Diaľničný privádzač z Popradu do Kežmarku začnú stavať až v

re-print článkov týkajúcich sa problematiky diaľnic a rýchlostných komunikácií

Diaľničný privádzač z Popradu do Kežmarku začnú stavať až v

Odoslaťod caki » 09. Okt 2013 15:27

Náklady na asi 11-kilometrovú cestu sú 132 miliónov eur, teda o 20 miliónov viac, ako sa predpokladalo.

KEŽMAROK. S výstavbou druhej etapy diaľničného privádzača z Popradu do Kežmarku sa začne asi až v roku 2017. Pôvodné plány na výstavbu tohto úseku sa z rokov 2008 až 2013 posunuli na roky 2017 až 2020.

Dobrou správou pre obyvateľov podtatranského regiónu však podľa prednostu Okresného úradu v Kežmarku Jána Ferenčáka je, že trasovanie cesty je už jasné a známy je i dodávateľ projektovej dokumentácie.

"Dodávateľom projektovej dokumentácie bude firma Valbek, s. r. o., prebehlo už aj prvé rokovanie o trasovaní a umiestnení križovatiek. Kadiaľ povedie trasa, je už definitívne jasné, pristúpi sa k širšiemu variantu, bude to plnohodnotnejšia cesta," uviedol Ferenčák.

Projektová dokumentácia bude stáť vyše 223 000 eur.

Kadiaľ povedie trasa

Privádzač pôjde od aktuálnej križovatky pri Mlynici po pravej strane okolo obce Veľká Lomnica, pred ňou bude aj prvá križovatka, ďalej bude pokračovať poza obec Huncovce, kde pretne cestu medzi Huncovcami a Žakovcami, a tu by mala byť ďalšia križovatka, prípadne zjazd a výjazd, smerom na Vrbov.

"Ešte pred turbínou medzi Kežmarkom a Huncovcami bude pretínať cestu 1/67, kde by mal byť riešený zjazd, výjazd alebo križovatka, a tu by mal byť hlavný napájací bod na centrum mesta Kežmarok a plánovaný obchvat mesta v smere na Ľubicu a Tvarožnú," doplnil Ferenčák.

Následne bude cesta pokračovať okolo Malého Slavkova, pretne rieku Poprad, prejde Veľkým Slavkovom a Kežmarkom, kde prepojí priemyselnú zónu. Pokračovať bude ponad Kežmarok, kde pretne cestu na Stráne pod Tatrami a cestu na Rakúsy a následne vyústi križovatkou pred kruhovým objazdom pred Strážkami.

O 20 miliónov viac, ako sa predpokladalo

Náklady na výstavbu asi 11 kilometrov dlhej cesty sú na úrovni približne 132 miliónov eur, čo je zhruba o 20 miliónov eur viac, ako sa predpokladalo.

V prípade, že sa s výstavbou začne v roku 2017, samotná realizácia by mala trvať tri roky.

"Všetci sa budeme snažiť, aby sme ten proces skrátili, najväčším problém bude asi s výkupom pozemkov a len tento proces trvá asi dva roky," upozornil Ferenčák.

Dodávateľ projektovej dokumentácie by mal projekt vytvoriť do 13 mesiacov a koncom roka 2014 by tak malo dôjsť k príprave realizácie samotnej výstavby.

Nová cesta bude podľa Ferenčáka pekná, avšak jej realizácia je dosť náročná, keďže jej súčasťou bude okrem iného aj 11 mostov.

"Táto cesta nám touto etapou nekončí, mala by pokračovať po ľavej strane smerom na Spišskú Belú veľkým obchvatom Strážok, Spišskej Belej a za mestom by sa mala napojiť na cestu smerujúcu na Starú Ľubovňu, Zamagurie a Poľsko," doplnil prednosta okresného úradu s tým, že toto je už ale tretia etapa projektu.

Čítajte viac: http://poprad.korzar.sme.sk/c/6963685/d ... -2017.html
caki
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 362
Obrázky: 34
Založený: 01. Júl 2010 11:47

Naspäť na 2013

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 5 hostí.