Skanska a Strabag sa opäť pobijú o tunel Višňové

re-print článkov týkajúcich sa problematiky diaľnic a rýchlostných komunikácií

Skanska a Strabag sa opäť pobijú o tunel Višňové

Odoslaťod rempo » 31. Okt 2013 16:33

Úrad pre verejné obstarávanie (ÚVO) podľa informácií agentúry SITA uznal námietky združenia stavebných firiem Skanska SK a.s. a Strabag s.r.o. proti ich vylúčeniu z tendra na doprojektovanie a výstavbu 13,5-kilometrového úseku diaľnice D1 Lietavská Lúčka - Višňové - Dubná Skala

ÚVO zároveň nariadil NDS zaradiť uvedené stavebné združenie späť do súťaže a opätovne, už tretí raz, vyhodnotiť ponuky.

"Môžem potvrdiť, že nám dnes bolo doručené rozhodnutie z ÚVO o vrátení nášho združenia späť do verejnej súťaže," uviedla vo štvrtok pre agentúru SITA generálna riaditeľka spoločnosti Skanska SK Magdaléna Dobišová.

Rozhodnutie trvalo tri mesiace

Skanska a Strabag podali na ÚVO námietky proti vylúčeniu ich združenia z tendra na výstavbu D1 Lietavská Lúčka - Višňové - Dubná Skala, ktorej súčasťou bude 7,5-kilometrový tunel Višňové, ešte v druhej polovici júla.

Úrad tak rozhodol o námietkach po vyše troch mesiacoch. NDS predtým zamietla žiadosť o nápravu svojho rozhodnutia o vyradení združenia zo súťaže. Skanska a Strabag označili svoje vylúčenie z tendra, rok po otváraní ponúk, za omyl. Diaľničiari pritom ich najnižšiu ponuku pôvodne prijali.

Dôvodom vylúčenia podľa združenia nebola neobvykle nízka cena ani technológia vetrania tunela Višňové, čo namietal neúspešný uchádzač. NDS podľa spoločnosti Skanska zdôvodnila vylúčenie združenia chybným určením dĺžky únikových ciest v tuneli.

"Dôvod vylúčenia ponuky nášho združenia je mimoriadne prekvapivý až zvláštny. Jediné rozumné vysvetlenie pre nás je, že na strane obstarávateľa došlo k omylu, prípadne k nesprávnemu posúdeniu ponuky. V opačnom prípade by sme naše vylúčenie museli vnímať ako účelové a tendenčné," informovala Dobišová ešte v júli agentúru SITA.

Skanska a Strabag mali najnižšie ceny

Ministerstvo dopravy v reakcii na rozhodnutie ÚVO uviedlo, že najskôr musí byť ukončený proces verejného obstarávania, aby sa mohlo začať stavať. Ten nie je v kompetencii rezortu a preto ho nemôže komentovať. "Cieľom ministerstva je však začať stavať všetky rozsúťažené úseky diaľnic a rýchlostných ciest ešte v tomto roku," vyhlásil rezortný hovorca Martin Kóňa.

Skanska a Strabag navrhli postaviť 13,5-kilometrovú diaľnicu D1 pri Žiline za najnižšiu cenu 338,29 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty (DPH). Je to 37,7 % z pôvodne predpokladanej ceny prác 896,53 mil. eur. Druhú najlacnejšiu ponuku predložilo konzorcium firiem Doprastav, a.s., Metrostav a.s. a Marti Contractors Ltd., a to 382,83 mil. eur, čo je 42,7 % z odhadovaných nákladov.

ÚVO na základe námietok združenia vedeného Doprastavom, ktoré spochybňovalo cenu a technológiu vetrania tunela navrhnuté Skanskou a Strabagom, nariadil opätovné vyhodnotenie ponúk. NDS následne vylúčila najlacnejšiu ponuku a predbežne prijala druhú ponuku v poradí.

Ponuky piatich uchádzačov sa otvárali 26. júna 2012, verejné obstarávanie výstavby diaľnice s tunelom Višňové sa začalo ešte koncom roku 2011, keď rezort dopravy viedol Ján Figeľ (KDH).

zdroj: http://tvnoviny.sk/sekcia/ekonato/archi ... snove.html
História a súčasnosť výstavby diaľničnej siete na Slovensku na stránke http://www.historiadialnic.sk/
Obrázok používateľa
rempo
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 744
Obrázky: 2319
Založený: 22. Feb 2010 00:25

Naspäť na 2013

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 8 hostí.