Prvé tri slovenské eurovlaky majú domovskú stanicu v Humenno

re-print článkov týkajúcich sa problematiky diaľnic a rýchlostných komunikácií

Prvé tri slovenské eurovlaky majú domovskú stanicu v Humenno

Odoslaťod Andrej » 25. Nov 2011 11:47

Prvé tri slovenské eurovlaky majú domovskú stanicu v Humennom

25.11.2011

Bratislava (25. novembra 2011) – V Humennom sa dnes za účasti ministra dopravy Jána Figeľa a J.E. Jozefa kardinála Tomka uskutočnilo predstavenie a požehnanie dvoch nových vlakov, ktoré budú od 11. decembra premávať na tratiach východného Slovenska. Dieselové motorové súpravy Mária a Eva potešia cestujúcich, ktorí doteraz z Humenného do Sniny, Košíc či Prešova cestovali na starých, takmer historických „motoráčikoch“. Do konca roka k nim pribudne tretia súprava Monika.

Od platnosti nového železničného grafikonu, t.j. od 11.decembra bude na slovenských tratiach jazdiť už jedenásť nových vlakov – šesť elektrických poschodových jednotiek, tri súpravy typu „push-pull“ a spomínané dve dieselové motorové jednotky.

Dodávka celkovo 32 nových vlakov, z toho dvanástich dieselových motorových jednotiek, je súčasťou projektu obnovy vozového parku Železničnej spoločnosti Slovensko (ZSSK). V rámci neho do dvoch rokov vymení až pätina regionálnych a prímestských vlakov na slovenských železniciach. Projekt je spolufinancovaný cez eurofondy prostredníctvom Operačného programu Doprava. Okrem okolia Humenného budú nové dieselové regionálne vlaky postupne nasadzované aj v okolí Nitry, Košíc a Prievidze.

Dieselové motorové jednotky radu 861 možno právom označiť za slovenské eurovlaky, keďže sú vyrobené v spoločnosti ŽOS Vrútky, a.s. Spoločnosť, ktorá je orientovaná na vlastný vývoj a výrobu, vyrobila pre ZSSK vozidlo novej generácie. Ide o vlakovú súpravu s dieselhydraulickým prenosom výkonu radu 861, určenú na regionálnu dopravu s požadovanou maximálnou rýchlosťou 140 km/h, poháňanú dvoma motormi o výkone 2 x 588kW. Súprava odvezie 177 sediacich a 110 stojacich cestujúcich. Keďže tento vlak je určený na regionálnu prepravu, kde je najväčší podiel nechránených priecestí, pevnostne zodpovedá najprísnejším európskym normám týkajúcim sa havárií železničných vozidiel.

Nové vlaky sú nízkopodlažné, s multifunkčnými priestormi pre imobilných cestujúcich s vozíkmi, pre kočíky a bicykle. Sú vybavené informačným systémom, klimatizáciou, samočinnou tlakovou brzdou, záchrannou brzdou s premostením a zaisťovacou brzdou. „Výber projektov v Operačnom programe Doprava je ovplyvnený základnou myšlienkou európskej dopravnej politiky. Tá hovorí o podpore projektov, ktoré majú význam nielen z pohľadu dopravy, ale aj z pohľadu hospodárstva. Výroba 12 dieselových vlakových jednotiek ktorú z jednej polovice platí EÚ, priniesla prácu stovkám ľudí z Turca. Zároveň očakávam, že investície do osobnej železničnej dopravy prinesú viac pracovných príležitosti odľahlejším regiónom Slovenska, ku ktorým patrí aj Humenné a celý horný Zemplín“, uviedol počas prezentácie pred obyvateľmi Humenného minister J. Figeľ.

http://www.mindop.sk/index/index.php?id ... rm2=114847
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Naspäť na 2011

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 1 hosť.