Stránka 6 z 11

Re: R7 vseobecne

OdoslaťOdoslané: 22. Jan 2014 18:16
od Kanky
ide o to, ze u nas sa cesty I.tr. nestavaju, to, co sa akoze robi, tak to je kvapka v mori, vsetko sa rusi, presuva...rozsirenie I/63, to bolo take vychodisko z nudze, ktore prislo aj tak neskoro a prakticky sa da povedat, ze je to len rozsirenie povodnej cesty doslova o par cm a premalovanie, cize take nieco keby sa robilo dlhsie, tak uz potom neviem...co z toho, ze sa pripravuje I/18, ked realne sa tam nic nerobi, ani robit nebude...
by som velmi chcel vediet, ze kolko km ciest I.tr. sa postavilo za povedzme poslednych 15 rokov...a mozno lepsie je nevediet to, nech sa zbytocne nerozculujeme :twisted:

Re: R7 vseobecne

OdoslaťOdoslané: 22. Jan 2014 18:22
od Kanky
DrX napísal:Mne sa zda, ze na Slovensku je standardom, cakat desatrocia na D/RC (Visnove :-) ). Takze v tom ziaden problem nevidim. Urcite je lepsie ak sa naplanuje poriadna Rka a to sa postupne aj urobi, nez ze sa zacne robit nejaka jednotka, ktora ked sa nahodou o 10 rokov dokonci, tak uz nebude postacovat.

to som teda necakal, ale naozaj aspon v tomto s tebou suhlasim :D stale plati to, ze na nejaku jednoduchu Rku je vacsi tlak ako na reko ci nove jednicky

Re: R7 vseobecne

OdoslaťOdoslané: 22. Jan 2014 18:29
od Andrej
Nestavaju sa, pretoze vsetci a vsade cakaju spasonosne na D alebo R. A tak isto hlupo boli nastavene projekty v eurofondoch.

Mozem samozrejme spomenut aj ine pozitivne priklady - I/59 DK (malo sa podla teba cakat 10-20 rokov na R3?), I/50 Ruzova Osada (este sa sice nezacalo, ale R2 je v nedohladne), I/65 Kremnicke Bane ci reko betonky (detto).

Mas pravdu, ze sa na cestach I. tr. dokopy nic nepostavilo, a prave to je ten problem, ktory musime pochopit a tento stav realne zmenit. V CR to pochopili uz davno a vysledky su vynikajuce.

Re: R7 vseobecne

OdoslaťOdoslané: 22. Jan 2014 19:45
od ecce
black1 napísal:ake su intenzity v okr. NZ a ake napr na nedokoncenej R2, R3 popripade R4. Zbytocne riesit tento usek, kazdy kto sa chce dostat do BA sa napoji na R1 a vezie sa pohodlne az do BA...


Intenzity neviem odhadnut, ale NZ su 40-tisicove mesto a momentalne to maju do BA tak 1.5 hodiny. Ak by sa R7 potiahla do NZ, tak to bude tak 50-60 min odhadom. Ty mas z Podhajskej mensi rozdiel.

Ad: R alebo cesty prvej triedy - myslim, ze v tomto pripade to nie je cakanie na R7. Spojnica 1. triedy tam mala byt dlhe roky predtym, ako sme o sucasnej dialnicnej sieti vobec zacali uvazovat.

S tym, ze nemusime vsade stavať R-ky a postacia kvalitne cesty 1. triedy suhlasim, ale so zavermi ohladne tohto useku by som radsej pockal na studiu.

Re: R7 vseobecne

OdoslaťOdoslané: 22. Jan 2014 19:53
od milan_KM
Nebolo by rozumnejšie pretrasovať R7 od NZ na Štúrovo? Ako slovenskú alternatívu k M1... Južný ťah predsa už máme v podobe R1 a R2..

Re: R7 vseobecne

OdoslaťOdoslané: 22. Jan 2014 20:03
od ecce
Osobne by som radsej pretrasoval na Sturovo R3 Sahy-Zvolen a raz v buducnosti by sa s touto cestou mohla niekde pri Zeliezovcach spajat.

Pri pohlade na mspu si viem predstavit, ze trochu juznejsie trasovanie (juzny obchvat NZ) by mohlo obsluzit viac uzemua, ale to by bola otázka skôr na štúdiu (ktora ma vsak asi koncovy bod pevny a riedit to nebude).

Re: R7 vseobecne

OdoslaťOdoslané: 22. Jan 2014 21:16
od mjk
Pravidelne jazdím I/63 od BA po KN. Tá cesta je po Dunajskú Lužnú plná takmer vždy. Ulica Svornosti a I/63 v úseku Rovinka a Dunajská Lužná kapacitne nestačí roky (odhadujem tak 10). Po DS je plný takmer vždy jeden jazdný pruh, v druhom idú autá v takých rozostupoch, že sa obieha veľmi tažko. Za DS je to lepšie, okrem Veľkého Medera (ak by som mohol, tak tam urobím obchvat okamžite). Ak sa chcete dostať z DS do NZ, tak je najlepšie sa s tým nepárať a ísť až to KN a odtial do NZ, takže to spojenie veľmi chýba a jediná prekážka je Váh. Nepovažujem teda R7 za politickú, ale za veľmi potrebnú, aj keď DS - NZ by možno stačila aj obyčajná jednotka. Ak je politická, tak len v tom zmysle, že nestojí nič medzi DS a NZ.

Ešte k Svornosti. Jej rozšírenie na neštastný trojpruh zlepšilo len to, že je tam nový povrch. Predtým bol doslova lámač náprav, také nerovnosti sa nedali vidieť ani na autobusových zastávkach v BA. Časovo to zlepšil ráno do BA, poobede o to zhoršil z BA, kedže je tam dvojitá plná čiara a prvýkrát od križovatky s Popradskou možete obiehať až v Rovinke (v obci :roll: ), pre väčšinu je to časovo fifty-fifty, pretože je to prevažujúci dopravný tok.

Mimochodom, každá výpadovka z BA je dvojpruhová - D2 sever (2 je paralelná z D2), 502, D1 (61 je paralelná z D1), D2 juh, D4/A6, rakúska 9 je viacmenej paralelná z A6. Hádajte čo ostalo: smer DS 572 a 63, tie nincsen.

Nie je to môj názor a nerád to hovorím, ale niečo pravdy na tom bude: Nestavať dobrú cestu na juhovýchod od BA preto, že sú tam občania maďarskej národnosti? Hlúposť, veď je to výborný nástroj asimilácie. Keď bude dobrá cesta, viac a viac "Bratislavčanov" zamieri bývať tým smerom a pomer medzi národnosťami sa ešte viac zmení.

Re: R7 vseobecne

OdoslaťOdoslané: 22. Jan 2014 21:28
od mjk
A hádajte, ktorá výpadovka z BA mala druhú najväčšiu intenzitu po D1. Áno, je do I/63. A hádajte, aká je tam cesta? ...

Re: R7 vseobecne

OdoslaťOdoslané: 22. Jan 2014 21:29
od mjk
podľa sčítania 2010

Re: R7 vseobecne

OdoslaťOdoslané: 22. Jan 2014 23:40
od ANDi
A hadaj co... "paralelná z D2, paralelná z D1, paralelná z A6..." Siesty pad (instrumental) S kym, S cim...

Re: R7 vseobecne

OdoslaťOdoslané: 22. Jan 2014 23:56
od mjk
Siedmy :D

Re: R7 vseobecne

OdoslaťOdoslané: 23. Jan 2014 00:56
od Kanky
Andrej napísal:Nestavaju sa, pretoze vsetci a vsade cakaju spasonosne na D alebo R. A tak isto hlupo boli nastavene projekty v eurofondoch.

Mozem samozrejme spomenut aj ine pozitivne priklady - I/59 DK (malo sa podla teba cakat 10-20 rokov na R3?), I/50 Ruzova Osada (este sa sice nezacalo, ale R2 je v nedohladne), I/65 Kremnicke Bane ci reko betonky (detto).

Mas pravdu, ze sa na cestach I. tr. dokopy nic nepostavilo, a prave to je ten problem, ktory musime pochopit a tento stav realne zmenit. V CR to pochopili uz davno a vysledky su vynikajuce.

To je pekne, ale vsetko, co si vymenoval, tak su len nevyhnutne opravy, kratucke prelozky, ktore sa robia preto, aby sa ta ktora cesta vobec mohla volat cestou I.tr. lebo dobre vieme ako to tam vyzera...
vobec nie som proti novym cestam I.tr., napr. aj namiesto nejakej Rky, ale nech sa stavaju a nebavi ma pocuvat, ze sa nestavaju lebo sa caka na Rku, to nema mat nic spolocne s casom lebo novych ciest I.tr. sa nemozme dockat ani v koridoroch, kde ziadna Rka nebude...
ak sa naozaj rozbehne vystavba prelozky I/18 od VT do MI, tak skacem po strop :D

Re: R7 vseobecne

OdoslaťOdoslané: 23. Jan 2014 01:00
od ANDi
Zhruba pred 30 rokmi sa ešte na slovenských školách vokatív vyučoval ako existujúci pád (tzv. 5. pád) a slovenčina mala vtedy 7 pádov. Dnes všetky relevantné jazykové príručky a učebnice vokatív za pád nepovažujú. (7 - 1 = 6)

A tymto koncim jazykove a matematicke okienko.

Re: R7 vseobecne

OdoslaťOdoslané: 23. Jan 2014 10:05
od pohodak
len mala vsuvka, II/502 sice dvojpruhova je ale ma aj 4 zuzenia na 1-pruh (pri policajtoch, potom pri figare, potom pri McDonalde a pri Palme) kde sa vzdy tvoria pekne zapchy...a to este nehovorim o inteligentne poriesenych semaforoch kde je cela racianska stale nastavena na 60km/h (ale to je problem celej BA) a ako bonus su semafory pri kauflande ktore niesu zosynchronizovane s nicim a ceresnicka na torte je dalsi semafor 100m dalej pri technopointe ktory si tak isto zije vlastny zivot :)

Re: R7 vseobecne

OdoslaťOdoslané: 23. Jan 2014 10:30
od black1
naco budu stavat cesty prvej triedy ked postup je porovnatelne zdlhavy ako pri stavbe rc, ktore su o znacnu mieru bezpecnejsie staci si pozriet statistiky kde najvacsiu cast dopravnych nehod sa stava na cestach prvej triedy. Stacilo by keby sa rekonstruuju existujuce a ostatny cas a energiu vynalozit pri budovani rc a d.

Re: R7 vseobecne

OdoslaťOdoslané: 23. Jan 2014 10:37
od ecce
Nove cesty 1. triedy - napriklad obchvaty miest a obci - je zbytocne, aby boli vsetky mimourovnove.

Re: R7 vseobecne

OdoslaťOdoslané: 23. Jan 2014 15:01
od juraj1
Podľa môjho očakávania výstavba R7, teda minimálne jej úsekov Ba-Prievoz - Ketelec - D.Lužná pozitívne ovplyvní aj situáciu na južnej časti I/2. Veľa áut so značkami DS totiž prichádza do BA cez Gabčíkovo a Čunovo, aby sa vyhli problémovému vstupu do mesta po I/63.

Re: R7 vseobecne

OdoslaťOdoslané: 23. Jan 2014 15:08
od aquila
ale tak zase na I/2 su vpodstate neni absolutne ziadne problemy .. skor az most na D4 odlahsi realne pristavny most ako tak .. resp vytvori paralernu cestu .. osobne by som asi tiez napr z rakuska jazdil rovno po D4 a isiel pozase slovnaft smer zapadna cast BA ..

Re: R7 vseobecne

OdoslaťOdoslané: 23. Jan 2014 15:54
od juraj1
Nehovorím, že sú tam problémy - aj keď doprava za ostatné roky dosť zhustla. Zápchy nie sú, ale prejavuje sa to negatívne v Rusovciach, kde je už niekedy problém prejsť cez cestu. Okrem lokálnej dopravy a dochádzajúcich z Maďarska (ktorí by mohli využívať D2 cez exit Rajka) je tu práve skupina aút prichádzajúcich od Gabčíkova, ktorí sa na diaľnicu nemajú ako pripojiť. Inak, tu by sa veľmi zišlo sčítanie intenzít dopravy, keďže údaje za 2010 nie sú k dispozícii.

Re: R7 vseobecne

OdoslaťOdoslané: 23. Jan 2014 16:20
od devil
R7 NZ - DS by bol urcite velky bonus pre nas (sam som z okr. NZ) ale z druhej strany nemame daleko R1ku, cize radsej nech rozostavaju juznu R3 a dokoncia R2.


R1-ku nemate daleko ale stale by sa dal zlepsit pristup k nej najma SO SA, ten moze byt hotovy do 2020 pricom R7 ovela neskor. pripadne mimo R1 dalej po dokoncenom obchvate GA + reko SC-GA.

Re: R7 vseobecne

OdoslaťOdoslané: 23. Jan 2014 20:11
od Kanky
pohodak napísal:len mala vsuvka, II/502 sice dvojpruhova je ale ma aj 4 zuzenia na 1-pruh (pri policajtoch, potom pri figare, potom pri McDonalde a pri Palme) kde sa vzdy tvoria pekne zapchy...a to este nehovorim o inteligentne poriesenych semaforoch kde je cela racianska stale nastavena na 60km/h (ale to je problem celej BA) a ako bonus su semafory pri kauflande ktore niesu zosynchronizovane s nicim a ceresnicka na torte je dalsi semafor 100m dalej pri technopointe ktory si tak isto zije vlastny zivot :)

Aspon zrusili dalsie odbocenie cez elinkove kolaje pri mcdonalde, pre vsetkych to asi nie je ok, ale pre hlavny dopravny tok ano

Program výstavby diaľnic a RC na roky 2011 - 2014

OdoslaťOdoslané: 23. Feb 2014 15:06
od DrX
Qwert napísal:Štúdiu realizovateľnosti by malo spraviť aj na R7 východne od NZ a R8. Aspoň by sa ukázalo, že sú nepotrebné a namiesto toho by sa tam mohli začať plánovať preložky ciest prvej triedy.


Ak sa ta studia bude robit objektivne, tak to takto v ziadnom pripade vyjst nemoze. Dorobena R7+R2 bude o 80km kratsie spojenie Vyhod-BA nez naokolo blizsie, takze v momente dokoncenia by na seba stiahla vsetku dopravu cez pacholand, aj z PO aj zo vsetkeho na sever vychod od PO (+cely KE kraj a juznu polku BB kraja). A presne preto sa ta studia samozerejme objektivne nespravi :-)

Re: Program výstavby diaľnic a RC na roky 2011 - 2014

OdoslaťOdoslané: 23. Feb 2014 16:54
od ecce
DrX, ako casto chodia Kosicania do Bratislavy, aby sa oplatilo vystavat 300 km dialnice na skratenie cesty o polhodinu?

A podotazka: Kolko by si Ty osobne bol ochotny zaplatit, aby si si do konca zivota skratil cestu do BA o pol hodinu? Kde je pre Teba hranica?

Re: Program výstavby diaľnic a RC na roky 2011 - 2014

OdoslaťOdoslané: 23. Feb 2014 18:39
od Jano1
DrX napísal:Ak sa ta studia bude robit objektivne, tak to takto v ziadnom pripade vyjst nemoze. Dorobena R7+R2 bude o 80km kratsie spojenie Vyhod-BA nez naokolo blizsie, takze v momente dokoncenia by na seba stiahla vsetku dopravu cez pacholand, aj z PO aj zo vsetkeho na sever vychod od PO (+cely KE kraj a juznu polku BB kraja). A presne preto sa ta studia samozerejme objektivne nespravi :-)


Presov, zapad - BA,Senecka bude po D1 386 km,
PO,centrum - BA,Senecka bude po D1 390 km,
PO,centrum - Kosicke Olsany - R2 - cela R7- 416 km

krizovatka D1 s R2 Kosicke Olsany - Lucenec - cela R7 bude 385 km
krizovatka D1 s R2 Kosicke Olsany - BA,Senecka bude po D1 416 km
Teda pre Michalovce, Sobrance to bude o cca 30 km dlhsie po D1 oproti R7

Humenne - PO - BA,Senecka bude 461 km
Humenne - MI - R2 - R7 bude 460 km
Vranov - PO - BA,Senecka bude 436 km
Vranov D1 - R2 - R7 bude 433 km
V pripade Korbelky bude D1 este kratsia o cca 2 km.

Pre ziadny okres PO kraja nema zmysel stavat R7 pre cestu do BA. Pre SNV z KE kraja takisto nema zmysel R7 pre cestu do BA. A pre okresy Michalovce, Sobrance bude zavratny rozdiel cca 30 km. Len z tych potrebnych 385 km R2 a R7 mame cca 20 km takmer vylucne v polprofile, kym na D1 nie je po Kosicke Olsany rozostavanych alebo v prevadzke cca 40 km.

Ako by stiahla R7 dopravu z PO do BA? Ked to bude z PO po R7 do BA o 26 km dlhsie ako po D1 tak pojdu po R7?

Re: Program výstavby diaľnic a RC na roky 2011 - 2014

OdoslaťOdoslané: 23. Feb 2014 19:34
od black1
naco R7 ked je D1 + R1 + R2. R7 od NZ dalej na vychod bude posledna vec, ktora sa bude stavat (podla mna).