Šéf RegioJetu predstavil žlté vagóny. A rýpol si do štátnych

re-print článkov týkajúcich sa problematiky diaľnic a rýchlostných komunikácií

Šéf RegioJetu predstavil žlté vagóny. A rýpol si do štátnych

Odoslaťod KN.SK » 07. Okt 2014 17:03

Šéf RegioJetu predstavil žlté vagóny. A rýpol si do štátnych železníc
Český dopravca chce vábiť zákazníkov na nízke ceny i monitory v sedačkách.
BRATISLAVA. Majiteľ spoločnosti RegioJet Radim Jančura rád provokuje. Predovšetkým rád provokuje štátne železnice, s ktorými sa pri každej príležitosti porovnáva.
Zatiaľ posledná príležitosť sa mu naskytla v utorok doobeda na bratislavskej hlavnej stanici, kde predstavil svoje nové žlté vozne, s ktorými začne jazdiť na pravidelnej linke z Bratislavy do Košíc.
„Ako sa vám páči?“ opýtal sa rodený Moravan novinárov plynulou slovenčinou. A sám si aj odpovedal.
„Všetky štátne dráhy sa snažia vyšperkovať prvú triedu, aby následne šklbali cestujúcich v druhej triede. My sme sa k tomu postavili naopak a komfort budeme ponúkať už v najnižšej triede,“ povedal Jančura.
Ako ilustráciu ukázal na monitory zabudované do sedačiek, na ktorých si budú môcť cestujúci pozerať filmy či seriály.
„Sme prvý železničný dopravca v Česku a na Slovensku, ktorý poskytne sedačky s dotykovými displejmi. Naši klienti tak zažijú cestovanie, ktoré by u iného dopravcu mali v prvej triede za výrazne vyššiu cenu,“ dodal Jančura.
Vagón s monitormi má byť spočiatku len jeden v každej súprave. Postupom času by ich však malo pribúdať.
.
Stevardka s mätovým čajom
Česká spoločnosť RegioJet plánuje svoj prvý vlak na linke z Bratislavy do Košíc vypraviť 14. decembra. Na najlukratívnejšej slovenskej trati tak odštartuje veľký konkurenčný boj medzi ním a štátnou Železničnou spoločnosťou Slovensko.
Jančura chce zákazníkov vábiť jednak cenami na úrovni 14 eur, ktoré majú byť o štvrtinu nižšie, než je súčasná nezľavnená cena rýchlikov, a jednak práve komfortom. „I v nižšej triede budeme mať sklápacie sedačky. Je chyba štátnych dopravcov, že na takúto vec zabúdajú,“ pokračoval Jančura v prezentácii.
Okrem toho chce RegioJet cestujúcim ponúkať zadarmo kávu, mätový čaj či dennú tlač. Pre každý vagón bude navyše vyčlenená samostatná stevardka, ktorá bude cestujúcich obsluhovať.
„Ak spočítame stevardky, rušňovodiča i vlakvedúceho, tak v každej súprave budeme mať pätnásť až šestnásť zamestnancov. To je podstatne viac, než má Železničná spoločnosť Slovensko,“ pochválil sa Jančura.

Štátny dopravca chce bojovať
RegioJet plánuje v decembri začať s dennou prevádzkou troch vlakov medzi Bratislavou a Košicami. Behom nasledujúceho polroka chce potom pridať ďalšie dva páry.
Firma, ktorá už dnes jazdí na dotovanej trase medzi Bratislavou a Komárnom, počíta s tým, že novým vlakmi by mohla prepraviť až jeden a pol milióna cestujúcich ročne.
Štátna Železničná spoločnosť Slovensko však neplánuje len tak ľahko uvoľniť pole. Jej stratégovia preto zvažujú rôzne novinky v cenách či službách, ktorými sa budú snažiť zákazníkov udržať.
"Zmeny plánujeme, oznámime ich na prelome novembra a decembra,“ uvádza hovorkyňa firmy Jana Morháčová.

http://ekonomika.sme.sk/c/7425510/sef-r ... tml?ref=cl
Festina lente! Σπεῦδε βραδέως!
Sapienti sat.
Radšej budovať, než niečo ničiť.
Obrázok používateľa
KN.SK
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3841
Založený: 08. Máj 2014 11:56

Naspäť na 2014

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 4 hostí.