Obchvat Bratislavy by sa mohol začať stavať o dva roky

re-print článkov týkajúcich sa problematiky diaľnic a rýchlostných komunikácií

Obchvat Bratislavy by sa mohol začať stavať o dva roky

Odoslaťod aquila » 12. Okt 2012 10:47

SITA | 12. októbra 2012 11:11
S výstavbou prvého úseku na budúcom diaľničnom obchvate hlavného mesta SR na D4 Bratislava, Jarovce - Ivanka pri Dunaji, sever v dĺžke vyše 23 kilometrov by sa mohlo začať v roku 2014.
Predpokladá to ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja. "Výstavba by mala trvať štyri roky. Momentálne sa pripravuje dokumentácia pre územné rozhodnutie," informoval agentúru SITA rezortný hovorca Martin Kóňa.

Odhadované stavebné náklady na úsek D4 Bratislava, Jarovce - Ivanka pri Dunaji, sever podľa cenovej úrovne z decembra minulého roka predstavujú 576 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty. Spomínaný alebo aj iné úseky D4 by podľa doterajších predbežných plánov mohli byť financované zo súkromných zdrojov cez projekt verejno-súkromného partnerstva.

Na bratislavskom diaľničnom obchvate bude najdôležitejší práve úsek Bratislava, Jarovce - Ivanka pri Dunaji. Má odkloniť tranzitnú dopravu cez Bratislavu na východný a južný okraj mesta. Čiastočne by mal odbremeniť aj preťažené úseky D1 od vjazdu do Bratislavy v smere z Trnavy až po Petržalku, vrátane Prístavného mosta. Ten je vôbec najviac zaťaženou cestnou komunikáciou na Slovensku, keď ho denne využíva vyše 100 tis. automobilov, z toho okolo 14 tis. nákladných.

Predpokladané náklady na výstavbu ďalšieho plánovaného úseku D4 Ivanka pri Dunaji - Záhorská Bystrica sú 599 mil. eur a úseku z Devínskej Novej Vsi k štátnej hranici s Rakúskom 100 mil. eur. "Konečné ceny, samozrejme, vzídu z verejnej súťaže," dodal Kóňa.

Čítajte viac: http://spravy.pravda.sk/obchvat-bratisl ... z294oiJO74
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Naspäť na 2012

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 2 hostí.