Na slovenské železnice pribudol nový elektrický rušeň

re-print článkov týkajúcich sa problematiky diaľnic a rýchlostných komunikácií

Na slovenské železnice pribudol nový elektrický rušeň

Odoslaťod Andrej » 13. Dec 2011 20:36

Na slovenské železnice pribudol nový elektrický rušeň

13.12.2011

Bratislava (13.decembra 2011) – V Bratislave dnes za účasti ministra dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR Jána Figeľa predstavili prvý trojsystémový elektrický rušeň radu 381. Tento moderný rušeň môže plynule prechádzať medzi oboma napájacími trakčnými sústavami a v budúcnosti môže jazdiť aj na tratiach do Českej republiky, Rakúska, Maďarska a Poľska.

Od platnosti nového železničného grafikonu, t.j. od 11.decembra 2011 jazdí na slovenských tratiach už jedenásť nových vlakov – šesť elektrických poschodových jednotiek, tri súpravy typu „push-pull“ a dve dieselové motorové jednotky. Dodávka dvoch nových rušňov od spoločnosti Škoda Transportation je tiež súčasťou projektu obnovy vozového parku ZSSK, vďaka ktorému sa do dvoch rokov vymení až pätina regionálnych a prímestských vlakov na slovenských železniciach. Projekt je spolufinancovaný cez eurofondy prostredníctvom Operačného programu Doprava.

„Vďaka eurofondom pribúdajú na slovenské trate nové vlaky a od dnes už aj nové rušne. Železničná doprava potrebuje silný stimul aby sme presvedčili ľudí, že má zmysel prejsť z dopravy autom na verejnú železničnú dopravu. Pevne verím, že aj tento nový rušeň prispeje k zvyšovaniu kvality cestovania a poskytne komfort cestujúcim, ktorí budú radi a čoraz častejšie využívať služby železničnej dopravy“, uviedol na slávnostnej prezentácii minister Ján Figeľ.

Základné charakteristiky trojsystémového rušňa radu 381 :

- použitie na troch trakčných napájacích systémoch

-25 kV 50 Hz pre trate ŽSR, ČD, MÁV

-3,0 kV jednosmerné pre trate ŽSR, ČD, PKP,

-15 kV 16,7 Hz pre trate OeBB

- maximálna rýchlosť 160 km/hod. , v budúcnosti po malej softwérovej úprave s možnosťou až na 200 km/hod.

- maximálny výkon pre trakciu 6 400 kW

- zabudované ETCS

- vlakový zabezpečovač pre použitie u ŽSR, ČD, MÁV, OeBB

- možnosť ovládania súprav push-pull

- prenos kamerového systému z poschodových vozňov do rušňa

- cena za dva rušne: 8 499 950 mil. eur (dodávateľ: ŠKODA TRANSPORTATION Plzeň, a.s)



Názov projektu: Projekt obnovy parku ŽKV ZSSK, a.s.

Typ projektu: veľký Dátum schválenia projektu EK: 15.7.2010

Dátum podpisu zmluvy o NFP: 24.8.2009

Celkové náklady na projekt: 231 960 018 eur

Oprávnené náklady projektu: 186 338 035 eur

Výšky Sumy rozhodnutia (výška NFP): 177 021 134 eur

Z toho zdroje EÚ: 88 510 567 eur

Pomer financovania = 47,5 : 47,5: 5 (EÚ: štátny rozpočet: spolufinancovanie ZSSK)

http://www.mindop.sk/index/index.php?id ... rm2=116057
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 17:57

Naspäť na 2011

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 1 hosť.