Po diaľnici R1 jazdí dvakrát viac áut, ako sa čakalo

re-print článkov týkajúcich sa problematiky diaľnic a rýchlostných komunikácií

Po diaľnici R1 jazdí dvakrát viac áut, ako sa čakalo

Odoslaťod duro_z_dediny » 11. Nov 2011 09:21

Najnovší úsek slovenskej diaľnice nazývaný PR1BINA prilákal oveľa viac vodičov, ako sa odhadovalo. Podľa prvých meraní jazdí po novej ceste o polovicu viac áut v čase špičky, ale aj v bežné dni.

Obrázok
Obchvat má odľahčiť aj kritickú križovatku pod Zoborom. Tu pomáhajú vodičom aj nové značky
Autor: Pravda


"Pôvodne sme predpokladali, že denne prejde po ceste okolo 5- až 7-tisíc vozidiel, realitou je však takmer dvojnásobok," uviedol Robert Kišš, hovorca správcovskej spoločnosti Granvia Operation. Počas piatka, čo je najhorší deň v doprave, tu napočítali vyše 22-tisíc áut, v nedeľu vyše 14-tisíc.

Odborníci v Nitre robia sčítanie dopravy na viacerých križovatkách, aby zistili, či v meste vďaka diaľnici ubudli autá. "Sám som veľmi zvedavý, čo vyjde. Pravidelne sledujem viaceré úseky v meste, na niektorých sa to zlepšilo, na iných nie," uviedol dopravný inžinier Andrej Sitkey. Dodal, že zlatomoravecká cesta smrti tiež ešte "nezomrela", kamiónov ubudlo, ale premávka tadiaľ stále prúdi.

Sčítanie mestskej dopravy by tiež malo ukázať, ako je na tom kruhový objazd v Nitre. Ten je už dlhšie zaradený medzi najkritickejšie križovatky na Slovensku. Dôvody boli tri - hustota premávky, zlé stavebné usporiadanie a tiež neschopnosť niektorých vodičov prechádzať cez veľký kruhový objazd s dvoma pruhmi. Posledný problém sa snažili vyriešiť nové dopravné značky, ktoré vodičom ukazujú správny spôsob jazdy. Zlé stavebné usporiadanie mala vyriešiť prestavba za vyše 4,5 milióna eur.

Po otvorení diaľnice je podľa Sitkeya miliónová investícia otázna. "Malo by sa to aktualizovať a na základe nových kapacít urobiť nový projekt s nižšími nákladmi," dodal. Hovorkyňa Slovenskej správy ciest Iveta Fedorová však uviedla, že úprava križovatky má aj tak význam. "Po mesiaci fungovania R1 ešte nevieme povedať, či sa križovatka odľahčila. Od začiatku hľadáme najlacnejšie funkčné riešenie," povedala Fedorová.

Nová diaľnica mala pritiahnuť aj časť vodičov, ktorí jazdia po severnej trase Bratislava Košice cez Žilinu. Najoptimistickejšie odhady naznačovali, že po novom "južnom" ťahu cez Nitru sa vyberie asi 20 percent vodičov. "Podľa môjho názoru to nie je reálne. Niektorí hovoria o piatich až 15 percentách. Ja sa prikláňam k nižšiemu číslu, nemyslím si, že tento variant je pre vodičov až takou úľavou," naznačil Ľubomír Palčák z Výskumného ústavu dopravného. Presné čísla o tom, ako sa preskupila doprava, budú podľa neho známe v roku 2015, keď sa urobí celkové sčítanie dopravy.


Andrej Barát | 11. novembra 2011 6:00

Zdroj: Pravda, portál http://www.pravda.sk
http://spravy.pravda.sk/po-dialnici-r1- ... egiony_p58
Obrázok používateľa
duro_z_dediny
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 207
Založený: 18. Jún 2009 10:46

Naspäť na 2011

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 2 hostí.