Úsek D1 Hubová - Ivachnová postavia Váhostav a OHL ŽS

re-print článkov týkajúcich sa problematiky diaľnic a rýchlostných komunikácií

Úsek D1 Hubová - Ivachnová postavia Váhostav a OHL ŽS

Odoslaťod Andrej » 08. Nov 2013 16:25

Úsek D1 Hubová - Ivachnová postavia Váhostav a OHL ŽS
Váhostav a OHL ŽS uspeli v tendri napriek tomu, že spomedzi siedmich uchádzačov predložili štvrtú najnižšiu cenovú ponuku.

BRATISLAVA. Vyše 15-kilometrový úsek diaľnice D1 Hubová - Ivachnová pri Ružomberku postaví slovensko-české združenie Čebrať, ktorého členmi sú stavebné spoločnosti Váhostav - SK Žilina (vedúci združenia) a OHL ŽS Brno.

Národná diaľničná spoločnosť uzavrela s uvedeným zhotoviteľom zmluvu o dielo za 227 miliónov eur bez dane z pridanej hodnoty (DPH), resp. 272 miliónov eur vrátane dane.

Váhostav a OHL ŽS uspeli v tendri napriek tomu, že spomedzi siedmich uchádzačov predložili štvrtú najnižšiu cenovú ponuku.

Troch lacnejších vylúčili
Troch uchádzačov s lacnejšími ponukami diaľničiari po opätovnom vyhodnotení ponúk totiž vylúčili. Ponuka Váhostavu a OHL ŽS predstavuje 48,8 % z predpokladanej ceny prác 465 miliónov eur bez dane.

Zmluva o výstavbe diaľnice Hubová - Ivachnová po zverejnení v Centrálnom registri zmlúv nadobudla v piatok účinnosť. Súčasťou zmluvnej ceny bez dane sú aj nepredvídateľné náklady vo výške 10 %, resp. 20 miliónov eur.

Výstavba diaľnice pri Ružomberku je plánovaná na tri a pol roka a financovaná má byť z Kohézneho fondu Európskej únie (EÚ) cez Operačný program Doprava.

Tender predĺžili námietky vylúčených účastníkov, ako aj kontrola jeho priebehu z iniciatívy obstarávateľa, o ktorých rozhodoval Úrad pre verejné obstarávanie (ÚVO).

"Spoločnosť Váhostav - SK do dnešného dňa (piatok) nedostala vyjadrenie od Úradu pre verejné obstarávanie, nakoľko ani nebola účastníkom konania o námietkach," uviedol v piatok pre agentúru SITA hovorca stavebnej spoločnosti Tomáš Halán.

Potvrdil, že NDS predtým vyzvala Váhostav ako lídra združenia k podpisu zmluvy na stavbu D1 Hubová - Ivachnová.

"Samozrejme, začiatok výstavby každého nového diaľničného úseku nás teší, veríme, že NDS bude v najbližšom čase prinášať viac takýchto pozitívnych správ pre vodičov," pridal reakciu hovorca ministerstva dopravy Martin Kóňa.

Najlacnejší za vyše 200 miliónov
Najlacnejšie chcelo diaľnicu na severe Slovenska postaviť slovensko-talianske združenie HANT BA DS a INC S.p.A. Turín, a to za 207 miliónov eur bez dane.

Inžinierske stavby Košice a TuCon Žilina navrhli druhú najnižšiu cenu 215 miliónov eur a Dúha Prešov - Impregilo S.p.A. 224 miliónov eur.

Skupina Skanska navrhla postaviť diaľnicu za 234 miliónov eur, Doprastav a Strabag za 237 miliónov eur a združenie Eurovia SK Košice, Eurovia CS, Stavby mostov Slovakia Banská Bystrica a Hochtief CZ za 273 miliónoveur.

Diaľnica Hubová - Ivachnová s dvojkilometrovým tunelom Čebrať má odľahčiť Ružomberok od väčšiny tranzitnej dopravy.

Po súbežnej ceste prvej triedy prechádza denne 16 tis. až 24 tis. vozidiel, pričom najmä na úseku z Ružomberka po začiatok diaľnice v Ivachnovej sa vytvárajú časté dopravné zápchy.

Stavebné povolenie na tento úsek D1 bolo vydané v marci 2009. Na úseku má byť okrem tunela 21 mostov a križovatky Hubová a Likavka, ako aj veľké ľavostranné odpočívadlo Ivachnová.


piatok 8. 11. 2013 16:15 | sita


Čítajte viac: http://ekonomika.sme.sk/c/6998934/usek- ... z2k4Howhkq
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Naspäť na 2013

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 3 hostí.