Stránka 1 z 11
R7 vseobecne
Odoslané:
09. Sep 2007 12:20
od aquila
osobne si myslim, ze tymto prehlasenim SMK robi R7 len medvediu sluzbu
pritom tato cesta by nesluzila len madarom.. vsak je ich tam len asi 20% ...
http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=7888p.s. tu prosim diskutujte len o R7 vo vseobecnej rovine... pre jednotlive useky su samostatne thready
Odoslané:
08. Dec 2007 11:19
od i15
Podla mojho nazoru ma R7 vyznam len po Nove Zamky. Za nimi skoro nic nie je, len dediny, takze stacia obchvaty na I/75. A R7 ako skratka na trase BA-KE? Cez ZV je to 405km, po R7 by sa trasa skratila na cca 380, co nie je ziadna velka vyhra
Odoslané:
08. Dec 2007 12:11
od Andrej
R7 sa nema stavat ani tak kvoli skrateniu cesty z BA do KE, ako skor odlahceniu R1, ktora sa bude stale viac a viac zaplnat. Je vsak pravda, ze narastajucou vzdialenostou od BA sa jej vyznam znizuje.
Za NZ mas este Levice a cely region ma takmer 500 000 obyvatelov.
Inac ja by som bol radsej, keby sa stavala v parametroch dialnice a cela R7+R2 LC-KE by bola ako D5 (alebo Dx)
Odoslané:
08. Dec 2007 12:16
od i15
Levice budu mat R1 a dialnica nemusi viest vsade - napriklad ani oblast okolo Vranova dialnicu mat nebude, ale bude dobre napojena na D1.
Juzna D5 by bola samozrejme fajn, ale rad by som sa jej aj dozil
Pre zaciatok staci, aby sa tie polovicne profily na juhu stavali sirsie, nech sa z toho da urobit aspon R24,5
Odoslané:
08. Dec 2007 12:26
od Andrej
Prave Vranov je blby priklad, lebo tam je vyhladovo planovana RC PO-HE-Ukrajina
Oblast Podunajskej niziny v okoli NZ a Levic ma vysoku hustotu obyvatelstva. Zatial ma pomerne dobru cestnu siet, ale ziadnu rychlu a kapacitnu komunikaciu. Levice budu sice obsluzene R1, ale opät to len zatazi usek medzi TT a NR a zaroven D1 BA-TT
Odoslané:
08. Dec 2007 12:33
od devil
Cez ZV je to 405km, po R7 by sa trasa skratila na cca 380, co nie je ziadna velka vyhra
je lepsie to pocitat od BA-senecka ako zaciatku BA kde sa uz da odbocit priamo do mesta. cize potom to vychadza menej ako 405 km, BA-ZV 180 km a ZV-KE 210 km, cize 390 km.
co sa tyka odlahcenia R1 tam budu problemom 2 useky, pred NR, co sa da riesit zlepsenim I/62 a ZH-ZV, kde by sa to malo riesit tak aby tadial nesla R3 prip. ani R2.
Odoslané:
08. Dec 2007 12:44
od i15
Andrej napísal:Prave Vranov je blby priklad, lebo tam je vyhladovo planovana RC PO-HE-Ukrajina
Po roku 2050 ci kedy
Inak RC na useku Snina-UA by bola skutocnou dialnicou do hor a luk... tam je vazne koniec sveta
Aj keby bola Ukrajina v EU.
Oblast Podunajskej niziny v okoli NZ a Levic ma vysoku hustotu obyvatelstva. Zatial ma pomerne dobru cestnu siet, ale ziadnu rychlu a kapacitnu komunikaciu. Levice budu sice obsluzene R1, ale opät to len zatazi usek medzi TT a NR a zaroven D1 BA-TT
no nie som to ja, kto tvrdi, ze je lacnejsie rozsirovat BA-TT na 4+4 a TT-NR na 3+3 nez stavat paralelnu RC...
Odoslané:
08. Dec 2007 12:46
od aquila
rozsirit na 3+3 BA-TT je docela lacne, ale na 4+4 by uz bolo hodne drahe ..
dovtedy sa bude musiet rozsirit stara senecka a byt R7
Odoslané:
08. Dec 2007 17:42
od mirkobb
Existuje nejaka studia(statistika),alebo sa to uz na tychto strankach niekde(niekedy v nejakom vlakne spominalo) v ktorej by bolo exaktne zdokumentovane, aky je podiel aut iducich v smere na NR a dalej juznou vetvou trebars na KE,ZV,(RK, PD, atd.) na celkovych intenzitach medzi BA a TT. Mozno by prave existencia cesty 2x2 medzi BA a Seredou vyrazne odlahcila D1 v useku BA-TT..? Za zmienku stoji, ze ta cesta by musela byt s normalnym povrchom ako je na ostatnych R a D cestach (teda asfalt, suvisly CB kryt), pretoze vela ludi najazdi zo Serede na Senec a dalej do BA prave kvôli tym "panelom" a sparami medzi nimi a preto volia radsej zachadzku az k TT pre ciel BA(Wien), pricom ta zachadzka (okolo 5,5 km) nie je az tak moc, ale pri existencii spominanej cesty sa da usudzovat, ze mozno az 95% aut v smere od NR do BA a opacne by uz k TT nejazdilo, takze by sa vyrazne useku BA-TT ulavilo do tej miery, ze nejake rozsirovanie na 3+3 by ani v najblizsom horizonte 5-8 rokov nebolo potrebne. Takze, znovu otazka do fora, aky je asi podiel spominany na zaciatku tohto prispevku?
Odoslané:
08. Dec 2007 18:06
od devil
vieme iba tolko ze pred X je na D1 43.981 intenzita (teda bola v 2005), dalej ze na NR je to 27.518 na TN je to 23.661 a do TT 19.174. to ze z tohoto kolko aut kam smeruje sa nevie. nic exaktne. ale aj s toho je dost vidni ze -zrejme- smer BA-NR je ten najfrekvetovanejsi.
Odoslané:
09. Dec 2007 10:34
od sorgo
Ja si pamatam, ze niekde sa tu spominalo cca 2000 aut, ktore chodia smerom KE-BA, ze kvoli tym zopar sa neoplati stavat dialnicu, ze D1 ma obluhovat cele Slovesnko.
Odoslané:
09. Dec 2007 10:52
od Andrej
Samotna R7 sa vobec nestavia len kvoli spojeniu BA a KE. Prvorady vyznam je obsluzenie juznych uzemi
A malokto si to uvedomuje, ale na JV ani V nevedie z BA ziadna RC, hoci teren je tu lahky.
Odoslané:
09. Dec 2007 11:22
od devil
akych konkretne ?
Odoslané:
09. Dec 2007 11:58
od Dialniciar
Len pár faktov, ...
Peáž na ZH-ZV sa odstráni, ak bude R2 od TN po ZH a R1 od ZV po KE a R3 cez BB. Už to nebudú peáže, ale úseky, kde možno bude treba časom rozšíriť na 3+3 pruhy.
R7 nemôže spojiť BA a KE, pretože v KE nekončí.
D1 BA-TT 4+4 pruhy a TT-NR 3+3 pruhy raz príde a nepomôžu tomu ani všetky ostatné RC postavené južnejšie.
Tvrdiť, že Podunajská oblasť má dobrú cestnú sieť je maximálne zavádzajúce. Žiadna kapacitná cesta. Málo ciest I. triedy v smere západ-východ, veľa ciest II. a III. triedy, ktoré majú nespevnené krajnice a sú to hlavné spojnice miest.
VT diaľnicu mať nebude. Ale bude mať v rámci D1 diaľničný privádzač, ktorý od MI pôjde na HE a odbočí aj na VT. Na projekte sa pracuje. VT možno raz bude mať RC, ale ráta sa s ňou výhľadovo. Ak bude D1 celá až po UA + privádzače k HE a VT, tak stačí zlepšiť sieť ciest I. triedy.
Z BA na JV a V pôjde D4.
Odoslané:
09. Dec 2007 12:08
od Andrej
devil napísal:akych konkretne ?
DS, NZ, Levice + vsetky obce naokolo. Obyvatelov je tu dost
Ja nehovorim, ze R7 treba urychlene budovat, ale aspon usek Ba-Samorin a DS-NZ by sa mohol zacat budovat. A do r. 2015 (resp. po dokonceni D1 po KE) mat aspon rozostavany usek az po Levice.
Odoslané:
09. Dec 2007 12:55
od aquila
usek BA - pristavny rovinka - DS - NZ je podla aj docela nutny .. po rovinku minimalne z dovodu D4 .. resp v dobe R4 by uz ta cast R7 mala byt hotova ..
Odoslané:
09. Dec 2007 13:34
od Dialniciar
aquila napísal:usek BA - pristavny rovinka - DS - NZ je podla aj docela nutny .. po rovinku minimalne z dovodu D4 .. resp v dobe R4 by uz ta cast R7 mala byt hotova ..
A čo s tým má R4
Ten kúsok na maďarské hranice mal byť otvorený v r. 2006 a ešte sa ani nestavia.
Odoslané:
09. Dec 2007 14:01
od aquila
nic, je to preklep
Odoslané:
09. Dec 2007 18:27
od devil
praveze podunajska oblast je na tom celkom dobre, najlepsia cesta I. triedy v SR je podla mojho nazoru BA-KN a tiez KN-NZ. ostatne (na Zeliezovce a Sturovo) su take ako hociktore ine cesty so 7,5 m sirkou pre 2-3.000 aut denne.
co sa tyka R7 a LV som skepticky lebo LV patri do spadoveho uzemia NR. ostavaju DS (co je este spadova oblast BA) a NZ co je tak do 100 km od BA. takze R7 ako R7 vyznam nema. vyznam ma npr. ako D5 - vyhladovo.
Odoslané:
09. Dec 2007 18:37
od i15
Andrej napísal:devil napísal:akych konkretne ?
DS, NZ, Levice + vsetky obce naokolo. Obyvatelov je tu dost
Ja nehovorim, ze R7 treba urychlene budovat, ale aspon usek Ba-Samorin a DS-NZ by sa mohol zacat budovat. A do r. 2015 (resp. po dokonceni D1 po KE) mat aspon rozostavany usek az po Levice.
hm no dobre a co potom od Levic po Lucenec?
mne ide len o to, ze keby sa menej planovalo, mozno by sa viacej stavalo
Odoslané:
09. Dec 2007 18:46
od Andrej
devil napísal:praveze podunajska oblast je na tom celkom dobre, najlepsia cesta I. triedy v SR je podla mojho nazoru BA-KN a tiez KN-NZ. ostatne (na Zeliezovce a Sturovo) su take ako hociktore ine cesty so 7,5 m sirkou pre 2-3.000 aut denne.
co sa tyka R7 a LV som skepticky lebo LV patri do spadoveho uzemia NR. ostavaju DS (co je este spadova oblast BA) a NZ co je tak do 100 km od BA. takze R7 ako R7 vyznam nema. vyznam ma npr. ako D5 - vyhladovo.
Lenze napr. usek BA-Samorin ma intenzity takmer 30 000 voz./den, denne su tam velke zapchy
takisto byva uplne preplnena cesta GA-SA-NZ, a ta je miestami velmi uzka
Nova cesta DS-NZ by ju velmi odlahcila a zaroven by znacne urychlila dopravu tymto smerom. Preto vravim, na zaciatok by v pohode stacili tieto useky R7, neskor suvisly usek po Levice a este neskor to dotiahnut az po Lucenec. S tou D5 plne suhlasim, nech sa to stavia ako 1/2 profil D.
Odoslané:
09. Dec 2007 18:48
od Andrej
i15 napísal:mne ide len o to, ze keby sa menej planovalo, mozno by sa viacej stavalo
keby sa viac planovalo a vyhradili by sa koridory pre infrastrukturu na dlhe roky dopredu, velmi velke peniaze by sa usetrili.
A keby sa planovalo menej, zase tu mame same ciastocne riesenia
Odoslané:
09. Dec 2007 19:41
od devil
BA-Samorin ma intenzity takmer 30 000 voz./den
nono. upresnime to na 15-20.000 co je samozrejme dost. pokial by bola D5 vyhladovo niekedy koncom dalsieho 10rocia tak na tomto useku by bolo najlepsie mat 2+2 cestu I. triedy ktora by mohla byt skor. cestu GA-SA-NZ nevidim tak tragicky, ma daleko od toho aby bola preplnena. usek GA-SA je 9,5-10,5m, scasti aj SA-NZ a aj zvysok je akceptovatelny. urcite treba riesit obchvat GA co najrychlejsie. velka vyhoda tejto oblasti celkovo je ze stupania tam prakticky nie su.
Odoslané:
09. Dec 2007 22:07
od Andrej
Dalo by sa to riesit aj tak, ako si napisal. ALE - narast intenzit by stale pokracoval, z 1-2 ciastocnych rieseni by bolo 5-6 a nakoniec by sa D5 aj tak stavat musela. Preto si myslim, ze je lepsie postavit jej casti uz skor.
Inac, BA-Samorin mala v r. 2005 vyse 20 tis. voz./den, po Dun.Luznu je to dnes uz okolo 30.000. Podobny narast bol aj smerom na Stupavu a PK
Odoslané:
16. Jan 2008 20:07
od 007toso007
ked D5 je tvoj navrh , kde by sa mala podla teba stavat ?