Prípravné práce na trati pri Trenčíne majú začať v utorok

re-print článkov týkajúcich sa problematiky diaľnic a rýchlostných komunikácií

Prípravné práce na trati pri Trenčíne majú začať v utorok

Odoslaťod Andrej » 19. Nov 2012 18:05

Prípravné práce na trati pri Trenčíne majú začať v utorok

Prípravné práce v rámci projektu modernizácie železničnej trate Zlatovce - Trenčianska Teplá budú podľa Železníc Slovenskej republiky trvať do konca tohto roka.

TRENČÍN. Prípravné práce v rámci modernizácie 12-kilometrovej železničnej trate Zlatovce - Trenčianska Teplá pre rýchlosť do 160 kilometrov za hodinu sa majú začať v utorok 20. novembra a trvať budú do konca tohto roka. Ako informovala hovorkyňa Železníc Slovenskej republiky (ŽSR) Martina Pavliková, spomínaný termín začiatku prác určil stavebný dozor v súlade so zmluvou o dielo.

Stavebné práce má Združenie pod Brezinou, vedené spoločnosťou TSS Grade, a.s., podľa zmluvy z 10. októbra uskutočniť za takmer 245 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty za tri roky a štyri mesiace. Očakáva sa však, že by mohli byť ukončené o niečo skôr, do konca roka 2015. Železnice ako investor odovzdali stavenisko zhotoviteľovi 23. októbra. Na prácach sa bude podľa TSS Grade podieľať vyše päťsto pracovníkov združenia, ktorého ďalšími členmi sú česká spoločnosť Bögl a Krýsl, k.s. a chorvátska firma Konstruktor-Inženjering zo Splitu.

TSS Grade má v združení podiel 38 %, Konstruktor inženjering 35 % a Bögl a Krýsl 27 % z celkového objemu prác. "Za realizáciu celej stavby zodpovedá celé združenie," upozornila Pavliková. Celkový počet subdodávateľov je podľa nej toho času desať a na objeme prác majú podiel 22,3 %.

"Žiadny podzhotoviteľ nemôže nastúpiť k realizácii prác na stavbe bez predchádzajúceho súhlasu stavebného dozoru, resp. objednávateľa v súlade s podmienkami zmluvy o dielo," dodala hovorkyňa železníc. Subdodávatelia vykonajú špecifické práce na zabezpečovacích zariadeniach, trakčnom vedení, prekládke nízkeho a vysokého napätia, vedení, prekládkach plynovodov, pokládke asfaltových zmesí, ako aj pri archeologickom prieskume, záťažových skúškach mostov a pilót.

Železnice pristupujú individuálne k stavbám, ktoré realizujú, so zreteľom na konkrétne podmienky a situáciu. Získané skúsenosti z jednotlivých stavieb aplikujú na ďalšie, a to hlavne v oblasti bezpečnosti pri práci. Štátny správca železničnej infraštruktúry tak odpovedal na otázku, či vykonal nejaké opatrenia v spojitosti s bezpečnosťou vzhľadom na nedávne nešťastie pri stavbe diaľničného mosta pri Iliašovciach, kde počas betonáže zlyhala podperná konštrukcia, pričom zomreli štyria a zranili sa jedenásti robotníci. Za výstavbu mosta zodpovedala firma Bögl a Krýsl, ktorá si betónovanie objednala u prešovskej firmy Semos a podpernú skruž postavila firma Weise Skruže SK.

Podľa ŽSR zmluvná povinnosť dodávateľa stavebných prác sa kontroluje viacstupňovo, a to autorizovaným bezpečnostným technikom zhotoviteľa a stavebného dozoru, ako aj internými kontrolnými orgánmi železníc, pričom musí byť v súlade s platnou legislatívou. Bögl a Krýsl je aj členom Združenia ŽSR - Beluša, ktoré v súčasnosti vykonáva práce pri modernizácii trate Trenčianska Teplá - Ilava - Beluša. Železnice sledujú percentuálnu mieru plnenia podzhotoviteľským systémom, ktorá nesmie prekročiť 49,99 % z celkového zadaného objemu prác.

"Z dôvodu, že firma Bögl a Krýsl je rovnocenným členom Združenia ŽSR - Beluša ako ostatní účastníci, nevyplýva pre ŽSR povinnosť sledovať objem vykonávaných prác konkrétne pre túto spoločnosť," uviedla pre agentúru SITA Pavliková.

ŽSR stále neukončili vyhodnotenie ponúk v tendri na modernizáciu trate Považská Teplá - Žilina. Vzhľadom na pokračujúci proces verejného obstarávania a v zmysle zákona neposkytujú bližšie informácie.

pondelok 19. 11. 2012 10:15 | sita


Čítajte viac: http://trencin.sme.sk/c/6607607/priprav ... z2Cgmsp6th
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Naspäť na 2012

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 4 hostí.