Problémy v ďalšej stavebnej firme

re-print článkov týkajúcich sa problematiky diaľnic a rýchlostných komunikácií

Problémy v ďalšej stavebnej firme

Odoslaťod Viktorius » 20. Nov 2014 13:36

Problémy v ďalšej stavebnej firme

Zdroj: http://spravy.pravda.sk/ekonomika/clano ... nej-firme/

Problémy v ďalšej stavebnej firme Po Doprastave a Váhostave má ozdravným procesom, čiže reštrukturalizáciou, prejsť ďalšia stavebná firma. OHL ŽS stavia diaľničný úsek D1 Hubová – Ivachnová, ale modernizuje aj železničnú trať od Beluše po Púchov.

Podľa informácií Pravdy odišli zo stavby ružomberskej diaľnice viacerí dodávatelia, ktorým firma OHL ŽS nemala zaplatiť načas faktúry. Tomáš Psota, vedúci kancelárie generálneho riaditeľa OHL ŽS, tvrdí, že ich firma je finančne zdravá.

„Pokiaľ úplne výnimočne dôjde z technických dôvodov k oneskoreniu platby, vždy je to s daným dodávateľom včas riešené,“ tvrdí Psota.

Pätnásťkilometrovú diaľnicu od Hubovej po Ivachnovú stavia OHL ŽS Brno spolu s Váhostavom, lídrom združenia je česká firma. Váhostav už je v reštruktura­lizácii, v rámci ktorej má odpísať časť dlhov.

K výstavbe úseku sa združenie dostalo, keď v tendri zvíťazilo s cenovou ponukou štvrtou v poradí v sume 272 miliónov eur. Počas kontrolného dňa výstavby ružomberského úseku D1 naznačil problémy firiem aj šéf diaľničnej spoločnosti Milan Gajdoš.

„Na úseku D1 Hubová – Ivachnová výkon nie je v očakávaných objemoch. Máme tu výraznejšie meškania oproti harmonogramu,“ povedal Gajdoš.

Liptovská diaľnica s dvojkilometrovým tunelom Čebrať sa pôvodne mala sprístupniť v priebehu roka 2015, no diaľničiari neskôr začali hovoriť o dokončení až v roku 2017. Skomplikovať sa môže aj výstavba diaľnice od Jánoviec po Jablonov, ktorú stavia Bögl a Krýsl. Ten dostal od veriteľov už piaty návrh na insolvenčné konanie.
Viktorius
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 19
Založený: 20. Nov 2013 18:09

Naspäť na 2014

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 8 hostí.