O 5 rokov by mali dostavať najdlhší diaľničný tunel Dubná sk

re-print článkov týkajúcich sa problematiky diaľnic a rýchlostných komunikácií

O 5 rokov by mali dostavať najdlhší diaľničný tunel Dubná sk

Odoslaťod Andrej » 06. Dec 2011 14:02

O 5 rokov by mali dostavať najdlhší diaľničný tunel Dubná skala-Višňové

06.12.2011 - (Rádio Regina, 18:00; Žurnál Rádia Regina; 05/12/2011; D. Úradníková)

30 rokov pripravovaný diaľničný tunel Dubná skala-Višňové, ktorý má odbremeniť dopravu najviac zaťažených úsekov strečnianskej úžiny, sa stáva realitou. Národná diaľničná spoločnosť naň vyhlási do konca roka súťaž, pričom víťaz by mohol začať s prácami už v lete. Najdlhší diaľničný tunel pri Žiline za asi 900 miliónov eur by mohli dokončiť o 5 rokov. Nahrávala Dagmar Úradníková.

Účastníkov dnešnej pracovnej návštevy tunela Dubná skala-Višňové privítala investičná riaditeľka Národnej diaľničnej spoločnosti Viktória Chomová.

Viktória Chomová, investičná riaditeľka Národnej diaľničnej spoločnosti: "Momentálne sa nachádzame na budúcom stavenisku tunela Višňové, nachádzame sa na západnom portáli od Žiliny. Momentálne sme pri štôlni, ktorá bola budovaná najprv ako prieskumná štôlňa a dobudovaná následne ako úniková štôlňa. Doprevádzať nás budú banskí záchranári, dostaneme školenie."

Banský záchranár: "Vy čo pôjdete do tunela, bude mať sebazáchranné osobné prístroje. V maske v žiadnom prípade netreba utekať potom, ale treba plynule dýchať a pomalým krokom sa presunie potom k únikovému východu."

Ján Figeľ, minister dopravy: "V priebehu mesiaca december Národná diaľničná spoločnosť vyhlási súťaž na zhotoviteľa. Celkové náklady tohto diela sa odhadujú na úrovni 900 miliónov eur. Odhadovaná doba výstavby je 5 rokov, to znamená v horizonte roku 2017 by takéto dielo mohlo byť dokončené a odovzdané."

Minister verí, že termín začatia výstavby tunela už neodsunú ani predčasné voľby.

Ján Figeľ, minister dopravy: "Ja verím, že aj nová vláda bude pokračovať v rozumných rozhodnutiach."

Ľubomír Palčák, dopravný expert: "Žilina je gordický uzol hlavne aj v tranzitoch východ-západ a sever-juh. Intenzity, ktoré sú dosahované dneska na ceste 1/18, ktorá lemuje túto budúcu stavbu, sú najväčšej intenzity aké sú na Slovensku, čo je dnes okolo 26 000 vozidiel denne."

Tomuto termínu teraz veríte, že už sa začne naozaj stavať?

Ľubomír Palčák, dopravný expert: "Chcem byť optimista a verím. Samozrejme mali sme tu sľub rok 2005, bol tu sľúbený rok 2010, dneska to vychádza, že ten rok 2017. Ja osobne si myslím, že ak sa podarí rozbehnúť tú súťaž, už by ani z pohľadu politického nemala vzniknúť nejaká sila, ktorá by zabránila tomu."

http://www.ndsas.sk/monitoring-medii/12326s?prm3=44124
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Naspäť na 2011

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 3 hostí.