Urýchlené dobudovanie diaľnice D1 je pre Žilinský kraj nevyh

re-print článkov týkajúcich sa problematiky diaľnic a rýchlostných komunikácií

Urýchlené dobudovanie diaľnice D1 je pre Žilinský kraj nevyh

Odoslaťod kiri » 21. Okt 2012 08:22

Urýchlené dobudovanie diaľnice D1 je pre Žilinský kraj nevyhnutné

Dopravné spojenie naprieč Žilinským krajom od Žiliny až po Liptov, trpí už dlhé roky na prehustenosť a nevyhovujúci stav dopravnej siete.

Jediným možným riešením je urýchlené dobudovanie diaľnice D1, a to vo viacerých chýbajúcich úsekoch. Výstavba cestnej infraštruktúry je dôležitým predpokladom pre prílev investícií a rozvoj hospodárstva na severe Slovenska. Pre obyvateľov, podnikateľov, návštevníkov a celé územie Žilinského samosprávneho kraja je nevyhnutné, aby sa čím skôr začala výstavba nadradenej dopravnej infraštruktúry s využitím prostriedkov Európskej únie, ktorá je prínosom nielen priamo pre verejné financie a pre používateľov infraštruktúry, ale úzko súvisí so sociálno-ekonomickým rozvojom regiónu. Z dopravného hľadiska najdôležitejším a zároveň azda i najproblematickejším úsekom diaľnice pri Žiline sa javí 13,5 kilometrový úsek Turany – Hubová. Stavebné práce sú pozastavené, pokiaľ Európska únia neschváli peniaze na výstavbu povrchového variantu, ktorý presadzujú rezort dopravy a Národná diaľničná spoločnosť, no ktorý zároveň odmietajú niektorí ekologickí aktivisti. Tieto ojedinelé negatívne hlasy nemajú oporu vo verejnej mienke, pričom neberú ohľad ani na ohrozenie ľudských životov a zníženú kvalitu života obyvateľov bezprostredne dotknutých súčasnou cestnou sieťou. Príprava a realizácia týchto náročných cestných diel, akými sú úseky D1 v Žilinskom kraji, stála a stojí nemalé finančné prostriedky. Pre Žilinský samosprávny kraj je nevyhnutné, aby sa výstavba dokončila a po rokoch príprav je nepochopiteľné, že niekto spochybňuje odborné stanoviská. Poukazuje na to i štúdia nezávislého expertného tímu, ktorá slúži ako podklad pre vydanie stanoviska Európskej komisie a následného rozhodnutia, či sa výstavba uvedeného úseku diaľnice bude dať financovať zo zdrojov EÚ. Dokument komplexne a v súlade s európskou legislatívou hodnotí možné vplyvy v etape prípravy, výstavby a prevádzky diaľnice a predstavuje návrh zmierňujúcich opatrení na všetky identifikované citlivé biotopy na území dotknuté diaľnicou D1. Tento fakt ocenili na verejnom prerokovaní aj zástupcovia ochranárskych združení s tým, že vyjadrili pochybnosť, či je možné, resp. bude možné realizovať všetky zmierňujúce opatrenia. Naopak, starostovia z okolitých obcí ako i zainteresovaná verejnosť na rokovaní žiadali slovenské a európske orgány o urýchlenie výstavby diaľnice v uvedenom úseku, ktorého realizácia významne zlepší kvalitu života obyvateľov regiónu. S týmto názorom sa stotožňujem v plnom rozsahu a podporujem ich stanoviská.
Odklonom dopravy mimo zastavaného územia sa znížia negatívne dopady na ľudí, ktorí trpia nadmernou intenzitou dopravy, dosahujúcou hodnotu až 25 000 vozidiel za 24 hodín. Z uvedeného vyplýva, že súčasná cesta je preťažená a pre iných ako motorových účastníkov cestnej dopravy životunebezpečná.

Juraj Blanár,
predseda Žilinského samosprávneho kraja

Zdroj: novinky, 20/2012

http://www.regionzilina.sk/files/noviny ... 5_2012.pdf
http://www.regionzilina.sk/files/noviny ... 5_2012.pdf
http://www.regionzilina.sk/files/noviny ... 5-2012.pdf
Nemáte oprávnenie prezerať súbory priložené v tomto príspevku.
Obrázok používateľa
kiri
diskutujúci
 
Príspevky: 152
Obrázky: 24
Založený: 15. Okt 2012 17:45

Naspäť na 2012

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 7 hostí.