Dopravu v Trenčíne odbremení druhý cestný most

re-print článkov týkajúcich sa problematiky diaľnic a rýchlostných komunikácií

Dopravu v Trenčíne odbremení druhý cestný most

Odoslaťod duro_z_dediny » 09. Nov 2011 08:43

Poklepaním základného kameňa sa začiatkom septembra v Trenčíne symbolicky odštartovala výstavba druhého cestného mosta cez rieku Váh.
Výstavba mosta má stáť 36,76 milióna eur a prvé automobily by po ňom mali prejsť v októbri 2014. V rozsahu 85 percent budú náklady hradené z Európskeho fondu regionálneho rozvoja prostredníctvom Operačného programu Doprava.

„Najväčší efekt z výstavby nového mosta bude mať Trenčín. Dnes slúži na dopravu cez mesto jediný most, na ktorom je intenzita dopravy asi 22 000 vozidiel denne, z toho tretinu tvoria ťažké nákladné autá. Nový most podľa našich odhadov stiahne až 10 000 vozidiel denne. Bude to prínos nielen pre bezpečnosť dopravy v meste, ale aj pre životné prostredie,“ povedal generálny riaditeľ Výskumného ústavu dopravného v Žiline Ľubomír Palčák.

Zdôraznil, že v budúcnosti bude efekt najmä z toho, že most bude súčasťou juhovýchodného obchvatu mesta, ktorý ešte viac odbremení Trenčín.
„Konečne sa začína výstavba mosta, na ktorý obyvatelia Trenčína čakajú 13 rokov. V tomto krásnom a rušnom meste je veľmi nepriaznivá dopravná situácia. Naším zámerom je po vybudovaní druhého mosta vytiahnuť premávku na okraj mesta a postupne vybudovať kompletný juhovýchodný obchvat Trenčína,“ povedal minister dopravy Ján Figeľ, podľa ktorého bude výstavba cestného mosta spolu s pripravovanou výstavbou železničného mosta významným stimulom do hospodárskeho oživenia stredného Považia.

Spokojnosť so začiatkom výstavby neskrýval ani primátor Trenčína Richard Rybníček. Urýchlenie výstavby je podľa neho výsledkom komunikácie medzi mestom a ministerstvom. Dodal, že ďalšou etapou by mala byť výstavba juhovýchodného obchvatu mesta. „Mojou prioritou je, aby bol obchvat hotový v roku 2018,“ zdôraznil Rybníček.

V Trenčíne v súčasnosti existuje len jeden cestný most a nový most má stáť približne dva kilometre južne od súčasného. Stane sa aj diaľničným privádzačom na najväčšie trenčianske sídlisko Juh, povedie do rozširujúcej sa nákupnej zóny na výpadovke smerom na Prievidzu alebo Brno. Most je zároveň prvou etapou juhovýchodného obchvatu mesta. Ten má viesť poza lesopark Brezina, ktorý spolu s Váhom delí mesto na tri časti.

Podľa generálneho riaditeľa Slovenskej správy ciest Pavla Pavláska je celková dĺžka stavby 2,5 kilometra a jej súčasťou sú štyri mosty. Hlavný most bude mať dĺžku 540 metrov a bude vo výške 15 metrov. „Pôvodná cenová úroveň v roku 2006 bola asi dve miliardy korún (66 miliónov eur), teraz je to zhruba na úrovni 37 miliónov eur za stavebné práce a asi 900 000 eur za stavebný dozor,“ povedal Pavlásek s tým, že pokles ceny takmer o polovicu ovplyvnil „hlad po práci“ a nižšie očakávané výnosy pre dodávateľa.

Zdroj:TASR, portál http://hnonline.sk
http://hnonline.sk/slovensko/c1-5357292 ... estny-most
Obrázok používateľa
duro_z_dediny
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 207
Založený: 18. Jún 2009 10:46

Naspäť na 2011

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 4 hostí.