 30. Jún 2005 11:32
od Alexander Velky
RK R7 sa začne aj realizovať najprv zrejme na úseku DS-NZ, kde sa bude stavať zatiaľ na 1/2 profil bez úhrady a bude to zrejme najlepšia cesta na juhu. :lol:

OdoslaťOdoslané: 30. Jún 2005 11:32
od Alexander Velky
Inak plne súhlasím aj s Diaľničiarovým príspevkom, tam už nie je čo dodať. :lol:

OdoslaťOdoslané: 05. Júl 2005 19:04
od Caesar
Tak podľa mojich posledných informácií sa RC R7 začne stavať do r. 2006 na úseku DS-NZ a bude stavaná na 1/2 profil, bez úhrady.

Momentálne by sa mal riešiť finančný harmonogram pre túto stavbu. 8)

OdoslaťOdoslané: 13. Júl 2005 17:12
od Alexander Velky
Finančný harmonogram?

Ak sem príde v r. 2006 vláda bez SMK, tak sa v rámci celej R7 postaví len úsek DS-NZ a R7 skončí v "koši".

Totiž problém je, že SMK vždy dostane len tých 40% na juh, t.j. 25% na R1 a 15% na R2 a keď sa rozhodne stavať R7, tak sa uberie jedine z tých 40%, aj keď sa reálne dáva na D1 70%. :lol:

OdoslaťOdoslané: 07. Aug 2005 22:26
od Lenny
V roce 2002 jsem četl na stránkách SSC nebo min. dopravy, pokud jde o rychlostní silnici v úseku Bratislava - Dunajská Streda - Nové Zámky je známé negativní stanovisko Ministerstva zemědělství SR k vedení této trasy z důvodu ochrany zemědělského půdního fondu. A najednou ji schválí, asi maďarští partneři v koalici zatlačili:-)

OdoslaťOdoslané: 08. Aug 2005 19:27
od Caesar
Lenny napísal:V roce 2002 jsem četl na stránkách SSC nebo min. dopravy, pokud jde o rychlostní silnici v úseku Bratislava - Dunajská Streda - Nové Zámky je známé negativní stanovisko Ministerstva zemědělství SR k vedení této trasy z důvodu ochrany zemědělského půdního fondu. A najednou ji schválí, asi maďarští partneři v koalici zatlačili:-)


Na Slovensku je ministerstvo pôdohospodárstva a to takisto spadá pod SMK, Strana Maďarskej Koalície, takže schvaľovanie bolo ľahké.

Okrem toho však platí to isté, čo aj pre ostatné rýchlostné cesty (RC) a síce, že peniaze na D1 budú vždy min. 60% z celkovej sumy, ktorá bude tvoriť výdavky na diaľničnú výstavbu a toto % stále platí, takže sa "ukrajuje" len z RC R1-R2 na R7. A to je všetko južné Slovensko. Len to SMK nevie akosi pochopiť, presnejšie pre túto stranu je RC R7 skutočným juhom SR. 8)

Spomienky na Diaľničiara

OdoslaťOdoslané: 09. Aug 2005 19:56
od Antimander
R7, táto cesta je na stránke SSC uvedená, avšak pozor, len ako alternatívna trasa R1+R2 (ZV-KE), t.j. náhrada za E571.

Takýchto náhrad je viac na SSC, MDPT aj na vláde. Nie je v pláne budovyť R7 nejako výrazným tempom. Ja osobne som proti tomu, aby sa teraz stavala trasa R7, pretože sú tu prirotnejšie úseky, D1, R1, R2, D3, R3, R4, R6. To samozrejme neznamená, že proti čomu som ja, to sa stavať nebude.

...

Ja osobne si myslím, že cesta medzi DS-NZ nutná je, to áno, bude to zložitý a náročný úsek aj napriek tomu, že je to nížina. Bude tu nutných niekoľko premostení riek. Ale nie som za R na tomto úseku.

Tvrdiť, že tento úsek je prioritný je možné len v rámci tohto úseku, nie v rámci celej SR.


Tento text pochádza zo starého fóra, je ešte od Diaľničiara, Nedeľa 07. 11. 2004

OdoslaťOdoslané: 12. Okt 2005 16:32
od Adaios
RK R7 nema realnu sancu byt dostavana do r. 2020.

Takto to bolo posudene a takto to aj zostava.

Zacne sa s vystavbou useku DS-NZ, ktory by mal byt bez uhrady, ale spravne poznamenal uz Dialniciar (ktory dost vyraznym sposobom priamo zablokoval vystavbu useku od BA v smere na DS ako 1. usek, ktore chcelo presadit politicka strana SMK na Slovensku), ze tu vobec netreba stavat RK a staci postavit len cestu I. triedy DS-NZ a postavit niekolko velkych obchvatov - je to lepsie a lacnejsie riesenie nez RK R7, teda je to efektivna vystavba.

Vyhladovo, po r. 2015 sa moze uvazovat s nejakou zmenou.

RK R7 je aj teraz stavana len z politickych dovodov, ale je spravne, ze sa nestavia na ukor D1, ale na ukor R1, R2, R3 a R4. :wink:

OdoslaťOdoslané: 09. Máj 2006 23:20
od Lenny
Nemáte někdo při sobě technickou studii R7 Bratislava - Lučenec :?:

OdoslaťOdoslané: 03. Júl 2006 14:49
od aquila
tak SMER aj SNS avizovali prehodnetenie juznej trasy... uvidime ako to dopadne.

ale aspon usek NZ - DS by sa urcite hodil aj v polprofile

OdoslaťOdoslané: 03. Júl 2006 20:38
od Dialniciar
aquila napísal:tak SMER aj SNS avizovali prehodnetenie juznej trasy... uvidime ako to dopadne.

ale aspon usek NZ - DS by sa urcite hodil aj v polprofile


Úseku DS-NZ stačí úplne to, čo napísal aj Diaľničiar a tým je cesta I. triedy.

Lebo na čo teraz 1/2 profil R7, ktorý bude zadarmo :?:

OdoslaťOdoslané: 04. Júl 2006 07:16
od Čavo
Dy napísal:Lebo na čo teraz 1/2 profil R7, ktorý bude zadarmo :?:


Túto vetu som nepochopil.

Bolo to myslené tak, že sa postaví cesta I. triedy a potom v budúcnosti sa prehlási (po dostavaní, druhého polprofilu) za R7?

Lenže v tom prípade sú tam dva problémy:
1) cesta I. triedy sa nepostaví zadarmo
2) ak nebude spĺňať parametre pre rýchlostnú komunikáciu (nebude sa stavať priamo ako pol profil), tak je veľka pravdepodobnosť, že ju bude treba prestavať, keď sa bude chcieť postaviť plný profil.

OdoslaťOdoslané: 04. Júl 2006 11:39
od Dialniciar
čavo napísal:
Dy napísal:Lebo na čo teraz 1/2 profil R7, ktorý bude zadarmo :?:


Túto vetu som nepochopil.

Bolo to myslené tak, že sa postaví cesta I. triedy a potom v budúcnosti sa prehlási (po dostavaní, druhého polprofilu) za R7?

Lenže v tom prípade sú tam dva problémy:
1) cesta I. triedy sa nepostaví zadarmo
2) ak nebude spĺňať parametre pre rýchlostnú komunikáciu (nebude sa stavať priamo ako pol profil), tak je veľka pravdepodobnosť, že ju bude treba prestavať, keď sa bude chcieť postaviť plný profil.


Ak sa postaví priamo len 1/2 profil RC R7, tak nebude možné ho spoplatniť, pretože tu neexistuje žiadna paralelná komunikácia. :idea:

Vzhľadom na to, že dnes sa napr. R2 či R3 stavajú na 1/2 profil a je pri nich aj konkrétna cesta, tak sa nielenže spoplatní, ale aj pomôže doprave.

Na úseku DS-NZ teda úplne stačí cesta I. triedy a bude to dobré východisko pre celú RC R7, pretože potom bude možné bez problémov začať stavať 1/2 profil od BA až po NZ popri ceste I. triedy a samozrejmeaj ďalej.

Cesta sa samozrejme nepostaví zadarmo, ... podobne ani R7. :idea:

OdoslaťOdoslané: 04. Júl 2006 13:13
od Čavo
Dy napísal:Na úseku DS-NZ teda úplne stačí cesta I. triedy a bude to dobré východisko pre celú RC R7, pretože potom bude možné bez problémov začať stavať 1/2 profil od BA až po NZ popri ceste I. triedy a samozrejmeaj ďalej.

Cesta sa samozrejme nepostaví zadarmo, ... podobne ani R7. :idea:


Ospravedlňujem sa. Zle som si vysvetlil to zadarmo. Lepšie by sa hodilo nespoplatnený.

Jednu vec teraz prestávam trosku chápať. V čase, keď sa začína vo veľkom uvažovať spoplatnenie nie len dialnic a rýchlostných komunikácií, ale i ciest I. (možno aj II. a III.) triedy, sa mi zdá zbytočné stavať dve cesty v tom istom priestore. (Uvažujem, že tá cesta nebude postavená skôr ako v roku 2010, či kedy sa to majú od kilometra spoplatniť aj osobné automobily.)

Jediný rozdiel v nich bude (možno aj vo výške mýtneho) v obmedzení rýchlostnej cesty s minimálnou konštrukčnou rýchlosťou motorového vozidla (ak sa nemýlim 50km/h, keď sa vyhláška nezmení).

Ale to sú skôr už len také úvahy, čo mi teraz vykĺzlo.

OdoslaťOdoslané: 04. Júl 2006 13:22
od aquila
s tymto nazorom suhlasim, ze aj cesta prvej triedy bude zrejme spoplatnena pre vozidla nad 3,5t, cize absencia paralernej cesty prvej triedy by problem nebol.

OdoslaťOdoslané: 04. Júl 2006 16:37
od Dialniciar
aquila napísal:s tymto nazorom suhlasim, ze aj cesta prvej triedy bude zrejme spoplatnena pre vozidla nad 3,5t, cize absencia paralernej cesty prvej triedy by problem nebol.


Len tam, kde je ale možnosť ísť po diaľničnej sieti, inak je to nezmyselné.

OdoslaťOdoslané: 04. Júl 2006 16:43
od Dialniciar
čavo napísal:Ospravedlňujem sa. Zle som si vysvetlil to zadarmo. Lepšie by sa hodilo nespoplatnený.

Jednu vec teraz prestávam trosku chápať. V čase, keď sa začína vo veľkom uvažovať spoplatnenie nie len dialnic a rýchlostných komunikácií, ale i ciest I. (možno aj II. a III.) triedy, sa mi zdá zbytočné stavať dve cesty v tom istom priestore. (Uvažujem, že tá cesta nebude postavená skôr ako v roku 2010, či kedy sa to majú od kilometra spoplatniť aj osobné automobily.)

Jediný rozdiel v nich bude (možno aj vo výške mýtneho) v obmedzení rýchlostnej cesty s minimálnou konštrukčnou rýchlosťou motorového vozidla (ak sa nemýlim 50km/h, keď sa vyhláška nezmení).

Ale to sú skôr už len také úvahy, čo mi teraz vykĺzlo.


Mýtny systém pre osobné autá bude v platnosti po r. 2010, avšak len na diaľničnej sieti.

Nákladné autá budú mať spoplatnené tie cesty, ktoré vedú v blízkosti diaľničnej sieti, či ktoré vedú obchvatom okolo miest a obcí (teda cesta cez obec bude spoplatnená, aby sa využíval obchvat).

SR nemá na to stavať dnes R7, ktorá bude medzi R1+R2 a diaľnicou v Maďarsku. Na čistý tranzit a presun z mesta BA do mesta KE nebude tak skoro využívaná R7 (+koniec R2) a preto je práveže dnes úplným nezmyslom stavať drahšiu RC R7 1/2 profil na mieste, kde chýba akákoľvek cesta. Pretože cesta I. triedy bude kvalitnou alternatívou pre región a bude predsa len lacnejšia.

Na trase R7 treba doriešiť všetky chýbajúce cestné úseky a zlepšiť ostatné cestné úseky, t.j. dobudovať priamo cesty I. triedy, opraviť súčasné cesty I. triedy a všetky ostatné cesty prebudovať min. na cesty II. triedy a tie súčasné opraviť.

Keď bude tento krok uskutočnený a nebude postačovať táto trasa, tak bude čas začať realizovať RC R7 dĺžke min. BA-NZ-R3 na 1/2 profil.

Jednoducho sa nezhodneme, nič viac a je zbytočné to ďalej rozoberať.

OdoslaťOdoslané: 11. Okt 2006 12:06
od Dialniciar
Projektová príprava rýchlostnej cesty Bratislava – Nové Zámky – Lučenec

Rýchlostná cesta Bratislava – Nové Zámky – Lučenec, pod pracovným označením R7 bude mať celkovú dĺžku 234 km a je v prvej etape pripravovaná v kategórii R 11,5/100 s výhľadovou možnosťou na rozšírenie na kategóriu R 22,5/100.

Investorská príprava bola začatá v úseku Dunajská Streda – Nové Zámky v dĺžke 42 km. Tento úsek je označený ako prioritný. Je ukončené posúdenie trasy z hľadiska jej vplyvov na životné prostredie, záverečné stanovisko MŽP SR bolo vydané v roku 1998. V roku 2004 bude vypracovaná dokumentácia k vydaniu územného rozhodnutia na prvú stavbu úseku Dunajská Streda – Trstice v dĺžke 15 km.

Spracováva sa technická štúdia na koordináciu napojenia rýchlostnej cesty R7 na diaľnicu D4 na území Bratislava.

Stav z r. 2004, informácie z MDPT.

... moje informácie ...

OdoslaťOdoslané: 22. Dec 2006 11:54
od Dialniciar
Potrebných 60 mil. SKK v r. 2007 nebude vyčlenených. Najprv nemali byť vôbec, teraz po silných tlakoch SMK to vyzerá byť aspoň na 1/5.

OdoslaťOdoslané: 20. Jún 2007 15:36
od mapman
http://www.dialnice.info/viewtopic.php?p=46572#46572

Toto je dobrá myšlienka, do budúcna a je treba ju dobre premyslieť kade presne a v akých parametroch. A zistiť či je to pre smer na Ukrajinu atraktívne lebo hneď vedľa je maďarská M1 a M3 a na severe bude naša D1 ktorá však nenadväzuje rozumne na ČR v smere západ východ, to je zatiaľ veľký nedostatok...