Váhostav považuje stavbu diaľnice D1 Dubná Skala - Turany za

re-print článkov týkajúcich sa problematiky diaľnic a rýchlostných komunikácií

Váhostav považuje stavbu diaľnice D1 Dubná Skala - Turany za

Odoslaťod jarino » 18. Feb 2014 18:40

Spoločnosť Váhostav, ktorá realizuje výstavbu diaľnice D1 Dubná Skala - Turany, tvrdí, že záväzky dodávateľom neplní pre stratovosť projektu.

Váhostav síce v stavaní diaľnice pokračuje, no neplatí dodávateľom
Záväzky chce preto vykryť z iných príjmov
Diaľnicu mala firma postaviť za 137,75 milióna eur bez dane

Spoločnosť Váhostav - SK, a.s. neplatí svojim dodávateľom načas za práce na stavbe diaľnice D1 Dubná Skala - Turany. Zdôvodňuje to tým, že ide o stratovú stavbu.
"Keďže táto stavba je pre spoločnosť Váhostav - SK stratová, nie všetky záväzky môžu byť uhrádzané v stanovených termínoch. Záväzky z tejto stavby budú uhrádzané z príjmov za stavby, ktoré spoločnosť Váhostav - SK realizuje," potvrdil v utorok hovorca spoločnosti Tomáš Halán.
Práce na úseku diaľnice Dubná Skala - Turany v dĺžke 16,4 kilometra pokračujú podľa plánovaného harmonogramu. "Predpokladaný termín ukončenia stavby do konca tohto roka je pre spoločnosť záväzný," uviedol Halán.

STOVKY ZAMESTNANCOV
Stavebné práce na diaľnici pri Martine a Vrútkach začali v decembri 2011 a trvať majú tri roky. Váhostav sa zaviazal diaľnicu postaviť za 137,75 milióna eur bez dane z pridanej hodnoty, čo je 41,15 percenta z pôvodných predpokladaných nákladov 334,72 milióna eur.
"Na stavbe úseku D1 Dubná Skala - Turany pracuje viac ako stovka kmeňových zamestnancov spoločnosti Váhostav - SK a približne 210 pracovníkov subdodávateľov," dodal Halán. Počet pracovníkov na stavbe kolíše podľa aktuálne vykonávaných prác.
Národná diaľničná spoločnosť, a.s. (NDS) uzavrela zmluvu s Váhostavom o stavbe D1 Dubná Skala - Turany 26. októbra 2011. Podiel podzhotoviteľov na tejto stavbe je podľa diaľničiarov 5,3 percenta.

DOHODNUTÁ BOLA AJ REZERVA
Generálny riaditeľ Váhostavu Ján Kato po podpise zmluvy tvrdil, že zmluvnú cenu považuje za reálnu. "Cena je konečná, zmeny sú možné len v odôvodnených prípadoch," povedal vtedy Kato s tým, že nepredpokladá vznik mimoriadnych okolností.
Súčasťou dohodnutej ceny je aj 10-percentná rezerva. Vtedajší minister dopravy Ján Figeľ (KDH) hovoril, že len za ušetrené peniaze na stavbu diaľnice Dubná Skala - Turany možno postaviť ďalší úsek diaľnice či obnoviť cesty prvej triedy na stovkách kilometrov.
"Dajú sa za to napríklad tri roky realizovať vianočné dôchodky," uviedol. Vysúťažené ceny výstavby štyroch úsekov D1 pri Levoči (Jánovce - Jablonov I. a II. úsek), Prešove (Fričovce - Svinia) a Martine (Dubná Skala - Turany) sú takmer o 700 miliónov eur nižšie ako náklady, ktoré plánovala prvá vláda Roberta Fica cez prvý balík PPP.
Jeho súčasťou mala byť aj výstavba úsekov D1 Turany - Hubová a Hubová - Ivachnová.
Na stavbe D1 Dubná Skala - Turany sa vlani stalo viacero pracovných úrazov, vrátane ťažkých.
"Každá stavba má garantovanú kvalitatívnu úroveň, ktorá je daná platnými technickými a inými normami a je kontrolovaná nezávislým stavebným dozorom," odvetil Halán. Neuviedol hlavné príčiny úrazov stavebných robotníkov.
"Výstavba je dodržiavaná a kontrolovaná v zmysle Technicko-kvalitatívnych podmienok NDS a príslušných katalógových listov," dodal.

http://www.pluska.sk/spravy/ekonomika/v ... atovu.html
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Naspäť na 2014

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 2 hostí.