Skanska nemá tunel Višňové istý, Doprastav sa odvolá

re-print článkov týkajúcich sa problematiky diaľnic a rýchlostných komunikácií

Skanska nemá tunel Višňové istý, Doprastav sa odvolá

Odoslaťod Driver » 30. Nov 2012 16:52

Skanska nemá tunel Višňové istý, Doprastav sa odvolá
SITA | 30. novembra 2012 15:21
Stavebné spoločnosti Doprastav, a.s. a Metrostav, a.s. požiadajú Národnú diaľničnú spoločnosť (NDS), a.s. o nápravu jej rozhodnutia o vyhodnotení ponúk v tendri na výstavbu úseku diaľnice D1 s tunelom Višňové. Potvrdil to prezident skupiny Doprastav Dušan Mráz.
Autor: Ľuboš Pilc, Pravda

"Žiadosť o nápravu podáme určite. Teraz koncipujeme žiadosť, máme čas do budúceho týždňa na podanie," povedal.

Národná diaľničná spoločnosť po vyhodnotení ponúk v uvedenom tendri minulý týždeň prijala najlacnejšiu ponuku spoločností Skanska SK a.s. a Strabag s.r.o. Obe firmy chcú takmer 13,5 kilometrovú diaľnicu Lietavská Lúčka - Višňové - Dubná Skala postaviť za vyše päť rokov za 338,29 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty (DPH). Predstavuje to 37,7 % z predpokladanej ceny prác vo výške 896,53 mil. eur. Súčasťou diaľnice pri Žiline bude najdlhší domáci cestný tunel Višňové v dĺžke 7,5 kilometra. V súčasností beží lehota na podanie žiadotí o nápravu rozhodnutia diaľničiarov.

Druhú najnižšiu cenu predložilo združenie firiem Doprastav a Metrostav, a to 382,83 mil. eur. Taliansko-slovenská skupina Impregilo S.p.A. a Dúha navrhlo práce vykonať za 409,8 mil. eur, ďalšia taliansko-slovenské združenie INC S.p.A. - HANT BA DS za 462,23 mil. eur a rakúsko-nemecko-slovenské konzorcium Alpine Bau, Hochtief AG a Váhostav - SK za 474,5 mil. eur. Priemerná cena všetkých ponúk je 413,53 mil. eur.

"Dostali sme akceptačný list a momentálne sme stále v súťaži, takže vôbec to nemôžem komentovať. Čakáme ako sa vyhodnotenie uzavrie," uviedla generálna riaditeľka Skanska SK Magdaléna Dobišová. V prípade diaľnice s tunelom Višňové absolútne garantovala ponúknutú cenu. Podľa nej cena zahŕňa kvalitné zhotovenie tohto diela v bezpečnom a reálnom režime. "Sme firma, ktorá je schopná postaviť veľké infraštruktúrne projekty," povedala Dobišová.

Skanska napriek nedostatku zákaziek na trhu momentálne neuvažuje o veľkom hromadnom prepúšťaní. "Neviem si predstaviť stavebnú spoločnosť, ktorá by teraz povedala, že má dosť stavebných zákaziek. Treba sa trhu jednoducho prispôsobiť," uviedla Dobišová.

Rozhodne však nesúhlasí s tým, že vysúťažená cena môže mať vplyv na kvalitu prác. "Kvalita ako taká musí byť súčasťou výrobného procesu každej stavebnej spoločnosti. Tak ako kvalita aj bezpečnosť je súčasťou nášho výrobného procesu," dodala. Investor si má podľa Dobišovej postrážiť, v akej kvalite bude dielo odovzdané.

Ak je podľa prezidenta Doprastavu stavba urobená kvalitne, tak vydrží pätnásť rokov bez zásahu. "Na stavbách, ktoré sa stavajú za dnešných podmienok, možno o päť rokov bude treba robiť generálne opravy alebo opravy veľké rozsahu," povedal Mráz.
Aby stavebné firmy prežili v časoch nedostatku práce a krízy, podľa neho musia aj obmedzovať počet pracovníkov. "To je prípad aj našej stavebnej spoločnosti. Pred troma rokmi sme mali 3 500 pracovníkov a dnes 1 500. Nedá sa očakávať v najbližšom období, že by do sektoru stavebníctva pribudli ľudia. Opak bude pravdou," dodal prezident Doprastavu.

http://spravy.pravda.sk/skanska-este-nema-tunel-visnove-isty-doprastav-sa-odvola-pze-/sk_ekonomika.asp?c=A121130_152123_sk_ekonomika_p01
Obrázok používateľa
Driver
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 346
Obrázky: 888
Založený: 22. Dec 2009 22:01
Bydlisko: Desolate valley

Naspäť na 2012

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 1 hosť.