Nové autobusy museli v Bratislave stiahnuť

re-print článkov týkajúcich sa problematiky diaľnic a rýchlostných komunikácií

Nové autobusy museli v Bratislave stiahnuť

Odoslaťod Andrej » 27. Jan 2011 09:34

Nové autobusy museli v Bratislave stiahnuť

Kĺbovým autobusom českého výrobcu SOR Libchavy nevedia nastaviť perovanie. Problémy mali aj v Prahe.

BRATISLAVA. Zlé perovanie, komplikácie s točňou a rámami. Kĺbové autobusy SOR NB 18, ktoré bratislavský Dopravný podnik kúpil minulý rok, majú technické problémy. Nepomohlo ani stiahnutie všetkých štyridsiatich autobusov a rozsiahla oprava pred tromi týždňami.

„Išlo o technický problém,“ hovorí Ľubomír Andrassy, hovorca primátora Bratislavy. Firma SOR Libchavy urobila „kontrolu rámov a točne vozidla nízkopodlažných kĺbových autobusov, “ hovorí generálny riaditeľ Dopravného podniku Pavel Derkay.

Na problémy autobusov v oblasti kĺbového spojenia upozornil aj portál imhd.sk. Denníku SME potvrdili aj viacerí vodiči bratislavskej mestskej dopravy v depe podniku, že autobusy „praskali“ a opravári tak museli spevňovať ich rámy.


Povolali českých technikov

Hovorca dopravného podniku Tomáš Zajac dopĺňa, že v autobusoch nastavovali aj perovanie zadnej časti vozidiel. Stroje totiž neboli prispôsobené na bratislavské podmienky. Ide najmä o kvalitu ciest či prejazdy električkových pásov, povedal Zajac.

Podobné chyby mali autobusy tohto českého výrobcu aj v Prahe. Tiež tam museli nastavovať perovanie. Praskanie rámov vtedy výrobca odôvodnil náročnými pražskými podmienkami.

Zajac hovorí, že do Bratislavy prišlo kvôli nastaveniu perovania šesť technikov od českého výrobcu. Autobusy sú ešte v záručnej lehote a podľa Derkaya tak „servisné zásahy uskutočnili na náklady výrobcu“.

Výrobca neopovedá

Firma SOR na otázky o autobusoch a ich oprave neodpovedala. „Z telefonického poverenia vedenia vám oznamujem, že dnes nie je nikto z kompetentných osôb prítomný, aby sa vyjadril k vašim otázkam,“ napísal včera Jindřich Chudý, obchodný riaditeľ spoločnosti.

Autobusy v servise podľa portálu imhd.sk nahradili staršie vozidlá Karosa B 741 CNG a Ikarus 435.
Perovanie nedoriešili

Dopravný podnik tvrdí, že kĺbové autobusy sú už opäť v prevádzke. Andrassy však hovorí, že podľa jeho informácií sa technické problémy autobusov stále nepodarilo úplne odstrániť. Autobusom podľa informácií SME stále dostatočne nenastavili perovanie.

Štyridsať kĺbových autobusov kúpil dopravný podnik podľa Derkaya v medzinárodnom tendri. Zajac hovorí, že jeden autobus stál 272­tisíc eur. Celkovo má dopravný podnik 80 autobusov tohto typu.

štvrtok 27. 1. 2011 | Ján Krempaský

Čítajte viac: http://bratislava.sme.sk/c/5739413/nove ... z1CDsANKpc
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Naspäť na 2011

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 8 hostí.