R8 Nitra - Hradište

Križovatka s R1 – Nitra – Topoľčany – Partizánske – križovatka s R2

Moderátor: Moderátori

Re: R8 Nitra - Hradište

Odoslaťod BoroZA » 13. Júl 2016 13:51

V pohode, hovoríš? :D Šiel som po 593ke nazad, a ďakujem pekne, viac neprosím. ;) Počet centier obcí, cez ktoré sa musíš preplahočiť je obdobný. :)
BoroZA
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 284
Obrázky: 0
Založený: 29. Máj 2016 13:52
Bydlisko: ZA

Re: R8 Nitra - Hradište

Odoslaťod Laco » 13. Júl 2016 14:50

no priznal som sa ze 10 rokov som tadial nepachol. resp. na tu593. po 64 som siel asi pred 2 rokmi, lebo som zabudol odbocit na 593, vobec mi nenapadlo do coho sa to pustam ... :)
pamatam si len ze to bola daleko lepsia alternativa (pred tymi cca 10 rokmi), ktoru malokto vyuzival. a ano je tam tiez dost obci, ale na tej 64ke ich je podstatne viac, resp. je to omnoho dlhsie. naratal som tam 9 dedin spojenych (zaciatok a koniec dedin prakticky na jednom stlpe), to je suvisla 50tka na min. 15km...
som si ale isty ze je to tade stale rychlejsie ako po 64. a aj ze je tam stale menej aut. ale kontrolovat to nepojdem... :D
Laco
diskutujúci
 
Príspevky: 137
Obrázky: 8
Založený: 10. Feb 2016 08:06
Bydlisko: NZ

Re: R8 Nitra - Hradište

Odoslaťod Laco » 13. Júl 2016 14:51

a ked to bolo take zle, mozes ist predsa len radsej po 64. ja ked tadial nahodou niekedy pojdem, tak po 593, teda ak zasa nezabudnem odbocit... ;)
Laco
diskutujúci
 
Príspevky: 137
Obrázky: 8
Založený: 10. Feb 2016 08:06
Bydlisko: NZ

Re: R8 Nitra - Hradište

Odoslaťod BoroZA » 13. Júl 2016 15:33

Máš pravdu, po 593ke to bolo asi o 5-7 minút rýchlejšie. ;) V každom prípade sa asi zhodneme, že pre nákladný tranzit je utrpením jedna aj druhá trasa, a treba R8ičku aspoň v polprofile... :)
BoroZA
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 284
Obrázky: 0
Založený: 29. Máj 2016 13:52
Bydlisko: ZA

Re: R8 Nitra - Hradište

Odoslaťod michaelse » 13. Júl 2016 19:15

vasa debata o R8 a jej potrebnosti je sice zauimava ale pomali ale isto sa od R8 upusta,neprebieha tam ziadna priprava(nastastie) ide sa robit studia na I64 od novych zamkov az po topolcany,ma urcit ako a kde sa ma robit rekonstrukcia ,kde sa ma prerobit prelozka ,atd

urcite rozumnejsie riesenie ako R8 akorat uz som pisal v inej teme o tom ze to mali potiahnut v tej studii az po I50
michaelse
diskutujúci
 
Príspevky: 191
Založený: 23. Dec 2010 20:16

Re: R8 Nitra - Hradište

Odoslaťod mikeBoss » 14. Júl 2016 14:08

Nerozumiem prečo sa stále živí projekt R8 keď sa s tým nič nerobí? Treba to zavrhnút a urýchlene riešit I/64.

Išiel som pred týždňom do Bojníc z Nitry a skúsil som si ísť po I/64 cestou tam - otrasná cesta! Chcel som sa vyhnúť ceste "pod horou" na Lefantovce, ktorá je nebezpečná. Naspäť som išiel cez Zlaté Moravce - tiež otrasná cesta.

Ináč som bol prvý krát v okolí Prievidze a celá tá Horná Nitra ma prekvapila - cesty ako po vojne!
mikeBoss
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 522
Obrázky: 33
Založený: 27. Jún 2005 22:33
Bydlisko: okolie Žiliny

Re: R8 Nitra - Hradište

Odoslaťod yombie » 14. Júl 2016 17:07

Nerád sa zapájam do výsostne offtopic debát, ale môžeš mi prosím vysvetliť, čo je na tej ceste "pod horou" nebezpečné?
Obrázok používateľa
yombie
diskutujúci
 
Príspevky: 232
Obrázky: 131
Založený: 27. Nov 2013 18:42
Bydlisko: Prievidza

Re: R8 Nitra - Hradište

Odoslaťod Laco » 15. Júl 2016 09:14

BoroZa suhlas, pre tranzit je to utrpenie...
michaelse - porovnavali sme tie 2 paralelne cesty. R8 je sice pekna vizia, ale suhlasim ze radsej riesit I/64.
mikeBoss - tiez nechapem co je na tej 593 nebezpecne :) kazdopadne z NR do PD by som siel jedine cez ZM. hoci za Skycovom je to miestami velmi vesele, je lepsie ist po klukatych cestach v lese ako vlacit sa cez trilion dedin, teda aspon pre mna :)
Laco
diskutujúci
 
Príspevky: 137
Obrázky: 8
Založený: 10. Feb 2016 08:06
Bydlisko: NZ

Re: R8 Nitra - Hradište

Odoslaťod Sentilj » 15. Júl 2016 11:49

Yombie dlhe roky do otvorenia R2 ZH som jazdil Ba-Pd pod horu a veruze aj ked sa povazujem za skuseneho sofera nebolo mi tam vsetko jedno. Cesta je dost klukata a navyse mierne kopcovity teren, kde sa ti na rovnej ceste do horizontu skryje cele auto, takychto miest je tam niekolko ale len pri jedinom je znacka Ine nebezpecenstvo. Ta uvodna cast od Nitry od odbocenia z I/64 je uzka, klukata a dost vytazena, pravidelne sa mi stavalo ze mi vybehol zo zatacky kdekto v polovici mojho pruhu. Stava sa to coraz castejsie ale prave na takomto neprehladnom a uzkom mieste je to kriticke, viem si predstavit ze pre sofera laika to su skor momenty na paniku.
Sentilj
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 351
Obrázky: 84
Založený: 06. Jún 2010 11:38

Re: R8 Nitra - Hradište

Odoslaťod mikeBoss » 05. Aug 2016 10:09

Čo je tam nebezpečné? Kombinácia zlej vozovky s vodičmi pretekármi... Tá cesta je zvlnená, úzka, zátačkovitá a ľudia tam jazdia ako prasce. Veľa ľudí sa jej vyhýba.
mikeBoss
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 522
Obrázky: 33
Založený: 27. Jún 2005 22:33
Bydlisko: okolie Žiliny

Re: R8 Nitra - Hradište

Odoslaťod pristy27 » 05. Aug 2016 10:34

Este treba pripocitat zver, ktora sa zvykne hadzat pod kolesa :)
pristy27
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 553
Založený: 02. Sep 2010 09:15
Bydlisko: Bratislava

Re: R8 Nitra - Hradište

Odoslaťod zvR7 » 17. Sep 2016 18:06

Momentálne asi R8 nemá opodstatnenie ale ak sa uskutoční preložka I/64 aspon po TO( projekty, pozemky,štúdie) malo by sa to plánovať s prehladom do budúcnosti ako prestavba na R ( vyhradiť priestor už teraz ) a takto to riešiť až po NZ - KN ( a nech rozhodnú budúce generácie podla potreby ). Jedine čo by som riešil je úsek od MUK R1 Západ po cestu II/513 na Hlohovec (prípadne dalej až po Jelšovce). Ak sa uskutoční aj preložka I/64 NR - NZ tak by vzniklo jednoduché a priame prepojenie od KN po ZA smer PL a opačne na H ( velmi perspektívna trasa ked sa otvorí nový most cez Dunaj v KN).
Na druhom konci by som riešil R8 od Partizánskeho po Hradište ( takto by nebol potrebný obchvat I/64 Partizánskeho a Novák ) s napojením na R2 ( ak bude niekedy ). Takto by sme Partizánske napojili na siet RC , a NR na PD, samozrejme je potrebné dobudovat najprv R2.
Všetko to nabere na obrátkach s príchodom Jaguaru a kde sa usídlia prípadný subdodávatelia.
zvR7
návštevník
 
Príspevky: 32
Založený: 05. Máj 2013 16:13

Re: R8 Nitra - Hradište

Odoslaťod zvR7 » 17. Sep 2016 19:01

Poznámka na margo k téme cesta 593 "pod horou" aj ked je to offtopic. Je klukatá to je pravda. Keby štát rozumne hospodáril tak túto cestu prevezme od VUC a prerobí (dočasne ale kludne aj na stálo) na I/64. Pretože trasa je dobrá , málo obcí. Treba rozšírit parametre na kvalitnú cestu prvej triedy( trasa je daná, treba málo pozemkov, vyrovnat zákruty). Podstatné ale je , že tam treba iba tri preložky (Dolné Lefantovce,Oponice,Kovarce) a od Kovariec to potiahnut po obchvat TO a je vybavené. Rapídne by sa tak zlepšila dostupnost R1-TO a celého regionu. Od TO zase stačia 4 preložky (Krušovce,Dolné/Horné Chlebany,Rajčany) a tahat to rovno na R8 PA-Hradište. Kus R8 plus kombinácia I/64 = region TO-PA postarané na 30 rokov.
zvR7
návštevník
 
Príspevky: 32
Založený: 05. Máj 2013 16:13

Re: R8 Nitra - Hradište

Odoslaťod Maxx787 » 17. Sep 2016 21:42

poznam tu cestu 593 :-D dobra cesta :-D :-D bol by to celkom dobry napad keby ju preklasifikovali na I. tr. a povodnu 1/64 prerobili na zatial polprofil R8 :-) kolko by to tak stalo? tak 5-10 mil.€/km??? :-D :-D mozno este menej :-) inak pokladam R8 ako zbytocnu.
Geography is not a career, is post apocalyptic survival skill
Maxx787
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 426
Obrázky: 24
Založený: 03. Okt 2014 18:33
Bydlisko: NO

Re: R8 Nitra - Hradište

Odoslaťod Qwert » 25. Sep 2016 00:39

Vďaka Jaguaru už R8 nie je až taký veľký nezmysel, akým pôvodne bola, ale stále platí, že dopravná situácia v regióne by sa dala dostačujúco a podľa mňa aj lepšie riešiť cestou prvej triedy NR - TO - BN, ktorá by bola nepomerne lacnejšia než RC, čiže aj reálnejšia, lebo by sa na ňu skôr našli peniaze v štátnom rozpočte (s eurofondami sa tu už nedá počítať). Navyše pri rozumnom trasovaní by sa táto cesta I triedy dala pekne fázovať, nebolo by treba stavať celú naraz a dali by sa uprednostniť najpotrebnejšie úseky. V rámci výstavby závodu Jaguar je plánovaná preložka I/64 v úseku NR - Čakajovce (obchvat Drážoviec), čo je možné považovať za zárodok novej I/64.

Pokiaľ ide o priority, tak úsek NR - TO je asi najznámejší ako maximálne otravný prieťah nekonečnými, bezprostredne na seba nadväzujúcimi dedinami, ale nie je to ani zďaleka najhorší úsek I/64. Jazda tadiaľ je síce zdĺhavá, ale intenzity sú tam stále aj o polovicu (ak nie viac) nižšie než na prieťahu Krušovce - Chlebany - Rajčany a na prieťahu Partizánskym. Ak pominiem už v podstate vyriešené Drážovce, tak práve tieto dva prieťahy je potrebné riešiť prioritne, teda nie úsek NR - TO. Presne tieto dva problémové úseky by sa vyriešili novou cestou TO - BN s napojením na R2 a stále si myslím, že to vôbec nemusí byť RC. Cesta I. triedy by mohla mať napríklad viac križovatiek a dokázala by na seba stiahnuť viac dopravy z ostatných ciest. Samozrejme prieťah Partizánskym sa tým nevyrieši úplne, lebo tam je aj veľká cieľová a vnútromestská doprava a nejaký tranzit na Žarnovicu, to by sa muselo riešiť inak, ale to tu nejdem rozoberať. Čo najskoršia výstavba cesty TO - BN by bola žiadúca aj z takého hlúpeho dôvodu, že ako všetci vieme, tak v rámci "šetrenia" nebola realizovaná križovatka R2 a II/592 medzi BN a Dolnými Našticami, ktorá by sa týmto nahradila.

Pokiaľ ide o II/593, to nie je, ani nikdy nebude "nová I/64". Táto cesta má úplne zlé parametre, ak by mala byť prestavaná na cestu I. triedy, musela by byť postavená nanovo, lebo neunesie nákladnú dopravu a jej výškové a smerové vedenie je doslova nebezpečné. Ja ju tiež považujem za nebezpečnú nie preto, že by sa nedala z pohľadu konkrétneho vodiča bezpečne prejsť (ak opomeniem safari, ktoré tam je niekedy v noci), ale nebezpeční sú hlavne niektorí tiežvodiči, ktorý tadiaľ letia ako po diaľnici a často to nezvládnu, pričom toto je taký typ cesty, ktorý chyby neodpúšťa a hrozí, že si ich odnesú aj nevinní. Toto na I/64 nehrozí, tá je pre vodiča dosť bezpečná. Nebezpečná je ale I/64 z toho hľadiska, že vedie obcami, kde je veľký pohyb chodcov a cyklistov, niekde dokonca ešte stále nie sú chodníky.
Qwert
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 444
Obrázky: 39
Založený: 12. Dec 2010 14:11

Re: R8 Nitra - Hradište

Odoslaťod mikeBoss » 25. Sep 2016 23:45

Qwert Dražovce bez á - sorry ale veľa ľudí si to mýli a je to podľa mňa dosť rozdiel :-)

Ja som za celú novú I/64 až zo Zámkov lebo tam je to rovnako zúfalé cez tie dediny do Nitry. Zaujímavé, že pre štát je Žilina a smer Poľsko priorita pritom z Komárna na Hornú Nitru by mala byť tiež dôležitá cesta. Juh úplne zanedbali.
mikeBoss
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 522
Obrázky: 33
Založený: 27. Jún 2005 22:33
Bydlisko: okolie Žiliny

Re: R8 Nitra - Hradište

Odoslaťod okorec » 26. Sep 2016 13:52

zvR7 napísal:Treba rozšírit parametre na kvalitnú cestu prvej triedy( trasa je daná, treba málo pozemkov, vyrovnat zákruty). Podstatné ale je , že tam treba iba tri preložky (Dolné Lefantovce,Oponice,Kovarce) a od Kovariec to potiahnut po obchvat TO a je vybavené.


vôbec nie zlý nápad, ešte obchvat Krušovce-Chlebany-Rajčany + spojka I/64-II/579 a je vystarané
Múdry to pochopí sám a hlúpemu to aj tak nevysvetlíš.
Obrázok používateľa
okorec
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 772
Obrázky: 8
Založený: 13. Jan 2011 20:45
Bydlisko: Martin

Re: R8 Nitra - Hradište

Odoslaťod BoroZA » 16. Dec 2016 21:47

Tak už sa nám pomaličky začína rysovať aspoň časť budúcej R8 (síce trošku inou ale tiež vhodnou trasou) - preložka cesty I/64 v Dražovciach pri Nitre (predpokladám, že bude realizovaná ako štvorprúdovka podobne ako pri závode KIA v Žiline). Ešte sa možno nakoniec dožijeme aj zahájenia výstavby R1 medzi BA a NR ak bude Jaguar búchať pästičkami po stole. :D

http://dialnice.info/viewtopic.php?f=35&t=22122&p=189539#p189539
BoroZA
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 284
Obrázky: 0
Založený: 29. Máj 2016 13:52
Bydlisko: ZA

Predchádzajúca

Naspäť na R8

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 1 hosť.