Stránka 7 z 8

Re: R8 Nitra - Hradište

OdoslaťOdoslané: 13. Júl 2016 12:51
od BoroZA
V pohode, hovoríš? :D Šiel som po 593ke nazad, a ďakujem pekne, viac neprosím. ;) Počet centier obcí, cez ktoré sa musíš preplahočiť je obdobný. :)

Re: R8 Nitra - Hradište

OdoslaťOdoslané: 13. Júl 2016 13:50
od Laco
no priznal som sa ze 10 rokov som tadial nepachol. resp. na tu593. po 64 som siel asi pred 2 rokmi, lebo som zabudol odbocit na 593, vobec mi nenapadlo do coho sa to pustam ... :)
pamatam si len ze to bola daleko lepsia alternativa (pred tymi cca 10 rokmi), ktoru malokto vyuzival. a ano je tam tiez dost obci, ale na tej 64ke ich je podstatne viac, resp. je to omnoho dlhsie. naratal som tam 9 dedin spojenych (zaciatok a koniec dedin prakticky na jednom stlpe), to je suvisla 50tka na min. 15km...
som si ale isty ze je to tade stale rychlejsie ako po 64. a aj ze je tam stale menej aut. ale kontrolovat to nepojdem... :D

Re: R8 Nitra - Hradište

OdoslaťOdoslané: 13. Júl 2016 13:51
od Laco
a ked to bolo take zle, mozes ist predsa len radsej po 64. ja ked tadial nahodou niekedy pojdem, tak po 593, teda ak zasa nezabudnem odbocit... ;)

Re: R8 Nitra - Hradište

OdoslaťOdoslané: 13. Júl 2016 14:33
od BoroZA
Máš pravdu, po 593ke to bolo asi o 5-7 minút rýchlejšie. ;) V každom prípade sa asi zhodneme, že pre nákladný tranzit je utrpením jedna aj druhá trasa, a treba R8ičku aspoň v polprofile... :)

Re: R8 Nitra - Hradište

OdoslaťOdoslané: 13. Júl 2016 18:15
od michaelse
vasa debata o R8 a jej potrebnosti je sice zauimava ale pomali ale isto sa od R8 upusta,neprebieha tam ziadna priprava(nastastie) ide sa robit studia na I64 od novych zamkov az po topolcany,ma urcit ako a kde sa ma robit rekonstrukcia ,kde sa ma prerobit prelozka ,atd

urcite rozumnejsie riesenie ako R8 akorat uz som pisal v inej teme o tom ze to mali potiahnut v tej studii az po I50

Re: R8 Nitra - Hradište

OdoslaťOdoslané: 14. Júl 2016 13:08
od mikeBoss
Nerozumiem prečo sa stále živí projekt R8 keď sa s tým nič nerobí? Treba to zavrhnút a urýchlene riešit I/64.

Išiel som pred týždňom do Bojníc z Nitry a skúsil som si ísť po I/64 cestou tam - otrasná cesta! Chcel som sa vyhnúť ceste "pod horou" na Lefantovce, ktorá je nebezpečná. Naspäť som išiel cez Zlaté Moravce - tiež otrasná cesta.

Ináč som bol prvý krát v okolí Prievidze a celá tá Horná Nitra ma prekvapila - cesty ako po vojne!

Re: R8 Nitra - Hradište

OdoslaťOdoslané: 14. Júl 2016 16:07
od yombie
Nerád sa zapájam do výsostne offtopic debát, ale môžeš mi prosím vysvetliť, čo je na tej ceste "pod horou" nebezpečné?

Re: R8 Nitra - Hradište

OdoslaťOdoslané: 15. Júl 2016 08:14
od Laco
BoroZa suhlas, pre tranzit je to utrpenie...
michaelse - porovnavali sme tie 2 paralelne cesty. R8 je sice pekna vizia, ale suhlasim ze radsej riesit I/64.
mikeBoss - tiez nechapem co je na tej 593 nebezpecne :) kazdopadne z NR do PD by som siel jedine cez ZM. hoci za Skycovom je to miestami velmi vesele, je lepsie ist po klukatych cestach v lese ako vlacit sa cez trilion dedin, teda aspon pre mna :)

Re: R8 Nitra - Hradište

OdoslaťOdoslané: 15. Júl 2016 10:49
od Sentilj
Yombie dlhe roky do otvorenia R2 ZH som jazdil Ba-Pd pod horu a veruze aj ked sa povazujem za skuseneho sofera nebolo mi tam vsetko jedno. Cesta je dost klukata a navyse mierne kopcovity teren, kde sa ti na rovnej ceste do horizontu skryje cele auto, takychto miest je tam niekolko ale len pri jedinom je znacka Ine nebezpecenstvo. Ta uvodna cast od Nitry od odbocenia z I/64 je uzka, klukata a dost vytazena, pravidelne sa mi stavalo ze mi vybehol zo zatacky kdekto v polovici mojho pruhu. Stava sa to coraz castejsie ale prave na takomto neprehladnom a uzkom mieste je to kriticke, viem si predstavit ze pre sofera laika to su skor momenty na paniku.

Re: R8 Nitra - Hradište

OdoslaťOdoslané: 05. Aug 2016 09:09
od mikeBoss
Čo je tam nebezpečné? Kombinácia zlej vozovky s vodičmi pretekármi... Tá cesta je zvlnená, úzka, zátačkovitá a ľudia tam jazdia ako prasce. Veľa ľudí sa jej vyhýba.

Re: R8 Nitra - Hradište

OdoslaťOdoslané: 05. Aug 2016 09:34
od pristy27
Este treba pripocitat zver, ktora sa zvykne hadzat pod kolesa :)

Re: R8 Nitra - Hradište

OdoslaťOdoslané: 17. Sep 2016 17:06
od zvR7
Momentálne asi R8 nemá opodstatnenie ale ak sa uskutoční preložka I/64 aspon po TO( projekty, pozemky,štúdie) malo by sa to plánovať s prehladom do budúcnosti ako prestavba na R ( vyhradiť priestor už teraz ) a takto to riešiť až po NZ - KN ( a nech rozhodnú budúce generácie podla potreby ). Jedine čo by som riešil je úsek od MUK R1 Západ po cestu II/513 na Hlohovec (prípadne dalej až po Jelšovce). Ak sa uskutoční aj preložka I/64 NR - NZ tak by vzniklo jednoduché a priame prepojenie od KN po ZA smer PL a opačne na H ( velmi perspektívna trasa ked sa otvorí nový most cez Dunaj v KN).
Na druhom konci by som riešil R8 od Partizánskeho po Hradište ( takto by nebol potrebný obchvat I/64 Partizánskeho a Novák ) s napojením na R2 ( ak bude niekedy ). Takto by sme Partizánske napojili na siet RC , a NR na PD, samozrejme je potrebné dobudovat najprv R2.
Všetko to nabere na obrátkach s príchodom Jaguaru a kde sa usídlia prípadný subdodávatelia.

Re: R8 Nitra - Hradište

OdoslaťOdoslané: 17. Sep 2016 18:01
od zvR7
Poznámka na margo k téme cesta 593 "pod horou" aj ked je to offtopic. Je klukatá to je pravda. Keby štát rozumne hospodáril tak túto cestu prevezme od VUC a prerobí (dočasne ale kludne aj na stálo) na I/64. Pretože trasa je dobrá , málo obcí. Treba rozšírit parametre na kvalitnú cestu prvej triedy( trasa je daná, treba málo pozemkov, vyrovnat zákruty). Podstatné ale je , že tam treba iba tri preložky (Dolné Lefantovce,Oponice,Kovarce) a od Kovariec to potiahnut po obchvat TO a je vybavené. Rapídne by sa tak zlepšila dostupnost R1-TO a celého regionu. Od TO zase stačia 4 preložky (Krušovce,Dolné/Horné Chlebany,Rajčany) a tahat to rovno na R8 PA-Hradište. Kus R8 plus kombinácia I/64 = region TO-PA postarané na 30 rokov.

Re: R8 Nitra - Hradište

OdoslaťOdoslané: 17. Sep 2016 20:42
od Maxx787
poznam tu cestu 593 :-D dobra cesta :-D :-D bol by to celkom dobry napad keby ju preklasifikovali na I. tr. a povodnu 1/64 prerobili na zatial polprofil R8 :-) kolko by to tak stalo? tak 5-10 mil.€/km??? :-D :-D mozno este menej :-) inak pokladam R8 ako zbytocnu.

Re: R8 Nitra - Hradište

OdoslaťOdoslané: 24. Sep 2016 23:39
od Qwert
Vďaka Jaguaru už R8 nie je až taký veľký nezmysel, akým pôvodne bola, ale stále platí, že dopravná situácia v regióne by sa dala dostačujúco a podľa mňa aj lepšie riešiť cestou prvej triedy NR - TO - BN, ktorá by bola nepomerne lacnejšia než RC, čiže aj reálnejšia, lebo by sa na ňu skôr našli peniaze v štátnom rozpočte (s eurofondami sa tu už nedá počítať). Navyše pri rozumnom trasovaní by sa táto cesta I triedy dala pekne fázovať, nebolo by treba stavať celú naraz a dali by sa uprednostniť najpotrebnejšie úseky. V rámci výstavby závodu Jaguar je plánovaná preložka I/64 v úseku NR - Čakajovce (obchvat Drážoviec), čo je možné považovať za zárodok novej I/64.

Pokiaľ ide o priority, tak úsek NR - TO je asi najznámejší ako maximálne otravný prieťah nekonečnými, bezprostredne na seba nadväzujúcimi dedinami, ale nie je to ani zďaleka najhorší úsek I/64. Jazda tadiaľ je síce zdĺhavá, ale intenzity sú tam stále aj o polovicu (ak nie viac) nižšie než na prieťahu Krušovce - Chlebany - Rajčany a na prieťahu Partizánskym. Ak pominiem už v podstate vyriešené Drážovce, tak práve tieto dva prieťahy je potrebné riešiť prioritne, teda nie úsek NR - TO. Presne tieto dva problémové úseky by sa vyriešili novou cestou TO - BN s napojením na R2 a stále si myslím, že to vôbec nemusí byť RC. Cesta I. triedy by mohla mať napríklad viac križovatiek a dokázala by na seba stiahnuť viac dopravy z ostatných ciest. Samozrejme prieťah Partizánskym sa tým nevyrieši úplne, lebo tam je aj veľká cieľová a vnútromestská doprava a nejaký tranzit na Žarnovicu, to by sa muselo riešiť inak, ale to tu nejdem rozoberať. Čo najskoršia výstavba cesty TO - BN by bola žiadúca aj z takého hlúpeho dôvodu, že ako všetci vieme, tak v rámci "šetrenia" nebola realizovaná križovatka R2 a II/592 medzi BN a Dolnými Našticami, ktorá by sa týmto nahradila.

Pokiaľ ide o II/593, to nie je, ani nikdy nebude "nová I/64". Táto cesta má úplne zlé parametre, ak by mala byť prestavaná na cestu I. triedy, musela by byť postavená nanovo, lebo neunesie nákladnú dopravu a jej výškové a smerové vedenie je doslova nebezpečné. Ja ju tiež považujem za nebezpečnú nie preto, že by sa nedala z pohľadu konkrétneho vodiča bezpečne prejsť (ak opomeniem safari, ktoré tam je niekedy v noci), ale nebezpeční sú hlavne niektorí tiežvodiči, ktorý tadiaľ letia ako po diaľnici a často to nezvládnu, pričom toto je taký typ cesty, ktorý chyby neodpúšťa a hrozí, že si ich odnesú aj nevinní. Toto na I/64 nehrozí, tá je pre vodiča dosť bezpečná. Nebezpečná je ale I/64 z toho hľadiska, že vedie obcami, kde je veľký pohyb chodcov a cyklistov, niekde dokonca ešte stále nie sú chodníky.

Re: R8 Nitra - Hradište

OdoslaťOdoslané: 25. Sep 2016 22:45
od mikeBoss
Qwert Dražovce bez á - sorry ale veľa ľudí si to mýli a je to podľa mňa dosť rozdiel :-)

Ja som za celú novú I/64 až zo Zámkov lebo tam je to rovnako zúfalé cez tie dediny do Nitry. Zaujímavé, že pre štát je Žilina a smer Poľsko priorita pritom z Komárna na Hornú Nitru by mala byť tiež dôležitá cesta. Juh úplne zanedbali.

Re: R8 Nitra - Hradište

OdoslaťOdoslané: 26. Sep 2016 12:52
od okorec
zvR7 napísal:Treba rozšírit parametre na kvalitnú cestu prvej triedy( trasa je daná, treba málo pozemkov, vyrovnat zákruty). Podstatné ale je , že tam treba iba tri preložky (Dolné Lefantovce,Oponice,Kovarce) a od Kovariec to potiahnut po obchvat TO a je vybavené.


vôbec nie zlý nápad, ešte obchvat Krušovce-Chlebany-Rajčany + spojka I/64-II/579 a je vystarané

Re: R8 Nitra - Hradište

OdoslaťOdoslané: 16. Dec 2016 20:47
od BoroZA
Tak už sa nám pomaličky začína rysovať aspoň časť budúcej R8 (síce trošku inou ale tiež vhodnou trasou) - preložka cesty I/64 v Dražovciach pri Nitre (predpokladám, že bude realizovaná ako štvorprúdovka podobne ako pri závode KIA v Žiline). Ešte sa možno nakoniec dožijeme aj zahájenia výstavby R1 medzi BA a NR ak bude Jaguar búchať pästičkami po stole. :D

http://dialnice.info/viewtopic.php?f=35&t=22122&p=189539#p189539

Re: R8 Nitra - Hradište

OdoslaťOdoslané: 26. Okt 2017 22:10
od jarino
MDV SR predložilo na posúdenie technickú štúdiu Hodnote za peniaze.
Odhadované náklady: 658 miliónov eur

Re: R8 Nitra - Hradište

OdoslaťOdoslané: 27. Okt 2017 08:21
od aquila
tu by ozaj stacilo prelozka cesty prvej triedy I/64 a idealne radsej zakat od nitry dole. tato Rka sa tam drzi len kvoli ficovi, inak nema absolutne ziaden vyznam.

Re: R8 Nitra - Hradište

OdoslaťOdoslané: 30. Okt 2017 09:42
od devil
teraz sa o tom dost rozprava, je vseobecna zhoda je to popri R1 najdolezitejsia cesta v kraji. potom je tiez hlupost mat RC hb-sturovo cize o 40-50 km dalej len preto ze inemu kraju to tak lepsie vyhovuje.

R8 Nitra - Hradište vs. modernizovaná I/64

OdoslaťOdoslané: 30. Okt 2017 15:13
od KN.SK
R8-u by mohla nahradiť I/64 s vylepšeným trasovaním (obchádzky; neskôr niekde i nejaké skapacitnenie), napríklad: D1(HC) - NR - NZ - KN - most/ - M1. Už sa tu niečo také "objavilo". Treba na to nájsť nejaké peniaze, možno sa nájdu skôr, ako na R2, ku ktorej by sa mala napájať (kvázi pamätník niekomu) R8 a mať ochotu na to.
Aj tá pôvodná I/64 sa má na nejakom úseku "preznačiť" na I/8. Od KN, teraz si nepamätám, či po TO alebo PD.

Re: R8 Nitra - Hradište

OdoslaťOdoslané: 09. Nov 2017 13:19
od sapphire
v správe zo 4.5.2017 sa píše že "Mestskú časť Nitry Dražovce odľahčí od dopravy cestný obchvat. Štvorprúdová komunikácia sa práve začína stavať a hotová má byť v roku 2018."

Čítajte viac: https://mynitra.sme.sk/c/20524783/zacina-sa-vystavba-cestneho-obchvatu-drazoviec.html#ixzz4xw6yvS7o

Re: R8 Nitra - Hradište

OdoslaťOdoslané: 09. Nov 2017 13:44
od sapphire

Re: R8 Nitra - Hradište

OdoslaťOdoslané: 09. Nov 2017 16:39
od mikeBoss
Štvorprúdovka sa stavať ešte nezačína. Momentálne sa vyhodnocovali pripomienky k EIA. Tento 700m úsek nadviaže na "obchvat Dražoviec", ktorý je vo výstavbe.