Vážny (je) problém Slovenska

re-print článkov týkajúcich sa problematiky diaľnic a rýchlostných komunikácií

Vážny (je) problém Slovenska

Odoslaťod aquila » 22. Nov 2012 10:15

Navzdory varovaniam EK o možnej korupcii, vymenovať do funkcie koordinátora eurofondov človeka, ktorého sa tá istá Európska komisia chystá obviniť, že ich sám rozkrádal, je drzosť, pred ktorou musí nejedna gorila blednúť závisťou.

Záhada, prečo sa má stať Ľubomír Vážny podpredsedom vlády je rozriešená. Ak doteraz nebolo jasné, čomu má vlastne podpredsedať, dnes je už isté, že bude babrať eurofondy.

V rokoch 2014 až 2020 by Slovensko mohlo z európskych fondov získať 14 miliárd eur. Táto suma by mohla významne prispieť k riešeniu problémov súvisiacich so slovenskými Rómami alebo rozvoju ekonomicky zaostávajúcich regiónov. Vlastne, táto suma by mohla vyriešiť takmer ktorýkoľvek problém na Slovensku.

Aby ste si to lepšie predstavili. Je to skoro presne suma, ktorú náš štát získa do rozpočtu za celý rok 2012. Predstavte si všetky dane občanov aj firiem, všetky poplatky, všetky príjmy z podielov v podnikoch a ďalšie príjmy našej krajiny za rok. A predstavte si jedného človeka, ktorý bude o takejto sume rozhodovať. Desivé? Tak si ešte predstavte, že ten človek plní pokyny veľkopodnikateľa, ktorý sa pohybuje blízko rozkrádania štátneho majetku takmer neustále od čias Muftiho až do dnešných dní...

Komisia nás už vopred varuje pred korupciou

Nikoho hádam neprekvapí, že už teraz má Európska komisia pochybnosti o spôsobilosti Slovenska efektívne a bez kradnutia čerpať peniaze, na ktoré sa poskladali nemeckí, holandskí, britskí a ďalší daňoví poplatníci. „Možná korupcia na Slovensku znamená veľmi vysoké riziko poškodenia povesti eurofondov a ohrozuje ich účelné čerpanie," - tak to napísala slovenskej vláde komisia. Každý kto čítal nudné a nezáživné správy EK si všimne nečakanú priamosť tejto vety. To už nie je len varovne zdvihnutý prst, ale skôr výkrik. EK má jednoducho už plné zuby nášho rozkrádania eurofondov.

Napriek tomuto jasnému varovaniu z Bruselu je premiér Fico rozhodnutý poveriť správou eurofondov Ľubomíra Vážneho. A to je veľmi vážny problém.

Poórov koník

Do povedomia širokej verejnosti sa Ľubomír Vážny dostal až vymenovaním za ministra dopravy v prvej Ficovej vláde v roku 2006. Málokto si pamätá, že za poslanca bol zvolený už v roku 2002. V opozičných laviciach nijako nevynikal. Tvoril len súčasť sivej masy poslušných pešiakov, ktorých si na kandidátnu listinu Smeru nanominovali mecenáši. Mimochodom, v týchto voľbách sa údajne predávali miesta na kandidátke Smeru podľa cenníkových cien, ako v supermarkete.

Ľubomír Vážny bol od začiatku koník mečiarovského privatizéra Vladimíra Poóra. Ten spolu s Jozefom Brhelom, Ivanom Kiňom, Jurajom Širokým a Fedorom Flašíkom v roku 2000 pochopili, že si musia po zdiskreditovanom Mečiarovi stvoriť nového politického maskota. Vsadili na Róberta Fica a oplatilo sa im to.

Vážny v akcii - letisko, diaľničné mýto, PPP projekty stavby diaľnic

V roku 2006 si neznámy, no poslušný lokaj Vážny sadá do ministerského kresla a púšťa sa do tvrdej práce v prospech muža, ktorý ho do tejto funkcie dostal. Vladimírovi Poórovi sa jeho investície predsa museli vrátiť aj s mastnými úrokmi. Pred časom na to precízne poukázal komentátor Marian Leško.

Ešte pri nástupe do funkcie v roku 2006 Ľubomír Vážny odmietal stavanie diaľnic formou PPP, pretože - ako sám povedal - „sú o 50 až 70 percent drahšie ako bežné investície od štátu". Napokon ten istý Vážny PPP diaľnice presadzoval, a to až tak veľmi, že jeho úrad pravdepodobne zmanipuloval analýzu spoločnosti Wood & Company. Po tejto „úprave" mala byť PPP diaľnica drahšia len o 29 miliónov eur, ako keby ju staval štát. K tomuto výsledku sa ministerstvo dopracovalo po 76 zmenách v analýze, čím ju fakticky sfalšovalo. Prípadu sa neskôr chopili orgány činné v trestnom konaní. Keby tento kúsok Vážnemu vyšiel, za diaľnice by sme v priebehu tridsiatich rokov zaplatili 17 miliárd eur, z čoho by 10 miliárd išlo len na úroky, bankové poplatky a dividendy. O tom koľko by si rozdelili mecenáši sa nehovorí.

Prvá Ficova vláda zastavila privatizáciu bratislavského letiska. Ukázalo sa, že len preto, aby tento podnik vďaka ministrovi dopravy Vážnemu ovládli firmy pána Poóra. Poslušný nominant tohto podnikateľa má na konte aj pochybný tender na elektronické mýto, ktoré vyhralo konzorcium s ponukou o 200 miliónov eur vyššou, akú uvádzali jeho konkurenti. Ukázalo sa, že za víťazným konzorciom stála finančná skupina J&T a informované jazyky tvrdia, že z „vývaru" musela zaplatiť výpalné mecenášovi Poórovi.

Celkom iné zvesti sa dnes šíria z bruselskej centrály: Za tento Vážneho zmanipulovaný tender Slovensku hrozí žaloba zo strany Európskej komisie. Chcú to stihnúť ešte tento rok. Účet však nezaplatí pán Vážny, ani bývalý čašník a jeho politický pasák Poór, ale slovenskí daňoví poplatníci.

Bábka vymenuje koníka

V krátkom čase vymenuje na návrh premiéra Fica prezident Ivan Gašparovič (inak tiež bábka v rukách podnikateľa Poóra) Ľubomíra Vážneho za podpredsedu vlády. Za zadkom mu už stojí pripravený veľkopodnikateľ Poór s veľmi plastickou predstavou o tom, ako naplniť obavy Európskej komisie o tom, že „možná korupcia na Slovensku znamená veľmi vysoké riziko poškodenia povesti eurofondov".

A tak sa z Ficovho vážneho straníckeho problému stáva problém celého Slovenska. Volá sa Ľubomír Vážny.
Peter Konček, streda 21. novembra 2012 06:42


Čítajte viac: http://koncek.blog.sme.sk/c/313859/Vazn ... z2CwQ6dKJd
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Naspäť na 2012

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 8 hostí.