Stránka 1 z 1

Úsek R2 Zvolen - Pstruša chce najlacnejšie postaviť Skanska

OdoslaťOdoslané: 18. Dec 2013 21:09
od sergej
Úsek rýchlostnej cesty R2 Zvolen, východ - Pstruša v dĺžke 7,85 kilometra chce z jedenástich uchádzačov najlacnejšie postaviť skupina dodávateľov Skanska SK a.s. a Skanska a.s. za 73,84 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty (DPH), resp. 88,6 mil. eur vrátane dane.

http://spravy.pravda.sk/ekonomika/clano ... t-skanska/

Najnižšia cenová ponuka predstavuje 53,93 % z predpokladanej ceny prác 136,91 mil. eur bez dane. Vyplýva to zo zápisu zo stredajšieho otvárania ponúk v Národnej diaľničnej spoločnosti, a.s. (NDS), ktorý agentúra SITA získala z dôveryhodného zdroja. Užšia súťaž na stavbu obchvatu Vígľaša na R2 pri Zvolene začala v marci. Stavebné práce majú trvať 730 dní, čiže dva roky, a financované budú z prostriedkov Európskej únie a štátneho rozpočtu. Ak nikto z uchádzačov nepodá námietky, diaľničiari by mohli tender uzavrieť ešte do konca tohto roka.

Druhú najnižšiu cenovú ponuku v súťaži navrhla španielsko-slovenská skupina Corsan-Corviam, Constructión, S.A. a Chemkostav IS, s.r.o., a to 82,33 mil. eur bez dane (60,13 % z odhadovaných nákladov). Nasleduje skupina dodávateľov Eurovia SK a.s., Hochtief a Stavby mostov Slovakia, a.s. s ponukou 108,69 mil. eur ( 79,38 %). Inžinierske stavby, a.s. Košice predložili ponuku vo výške 112,5 mil. eur (82,17 %). Združenie R2 Pstruša DSV v zložení Doprastav, a.s., Strabag s.r.o. a Váhostav – SK, a.s. navrhlo cenu 114,36 mil. eur (83,53 %), taliansko-slovenské združenie INC a HANT BA DS, a.s. 116,4 mil. eur (85,02 %), skupina dodávateľov Ava-Stav, s.r.o. a TSS Grade a.s. 120,7 mil. eur (88,16 %), nemecký Max Boegl International 122,22 mil. eur (89,27 %), skupina Alpine Slovakia, Texopartners a ZEDA, s.r.o. 127,6 mil. eur (93,20 %), OHL ŽS a.s. Brno 132 mil. eur (96,42 %) a M-Silinice a.s., Pardubice 133,9 mil. eur bez dane (97,8 %).

Na trase R2 Zvolen, východ – Pstruša majú stavbári postaviť sedem mostov, z ktorých najdlhšie budú mať 460 a okolo 207 metrov. Úsek R2 začne križovatkou Zvolenská Slatina s privádzačom cesty I/50 pred touto obcou. Bude pokračovať severne od Zvolenskej Slatiny a Vígľaša a skončí pred križovatkou Pstruša pri rovnomennej miestnej časti Vígľaša. Územné rozhodnutie na stavbu R2 nadobudlo právoplatnosť v novembri 2009 a stavebné povolenie vo februári tohto roka.

NDS v tomto roku už ukončila štyri tendre a podpísala zmluvy s vybranými zhotoviteľmi. Vyše 12-kilometrový úsek D3 Svrčinovec – Skalité v polovičnom profile postavia Váhostav, Doprastav, Strabag a Metrostav za 329,88 mil. eur bez dane, úsek R2 Pstruša – Kriváň (obchvat Detvy) v dĺžke 10,4 kilometra Strabag, Doprastav a Váhostav za 177,6 mil. eur, úsek D1 Hubová – Ivachnová v dĺžke vyše 15 kilometrov Váhostav a OHL ŽS za 227,26 mil. eur, úsek D1 Hričovské Podhradie – Lietavská Lúčka v dĺžke 10,3 kilometra Doprastav, Váhostav, Strabag a Metrostav za 427 mil. eur bez dane.

V užšej súťaži na stavbu D3 Žilina, Strážov – Brodno v dĺžke 4,25 kilometra navrhla najnižšiu cenovú ponuku skupina Skanska, a to 190 mil. eur bez dane. V tendri na stavbu R2 Ruskovce – Pravotice v dĺžke 10,8 kilometra v polovičnom profile predložili najlacnejšiu ponuku Inžinierske stavby, okolo 88 mil. eur bez dane. Na ukončenie stále čaká aj verejná súťaž na stavbu takmer 13,5-kilometrového úseku D1 Lietavská Lúčka – Višňové – Dubná Skala, vrátane 7-kilometrového mosta Višňové. v tomto tendri trvajúcom dva roky predložili najnižšiu cenovú ponuku Skanska a Strabag, a to 338,29 mil. eur bez dane. NDS po opätovnom vyhodnotení ponúk túto skupinu znovu vylúčila. Skanska a Strabag však znovu podali námietky proti vylúčeniu na Úrade pre verejné obstarávanie. Druhú najnižšiu cenu v tejto súťaži navrhlo združenie Doprastav, Metrostav a Marti Contractors, a to 382,83 mil. eur.

zdroj: pravda.sk