Stránka 8 z 11

Re: R7 vseobecne

OdoslaťOdoslané: 26. Feb 2014 12:11
od ecce
Spravna otazka nie je, ci R7 pomoze okoliu VK alebo nie. Spravna otazka je, ci vieme tie peniaze vyuzit lepsie. A nemusi ist len o dialnice. Tipol by som napriklad, ze 1,5-2,5 mld. eur do skolstva bude mat vacsi efekt ako rychlostna cesta v riedko obyvanom uzemi.

Re: R7 vseobecne

OdoslaťOdoslané: 26. Feb 2014 19:05
od Andrej
devil napísal:suhlasim, z mojej strany je to debata o sposobe trasovania a ver tomu ze ci to bude RC ci tu budu prelozky stale budu pretlacat riesenia cim drahsie tym lepsie. nesuhlasim vsak s tym ze plany RC by skodili. na suvisle prelozky ciest I. tr. neboli peniaze ani pred zadefinovanim R7 ci R8 a pokial absolutna priorita su tunelarska D1 a D3 tak ani nebudu, v tomto ma DrX pravdu.

Celej infrastrukture skodi najviac to, ze o nej rozhoduju politici namiesto odbornikov. R7 bola zadefinovana len na zaklade poziadavky SMK, bez ekonomickeho ci odborneho odovodnenia. Takisto nove cesty I.tr. sa nestavaju/nerekonstruuju nie preto, ze by na ne neboli peniaze, ale nie je na ne politicka vola. O tom pisal Qwert.

A treba objektivne povedat, ze aj cesty I. tr. sa u nas za posledne 2 roky zacali menit k lepsiemu (vratane I/75), snad tento trend bude pokracovat.

Re: R7 vseobecne

OdoslaťOdoslané: 26. Feb 2014 19:41
od black1
to su tie figelove rekonstrukcie ktore bolo treba skoro vratit? teraz sa vlastne akym sposobm rekonstruuju, da sa na cestu merac teploty a uz sa to neberie ako rekonstrukcia? EU nam vytkla ze nam povoli prefinancovat nove cesty a nie rekonstrukcie povodnych.

Re: R7 vseobecne

OdoslaťOdoslané: 26. Feb 2014 19:57
od Andrej
Ano, financovanie Figel nezvladol, ale efekt je na nase pomery velky, skoda, ze sa nepokracovalo v BB, ZA a TN kraji v plne planovanom rozsahu aspon postupne, zo st.rozpoctu. Zvysne velke stavby na jednotkach vsak nemali vacsi problem s financovanim a efekt vacsiny z nich sa este len prejavi po dostavani.

Re: R7 vseobecne

OdoslaťOdoslané: 26. Feb 2014 21:04
od Kanky
Qwert napísal:Našťastie to vyzerá, že R9 sa podarilo eliminovať, no žiaľ R8 a východná časť R7 stále prežívajú a škodia

A ked sa teda uspesne podarilo eliminovat R9, tak vies mi napisat, ze akym zavratnym sposobom sa teraz maka na prelozke I/18? Alebo I/74?
R9 uz predsa neskodi

Re: R7 vseobecne

OdoslaťOdoslané: 26. Feb 2014 22:11
od Andrej
Kanky, pracuje sa na prelozke Nizny Hrabovec-Petrovce a Brekov-Humenne, v oboch pripadoch na najvyssom stupni proj.dokumentacie - DSP. V pripade R9 sa nezacala pripravovat ani technicka studia.

Zaroven sa bude vypracovavat studia realizovatelnosti, ktora este moze zmenit variant R4 a v pripade zmeny cez Giraltovce sa zacne priprava preloziek alebo rekonstrukcie I/18 od Lipnikov po Hanusovce.

Re: R7 vseobecne

OdoslaťOdoslané: 26. Feb 2014 23:06
od Kanky
Andrej, na prelozkach co si spominal, sa robi uz davno, ziadna r9 tieto useky nijako neovplyvnila a prakticky oba tebou spomenute useky nebudu mat daleko od polprofilu erky
R4 ma prioritu pred akymkolvek riesenim, cize akykolvek variant ci uz r9 alebo prelozky I/18 medzi lipnikmi a hanusovcami caka na r4 a to je nieco ine

Re: R7 vseobecne

OdoslaťOdoslané: 27. Feb 2014 19:59
od Qwert
Ak by sa presadila R9, tak na tých preložkách I/18 by príprava ustala.

Situácia, pokiaľ ide o prípravu preložiek a rekonštrukcií ciest prvej triedy na Slovensku, je žalostná, o tom škoda hovoriť. No žalostnejšia je predsa len tam, kde je v trase cesty prvej triedy plánovaná RC, veď je koniec koncov nelogické pripravovať paralelne cestu prvej triedy aj RC. R9 bol len taký chvíľkový výkrik do tmy, ktorý nestihol ovplyvniť rozpracované projekty na I/18, ale v prípade R7 a R8 neboli až do ich zadefinovania žiadne pripravované projekty pre cesty prvej triedy v ich trase a po ich zadefinovaní už samozrejme žiadne ani nevznikli. Keby sa začali namiesto týchto RC v čase ich zadefinovania plánovať preložky ciest prvej triedy, tak by sa reálne v tomto desaťročí aj niečo mohlo postaviť.

Keby bol politický tlak napríklad na juhozápadnom Slovensku namiesto na R7 na potrebné veci ako obchvat SA, KN, NZ, Vrábel, Kalnej nad Hronom a ďalšie preložky a rekonštrukcie na I/75 a I/76 a rovnako na Ponitrí keby Fico radšej namiesto R8 sľúbil preložku I/64 NR - Jelšovce, TO - Nadlice či nebodaj Nadlice - BN, tak dnes sme mohli mať prinajmenšom veľmi slušný balík pripravených alebo takmer pripravených projektov, z ktorých niektoré by sa už aj mohli stavať.

Re: R7 vseobecne

OdoslaťOdoslané: 28. Feb 2014 07:57
od devil
a z coho by sa stavalo ? z ERDF ? há-há-há

Re: R7 vseobecne

OdoslaťOdoslané: 28. Feb 2014 14:23
od Andrej
Keby bola politicka vola, tak ano. V CR to ide aj na cestach I. triedy. Zial, ludia chcu u nas vidiet len dialnice a RC.

Re: R7 vseobecne

OdoslaťOdoslané: 28. Feb 2014 15:48
od ecce
Inak, ani by sme nemuseli rusit R-ku. Stacilo, keby NDS ferovo priznala, ze to skor ako o 20 rokov nebude a SSC sa moze pustit do oprav.

Re: R7 vseobecne

OdoslaťOdoslané: 28. Feb 2014 16:27
od devil
cesty zaplati politicka vola ?

Re: R7 vseobecne

OdoslaťOdoslané: 28. Feb 2014 21:31
od Andrej
Ine operacne programy. Tak ako v Cesku alebo Polsku, kde sa mimo TEN-T financuje z ERDF nasobne mnozstvo projektov. A to aj popri mohutnej vystavbe dialnic.

Re: R7 vseobecne

OdoslaťOdoslané: 01. Mar 2014 10:04
od devil
ine operacne programy maju zaplatit dopravu ?

Re: R7 vseobecne

OdoslaťOdoslané: 28. Apr 2014 11:58
od tomy217
Štúdia realizovateľnosti:
stavby Rýchlostná cesta R7 Nové Zámky - Lučenec. Zhodnotenie a doplnenie variantov rýchlostnej cesty R7 a odporučenie
najvhodnejšieho variantu rýchlostnej cesty R7 pre ďalšie rozpracovanie z hľadiska technického, dopravného, ekonomického a environmentálneho.
http://www.uvo.gov.sk/evestnik/-/vestnik/241237

Re: R7 vseobecne

OdoslaťOdoslané: 15. Sep 2014 13:23
od naconazov
Vyjadrenie starostky Biskupic na temu R7 a D4 v 201409 miestnych Biskupickych novinach:
"Posunuli sa rokovania ale aj práce na príprave výstavby nultého obchvatu D4 a rýchlostnej cesty R7. Od 1. do 18. augusta sa uskutočnilo verejné prerokovanie územnoplá­ novacieho podkladu „Urbanistickej štúdie rýchlostnej cesty R7 Bratislava Ketelec – Bratislava Prievoz, časť B.“ Jedenásteho augusta som sa zúčastnila na verejnom prerokovaní v Zrkadlovej sieni Primaciálneho paláca, ku ktorému sme vydali aj písomné záväzné stanovisko. Ešte v júli sme dostali ďalšiu dokumentáciu pre územné rozhodnutie o umiest­ není stavby diaľnice D4 Bratislava Jarovce – Ivanka sever. Po posúdení predloženej dokumentácie sme vydali nesúhlasné sta­ novisko s predbežnou dokumentáciou pre územné rozhodnutie preto, že jej riešenie neobsahovalo napojenie cesty III/06359 (predĺžená Odeská – smer Most pri Bratislave) v pokračovaní ces­ ty II/572 (predĺžená Ráztočná) na diaľnicu D4. Pre mňa je dôle­ žité, aby naši obyvatelia sa aj týmto smerom dostali na D4­ku. Preto som bola 18. augusta na ďalšom rokovaní na Ministerst­ ve dopravy SR aj s pracovníkmi Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) a riešili sme tento problém. Stále zastávam názor, že pre­ ťažený komunikačný systém Podunajských Biskupíc nevyhnutne potrebuje ďalšie priame napojenie na diaľnicu D4, mimo jediného navrhovaného v križovatke Rovinka (odhliadnuc od križovatky Ketelec), ktorá je predovšetkým prínosom pre mimo bratislav­ ských cestovateľov. Dvadsiateho augusta sa uskutočnilo rokova­ nie na NDS o dopravnom napojení R7 na úseku Ketelec – Prievoz. Dvadsiateho siedmeho augusta bolo v budove Dopravoprojek­ tu pracovné rokovanie o preložke cesty II/572. Naďalej budem úzko spolupracovať s NDS, s ministerstvom dopravy a magis­trátom, aby sme naozaj mohli v roku 2015 začať s výstavbou týchto pre nás mimoriadne dôležitých stavieb R7 a D4."

Re: R7 vseobecne

OdoslaťOdoslané: 18. Nov 2014 22:30
od Peterman
Vie niekto ako to vyzerá s prípravou R7? Dnes som išiel 2x z BA do Šamorína - no hotová katastrofa. Tak mi to tak udrelo do očí, že kedy sa to už konečne rozbehne, najvyšší čas.

Re: R7 vseobecne

OdoslaťOdoslané: 27. Nov 2014 08:32
od mirsi
Amberg Engineering bude robit studiu realizovatelnosti na R7 - Nove Zamky - Lucenec:

http://www.uvo.gov.sk/sk/evestnik/-/vestnik/275444
maju na to 4 mesiace

Re: R7 vseobecne

OdoslaťOdoslané: 28. Nov 2014 07:04
od black1
kym sa bude tento usek stavat este sa spravi takych 6 studii...

Re: R7 vseobecne

OdoslaťOdoslané: 07. Mar 2015 19:20
od Pekos
R7 postavia skor, ako prepojenie dialnicou do KE. :idea:

R7 Dunajská Streda - Nové Zámky

OdoslaťOdoslané: 27. Sep 2015 09:00
od ANDi
http://ndsas.sk/useky-dunajska-streda-- ... 364s24301c

Dĺžka úseku: 42 520 m

Technická štúdia: dodanie štúdie: 10/2005

Proces EIA: záverečné stanovisko EIA: 11/2014

Objekty:
- križovatka: 3 ks
- estakáda: 24 mostov
- odpočívadlo: Ohrady (malé obojstranné), Neded (veľké obojstranné)
- SSÚR Nové Zámky

D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

OdoslaťOdoslané: 14. Apr 2017 19:20
od Vlados
medima napísal:Po komplet dobudovaní R2 a R7 bude práve toto najrýchlejšia cesta z Ba do Košíc a ďalej na východ, ...

R7 nebude postavená po LC. Je to rovnaký nezmysel ako napr. R8... jediný zvrat vidím ak by sme dokázali kletomániu alebo idiotizmus exportovať do celého sveta :wink:

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

OdoslaťOdoslané: 14. Apr 2017 19:32
od medima
Je v príprave až po Lučenec.

Holice - Dunajská Streda
stav prípravy: Proces dokumentácie pre územné rozhodnutie
13,21 km
Dunajská Streda - Nové Zámky
stav prípravy: Proces dokumentácie pre územné rozhodnutie
42,59 km
Nové Zámky - Čaka
stav prípravy: Proces štúdie realizovateľnosti
29,24 km
Čaka - Veľký Krtíš
stav prípravy: Proces EIA
71,26 km
Veľký Krtíš - Lučenec
stav prípravy: Proces EIA

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

OdoslaťOdoslané: 14. Apr 2017 20:04
od DrX
Vlados napísal:
DrX napísal:Presne naopak: ten megatunel nie sme schopni postavit, takze este 20 rokov bude prejazd Zilinou a Strecnom zdrzovat. Ak by sa v r. 1990 povedalo, ze sa rozsiri povrchovy variant alebo prerazi kratky tunel vedla zeleznicneho a zvysok povedie po povrchu, uz to davno mohlo byt, a 90minut by sme setrili uz desat rokov.

Daj kde by bol v úžine umiestnený jeden alebo dva profily?


jeden profil tam by bola sucasna cesta, druhy hned vedla nej, resp., tam kde nie je miesto, tak na moste nad nou. Ale na zaciatok by stacilo celu skapacitnit na 2+2 v profile 17.5m, ako tu navrhol Maxx787. To mohlo byt hotove v r. 1995 a potom sa mohol riesit kratky tunel vedla zeleznicneho, a dalsie zlepsenia. Resp., tak mohla byt dobudovana cela severna aj juzna Rka z Blavy az po Presov a Michalovce. A potom by sa zacali riesit megalomanske nezmysly typu 8-kilometrovy tunel. Tak by bol zabezpeceny ovela vyrovnanejsi rozvoj celeho Slovenska.

Re: R7 vseobecne

OdoslaťOdoslané: 14. Apr 2017 22:53
od Mawerick81
riesme to co je teraz, nie co bolo pred 22 rokmi... osobne niesom nadseny zo ziadneho tunela,, lebo jednak dlhsia vystavba,, druhak drahsia,, tretiak raz za cas je odstaveny pre udrzbu... ale ked ho uz stavaju,, tak mohli razit technologiou toho dlheho raziaceho stroja,, neviem skratku,, a mohlo to byt uz prerazene,.,.