Počiatek: Podpery musia posudzovať autorizované osoby

re-print článkov týkajúcich sa problematiky diaľnic a rýchlostných komunikácií

Počiatek: Podpery musia posudzovať autorizované osoby

Odoslaťod Andrej » 22. Nov 2012 19:16

Počiatek: Podpery musia posudzovať autorizované osoby

Na stavbe úseku D1 Fričovce - Svinia používajú iné podpery, ako tie, ktoré zlyhali o pár kilometrov ďalej. Aj na tie sa ale majú vzťahovať špeciálne opatrenia.

FRIČOVCE. Výstavba objektov na diaľničnom úseku D1 Fričovce Svinia, ktorá sa začala pred rokom, zatiaľ pokračuje podľa schváleného harmonogramu. Dokončenie tohto úseku je naplánované na marec 2015.

Niektoré objekty rozostavaného úseku si vo štvrtok popoludní v rámci výjazdu prezrel aj minister dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja Ján Počiatek. Okrem neho sa s postupom prác oboznámili aj členovia Monitorovacieho výboru Operačného programu doprava, ktorý v týchto dňoch zasadá na východe Slovenska.

Extra opatrenia

Výstavba tohto vyše 11-kilometrového diaľničného úseku je financovaná z eurofondov a štátneho rozpočtu, pričom zhotoviteľ, združenie firiem Doprastav a Strabag, by ho mal postaviť za 114,6 milióna eur. Z hľadiska charakteristiky má ísť o diaľničnú výstavbu strednej náročnosti. Približne 20 percent trasy sa bude nachádzať na 15 mostoch.

Ministerstvo dopravy prijalo po tragédii v Kurimanoch opatrenia na eliminovanie rizík a tie sa budú týkať aj týchto objektov.

"Akákoľvek podporná konštrukcia, ktorá by svojím zlyhaním mohla ohroziť životy či zdravie, bude musieť byť navrhovaná a posudzovaná autorizovanou osobou a nezávisle," povedal minister. Upozornil, že toto opatrenie týkajúce sa dočasných podporných konštrukcií je zatiaľ nad rámec zákona, ale v budúcnosti ho chcú zaviesť aj do legislatívy.

Urobia dodatky

"Kým ešte nie je nový stavebný zákon, požiadal som Národnú diaľničnú spoločnosť, aby iniciovala uzavretie dodatkov ku zmluvám, na tie kontrakty, ktoré už existujú, aby toto bolo súčasťou zmluvných podmienok," konštatoval Počiatek. Nepredpokladá, že by to malo pozdržať výstavbu diaľničného úseku.

"Myslím si, že to nešťastie otvorilo množstvo otázok externých a interných dozorov, ich kvality a bude sa aj týmto zaoberať. Určite je dôležité, aby tie dozory boli čo najkvalifikovanejšie na stavbách," dodal Počiatek.

Riaditeľ projektového tímu Marcel Horvát konštatoval, že na mostoch v tomto úseku sú nastavené technológie iným spôsobom, ako bolo v Kurimanoch.

"Budeme používať väčšinou podporné konštrukcie, ktoré sa budú pohybovať v hornej časti. Sú to výsuvné skruže, ktoré sme od začiatku plánovali nastaviť na tejto stavbe," povedal Horvát. Potvrdil, že projektantom dali zadania týkajúce sa nariadenia ministerstva a tí majú zabezpečiť procesy tak, aby sa dodržal harmonogram výstavby.

Doplnil, že v dvoch lokalitách musel prebehnúť archeologický prieskum a okrem toho sa ukázalo, že na zosuvnom území pri Chmiňanoch sa budú musieť vykonať vážnejšie opatrenia.

Na diaľničnom úseku je naprojektovaných dovedna 84 objektov. V okolí stavby postavia asi štyri kilometre oporných múrov a približne 3,5 kilometra protihlukových stien.

štvrtok 22. 11. 2012 17:18 | tasr


Čítajte viac: http://ekonomika.sme.sk/c/6613276/pocia ... z2CyNBdZO9
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 17:57

Naspäť na 2012

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 1 hosť.