R7 vseobecne

Bratislava (križovatka s D1) – Ivanka pri Dunaji – križovatka s D4 – Dunajská Streda – Nové Zámky – Veľký Krtíš – Lučenec – križovatka s R2

Moderátor: Moderátori

R7 vseobecne

Odoslaťod aquila » 09. Sep 2007 12:20

osobne si myslim, ze tymto prehlasenim SMK robi R7 len medvediu sluzbu :roll: pritom tato cesta by nesluzila len madarom.. vsak je ich tam len asi 20% ...

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=7888

p.s. tu prosim diskutujte len o R7 vo vseobecnej rovine... pre jednotlive useky su samostatne thready ;)
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod i15 » 08. Dec 2007 11:19

Podla mojho nazoru ma R7 vyznam len po Nove Zamky. Za nimi skoro nic nie je, len dediny, takze stacia obchvaty na I/75. A R7 ako skratka na trase BA-KE? Cez ZV je to 405km, po R7 by sa trasa skratila na cca 380, co nie je ziadna velka vyhra
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Odoslaťod Andrej » 08. Dec 2007 12:11

R7 sa nema stavat ani tak kvoli skrateniu cesty z BA do KE, ako skor odlahceniu R1, ktora sa bude stale viac a viac zaplnat. Je vsak pravda, ze narastajucou vzdialenostou od BA sa jej vyznam znizuje.
Za NZ mas este Levice a cely region ma takmer 500 000 obyvatelov.

Inac ja by som bol radsej, keby sa stavala v parametroch dialnice a cela R7+R2 LC-KE by bola ako D5 (alebo Dx) :)
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Odoslaťod i15 » 08. Dec 2007 12:16

Levice budu mat R1 a dialnica nemusi viest vsade - napriklad ani oblast okolo Vranova dialnicu mat nebude, ale bude dobre napojena na D1.

Juzna D5 by bola samozrejme fajn, ale rad by som sa jej aj dozil ;) Pre zaciatok staci, aby sa tie polovicne profily na juhu stavali sirsie, nech sa z toho da urobit aspon R24,5
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Odoslaťod Andrej » 08. Dec 2007 12:26

Prave Vranov je blby priklad, lebo tam je vyhladovo planovana RC PO-HE-Ukrajina ;)
Oblast Podunajskej niziny v okoli NZ a Levic ma vysoku hustotu obyvatelstva. Zatial ma pomerne dobru cestnu siet, ale ziadnu rychlu a kapacitnu komunikaciu. Levice budu sice obsluzene R1, ale opät to len zatazi usek medzi TT a NR a zaroven D1 BA-TT :wink:
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Odoslaťod devil » 08. Dec 2007 12:33

Cez ZV je to 405km, po R7 by sa trasa skratila na cca 380, co nie je ziadna velka vyhra


je lepsie to pocitat od BA-senecka ako zaciatku BA kde sa uz da odbocit priamo do mesta. cize potom to vychadza menej ako 405 km, BA-ZV 180 km a ZV-KE 210 km, cize 390 km.

co sa tyka odlahcenia R1 tam budu problemom 2 useky, pred NR, co sa da riesit zlepsenim I/62 a ZH-ZV, kde by sa to malo riesit tak aby tadial nesla R3 prip. ani R2.
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod i15 » 08. Dec 2007 12:44

Andrej napísal:Prave Vranov je blby priklad, lebo tam je vyhladovo planovana RC PO-HE-Ukrajina ;)


Po roku 2050 ci kedy ;) Inak RC na useku Snina-UA by bola skutocnou dialnicou do hor a luk... tam je vazne koniec sveta :) Aj keby bola Ukrajina v EU.


Oblast Podunajskej niziny v okoli NZ a Levic ma vysoku hustotu obyvatelstva. Zatial ma pomerne dobru cestnu siet, ale ziadnu rychlu a kapacitnu komunikaciu. Levice budu sice obsluzene R1, ale opät to len zatazi usek medzi TT a NR a zaroven D1 BA-TT :wink:


no nie som to ja, kto tvrdi, ze je lacnejsie rozsirovat BA-TT na 4+4 a TT-NR na 3+3 nez stavat paralelnu RC...
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Odoslaťod aquila » 08. Dec 2007 12:46

rozsirit na 3+3 BA-TT je docela lacne, ale na 4+4 by uz bolo hodne drahe ..

dovtedy sa bude musiet rozsirit stara senecka a byt R7 ;)
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod mirkobb » 08. Dec 2007 17:42

Existuje nejaka studia(statistika),alebo sa to uz na tychto strankach niekde(niekedy v nejakom vlakne spominalo) v ktorej by bolo exaktne zdokumentovane, aky je podiel aut iducich v smere na NR a dalej juznou vetvou trebars na KE,ZV,(RK, PD, atd.) na celkovych intenzitach medzi BA a TT. Mozno by prave existencia cesty 2x2 medzi BA a Seredou vyrazne odlahcila D1 v useku BA-TT..? Za zmienku stoji, ze ta cesta by musela byt s normalnym povrchom ako je na ostatnych R a D cestach (teda asfalt, suvisly CB kryt), pretoze vela ludi najazdi zo Serede na Senec a dalej do BA prave kvôli tym "panelom" a sparami medzi nimi a preto volia radsej zachadzku az k TT pre ciel BA(Wien), pricom ta zachadzka (okolo 5,5 km) nie je az tak moc, ale pri existencii spominanej cesty sa da usudzovat, ze mozno az 95% aut v smere od NR do BA a opacne by uz k TT nejazdilo, takze by sa vyrazne useku BA-TT ulavilo do tej miery, ze nejake rozsirovanie na 3+3 by ani v najblizsom horizonte 5-8 rokov nebolo potrebne. Takze, znovu otazka do fora, aky je asi podiel spominany na zaciatku tohto prispevku?
Obrázok používateľa
mirkobb
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 99
Založený: 18. Máj 2005 13:11
Bydlisko: BB, Praha

Odoslaťod devil » 08. Dec 2007 18:06

vieme iba tolko ze pred X je na D1 43.981 intenzita (teda bola v 2005), dalej ze na NR je to 27.518 na TN je to 23.661 a do TT 19.174. to ze z tohoto kolko aut kam smeruje sa nevie. nic exaktne. ale aj s toho je dost vidni ze -zrejme- smer BA-NR je ten najfrekvetovanejsi.
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod sorgo » 09. Dec 2007 10:34

Ja si pamatam, ze niekde sa tu spominalo cca 2000 aut, ktore chodia smerom KE-BA, ze kvoli tym zopar sa neoplati stavat dialnicu, ze D1 ma obluhovat cele Slovesnko.
Obrázok používateľa
sorgo
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 949
Obrázky: 19
Založený: 17. Okt 2005 14:20
Bydlisko: KE

Odoslaťod Andrej » 09. Dec 2007 10:52

Samotna R7 sa vobec nestavia len kvoli spojeniu BA a KE. Prvorady vyznam je obsluzenie juznych uzemi ;) A malokto si to uvedomuje, ale na JV ani V nevedie z BA ziadna RC, hoci teren je tu lahky.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Odoslaťod devil » 09. Dec 2007 11:22

akych konkretne ?
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod Dialniciar » 09. Dec 2007 11:58

Len pár faktov, ... :arrow:

Peáž na ZH-ZV sa odstráni, ak bude R2 od TN po ZH a R1 od ZV po KE a R3 cez BB. Už to nebudú peáže, ale úseky, kde možno bude treba časom rozšíriť na 3+3 pruhy.

R7 nemôže spojiť BA a KE, pretože v KE nekončí. :arrow:

D1 BA-TT 4+4 pruhy a TT-NR 3+3 pruhy raz príde a nepomôžu tomu ani všetky ostatné RC postavené južnejšie.

Tvrdiť, že Podunajská oblasť má dobrú cestnú sieť je maximálne zavádzajúce. Žiadna kapacitná cesta. Málo ciest I. triedy v smere západ-východ, veľa ciest II. a III. triedy, ktoré majú nespevnené krajnice a sú to hlavné spojnice miest.

VT diaľnicu mať nebude. Ale bude mať v rámci D1 diaľničný privádzač, ktorý od MI pôjde na HE a odbočí aj na VT. Na projekte sa pracuje. VT možno raz bude mať RC, ale ráta sa s ňou výhľadovo. Ak bude D1 celá až po UA + privádzače k HE a VT, tak stačí zlepšiť sieť ciest I. triedy.

Z BA na JV a V pôjde D4. :wink:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Andrej » 09. Dec 2007 12:08

devil napísal:akych konkretne ?

DS, NZ, Levice + vsetky obce naokolo. Obyvatelov je tu dost 8)
Ja nehovorim, ze R7 treba urychlene budovat, ale aspon usek Ba-Samorin a DS-NZ by sa mohol zacat budovat. A do r. 2015 (resp. po dokonceni D1 po KE) mat aspon rozostavany usek az po Levice.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Odoslaťod aquila » 09. Dec 2007 12:55

usek BA - pristavny rovinka - DS - NZ je podla aj docela nutny .. po rovinku minimalne z dovodu D4 .. resp v dobe R4 by uz ta cast R7 mala byt hotova ..
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod Dialniciar » 09. Dec 2007 13:34

aquila napísal:usek BA - pristavny rovinka - DS - NZ je podla aj docela nutny .. po rovinku minimalne z dovodu D4 .. resp v dobe R4 by uz ta cast R7 mala byt hotova ..


A čo s tým má R4 :?: Ten kúsok na maďarské hranice mal byť otvorený v r. 2006 a ešte sa ani nestavia.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod aquila » 09. Dec 2007 14:01

nic, je to preklep
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod devil » 09. Dec 2007 18:27

praveze podunajska oblast je na tom celkom dobre, najlepsia cesta I. triedy v SR je podla mojho nazoru BA-KN a tiez KN-NZ. ostatne (na Zeliezovce a Sturovo) su take ako hociktore ine cesty so 7,5 m sirkou pre 2-3.000 aut denne.

co sa tyka R7 a LV som skepticky lebo LV patri do spadoveho uzemia NR. ostavaju DS (co je este spadova oblast BA) a NZ co je tak do 100 km od BA. takze R7 ako R7 vyznam nema. vyznam ma npr. ako D5 - vyhladovo.
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod i15 » 09. Dec 2007 18:37

Andrej napísal:
devil napísal:akych konkretne ?

DS, NZ, Levice + vsetky obce naokolo. Obyvatelov je tu dost 8)
Ja nehovorim, ze R7 treba urychlene budovat, ale aspon usek Ba-Samorin a DS-NZ by sa mohol zacat budovat. A do r. 2015 (resp. po dokonceni D1 po KE) mat aspon rozostavany usek az po Levice.


hm no dobre a co potom od Levic po Lucenec?

mne ide len o to, ze keby sa menej planovalo, mozno by sa viacej stavalo :roll:
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Odoslaťod Andrej » 09. Dec 2007 18:46

devil napísal:praveze podunajska oblast je na tom celkom dobre, najlepsia cesta I. triedy v SR je podla mojho nazoru BA-KN a tiez KN-NZ. ostatne (na Zeliezovce a Sturovo) su take ako hociktore ine cesty so 7,5 m sirkou pre 2-3.000 aut denne.

co sa tyka R7 a LV som skepticky lebo LV patri do spadoveho uzemia NR. ostavaju DS (co je este spadova oblast BA) a NZ co je tak do 100 km od BA. takze R7 ako R7 vyznam nema. vyznam ma npr. ako D5 - vyhladovo.


Lenze napr. usek BA-Samorin ma intenzity takmer 30 000 voz./den, denne su tam velke zapchy :wink: takisto byva uplne preplnena cesta GA-SA-NZ, a ta je miestami velmi uzka :wink: Nova cesta DS-NZ by ju velmi odlahcila a zaroven by znacne urychlila dopravu tymto smerom. Preto vravim, na zaciatok by v pohode stacili tieto useky R7, neskor suvisly usek po Levice a este neskor to dotiahnut az po Lucenec. S tou D5 plne suhlasim, nech sa to stavia ako 1/2 profil D.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Odoslaťod Andrej » 09. Dec 2007 18:48

i15 napísal:mne ide len o to, ze keby sa menej planovalo, mozno by sa viacej stavalo :roll:

keby sa viac planovalo a vyhradili by sa koridory pre infrastrukturu na dlhe roky dopredu, velmi velke peniaze by sa usetrili.
A keby sa planovalo menej, zase tu mame same ciastocne riesenia :roll:
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Odoslaťod devil » 09. Dec 2007 19:41

BA-Samorin ma intenzity takmer 30 000 voz./den


nono. upresnime to na 15-20.000 co je samozrejme dost. pokial by bola D5 vyhladovo niekedy koncom dalsieho 10rocia tak na tomto useku by bolo najlepsie mat 2+2 cestu I. triedy ktora by mohla byt skor. cestu GA-SA-NZ nevidim tak tragicky, ma daleko od toho aby bola preplnena. usek GA-SA je 9,5-10,5m, scasti aj SA-NZ a aj zvysok je akceptovatelny. urcite treba riesit obchvat GA co najrychlejsie. velka vyhoda tejto oblasti celkovo je ze stupania tam prakticky nie su.
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod Andrej » 09. Dec 2007 22:07

Dalo by sa to riesit aj tak, ako si napisal. ALE - narast intenzit by stale pokracoval, z 1-2 ciastocnych rieseni by bolo 5-6 a nakoniec by sa D5 aj tak stavat musela. Preto si myslim, ze je lepsie postavit jej casti uz skor. :)

Inac, BA-Samorin mala v r. 2005 vyse 20 tis. voz./den, po Dun.Luznu je to dnes uz okolo 30.000. Podobny narast bol aj smerom na Stupavu a PK :wink:
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Odoslaťod 007toso007 » 16. Jan 2008 20:07

ked D5 je tvoj navrh , kde by sa mala podla teba stavat ?
Obrázok používateľa
007toso007
diskutujúci
 
Príspevky: 120
Obrázky: 13
Založený: 31. Dec 2007 13:59
Bydlisko: Spišská Nová Ves

Ďalšia

Naspäť na R7

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 1 hosť.