Šesťprúdovke z Trnavy do Bratislavy svitá na lepšie časy

re-print článkov týkajúcich sa problematiky diaľnic a rýchlostných komunikácií

Šesťprúdovke z Trnavy do Bratislavy svitá na lepšie časy

Odoslaťod Andrej » 31. Okt 2013 10:29

Šesťprúdovke z Trnavy do Bratislavy svitá na lepšie časy. Rekonštrukcia začne čoskoro
Dnes 00:00 Ján Kušnirík
BRATISLAVA – Už od budúceho roka plánuje ministerstvo dopravy začať s rekonštrukciou diaľnice D1 medzi Bratislavou a Trnavou. Po rozšírení D1 by sa tak mal stať minulosťou dočasný trojpruhový variant diaľnice iba s odstavnými ostrovčekmi. Štát chce stihnúť rekonštrukciu za dva roky. Po novom by mali na tomto úseku pribudnúť súbežné cesty tzv kolektory po oboch stranách D1, protihlukové bariéry či nový informačný systém diaľnice.

Stavba D1 bude rozdelená na tri etapy. „V prvej etape sa vybuduje križovatka Blatné, v druhej sa rozšíri D1 od Bratislavy po križovatku Senec vrátane jej rekonštrukcie a v tretej etape sa rozšíri D1 od križovatky Blatné po križovatku Trnava vrátane jej rekonštrukcie,“ povedal hovorca Národnej diaľničnej spoločnosti Marcel Jánošík. Na diaľnici pribudnú protihlukové steny, či nový informačný systém.

Pri rekonštrukcii sa tiež počíta s výstavbou odstavných pruhov a súbežných kolektorov po oboch stranách diaľnice. Tie majú odľahčiť doprave napríklad v prípade hromadnej nehody na diaľnici.

Stavba alebo diaľnica?
Aj keď podľa dopravných analytikov sa úsek D1 medzi Trnavou a Bratislavou označuje ako stavba v dočasnom štádiu užívania, takéto označenie nemá vplyv na jej funkčnosť. Podľa slov hovorcu rezortu dopravy Martina Kóňu nestíhala pôvodná diaľnica medzi Bratislavou a Trnavou obslúžiť počet áut, ktoré ju denne využívali.

„Pristúpilo sa k rozšíreniu na šesťpruh, zatiaľ v dočasnom, takzvanom nultom variante. Vzhľadom na fakt, že na tomto úseku diaľnice nie je štandardný odstavný pruh je tento úsek značený oranžovou farbou, ktorá vodičov upozorňuje, že ide iba o riešenie na dobu dočasnú (nultý variant) a nie fakt, že ide o stavbu," povedal pre Aktuálne.sk

Platiť alebo nie?
Aj keď v tomto úseku D1 chýba odstavný pruh, dopravní analytici nevidia problém v tom, aby bol spomínaný úsek diaľnice spoplatnený. „Keby tam bolo obmedzenie rýchlosti nižšie ako na cestách prvej triedy, tak samozrejme by sa dalo uvažovať o tom, či tie poplatky sú adekvátne. Keďže je tam dovolená vyššia rýchlosť, tak to vodičov neobmedzuje a poskytuje im pomerne dobrý komfort,“ tvrdí dopravný analytik Jozef Drahovský.

„Aj keď D1 nemá všetky štandardy ako odstavný pruh, nevidím v tom veľký problém, aby sa na nej neplatili poplatky. Cesta sa udržiavať musí, musí sa odhrabávať sneh, všetky procesy týkajúce sa údržby musia bežať, čiže z tohto pohľadu si nemyslím, aby to bolo neadekvátne vyberať poplatky na tomto úseku diaľnice,“ povedal Ľubomír Palčák z Výskumného ústavu dopravného v Žiline pre Aktuálne.sk.

http://aktualne.atlas.sk/sestpruhovke-z ... s/doprava/
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Naspäť na 2013

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 4 hostí.