MODERNIZÁCIA ŽELEZNICE MEDZI ŽILINOU A KOŠICAMI JE ZÁMEROM Š

re-print článkov týkajúcich sa problematiky diaľnic a rýchlostných komunikácií

MODERNIZÁCIA ŽELEZNICE MEDZI ŽILINOU A KOŠICAMI JE ZÁMEROM Š

Odoslaťod Andrej » 28. Nov 2013 11:06

MODERNIZÁCIA ŽELEZNICE MEDZI ŽILINOU A KOŠICAMI JE ZÁMEROM ŠTÁTU
(26.11.2013; Rozhlasová stanica Slovensko; Rádiožurnál; 12.00; por. 5/12; JEDINÁK Juraj)
Oľga BAKOVÁ, moderátorka:
"Modernizácia železnice medzi Žilinou a Košicami. Taký je zámer štátu a aj preto Železnice Slovenskej republiky vypísali súťaž na aktualizáciu štúdie realizovateľnosti na tomto úseku. A to nielen po Košice, ale až po ukrajinskú hranicu. Analýza by mala odkryť súčasný stav trate, najkritickejšie miesta a jej budúci potenciál."

Juraj JEDINÁK:
"Modernizácia koridoru Bratislava-Košice sa priblížila už k Žiline. Nová štúdia má dať odpoveď, ako postupovať ďalej do Košíc. Hovorkyňa Železníc Slovenskej republiky Martina PAVLIKOVÁ."
Martina PAVLIKOVÁ:
"Má vytvoriť, posúdiť a odporučiť investičné a prevádzkové alternatívy, čiže aj technické riešenie, dopady na životné prostredie, riziká a realizovateľnosť."
Juraj JEDINÁK:
"Šéf Inštitútu dopravy Ondrej MATEJ naznačuje, ktoré železničné úseky potrebujú akútnu opravu a kde by sa teda modernizácia aj mohla začať."
Ondrej MATEJ:
"V prvom rade trate, ktoré neumožnili ísť rýchlejšie vlakom ako je 80, mnohokrát je to obmedzené na 40, 60 kilometrov. Je to hlavne medzi Liptovským Mikulášom a Kysakom."
Juraj JEDINÁK:
"Odborníci v železničnom sektore upozorňujú, že niektoré už existujúce projekty by boli veľmi náročné. Napríklad medzi Liptovským Mikulášom a Popradom by sa na 64-kilometrovom úseku malo preložiť až 39 kilometrov, vybudovať sedem nových tunelov a premiestniť stanice v Mikuláši a Štrbe. To si vyžiadala
160-ka na celom úseku a povinné oblúky zákrut, aby sa vlaky nevykoľajili, na ktorých trvala Európska únia. Teraz už od týchto podmienok Únia ustúpila, preto sa aktualizuje aj štúdia. Vysvetľuje hovorca ministerstva dopravy Martin KÓŇA."
Martin KÓŇA:
"Takto nastavené kritériá modernizácie viedli najmä v horskom prostredí pod Vysokými Tatrami k vysokým nákladom. Stav po roku 2009 núti všetkých k podstatne väčšej uvážlivosti a táto zmena pomerov si vyžaduje podstatne podrobnejšie analyzovať reálne potreby a realizovať len skutočne dostatočne odôvodnené opatrenia."
Juraj JEDINÁK:
"Podmienka dokončiť modernizáciu do roku 2030 zostáva. Ondrej MATEJ však tvrdí, že by to mohlo stránka č. 8 byť reálne aj skôr. Napríklad štúdia Poprad-Krompachy je podľa neho hotová už desať rokov."
Ondrej MATEJ:
"Keby sme prestali prehodnocovať mnohé veci, ktoré už boli rozhodnuté aj desať, pätnásť rokov dozadu a išli by sme bez ohľadu na to, ktorá vláda príde, tak dneska už konštatujeme, že sme s modernizáciou v Poprade a nielen pred Žilinou."
Juraj JEDINÁK:
"Záujemcovia môžu predkladať ponuky do 20. decembra. Predpokladaná hodnota zákazky je zhruba milión 300-tisíc eur."

http://vud.sk/news/1127vud.pdf
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 17:57

Naspäť na 2013

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 1 hosť.