Pri severnom obchvate Prešova chcú využiť európske zdroje. B

re-print článkov týkajúcich sa problematiky diaľnic a rýchlostných komunikácií

Pri severnom obchvate Prešova chcú využiť európske zdroje. B

Odoslaťod caki » 31. Jan 2014 21:11

Severný obchvat Prešova a financovanie cestných projektov z peňazí Európskej únie bolo témou včerajšieho pracovného rokovania kompetentných v oblasti dopravy.

PREŠOV. Pracovného stretnutia k doprave v Prešovskom kraji sa včera zúčastnili zástupcovia agentúry Jaspers.

Ide o poradenskú inštitúciu, ktorá pre Európsku komisiu hodnotí projekty, predkladané na prefinancovanie zo zdrojov Európskej únie.

Dozerajú teda na to, aby boli peniaze EÚ využité efektívne.

Zástupcov mestskej i regionálnej samosprávy, ministerstva dopravy, Národnej diaľničnej spoločnosti či Slovenskej správy ciest upozorňovali, na čo si dať pozor pri predkladaní projektov na schválenie.

Problémom sú kamióny a málo verejnej dopravy

V ďalšom programovacom období majú byť pre Prešovský kraj vyčlenené 4 miliardy eur na rozvoj dopravy.

„Zadefinovali aj priority, ktoré je potrebné zlepšiť. Musíme sa zbaviť tranzitnej dopravy v mestách a obciach. Takisto treba výraznejšie podporovať verejnú dopravu, pretože u nás je vysoký podiel individuálnej,“ uviedla hovorkyňa Prešovského samosprávneho kraja Veronika Fitzeková.

V prípade tranzitnej dopravy je situácia na viacerých úsekoch kritická.

Podľa prieskumu prejde napríklad trasou Bardejov - Kapušany denne okolo dvetisíc kamiónov, cez samotné mesto Prešov dokonca sedemtisíc.

Obchvat za vyše 450 miliónov eur

Tento problém mal riešiť severný obchvat Prešova, v rámci diaľnice D1, ktorý sa mal začať stavať v roku 2015, ale je zrejmé, že tento termín sa posunie.

Obchvat mal byť dlhý takmer 15 kilometrov a vyžiada si náklady 453 miliónov eur.

Momentálne stavia Národná diaľničná spoločnosť na území kraja tri úseky. Ak ich do roku 2015 podľa harmonogramu dokončí, ostane tu z diaľnice D1 nedobudovaný práve obchvat Prešova.

Najväčší problém je v nedostatku peňazí. Tie by mohli prísť z EÚ. Ako vyplynulo zo včerajšieho rokovania, nestačí sa pri ich získavaní zamerať na technické riešenie, ale treba zohľadniť aj najlepšie ekonomické riešenie, analýzu nákladov a dopad na životné prostredie.

Takéto projekty posudzuje agentúra Jaspers v rámci celej EÚ, preto je potrebné dostať práve severný obchvat Prešova medzi prioritné stavby. Aj z toho dôvodu sa chystá začiatkom apríla veľký dopravný prieskum.

Zdroj: http://presov.korzar.sme.sk/c/7085393/p ... eskat.html
caki
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 362
Obrázky: 34
Založený: 01. Júl 2010 11:47

Naspäť na 2014

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 4 hostí.