Výstavba preložky hlavnej cesta cez mesto je reálna až v rok

re-print článkov týkajúcich sa problematiky diaľnic a rýchlostných komunikácií

Výstavba preložky hlavnej cesta cez mesto je reálna až v rok

Odoslaťod paul0001 » 03. Jan 2010 10:32

Výstavba preložky hlavnej cesta cez mesto je reálna až v roku 2011

Výstavba preložky cesty prvej triedy I/61 sa začne podľa ministra stavať až v roku 2011. O tom, že sa naozaj zrealizuje, však existujú pochybnosti.

POVAŽSKÁ BYSTRICA. Na jednej zo stavebných komisií mesta odzneli obavy, že ak sa nezačne s výstavbou preložky do ukončenia diaľnice, nemusel by sa zámer uskutočniť. Od budovania preložky závisí aj sľubované vytvorenie mestského bulváru.

Poslanci na zastupiteľstve odporučili primátorovi vyvolať jednania s ministerstvom dopravy. Minister Ľubomír Vážny tvrdí, že so stavbou sa počíta. Prioritou je však podľa neho diaľnica.
Rokovania primátora s ministerstvom

Na poslednom mestskom zastupiteľstve odporučili poslanci na návrh Vladimíra Bačíka, poslanca za stranu Smer-SD, primátorovi Miroslavovi Adamemu vyvolať do konca januára budúceho roka rokovania o výstavbe preložky I/61.

Cesta pretína mesto v jeho strede a znemožňuje vytvorenie mestského centra, ktoré v Považskej Bystrici chýba. Mesto chce, aby sa stavala ako vyvolaná investícia v rámci výstavby diaľnice. Minister dopravy Ľubomír Vážny pred viac ako poldruha rokom listom poveril Slovenskú správu ciest, aby sa zaoberala prípravou jej výstavby. Informoval o tom aj primátora mesta. S realizáciou by sa už malo začať.
Najprv diaľnica, potom preložka

Minister dopravy aj štátny tajomník ministerstva nezávisle na sebe tvrdili, že sa s realizáciou počíta, ale v súčasnosti je prioritou diaľnica. Rovnako sa vyjadril minister Ľubomír Vážny aj pred tromi rokmi, pri stretnutí s bývalým primátorom Ľubošom Lackovičom, keď sa pripravovala výstavba diaľnice cez mesto. Vedenie mesta vtedy lobovalo za budovanie preložky cez Nálepkovu ulicu. Názor nezmenil.

„Robíme okolo prípravy preložky. Prioritou je však zrealizovať diaľnicu cez mesto. Papiere chystáme aj na túto stavbu. Projektovú dokumentáciu by mala pripraviť Slovenská správa ciest. Reálna výstavba? Neviem, musíme to zhodnotiť v kontexte celého tohto mosta," povedal Vážny na poslednej prehliadke diaľnice v decembri 2009.

Či sa požiadavky mesta zrealizujú, je teda neisté. „Výstavba by mala byť až v roku 2011. Treba pripraviť projekty, stavebné povolenie, vybaviť eurofondy a malo by to ísť," doplnil minister. Reálna šanca, aby aj na túto investíciu boli vyčlenené prostriedky z Európskej únie podľa neho je.
Považská bude mŕtvym mestom

Podobne ako minister sa vyjadroval aj štátny tajomník ministerstva Milan Mojš pri otváraní preložky II/517, ktorá ide poza sídlisko Rozkvet.

„Robí sa štúdia na preložku cesty I/61. Myslím si však, že ju netreba robiť, pokiaľ nebude spustený do prevádzky diaľničný úsek Sverepec-Vrtižer. Odbremení sa tak osemdesiat percent dopravy a Považská Bystrica sa stane mŕtvym mesto. Neviem, na čo bude potom využitá štvorprúdovka, ktorá ide cez mesto. Ak by dopravné zaťaženie bolo v meste predsa len veľké, robí sa práve preto štúdia, ktorá to má posúdiť. Vypracovať ju má Slovenská správa ciest," povedal Mojš.
Zámery sa menili zmenou vedenia

Podľa pôvodných zámerov mesta, keď bol štatutárom Ľubomír Lackovič sa mala preložka cesty realizovať v inom variante, cez Nálepkovu ulicu. Asanovať by bolo treba asi tri rodinné domy. Po zmene vedenia mesta v roku 2006 sa od tohto variantu upustilo a mesto navrhlo nový. Proti výstavbe preložky cez Nálepkovu ulicu aktívne v minulosti vystupoval aj súčasný poslanec Jozef Babušík. Jeho príbuzní tu majú rodinnú firmu.

Podľa nového variantu by sa mala upraviť križovatka pri hlavnej pošte a rozšíriť Štefánikova ulica. V meste by pribudla aj nová cesta, ktorá bude nadväzovať na Okružnú ulicu vedúcu popri železničnej trati na sídlisku Stred. Ďalej by mala s menšími odchýlkami kopírovať železničnú trať a vyústiť v blízkosti čerpacej stanice OMW. Podľa mesta by sa odbremenila takto hlavná križovatka od pohybu nákladných áut, ktoré budú smerovať do priemyselnej zóny a opačne.

Zámer mesta je tiež zmeniť štvorprúdovku na dvojprúdovú komunikáciu a budovať mestský bulvár. Aká bude skutočnosť, zatiaľ nikto s určitosťou nevie povedať. Pokúšali sme sa skontaktovať aj s vedením Slovenskej správy ciest. Odpoveď sme však nedostali.



sobota 2. 1. 2010 7:49 | Bernadetta Pitoňáková

http://povazska.sme.sk/c/5171978/vystav ... -2011.html
paul0001
diskutujúci
 
Príspevky: 228
Obrázky: 12
Založený: 14. Aug 2008 13:22
Bydlisko: Brusel - Paris - Washington

Naspäť na 2010

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 7 hostí.