Obchvat Žiaru nad Hronom odovzdajú do Vianoc

re-print článkov týkajúcich sa problematiky diaľnic a rýchlostných komunikácií

Obchvat Žiaru nad Hronom odovzdajú do Vianoc

Odoslaťod rbarat » 01. Dec 2014 12:51

Necelých šesť kilometrov za vyše dva roky: Obchvat Žiaru nad Hronom odovzdajú do Vianoc
01.12.2014 | SITA

Západný obchvat Žiaru nad Hronom, ktorý sa ako úsek rýchlostnej cesty R2 začal stavať v novembri 2012, by mal motoristom začať slúžiť ešte do tohtoročných Vianoc. Na kontrole stavby to vyhlásil minister dopravy Ján Počiatek spolu s generálnym riaditeľom Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) Milanom Gajdošom.

Obrázok

„Dúfam, že táto cesta prinesie veľa pozitívnych efektov pre Žiar, ale aj pre obyvateľov, ktorí žijú smerom ďalej na Handlovú a Prievidzu. Určite prinesie väčšiu dynamiku celému tomuto regiónu. Vydýchnu si hlavne obyvatelia Žiaru nad Hronom, pretože veľká časť vozidiel tranzitujúcich cez Žiar nad Hronom bude presmerovaná na túto komunikáciu,“ uviedol J. Počiatek s tým, že intenzita dopravy na ceste I/50 v Žiari nad Hronom je zhruba 20-tisíc vozidiel denne.

Západný obchvat Žiaru nad Hronom má dĺžku 5,76 kilometra a je na ňom päť mostov s celkovou dĺžkou takmer 230 metrov. Postavený je v polovičnom profile, iba posledný kilometer pred križovatkou s rýchlostnou cestou R1 je v plnom profile so štyrmi jazdnými pruhmi. Investorom stavby je NDS, zhotoviteľom firma Strabag, pričom zmluvná cena je takmer 26,2 milióna eur bez DPH. NDS výstavbu financuje z eurofondov cez operačný program Doprava.

Pôvodne stanovený termín ukončenia výstavby obchvatu uplynul v októbri. Dôvodom zdržania bolo podľa M. Gajdoša tohtoročné daždivé počasie a sanácia neočakávaného zosuvu pôdy. Stavba má byť do Vianoc odovzdaná do predčasného užívania, úplne dokončiť sa má na budúci rok.

Ako uviedol M. Gajdoš, aktuálne sa finalizujú práce týkajúce sa objektov na telese rýchlostnej cesty, aby mohla byť odovzdaná do predčasného užívania, a dokončovacie práce, ktoré by sa mali robiť na budúci rok, už nijako nezasiahnu do objektu cesty.

Dôvodom, prečo sa tento úsek R2 staval len v polovičnom profile, je podľa Počiatka intenzita dopravy na súbežnej ceste I/50, ktorá podľa štúdie realizovateľnosti nie je taká vysoká, aby bolo možné financovať výstavbu plného profilu z eurofondov.

http://ekonomika.etrend.sk/ekonomika-sl ... ianoc.html
rbarat
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 471
Obrázky: 3
Založený: 10. Jún 2005 12:15
Bydlisko: Ba

Naspäť na 2014

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 2 hostí.